Ollaan tässä mietitty että pitäiskö ottaa toinen koira yksivuotiaan koiran kaveriksi...
Kaikki koirapuistolaiset sanoo että kahden kanssa pärjää paremmin kun niistä on seuraa toisilleen yms yms... mites on?
Minulla on hyvin aikaa ja tämäkin koira saa paljon huomiota ja ollaan paljon ulkona. Joskus vaan tulee morkkis kun lähettäis vaikka leffaan ja syömään ja poju jätetään yksin kotiin. Kaveri olis kiva...
Entä jos ottaa urokselle kaverin niin kumpi olis parempi? Onko koirilla mitään väliä mikä on ikäero?
Kertokaa mielipiteenne? (rehelliset sellaiset)
Koiralle kaveri
7
433
Vastaukset
- aika vasta alkaakin koirista
tai kaksi hoitajaa
- hepskeps
tossa tokassa viestissä ollu mitää järkee. niin tosiaan mulla ollu samanlaiset mietteet että jos ottaisi puoltoista vuotiaan leikatun uroksen kaveriksi jonkun tyttökoiran. jos olisi kaksi poikaa niin voisi tulla pomottamista vaikka tuo toinen onki leikattu. ainakin koirapuistossa kaikki kiusaa tätä meijjän hurttaa...siis poikakoirat. ahdistelee, alistaa, pomottaa. Mulla syyt on samanlaiset ku sulla et ei oo kiva jättää toista aina ihan yksin, olis kiva ku sil olis seuraa. vaikkakaan en ole niin tyhmä että luulen kaiken käyvän kuin leikki. olen toiseksi koiraksi harkinnut jotain pienehköä koiraa kun tämä toinen on tommonen sakemannin kokoinen ja en jaksa kahta niin isoa :P vaikka useinhan pienillä on vieläkin suurempi ego kuin noilla isoilla... mutjoo laumaeläimiähän koirat on. kun teet kaiken viisaasti niin varmasti tuloksena on kaksi onnellista koiraa :)
- lukien
hepskeps kirjoitti:
tossa tokassa viestissä ollu mitää järkee. niin tosiaan mulla ollu samanlaiset mietteet että jos ottaisi puoltoista vuotiaan leikatun uroksen kaveriksi jonkun tyttökoiran. jos olisi kaksi poikaa niin voisi tulla pomottamista vaikka tuo toinen onki leikattu. ainakin koirapuistossa kaikki kiusaa tätä meijjän hurttaa...siis poikakoirat. ahdistelee, alistaa, pomottaa. Mulla syyt on samanlaiset ku sulla et ei oo kiva jättää toista aina ihan yksin, olis kiva ku sil olis seuraa. vaikkakaan en ole niin tyhmä että luulen kaiken käyvän kuin leikki. olen toiseksi koiraksi harkinnut jotain pienehköä koiraa kun tämä toinen on tommonen sakemannin kokoinen ja en jaksa kahta niin isoa :P vaikka useinhan pienillä on vieläkin suurempi ego kuin noilla isoilla... mutjoo laumaeläimiähän koirat on. kun teet kaiken viisaasti niin varmasti tuloksena on kaksi onnellista koiraa :)
no tätähän minäkin, kyllä kahden koiran kasvattaminen onnistuu, ja toimeen voivat tulla saman tai eriluontoiset.
- ...
Kyllähän koirista on toisilleen seuraa. Ja kyllä ikäerolla on väliä!
Jos haluat toisen uroksen niin ikäeroa kannataisi olla ainakinn 2 vuotta, jotta arvoasema iän perusteella menisi selkeästi. Vuoden ikäero on liian pieni, voi tulla dominanssikiistoja. Ja kaksi urosta leikkauttaisin.
Jos haluat nartun urokselle kaveriksi, niin vuosi saattaa riittää, riippuu tietysti nartun luonteesta, onko kuinka dominoiva. Myös leikkaukseen koirat (nartulla juoksuajat...)
Meillä kaksi narttua, vuosi ikäeroa, välillä nahistellaan. Mutta laumanjohtajan tehtävä on vahvistaa lauman arvojärjestystä. - omistajana
Ikäeroa koirilla saisi olla jopa 3 vuotta. Kyllä kahdessa koirassa on hoitamista kahden koiran verran, eli kaikki hoitotoimenpiteet pitää tehdä molemmille: kynsienleikkuut, pesut, turkinhoidot jne. Kulut lisääntyy myös samassa suhteessa (eläinlääkäri, ruokinta, jne.) Koulutusta ja lenkitystä joutuu tekemään myös yksitellen, varsinkin, kun pentua opetetaan kelpo koirakansalaiseksi. Onhan niistä koirista tietysti seuraa toisilleen, mutta aina ei oikein niidenkään kemiat kohtaa, ja sitten niitä ei voikkaan jättää keskenään. Saattavat ajankulukseen selvitellä kuka se pomo oikein on. Itselläni on kolmen nartun lauma, ikäeroa aina seuraavaan 3 vuotta. Soputuvat hyvin keskenään. Roduissa on eroa miten tulevat keskenään toimeen. Yleensä urokset toimivat laumana paremmin.
Itselläni on 4v uros,1v uros ja 1v narttu. Vanhin uros oli 3 vuotias kun nuorin uros saapui taloon. Ja narttu on nyt ollut mulla 4kk. Hyvin meillä ainakin on tähän asti sujunut poikien kanssa, ja narttukin kun tuli laumaan niin hyvin on sopeutunut. Meillä nuoremmat koirat kunnioittaa vanhempaa koiraa. Ja narttu pitää tämän nuoremman uroksen kurissa,heh!
Itse ainakin silloin 2 koiran omistajana, niin en huomannut oikein eroa että omistaako yhden vai kaksi koiraa, ainut ruokapuolessa sen huomas,ruokaa menee.Itellä vanhempi koira oli koulutettu ok tapaukseksi, niin pysty keskittymään nuorempaan urokseen. Ja tietysti pitää muistaa sitten että viettää koirien kanssa erikseen aikaa :)
Mittees sitä muuta kertois..hmm..- mistica
erää mulla on 4v narttu,2v uros ja 7kk uros.
Oli tossa välissä 6v uros, ja sellanen 3kk narttu. Muttei omina, paitsi se veteraaniukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999