Minkälaisia kokemuksia masennukseen sairastuneilla ja heidän puolisoillaan on masennuksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen/ seksiin. Lähinnä olen kiinnostunut kokemuksista ennen lääkityksen aloitusta, mutta tieto myös lääkityksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen on tervetullutta.
Masennus ja seksuaalisuus?
6
1041
Vastaukset
- ---------------------------...
Masentuneena ei seksi kiinnosta, ja ei ole voimia juuri muuhun kuin hengissä pysymiseen. Kuitenkin ennen lääkityksen aloittamista pystyin kokoamaan voimiani niin, että seksiä oli mieheni kanssa vähintään se kerran viikossa. Sitten aloitin lääkityksen ja halut vähenivät entisestään. Nyt lääkitys jo lopetettu, mutta seksuaalisuus tuntuu kadonneen, mikä ihmetyttää.
- masis-pasi
Kun minulla oli paha masennus, en rakastellut puoleen vuoteen, ei tullut edes mieleen. Eli kyllä se tehokkaasti hävittää halut. Lääkkeitä en silloin syönyt.
- vastaus....
Joo eli varsinki vaikeaa masennusta sairastavalla ihmisellä himot ovat aika vähissä. Jos masennus on lievää niin joitain haluja saattaa löytyä riippuen mielentilasta sillä hetkellä kun olisi tarkoitus puuhiin ruveta.
Lääkkeet taas saattavat viedä vikatkin halut pois. Varsinkin masennuslääkkeeen tuki-lääke mitä yleensä suositellaan käyttämään lääkityksen alussa.
Jos lääkitys jatkuu pitkään eikä "himoja" löydy kannattaa kokeilla lääkkeen vaihtoa. Kaikki lääkkeet kun ei kaikille sovi niin hyvin kuin muille.
Tosin se jos himot katoaa kokonaan masennuksen aikana eivätkä palaa takaisin missään vaiheessa.. Siitä taas kannattaa keskustella terapeutin kanssa että mikä voisi siihen olla ongelma.
Luultavasti jonkinlainen mielikuva jäänyt masennuksen aikaisesta.. Seksin välttälystä tai likaisena näkemisestä ... Kannattaa käydä tutkimassa tota masennuspalstaa. Sieltä löytyy munkin vastaus aiheeseen.
- N 22v
Olen ollut lievästi masentunut noin vuoden ja puoli vuotta syönyt lääkkeitä. Lääkitys ei ole vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Nyt kun olen jo melkein parantunut masennuksesta niin seksi vaan piristää.
- S_guru
Osa masennuslääkkeistä vaikuttaa miehillä siten, että laukeaminen hidastuu. Kätevää, jos kärsii liian nopeasta siemensyöksystä. Kysy psykiatriltasi lisää, jos haluat tätä vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440