KAS NÄIN SE MENEE!

ENSIN IHMINEN KUULEE EVANKELIUMIN,TULEE SYNINTUNTOON,JA HALUUAA PELASTUA IKUISELTA HELVETISTÄ ELI OTTAA JEESUKSEN ASUMAAN SYDÄMEEN JA LIITYY SEURAKUNTAAN JOSSA SITTEN MENNÄÄN KASTEELLE,NÄIN TOIMII KRISTUKSEN SEURAKUNTA,ON SE SITTEN HELLUNTAI,VAPAA,LUTERILAINEN YM,NÄISSÄ SEURAKUNNISSA LAPSET SIUNATAAN.VAUVOJEN PÄÄNPESU ON IHAN HÖLMÖÄ,PIDETÄÄN PERINNÄISSÄÄDÖKSISTÄ KIINNI.NO EI MUUTTA,T:AKSU,PS,TIEDÄN ETTÄ LUTERILAISEN SRK EI TOIMI NIIN KUN PITÄISI,MUTTA HALUAN ROHKAISTA NIITÄ LUTERILAISIA JOTKA HALUAA SEURATA RAAMATUN MALLIN MUKAISESTI

8

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taappo

Täällä toinen yölintu visertää!

Tuohon aloitukseen lisäisin vielä sen seikan, että synnintuntoon tullut ja Jeesusta avuksi huutava ihminen syntyy uudesti ylhäältä juuri tuolla hetkellä. Hän on jo siten Kristuksen ruumiin jäsen sillä hetkellä ilman ihmisrituaaleja. Sisäisen muutoksen ulkoisena merkkinä uskova menee kasteen hautaan ja löytää oman laitumensa, kuka mistäkin "juottopaikasta", uskovien yhteydestä.

Monet luterilaisetkin ovat jo käyneet uskovien kasteella ja jatkavat edelleen luterilaisessa seurakunnassa, mikä on minusta ihan hyvä vaihtoehto.

Korostan kuitenkin sitä, että minkäänlainen ohjailu/manipulointi lammaslaitumista ei edistä paikkakunnan uskovien yhteyttä.

• ML213

Joo, näin on.Lisäisin vielä havainnon, miten ihminen on jo uudestisynytynyt kun hän "liittyy" yhteisöön eli yhteisöjen opetukset/opit eivät vaikuta uskovan uudestisyntymistä.
        Tästä johtuen kaikissa yhteisössä, joissa luetaan Raamattua, on uudestisyntyneitä ihmisiä.Sisaria ja veljiä.
        Taas uskovan "oppimäärään" vaikuttaa, missä yhteisössä hän viettää aikaansa eli miten uudestisyntyneelle ihmiselle on opetettu Raamatun asiat.Lisäksi yhteisön sisäistämät mielikuvat,- seuran merkitys, vaikuttaa uskovan ihmisen kasvuun.

Tästä johtuen, pidän erittäin tärkeänä henkilökohtaista Raamatun tutkiskelua, enkä yuhteisön "historiallista" opetusta.Puolueella/yhteisöllä on erikinen vaikutus pitää kaikki yhteisön ihmiset samoissa mielikuvissa, vaikka mielikuvat eivät istuisi Raamatun ohjesitukseen.

• Trubaduuri

Juutalaisilta kyllä vaadittiin uudelleen
        syntymistä aikoinaan ylhäältä käsin, sillä hehän olivat juuri juutalaisen uskonnon mukaisia palvojia. Ne uudet luomukset, ihmiset, siis jotkin meistä, josta monilla sanoilla Raamatussa kirjoitetaan, ovat siis jo todella uusia, eikä meidän tarvitse enää uudistua, syntyä uudelleen, sillä meillä on sydän tehty lihasta ja Luojan, Jumalan lait sydämen lakitaulussa pysyvänä osana, mutta juut. ei siten olleet, eikä ole vieläkään. Ja ihminen, joka on todella ns. kristuksen
        "ruumiinjäsen", ei kyllä yleensä huuda apuun Kristusta, vaan Luojaa, taivaallista Isää. Sillä kristuksen ruumiinjäsenhän on melkein yksi ja sama kuin itse Kristus. Ja Kristus itse sanoi jotta nämä "jäsenet" tunnistavat toinen toisensa vain keskinäisestä rakkaudestaan, ei siis jonkin uskontokunnan/kirkkokunnan jäsenyydestä tai jostakin usk. yhteisöstään. Vanhan sanonnan mukaan: "pää kyllä käskee ja jäsenet toimivat", sopiikin tähän lopetukseksi oikein hyvin.

• taappo
        Trubaduuri kirjoitti:

Juutalaisilta kyllä vaadittiin uudelleen
        syntymistä aikoinaan ylhäältä käsin, sillä hehän olivat juuri juutalaisen uskonnon mukaisia palvojia. Ne uudet luomukset, ihmiset, siis jotkin meistä, josta monilla sanoilla Raamatussa kirjoitetaan, ovat siis jo todella uusia, eikä meidän tarvitse enää uudistua, syntyä uudelleen, sillä meillä on sydän tehty lihasta ja Luojan, Jumalan lait sydämen lakitaulussa pysyvänä osana, mutta juut. ei siten olleet, eikä ole vieläkään. Ja ihminen, joka on todella ns. kristuksen
        "ruumiinjäsen", ei kyllä yleensä huuda apuun Kristusta, vaan Luojaa, taivaallista Isää. Sillä kristuksen ruumiinjäsenhän on melkein yksi ja sama kuin itse Kristus. Ja Kristus itse sanoi jotta nämä "jäsenet" tunnistavat toinen toisensa vain keskinäisestä rakkaudestaan, ei siis jonkin uskontokunnan/kirkkokunnan jäsenyydestä tai jostakin usk. yhteisöstään. Vanhan sanonnan mukaan: "pää kyllä käskee ja jäsenet toimivat", sopiikin tähän lopetukseksi oikein hyvin.

Nimittäin ne toiset näkemykset!

kirjoitit:
        "...
        Ne uudet luomukset, ihmiset, siis jotkin meistä, josta monilla sanoilla Raamatussa kirjoitetaan, ovat siis jo todella uusia, eikä meidän tarvitse enää uudistua, syntyä uudelleen, sillä meillä on sydän tehty lihasta ja Luojan, Jumalan lait sydämen lakitaulussa pysyvänä osana, mutta juut. ei siten olleet, eikä ole vieläkään. Ja ihminen, joka on todella ns. kristuksen
        "ruumiinjäsen", ei kyllä yleensä huuda apuun Kristusta, vaan Luojaa, taivaallista Isää. ..."

Raamattu sanoo:

Rm.10:11. "Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
        13. Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, näet pelastuu. "

Herran nimi on "Minä olen", eikö niin?

Jeesuksen sanoja:
        Jh.8:24."Siksi minä sanoin teille, että te kuolette synneissänne. Jos te ette usko, että minä olen, te kuolette synneissänne.""

Eli, kukaan ei ole uusi luomus ennen kuin katuu syntejään ja huutaa avukseen Herraa Jeesusta.
        Tässä ei ole ero juutalaisen tai suomalaisen välillä, eikö niin?

• Trubaduuri
        taappo kirjoitti:

Nimittäin ne toiset näkemykset!

kirjoitit:
        "...
        Ne uudet luomukset, ihmiset, siis jotkin meistä, josta monilla sanoilla Raamatussa kirjoitetaan, ovat siis jo todella uusia, eikä meidän tarvitse enää uudistua, syntyä uudelleen, sillä meillä on sydän tehty lihasta ja Luojan, Jumalan lait sydämen lakitaulussa pysyvänä osana, mutta juut. ei siten olleet, eikä ole vieläkään. Ja ihminen, joka on todella ns. kristuksen
        "ruumiinjäsen", ei kyllä yleensä huuda apuun Kristusta, vaan Luojaa, taivaallista Isää. ..."

Raamattu sanoo:

Rm.10:11. "Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
        13. Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, näet pelastuu. "

Herran nimi on "Minä olen", eikö niin?

Jeesuksen sanoja:
        Jh.8:24."Siksi minä sanoin teille, että te kuolette synneissänne. Jos te ette usko, että minä olen, te kuolette synneissänne.""

Eli, kukaan ei ole uusi luomus ennen kuin katuu syntejään ja huutaa avukseen Herraa Jeesusta.
        Tässä ei ole ero juutalaisen tai suomalaisen välillä, eikö niin?

Jos sinun mielestäsi juutalaisuus on sama asia kun suomalaisuus, niin silloinhan olet jo vastannut itse esittämään kysymykseesi. Ja se on, ettei sinun näkemyksesi ole yhteneväinen Kristuksen antamien opetuksien kanssa ollenkaan. Etkä näin ollen ole laisinkaan uusi luomus!
        Koska sinun sydämesi ei pidä sisällään sitä lakia jonka Luoja, taivaallinen Isä on säätänyt. Mooses antoi puolestaan lakinsa juutalaisilla, jotka osin ovat vielä käytössä juutalaisten keskuudessa. Mutta en ole tavannut yhtäkään aitoa kristittyä joka noudattaisi Moseksen lakeja.

Kristus itse todisti ettei yksikään ihminen tunne taivaallista Isää, eikä tiedä Hänen nimeään, jollei hän, Kristus sitä kerro. Isäksi Kristus kuitenkin kutsui Luojaa, Jumalaa, taivaallista Isää. Ja opetti ihmisiä rukoilemaan "Isä meidän" rukousta, jossa ei myöskään mainita Isän nimeä!
        Joten kyllä se näin on, jotta jokainen uskollinen ja kuuliainen "lapsi" huutaa avukseen taivaan Isää , eikä suinkaan mitään "minä olen se joka minä olen". Joka olikin juutalaisten jumala, siis pikemminkin Mooses itse kuin jokin suuenpi Henki!

• taappo
        Trubaduuri kirjoitti:

Jos sinun mielestäsi juutalaisuus on sama asia kun suomalaisuus, niin silloinhan olet jo vastannut itse esittämään kysymykseesi. Ja se on, ettei sinun näkemyksesi ole yhteneväinen Kristuksen antamien opetuksien kanssa ollenkaan. Etkä näin ollen ole laisinkaan uusi luomus!
        Koska sinun sydämesi ei pidä sisällään sitä lakia jonka Luoja, taivaallinen Isä on säätänyt. Mooses antoi puolestaan lakinsa juutalaisilla, jotka osin ovat vielä käytössä juutalaisten keskuudessa. Mutta en ole tavannut yhtäkään aitoa kristittyä joka noudattaisi Moseksen lakeja.

Kristus itse todisti ettei yksikään ihminen tunne taivaallista Isää, eikä tiedä Hänen nimeään, jollei hän, Kristus sitä kerro. Isäksi Kristus kuitenkin kutsui Luojaa, Jumalaa, taivaallista Isää. Ja opetti ihmisiä rukoilemaan "Isä meidän" rukousta, jossa ei myöskään mainita Isän nimeä!
        Joten kyllä se näin on, jotta jokainen uskollinen ja kuuliainen "lapsi" huutaa avukseen taivaan Isää , eikä suinkaan mitään "minä olen se joka minä olen". Joka olikin juutalaisten jumala, siis pikemminkin Mooses itse kuin jokin suuenpi Henki!

kirjoitit:
        "Jos sinun mielestäsi juutalaisuus on sama asia kun suomalaisuus, niin silloinhan olet jo vastannut itse esittämään kysymykseesi. Ja se on, ettei sinun näkemyksesi ole yhteneväinen Kristuksen antamien opetuksien kanssa ollenkaan. Etkä näin ollen ole laisinkaan uusi luomus!
        ..."

Nämä ovat sinun päätelmiäsi!
        Uusi luomus Raamatun mukaan on se, joka luopuu vanhasta elämästään kääntyen Jumalan puoleen ja anoo syntejään anteeksi Jeesuksen nimessä.
        Tässä ei ole eroa juutalaisen, kreikkalaisen eikä suomalaisen välillä.

"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" -kehotus on tarkoitettu kaikille ihmisille maanpäällä. Tämä on uuden liiton kehotus Jeesuksen maanpäällisestä ajasta alkaen Hänen toiseen tulemukseensa saakka.

----
        "Koska sinun sydämesi ei pidä sisällään sitä lakia jonka Luoja, taivaallinen Isä on säätänyt. "

Mistä sinä sen tiedät?

-------
        "Mooses antoi puolestaan lakinsa juutalaisilla, jotka osin ovat vielä käytössä juutalaisten keskuudessa. Mutta en ole tavannut yhtäkään aitoa kristittyä joka noudattaisi Moseksen lakeja. "

Mooseksen laki oli voimassa juutalaisille Kristukseen saakka. Babylonian pakkosiirtolaisuudessa lakiin tuli monia (kymmeniä) lisäyksiä, joita kukaan ei pystynyt noudattamaan (eikä edes niitä kymmentäkään).
        Nämä pakkosiirtolaisuuden jälkeiset lait olivat niitä raskaita taakkoja, joita juutalaiset laittoivat ihmisten päälle ja niitä vastaan Jeesus nousi.
        Huomaa, ettei Jeesus kumonnut ainuttakaan 10-käskystä, vaan Hän täytti lain.

Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä, koska Hän on täyttänyt lain ja Hänen täydellisessä työssään meillä on pelastus, jos otamme sen uskon kautta vastaan.

----
        "Joten kyllä se näin on, jotta jokainen uskollinen ja kuuliainen "lapsi" huutaa avukseen taivaan Isää , eikä suinkaan mitään "minä olen se joka minä olen". Joka olikin juutalaisten jumala, siis pikemminkin Mooses itse kuin jokin suuenpi Henki! "

"Minä olen", joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa oli pelastuksen kallio, Jeesus Kristus, ei suinkaan Mooses!

1.Kor.1:1. "Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, Jumalan tahdosta tehtäväänsä kutsuttu, ja veli Soostenes
        2. tervehtivät Korintossa olevaa Jumalan seurakuntaa, Kristuksen Jeesuksen pyhittämää, sekä kaikkia kutsuttuja pyhiä, niitä, jotka samoin kuin me huutavat avuksi Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikoissa, missä asuvatkin.
        3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta. "

Korintin seurakunta ei koostunut pelkästään juutalaisista, vaan kaikista kansanheimoista.
        "Pyhiksi" nimitettiin niitä ihmisiä, jotka uskoivat Jeesukseen Paavalin ja muiden apostolien julistuksen perusteella.

Tällainen pyhä - samalla syntinen armonkerjäläinen - minäkin saan olla sen perusteella, että olen huutanut avukseni Jeesusta!

• totuus.

Onko amerikkalaisiin uskonlahkoihin ihmisen veteen painamalla tapahtuva merkitseminen sama kuin ottaisi itselleen tuon kuuluisan pedon merkin?

Ensinnäkin uudestikasteessa kielletään julkisesti lapsena saadun kristillisen kasteen kolmiyhteisen Jumalan nimi. Joissakin lahkoissa kuulemma oikein kirotaan lapsena saatu kaste ennnen uudestikastetta.

Toiseksi uudestikasteissa ihminen painetaan OTSASTA selälleen veteen ja ihminen nostaa KÄTENSÄ ylös merkiksi.

Onko kyse pedon merkistä? Pyhän Hengen pilkkahan tapahtuu silloin kun ensimmäistä kastetta pilkataan.

• Usko ja kaste

Taidat olla lähellä sitä, että olet todellinen Pyhän Hengen pilkkaaja tai sitten et tunne edes Jeesusta omakohtaisena vapahtanasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe