Koira hidastelee lenkillä

mime

On se kumma että kun yhdestä ongelmasta pääsee, niin uusi tulee tilalle. Elikkäs, puolitoistavuotias koirani on nykyään aivan armoton hidastelija lenkillä. Ennen harrasti vetämistä, mutta kun siitä tavasta päästiin, alkoi tämä uusi. Kyseessä ei ole normaali nuuhkiminen, vaan koira jäisi vaikka vartiksi paikalleen jos sen antaisi. Pahinta on se, kuinka koira ei tottele asiassa, vaan asettuu jo valmiiksi jalat haralleen että sitä ei pystyisi vetäisemään pois. Valtakysymys siis osin.

Olisiko jollain jotain koulutusvinkkiä? Koira tekee tenän varmaan parikymmentä kertaa lenkin aikana, inhottavaa kiskoa sitä kaikin voimin eteenpäin kun sana ei tehoa. Perinteinen namilla houkuttelu tehoaa vain jos on oikeasti namia. Koira on muuten kiltti ja tottelee.

5

2794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipua jossain?

Kyllä 1,5v yleensä on innokas liikkumaan.

• mime

Ei koira taida kipeä olla, sillä koirapuistossa on turbovauhti päällä. Innokkaasti lähtee kyllä lenkille muutenkin, mutta jumii sitten pitkin matkaa ja haraa vastaan.

• Meillä oli sama ongelma, ja minua valistettiin että koirasta on tylsää 'vain kävellä hihnassa eteenpäin'. Meillä siis tätä oli vain hihnalenkeillä, vapaana jos oli niin liikkui ihan mielellään.

Minä vaihdoin hihnan fleksiin, jossa vähän enemmän liikkumavaraa, otin mukaan jotain leluja: kepin/köyden jota sai kantaa (ja välillä vähän revittiinkin sitä toinen toisesta päästä), pallon, jota sitten heittelin vähän matkan päähän tms. ja joskus myös nameja. Pari leikkitaukoa lenkin aikana sai lenkin jatkumaan sitten ihan normaalivauhtia.

Ja sitten jos mennään sellaisia reittejä, että fleksiä ei voi pitää vaan on pakko olla lyhyempi hihna, niin ne lenkit tehdään kevyesti hölkäten. Vauhdin lisäys tuntui olevan piskille mieleen, hidastelu loppui, ja hyväähän tuo juokseminen tekee itsellekin ;)

• ei namuja...

Siinähän tulikin piskinpojan hyvät vinkit.
        Namuja en antaisi itse missään tapauksessa siitä että koira hidastelee, oppii vain että saa palkan siitä velttoilusta;)

• mime

Tuota leikittämistä täytyy kokeilla! Kiitos sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7237
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3401
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      155
      1693
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      305
      1631
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      248
      1195
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe