Tämän

päivän

Hesarin pääkirjoitukusessa todetaan muun muassa näin:

Joten ei ne shegetzin teoriat nyt niin kaukana totuudesta taida ollakaan..

4

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi

ei ole kehitysmaa. Täälä bensan hinta nousee juhlapyhien ja lomakausien mukaan, raaka-aineen hinnasta riippumatta. Ja jos raaka-aineen hinta uhkaa nousta niin nostetaan hintoja jo valmiiksi,että voidaan sitten nostaa kun hinnat nousee. Tosin hintaa ei tarvitse laskea vaikka raaka-aine halpenee.

• yksittäisten

kulutushyödykkeiden hinta nousee ja laskee milloin mistäkin syystä. Eihän se nyt ole missään valtiossa poikkeuksellista. Tämä sama ominaisuus koskee tietysti öljyä ja siitä jalostettavia muita tuotteita. Suomen kansantalous ei kuitenkaan heilahtele samaan tahtiin esim. tämän edellä mainitun öljyn kanssa tai minkään muunkaan yksittäisen raaka-aineen/tuotteen kanssa. Totta kai jos vaikka polttoaineen hinta nousee radikaalisti, niin se näkyy ainakin lyhyellä aikavälillä myös kansantaloudessa pienenhä heilahteluna mutta ei samanlaisena kuin kehitysmaissa. Siitähän tässä taisi olla kyse. Se on sitten eri asia millä tavalla Suomi verottaa/hinnoittelee näitä tuotteita ja siihen me itse jopa pystymme vaikuttamaan.

• Junttilan isäntä

Milloinkas Venäjän kansantalous on laskenut tämän vuosituhannen puolella eli Putinin valtakaudella?

Muuten, vajaat 3 vuotta sitten eräs Suomen metsäteollisuuden nokkamies ennusti että "25 vuoden kuluttua Suomi hallitsee Luoteis-Venäjän metsäteollisuutta". Mene sinä puhumaan realiteeteista tuollaisille, minä en kehtaa.

• Venäjän puutulleista johtuen Suomalaiset metsäyhtiöt alkaa todennäköisesti rakentaa tuotantolaitoksia Venäjälle. Raaka-aineen kuljetus matkat lyhenee, työvoima on halvempaa vaikkakin se taitaa olla kokonais kustannuksista pienimpiä ja energian hinta joka on aika merkittävä kustannus on todennäköisesti tulevaisuudessa halvempi venäjällä. Lisäksi Venäjä on itse haluaa korkeampaa jalostus astetta puulleen ja sitä kautta enemmän tuloja venäjälle, joten Venäjän valtiolta varmaan on odotettavissa muitakin tukitoimenpiteitä moisille hankkeille. Että siinä mielessä tuo pitänee paikkansa. Ellei sitten muut ehdi edelle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6763
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2932
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1261
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1110
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223