Onko hyviä neuvoja millä saisi pennun lopettamaan ilo pissaamisen?
On aika ikävää kun tulee vieraita ( pentu tuntee) niin saa varoittaa ettei pentu pisaa jaloille.
Pentu innostuu valtavasti ja vaikka rauhoitellaan eikä päästetä heti hyppimään vieraita vastaan niin pisut tulee kun vieraat tervehtivät pentua joidenkin kohdalla pisut tulee heti kun pentu heidät näkee.
On yritetty sitä että pentua tervehditään vasta kun se on rauhoittunut mutta ei auta.
Hyvät niksit tervetulleita
ilo pisut
8
743
Vastaukset
- pissiminen
on aina alistumista, millä pentu osoittaa alistuvansa.
Pennun itsetuntoa on vahvistettava Meillä joskus koira kanssa ilopissasi aina kun vieraita tuli, mutta ikää kun tuli niin loppu se.. Itse en huomioinnut mitenkään sitä ilopissaa,vähin äänin vaan siivosin pois..
- mun koiralla
oli sama ongelma pienenä ja meillä siihen ei ainakaa auttanu mitää. jos sitä kielsi tai toru ni se pelästy ja pissas vaa enemmän vaikkei ees mitenkää kovaäänisesti torunu. mekin kokeiltii tota rauhottamista tai et pentu eri huoneeseen ku vieraat tuli ja se päästettiin sieltä vasta ku kaikki oli asettunu istumaan jne ja kukaan ei sit kummemmin ees kiinnittäny siihen huomiota. se toimi...joskus. mut aika siihen auttaa... tuo lopetti sen n.8kk:n ikäsenä. ehkä jollain muulla on paremmat niksit :)
- ipsjdp
Sanokaa vieraille, että he eivät huomioi pentua paljoa, ennen kun ovat asettuneet, ettei pentu innostu liikaa ja lorauta. Pissat on vain kerättävä vähin äänin pois. Ilopissaaminen on hyvin yleistä pennuille. Vanhetessa tapa jää varmasti pois. vain aika aiuttaa.
- torua
Ei saa ainakaan torua pientä pentua jos sille tulee pikku ilo pisut,ei se sitä tahallaan tee.Jos toruisit nii se ei ymmärtäis sitä koska ei välttämättä itsekkään tiedosta tehneensä ilo pissoja.
Ne jää itekseen sitten poissa kun on sen aika. - Herkkyyttä
Tunteita, kun ei voi käskemällä lopettaa. Kyllä pissailu loppuu ihan itsekseen, kun pentu vähän kasvaa. Kokemusta on.
- SaksiKäsiEdward
aikanaan loppuu :))
- alkuper.
No niin sitten taidan lähteä saapas kauppaan ja laittaa eteiseen rivin saappaita ja ovelle vieraille ohjeistus " Jos haluat pysytellä kuivin jaloin, laita kumpparit jalkaan" :) Meillä lorisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999