Tanssiminen ja

keskustelu

Mistähän johtuu, että useimmat miehet eivät keskustele mitään tanssin lomassa?

Minä tykkään väliajalla jutella ja nautin siitä kun saan kuulla miehenkin mielipiteen, jos ei muusta niin musiikista, jota tanssitaan. Onko paljon pyydetty?

Tai sitten siellä on niitä tanssijoita, jotka lähtivät just peilin edestä palatakseen samaan paikkaan yksin! Ja tietty kotimatkaan yksin ja elelemään yksin.

20

2571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Drago`

No henk. kohtaisesti minua useammin ärsyttää se, että mies alkaa jaaritella jonninjoutavia, kuin se että on hiljaa ja vie. Ei siinä sanoja enää tarvita, jos tanssi sujuu.

Naista lattialle taluttaessa, kappaleiden välillä ja pois saattaessa sitten voikin puhua jos niikseen sattuu. On ihan kohteliastakin jokunen sana siinä kappaleiden välillä vaihtaa. Jos on kovasti kiinnostunut jutustelemaan ja tutustumaan, daaminsa voi pyytää kahvioon juttelemaan.. mutta tanssilattialla, musiikin soidessa minua ei kauheasti huvita juoruilla.

Poikkeuksia tähän toki löytyy aina.. joskus on joku tuttu jonka kanssa menee pulinaksi koko tanssi, mutta noin keskiarvoisesti mieluummin keskityn tanssimiseen kuin puhumiseen. Varsinkin vieraampien kavaljeerien kanssa harvoin alan enemmälti jutella.

No.. jos haluaa elää yksin, niin onko siinä jotain pahaa? Jospa meneekin kotiin puolison luo? Jospa tuli tanssimaan vain koska haluaa tanssia, eikä ole ensinkään kiinnostunut mistään muusta kuin tanssimisesta? Motiivinsa kullakin..

• Siinäpä se tuli sanottua.

• turhaan

juttelemaan. Ei mua kiinnosta ainakaan mitään tyhjänpäiväisiä tarinoida ventovieraiden kanssa. Tuttujen kanssa voi muutaman sanan vaihtaa. Käyn tanssimassa enkä keskustelukerhossa. Pubissa voi käydä juttelemassa.
      On liikaa pyydetty sori vaan ; )

Tauolla voi jutella ja jos enemmän kiinnostaa voi kysäistä kotimatkan jakamista tai kutsua kahville.

• No itse juttelen mielelläni tanssiessa ja väliajalla. Haluan oppia tuntemaan tanssitettavan edes pintapuolisesti.

• keskittyä

aikaslailla kuitenkin siihen tanssiinkin(kuitenkin aika olennaista).Unohtuupi joskus liikutella niitä koipia kun keskittyypi liikaa siihen silmien räpytyksen seuraamiseen(ei varmaan riitä aivokapasiteetti tai sitten putkiaivot).Meneepi niin kutsutusti pasmat sekaisin.Väliajat onkin enempi tarkoitettu sitä jutun tynkän vääntämistä varten.No,eipä sielä kaikki ole tyrkyllä.Jos se parempipuolisko löytyypi tansseista niin eipä kyllä haittaa sekään.

• swingdreamer*

Mun tylsä mielipide asiasta on, et lavalle on tultu tanssimaan ja tanssiessa nimenomaan tanssitaan eikä yritetä udella daamilta mistä tämä on kotoisin, onko kenties yksin liikkeellä, käykö täällä usein ja mikähän mahtaa daamin nimi olla. Argh!!!
      Kappaleiden välit ovat sopiva paikka muutama sana vaihtaa. Ihanan tangon raiskaaminen lätisemällä jonninjoutavia saa tanssimisen itsessään tuntumaan sivuseikalta ja sen daamin ristikuulustelun ja mahdollisen jatkotuttavuuden tuntumaan ykköseltä. Okei, ei siinä mitään pahaa ole jos käy ravintolatansseissa jossa se tuntuu olevan hyväksytysti ykkösenä. Lavoille en vastaavaa käytösmallia kuitenkaan halua.

• ...niin monesta seikasta, miten tuohon keskusteluun tanssin aikana pitäisi suhtautua.

Varsinkin aloittelijoilla tietysti on ihan riittävästi tekemistä siinä itse tanssissa (miehellä viennissä ja muiden huomiointiin oman askelluksen lisäksi, ja naisella siihen seuraamiseen ja askeliin).

Kuitenkin pääosa tanssijoista on jossakin määrin kokeneita tai sitten vallan vanhoja mestareita. Silloinhan tanssiin sinänsä ei tietoista huomiota paljonkaan tarvitse kohdistaa. Jutteluun jää hyvin käytettäväksi pääosa aivokapasiteetista.

On kuitenkin otettava huomioon, että joillakin tanssilajeilla tai yksittäisillä kappaleilla on tiettyä erityismerkitystä joillekin tanssijoille. Niinpä niiden aikana keskustelu on heistä häiritsevää (jopa tuomittavaa).

Itse keskusteluhan ei juuri koskaan tarvitse olla kuvatunlaista ("Ihanan tangon raiskaaminen lätisemällä jonninjoutavia saa tanssimisen itsessään tuntumaan sivuseikalta ja sen daamin ristikuulustelun ja mahdollisen jatkotuttavuuden tuntumaan ykköseltä."), vaan aiheita on toki maailma täynnä.

Tuttujen kanssa vaihdetaan kuulumisia ja puhutaan asioista, joiden tiedetään heitä kiinnostavan

Tuntemattomille taas koetetaan keksiä jotakin muuta kuin tylsiä kliseitä esitettäväksi. Lähes poikkeuksetta löytyy oikeata puheenaihetta jokseenkin kaikkien kanssa.

Puolustelen ainakin omalta osaltani tuota keskustelua sillä, että tanssituttujeni pääosan kanssa en missään muualla voi olla tekemisissä kuin vain juuri siinä tanssilattialla tanssittaessa. Useimpien yhteystietojakaan (e-mail, puhelinnumero) ei ole käytettävissä.

Kappaleiden välissä ei kummoistakaan asiaa saa toimitetuksi. Joillakin orkestereilla ja artisteilla on jopa tapana jatkaa non stoppina kappaleesta toiseen.

• Swaywithme

,,miehethän ei tunnetusti osaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa ,,siis tanssia,ja jutella=mahdoton yhtälö :) Jos ei puhu,niin sanotaan: joo,, taas tyypillinen suomalainen mies,sulkeutunut jurottaja.ei puhu,ainakaan selvinpäin. Jos sit taas uskaltautuu juttelemaan, niin saa kuulla pilanneensa jonkun tanssinautinnon,jutuilla,jotka on ihan evvk. ja ihmetellään kun ei älyä olla hiljaa:) :) No,vakavasti puhuen:Tässä maassa ei kyllä tuntemattomille juuri jutella,sitä ei pidetä soveliaana. Tanssilavat ovat olleet poikkeus tästä ja ovat olleet perinteisä kohtaus,-tutustumispaikkoja. Itse juttelen tsnssiessa lähes aina,tietysti tilanteen ja daamin mukaan,, niinkuin tanssiessakin,ei väkisin vääntämisestä mitään tule juttelussakaan. Eli ainakin muutaman lauseen verran pitäisi sietää juttelua vieraiden kanssa jos on ihmisten keskelle lähtenyt. Ja lähestymisyritykset ovat mielestäni normaaleja tanssipaikoilla,,missäs sitten jos ei siellä ?!! Eri juttu sit millä tyylillä ne tehdään,,mutta kyllä lavoilla miehet on ennemminkin ylivarovaisia,kuin yli-innokkaita ,,,. kyllä me tässä maassa hiljaa osataan olla jokapaikassa ja samalla ihaillaan etelän maiden ihmisiä ,kun ne on niin välittömiä:) Tanssi-ilta on myös sosiaalinen tilanne,,ja niitä harvoja paikkoja,joissa tutustuminen ilman alkoholia on mahdollista mut ei onnistu,jos pitää olla mykkänä ,,,

• samaa miettinyt

Tanssin aikana käytävä keskustelu tuntuukin kirvoittavan täällä odotetusti melko erilaisia mielipiteitä.

Tanssimisesta on tehty suoritus, jota ei voi eikä saa pilata keskustelemalla joutavia!

Osalle opittu suoritus on sen verran tuore, että askeleet menisivät sekaisin jutustelusta.

Tällaisista kirjoituksista vahvistuu käsitykseni, että lavoilla on melko monen osalta unohdettu tanssin perusajatus.

Nämä ihmiset eivät mene tansseihin tapaamaan vastakkaista sukupuolta, eivät edes odota pääsevänsä saatille tai saatikka saavansa jotain enemmän...

Ei, heille tanssimisesta on tullut suoritus, harrastus muiden harrastusten joukossa.

• Drago`

Ei tanssi ole silti vain suoritus, vaikkei tanssisikaan sen vuoksi että haluaa seurustella tai hakea kumppania. Tanssi on itsetarkoitus, nautinto niinään.. ei se silloin mikään suoritus ole. Suoritus on jokin pakollinen manööveri joka tehdään jotta saavutetaan jotain. Tanssi on tanssin vuoksi hauskaa, ihan ilman että sillä pitäisi sen enempää saavuttaa kuin tanssin aikainen hauskuus.

Tanssilla on historian aikana ollut paljon muitakin merkityksiä kuin pariutuminen. Mm. uskonnolliset rituaalit, perhepiirien hauskanpito ja leikki.. Muiden yhteisöjen hauskanpito ja leikki. Vrt. samaa sukupuolta olevien kokoontumisissa tanssiminen.

Pariutuminen on vain yksi tanssin motiivi tai lieveilmiö.. ei mikään ainut ja oikea itsetarkoitus.

• Humppajuntti

Tanssiminen on monipuolista nautintoa tuottava harrastus. Se sisältää musiikin tulkintaa, liikunnan riemua, taiteellista eläytymistä ja toisen ihmisen lähellä oloa. Kukin ajatelkoon kuitenkin miten itse haluaa, mutta pitäköön mielessä, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla.

• Nimetön
        Humppajuntti kirjoitti:

Tanssiminen on monipuolista nautintoa tuottava harrastus. Se sisältää musiikin tulkintaa, liikunnan riemua, taiteellista eläytymistä ja toisen ihmisen lähellä oloa. Kukin ajatelkoon kuitenkin miten itse haluaa, mutta pitäköön mielessä, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla.

Tanssiin lähtiessä lauantaina Suurlavalle
        Kyröskolle valmistaudun kovasti, koska pidän
        tansseissa olosta. Olen huomannut, että jos olen
        jäykkä ja olen tehnyt tanssipäivänä jotain raskasta työtä, en ole taipuisa mies. Jäykkänä
        ja kankeana miehenä on ole hyvä tanssija.
        Jäykkyys pilaa tanssi-ilon. Tanssiminen vaatii
        valmistautumista. Seppo K.

• Trixie

Meilläpäin kyllä lörpötellään tanssiessakin ja outoa ja töykeän tuntuista olisikin jos ei ainakaan kappaleparin välissä sanoisi mitään!

Mutta kun tango soi, niin silloin hiljaa! Silloin puhuu muu kuin suu..

Niin, ja mitä joskus tanssiessa hyräilystä ollut jossain puhetta, niin vähän äklö kokemus äskettäin .. yninä kuulosti ällöltä ja vähän pervolta, mutta en sanonut mitään, kun en tiennyt jos se oli vaikka joku sairaudentapainen ääntely...siis jotain hengenahdistusta..vai oliko siis hyräilyä olevinansa.
      En silti täysin tyrmää hyräilyä, joskus korvaan hyräilty Hopeista kuuta erään Namun toimesta, enpä valittanut..mutta se olikin tutumpi namu, se.*huokaus*

• drift

Ei ole paljon pyydetty. Myönnetään. Veikkaan, että useimmilla miehillä vaitonaisuus johtuu pelkästä ujoudesta. Ei oikein tiedä mitä sanoisi, eikä viitsi samoja latteuksia esiintyjistä tai muusta sellaisesta heittää, ettei ihan tylsänä pidettäisi.

Jos nainen on hiljainen, niin vaikea siinä on jotain älyllistä kehitellä. Joskus tuntuu siltä, että sanat jäisivät kurkkuun etenkin, jos tuntee vetoa tanssipariin. Siinä sitä sitten kappaleiden välissä seistään jäykistellen, jalkaa vaihtaen ja toivotaan että alkaisi jo se toinen kappale.

• "Mistähän johtuu, että useimmat miehet eivät keskustele mitään tanssin lomassa?"

Yksinkertaisesti siksi, että ei ole mitään sanottavaa. Ei siellä parketilla olla seurustelemassa, vaan tanssimassa.

"Minä tykkään väliajalla jutella ja nautin siitä kun saan kuulla miehenkin mielipiteen, jos ei muusta niin musiikista, jota tanssitaan. Onko paljon pyydetty?"

Helpoiten juttelun saa aikaiseksi, kun aloittaa sen itse. Vaikkapa juuri kysymällä sitä mielipidettä musiikista.

"Tai sitten siellä on niitä tanssijoita, jotka lähtivät just peilin edestä palatakseen samaan paikkaan yksin! Ja tietty kotimatkaan yksin ja elelemään yksin."

Niinpä. Monet ovat ihan tyytyväisiä yksin elämiseen. Tanssi on heille ensisijaisesti harrastus. On myös paljon parisuhteessa eläviä yksin tansseissa käyviä.

• puhuva mies

Alkuperäinen väite oli, että useimmat miehet eivät puhu tanssin aikana. Itse kun miehenä olen seurannut tanssivia pareja, näyttää jutustelua usein tapahtuvan. Miten on naiset, kuinka moni miehistä juttelee.

Jos olen sitä mieltä, että nainen seuraa hyvin, kerron sen yleensä. Jos nainen ei seuraa hyvin, niin uskaltaako sitä kertoa. Tietysti, jos vaihtoaskel ei luonnaa, on syytä käydä hieman läpi tanssin perusteita ja vaihtaa tyyli hidas-hidas askeleelle.

• bongari

Puhumattamottomuuden voisi kaiketi jaotella kolmeen kategoriaan:

1) Luonteesta johtuvaa, ujoutta, ei keksi sanottavaa... Ko katagorian henkilöllä on ongelma.

2) Ei kiinnosta kuin tanssia, mutta tuttujen kanssa voi lätistä. Ko kategorian henkilö tulee tansseihin vain tanssimaan.

3) Ei kiinnosta keskustella kuin tiettyjen kanssa. Ko kategoriaan kuuluva henkilö tulee lavalle paitsi tanssimaan niin ennenkaikkea etsimään kaveria tai ainakin flirttailemaan.

Itse kuulun tuohon tuohon kolmanteen ryhmään. Minua ei kiinnosta juurikaan puhua tai toisinaan edes tanssia sellaisten kanssa, joista en ole kiinnostunut muutenkin kuin tanssimielessä. Jos tanssiparteneri ei ole kiinnostava odottelen useimmiten jo seuraavaa mahdollisuutta.

• Yyliö

Perussäänto on ehdottomasti se, että kun tango soi, turvat ovat tukossa!

Muiden lajien aikana voidaankin sitten keskustella. Tosin tunnelmallinen slovari kuuluu tuohon ekaan kategoriaan. Valssit, jenkat, humpat ym. perusjumputukset sopivat vallan mainiosti keskusteluun.

• Jeux

"Mistähän johtuu, että useimmat miehet eivät keskustele mitään tanssin lomassa?

Minä tykkään väliajalla jutella ja nautin siitä kun saan kuulla miehenkin mielipiteen, jos ei muusta niin musiikista, jota tanssitaan. Onko paljon pyydetty? "

Onko näin? Tässähän voi käyttää "tunneälyä" ja itse avata keskustelun, jos mies vaikuttaa hiljaiselta tai ujolta. Partneri tuskin loukkaantuu, jos vaikka kysyt mistä kaukaa herra on tullut? Vastauksesta riippuen voi tuloksena olla vilkaskin keskustelu.

Itse pyrin vähintäänkin muutaman sanan vaihtamaan partnerin kanssa. Jos tanssitettava on tuttu, koko ongelmaa tuskin on. Lisäksi saatan varsin helposti kehua daamin seuraamista, jos se todella tuntuu miellyttävältä. Tästä palauteesta ei kukaan nainen ole tietääkseni pahastunut.

Toisaalta voi olla niinkin, että liika pulina voi joskus tuntua ärsyttävältä. Kenties neuvo "vähän, mutta asiaa" on hyvä aloitusvinkki. Siitä keskustelu joko lähtee viriämään tai ei.

• Nimetön

Tanssiessa ei voi oikein puhua, kun pitää keskitty
      musiikin tahtiin tanssimiessa. Musiikin tahdissa
      pysyminen, kun tanssin, on minulle vaikeaa.
      En voi keskittyä puhumiseen, sillä jään tanssiessa
      tahdista pois. Olen heikkolahjainen musiikin
      tahdissa pysyjä. Seppo K.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe