moikka
oisko kellään varmaa kokemusta kuinka kyyt sais pois tontilta,oon kyl kuullu et ei niihin oo mitään keinoja......mut jos sittenki on?
KYYT
11
3026
Vastaukset
- hankalaa
Me ollaan kokeiltu kaikenlaista. Jossain vaiheessa päästin hengiltä kaikki, mitkä löysin. Niitä tuntui vaan löytyvän aina lisää, joten päätin tuumailla vähän tarkemmin. Kokeilin esim kuljettaa kyitä muutaman sadan metrin päähän tontista, mutta aina vaan löytyi lisää. Naapuri oli sitä mieltä, että ne tulee takaisin tutuille paikoille.
Kahden pienen lapsen takia jotain oli tarvis tehdä ja nykyinen ratkaisu tuntuisi auttavan kohtuullisen hyvin. Laitoimme eniten käytössä olevien alueiden ympärille sorakaistaleen ja näyttäisi siltä, ettei kyyt tule sen yli. Esim pienekä mökkinurmikko ja leikkimökin alue jne on ympäröity metrisellä sorakaistaleella.
Olen myöskin jatkanut kyiden lahtaamista, jospa ne joskus loppusivat. Ehkä muutamien vuosien päästä, jos vain mökki on aktiivisessa käytössä. Eiköhän pidetä nämä kyy-aiheiset keskustelut asialinjalla, pari viestiä jo jouduttu poistamaan.
terv. kontra, sheriffi.- Mökki saaressa
Siellä missä käärmeitä on runsaasti on:
- paljon ravintoa käärmeelle
- hyvä talvehtimispaikka
Kyyt liikkuvat maksimissaan muutaman kilometrin säteellä talvehtimispaikastaan lukuunottamatta yksittäisten kyiden vaelluksia.
Vähentämällä ravintoa saadaan jo kannan romahtaminen aikaan. Tätä voi yrittää raivaamalla pusikot ja heinikot.
Usein rannoilla riittää ravintoa (sammakoita, linnunpoikasia jne) vaikka raivaisi kuinka.
Käärmeet eivät väistä ihmistä muuten kuin että ne hiljolleen loppuvat jahtaamisen seurauksena.
Kyiden liikkumista nurkissansa voi yrittää vähentää pitämällä nurmikot leikattuna ja raivaamalla puskat.
Kyillä on vähän syytä liikkua avomaastossa, ja ne ainakin erottuvat hyvin eivätkä pääse yllättämään.
Tarkkana kannattaa olla pienten lasten suhteen.- miettinyt...........
ravinnon vähentämistä. Emme ole myrkyttäneet hiiriä, vaan pyydystämme niitä litskuilla. Voisikohan hiiribaaria laittaa esim katiskan sisälle maastoon, ettei hiiret tule sisälle kuolemaan ja haisemaan. Olisiko muita käyttökelpoisia vinkkejä. Vieraillamme on pikku koiria emmekä uskalla myrkkyä siksi laittaa.Heinänniittopuuhissa olemme ahkeroineet kyiden ja punkkienkin vuoksi.
- Pera
Ex-eukkoni teki mansikkamaan n. 100 m päähän mökiltämme. Musta muovi, jonka reistä mansikat kasvoivat. Se veti kyitä kuin magneetti. Mustan muovin päällä ottivat aurinkoa, ja vaaran uhatessa pujahtivat muovin alle. Isävainajani kävi niitä sieltä tappamassa, mutta 1 -2/ kerta sai hengiltä. Muut menivät liukkaasti piiloon.
Muuten kyitä näkyy mökkini nurkissa harvoin. Pariin kesään en ole nähnyt yhtään.- tietää
suunnitelenkin kasvimaan tekoa. edellinen omistaja on kasannut kiviröykkiöitä kasvimaan kupeeseen. pitäisiköhän kiviröykkiöt jotenkin hävittää? mansikat ostan siis torilta, mutta perunaa olisi mukava saada suoraan pellosta.
- Pera
tietää kirjoitti:
suunnitelenkin kasvimaan tekoa. edellinen omistaja on kasannut kiviröykkiöitä kasvimaan kupeeseen. pitäisiköhän kiviröykkiöt jotenkin hävittää? mansikat ostan siis torilta, mutta perunaa olisi mukava saada suoraan pellosta.
Se muovi näytti olevan pääsyy käärmeiden paljouteen. Hyvä alusta lämmitellä ja piilopaikat lähellä.
- Mari@
Olen kuullut että tupakan tumpit jotenkin karkottaisivat käärmeitä...?
- kutonen.
Minä metsästäjänä kouluttaisin sopivanrotuisen koiran kyitä päivät pitkät etsimään piha alueilta, jotka sitten haukkumisella ilmottais. Sitten ei muuta kuin nirri pois.
- kuulopuhetta
Muurahaiset ois yksi konsti. Eli eikun muurahaisia hakemaan jostakin tai vaikka koko pesä:) Toinen jonka olen myös kuulut olisi siili. Puolen kymmentä siiliä siine tontilla jospa ne sillä keinoin häviää
- kiärme jahtiin
Siili tai pari on tehokas konsti. Eli, eikun siili metsälle. Muista myös itse ruokkia piikkinahkaa tai muuten se voi ottaa hatkat. Toinen konsti on kissat, mutta sisäkatille voi käydä heikosti kyyn kanssa. Meillä on kaksi maatiaiskissaa jotka liikkuvat vapaasti ulkona. Metsästystaidot ovat sitä luokkaa että kyykäärme pääsee hengestään silmän räpäyksessä. Vanha kansa uskoo että kun saat kyyn kiinni niin heitä se nuotioon, lähtee kuulema sellainen ääni että muut lajitoverit pakenevat kauas. Voi tosin olla että menee nyt eläinrääkkäyksen puolelle.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164