joens.psykan kokeessa olleet

taas harmittaa

Hei
Nyt on taas tämän vuoden pääsykoerypistys ohi. Mitkä on toisilla tunnelmat?

Itse olen todella pettynyt omaan suoritukseeni. Pari kysymystä meni aihetta hipoen ja pari onnistui hieman paremmin. Tiedän kyllä jo viime vuotisen perusteella, ettei tule riittämään sisään pääsyyn...

Kyllä taas harmittaa...tässä ne vuodet vierii...mutta valmista ei tule.

Olin jotenkin keskittynyt aivan liikaa kaikkeen nippelitietoon...

20

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyttiin?

???

• toinen äitee täällä

Miten sinulla meni pääsykoe?
        Omalta osaltani voin todeta, että ei taida aueta yliopiston ovet minulle ensi syksynäkään.

Suututtaa, mutta olen vain itselleni vihainen...
        Aina pitää jotain mokata...

Toivottavasti ensi yönä saa nukuttua, viime yönä unet jäivät kolmeen tuntiin ja nyt sen kyllä huomaa...olen ihan tööt...

• mmm
        toinen äitee täällä kirjoitti:

Miten sinulla meni pääsykoe?
        Omalta osaltani voin todeta, että ei taida aueta yliopiston ovet minulle ensi syksynäkään.

Suututtaa, mutta olen vain itselleni vihainen...
        Aina pitää jotain mokata...

Toivottavasti ensi yönä saa nukuttua, viime yönä unet jäivät kolmeen tuntiin ja nyt sen kyllä huomaa...olen ihan tööt...

Juuri tulin kotiin Joensuun reissulta ja heti piti katsoa kommentit kokeesta, vaikka nukkumaankin tekis mieli viiden tunnin ajamisen jälkeen...

Mutta joo, koe tuntui helpolle, johtuneeko siitä että luin kuin hullu. Mutta; en varmasti voi missään nimessä saada niin hyviä pisteitä että neljän sakkiin pääsisin. Laaja essee nimittäin meni melkoisen huonosti. Kirjoitin siitä vähemmän kuin muistikysymyksestä... joten ei se kauheen laaja mun osalta ollut.

Yksinkertaisesti jäi vaan siitä kiinni, etten ehtinyt päntätä noita filosofian ukkoja ja niiden ajatuksia, ja niitä olis varmaan tarvinnut siinä laajassa esseessä. Muuten ymmärsin kyllä kysymykset... tai siis luulen että ymmärsin! Senhän näkee sitten kun tulokset tulee onko menny sinne päinkään.

Aika loppui mullakin vähän kesken. Vaikka en kauheesti mietiskellyt syntyjä syviä, niin silti olis pitäny olla paljon nopeampi. Tarkkoittanee sitä, että asiat pitää olla muistissa ja niiden asioiden pitää tulla sieltä muistista heti, ettei aikaa mene hukkaan turhaan miettimiseen.

Äiteelle sen verran, että ei me tähän lannistuta!! Ihmisellä on vain yksi elämä, eihän me haluta vanhoina muoreina itkeä keinutuolissa sitä elämää joka jäi saamatta ja elämättä (Erikson; minän eheys / epätoivo HEHEHEHEHEHEH)!! Yritetään vielä ensi vuonna.

Miten sulla muuten meni sen jännittämisen kanssa? Luuletko että se vaikeutti?

Katsotaanpa kun tulokset tulee, että kuinka meille kävi!

• seuraavaa

1. Laaja essee
        Miten vahvasti relativismi kritisoisi kehityspsykologisia tiedonkeruumenetelmiä; määrittele relativismi, kuvaa sen muunnelmat ja arvioi kriittisesti niiden valossa psykan kirjassa esiteltyjä tiedonkeruumenetelmiä

2. Tarkastele vanhenemisen yhteydessä tapahtuvia muistitoimintojen muutoksia

3. Sosialisaatio ja identiteetin kehitys nuoruudessa, selitä kirjassa esitettyjen mekanismien avulla

4. Miten positivistista tiedekäsitystä on pyritty noudattamaan ihmistieteissä ja millaisia erityisongelmia näihin yrityksiin liittyy

• minä tässä taas
        mmm kirjoitti:

Juuri tulin kotiin Joensuun reissulta ja heti piti katsoa kommentit kokeesta, vaikka nukkumaankin tekis mieli viiden tunnin ajamisen jälkeen...

Mutta joo, koe tuntui helpolle, johtuneeko siitä että luin kuin hullu. Mutta; en varmasti voi missään nimessä saada niin hyviä pisteitä että neljän sakkiin pääsisin. Laaja essee nimittäin meni melkoisen huonosti. Kirjoitin siitä vähemmän kuin muistikysymyksestä... joten ei se kauheen laaja mun osalta ollut.

Yksinkertaisesti jäi vaan siitä kiinni, etten ehtinyt päntätä noita filosofian ukkoja ja niiden ajatuksia, ja niitä olis varmaan tarvinnut siinä laajassa esseessä. Muuten ymmärsin kyllä kysymykset... tai siis luulen että ymmärsin! Senhän näkee sitten kun tulokset tulee onko menny sinne päinkään.

Aika loppui mullakin vähän kesken. Vaikka en kauheesti mietiskellyt syntyjä syviä, niin silti olis pitäny olla paljon nopeampi. Tarkkoittanee sitä, että asiat pitää olla muistissa ja niiden asioiden pitää tulla sieltä muistista heti, ettei aikaa mene hukkaan turhaan miettimiseen.

Äiteelle sen verran, että ei me tähän lannistuta!! Ihmisellä on vain yksi elämä, eihän me haluta vanhoina muoreina itkeä keinutuolissa sitä elämää joka jäi saamatta ja elämättä (Erikson; minän eheys / epätoivo HEHEHEHEHEHEH)!! Yritetään vielä ensi vuonna.

Miten sulla muuten meni sen jännittämisen kanssa? Luuletko että se vaikeutti?

Katsotaanpa kun tulokset tulee, että kuinka meille kävi!

Hei taas

Kyllä on vielä todettava, että harmittaaaaaa....
        Minulla tuli vaikeuksia juuri sen laajan esseen kanssa. En oikein saanut koottua ajatuksia ja sitten katosi loputkin päästä(siis tää relativismi osio).

Olen taas kerran analysoinut, että mikä oikein todella mätti ja tulin siihen tulokseen, että tuota minun suoritusta, joka kerta, syö liikaa nimenomaan toi mun jännittäminen...En tiedä, mistä löytäisi keinot hallita sitä paremmin(hahaa ja haaveilen psykologin ammatista, no suutarin lapsilla ei ole kenkiä...).

Sitten toi kysymys nro.4 Raatikaisen kirjasta. Uskon, että tiedekäsitys oli vastattu ok., mutta sitten tuo erityisongelmien käsittely jäi vain parin lauseen tasolle...

No, ohi on... nyt pitäisi alkaa nauttimaan kesälomasta. Kamala flunssa vaan vaivaa...se stressi...

Hei, mistä suunnalta Suomea olet, kun matka kesti noin kauan?

Mukavia kesäpäiviä kaikille...

• mmm
        minä tässä taas kirjoitti:

Hei taas

Kyllä on vielä todettava, että harmittaaaaaa....
        Minulla tuli vaikeuksia juuri sen laajan esseen kanssa. En oikein saanut koottua ajatuksia ja sitten katosi loputkin päästä(siis tää relativismi osio).

Olen taas kerran analysoinut, että mikä oikein todella mätti ja tulin siihen tulokseen, että tuota minun suoritusta, joka kerta, syö liikaa nimenomaan toi mun jännittäminen...En tiedä, mistä löytäisi keinot hallita sitä paremmin(hahaa ja haaveilen psykologin ammatista, no suutarin lapsilla ei ole kenkiä...).

Sitten toi kysymys nro.4 Raatikaisen kirjasta. Uskon, että tiedekäsitys oli vastattu ok., mutta sitten tuo erityisongelmien käsittely jäi vain parin lauseen tasolle...

No, ohi on... nyt pitäisi alkaa nauttimaan kesälomasta. Kamala flunssa vaan vaivaa...se stressi...

Hei, mistä suunnalta Suomea olet, kun matka kesti noin kauan?

Mukavia kesäpäiviä kaikille...

Stressi laukesi mullakin ja tuli poskiontelontulehdus välittömästi tiistaina.

Saattaa olla että sää jännität sitä jännittämistäkin jo että jännittääkö ja sitte varmasti jännittää. Jaa´a, jos sitä olis psykologi niin varmaan osais sua neuvoa, miten voisit kontrolloida omaa mieltäsi. :)

Mulla ei jännittänyt ollenkaan koko koe, koska käsitin pari päivää aikaisemmin että en muista läheskään tarpeeksi, mitä pitäisi muistaa jotta olis mahdollisuus. Lähinkin sitten rennosti vaan kokeilemaan onneani. Nyt harmittaa kun en ehtinyt pänttäämään, olis ollu mahdollisuus jos olis vähänkään enemmän muistanut. Mutta... ens vuonna! Se vaan että silloin onkin tosi kyseessä ja jännitys on kamala, niin kamala...

Oulusta olen.

• Strategiani oli aloittaa helpoista ja rakentaa yhdistelevä essee viimeiseksi.

Kaksi ensimmäistä esseetä mitä tein meni unelman lailla.

Kolmannessa esseessä huomasin kuluttaneeni jo liikaa aikaa ja keskityin aikapaineeseen. Kirjoitin kolmannen esseen ehkä alle 40 minuutissa. Kolmatta esseetä kirjoittaessa sain koota tunteitani aika usein ja se vaikutti liikaa esseeseen.

Yhdistelevä essee ei mennyt myöskään tarpeeksi hyvin. En usko saavani yli kymmentä pistettä siitä, hyvä jos saan puolet.

Toisin sanoen en usko saavani vähintään neljänneksi parasta tulosta, jonka tarvitsisin
      päästäkseni pelkkien pääsykoepisteiden varassa.

Kirjoitin joka tapauksessa kokeessa niin, että kynä sauhusi ja sain jopa vesirakon yhteen sormista.

Olen tyytyväinen siihen nähden,että opiskelin kaksi viikkoa intensiivisesti kokeeseen. Tunnen, että en ole ikinä oppinut näin nopeasti ja laajasti. Ehkä tästä kokemuksesta olisi hyötyä jatkossa jos ei mitään muuta?!

• minä ryssin

myös sen laajan esseen...se olisi ollut tosi tärkeä...

• Tumpelo

Hei!

Surkea suoritus oli täälläkin. Ei voisi huonommin kirjoittaa. Olen lukenut monta kuukautta, mutta soveltava kysymys oli hemmetin vaikea. Aivot ei yksinkertaisesti toiminut siinä tilanteessa, eikä yksikään kysymys onnistunut. Kirjoitin kuitenkin esseet loppuun, vaikka se oli turhaa.

Pitää harkita muiden yliopistojen pääsykokeita, koska soveltavat kysymykset eivät onnistu. Voiskohan se Raatikainen kirjottaa vielä vaikeamman perusteoksen?

Mukavaa kesää kaikille!!

• riittuska

Hei

En tiedä auttaako yhtään, mutta minulla meni myös ne filosofian osuudet päin p...
        Olin myös lukenut tammikuun alusta asti ja viimeiset kaksi kuukautta noin 6-8h päivä.
        Kaikki se työ valui kankkulan kaivoon. Kyllä tiesin ne asiat ja olen sen jälkeen laatinut nerokkaita vastauksia(en ole vilkaissutkaan krjoja), mutta se itse tilanne, jännitys, kiire saivat pään aivan lukkoon.
        Olen niin maassa kyllä... Tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu. Yritä nyt jaksaa...
        Itkut kannattaa tirauttaa vasta tulosten jälkeen...

• Tumpelo
        riittuska kirjoitti:

Hei

En tiedä auttaako yhtään, mutta minulla meni myös ne filosofian osuudet päin p...
        Olin myös lukenut tammikuun alusta asti ja viimeiset kaksi kuukautta noin 6-8h päivä.
        Kaikki se työ valui kankkulan kaivoon. Kyllä tiesin ne asiat ja olen sen jälkeen laatinut nerokkaita vastauksia(en ole vilkaissutkaan krjoja), mutta se itse tilanne, jännitys, kiire saivat pään aivan lukkoon.
        Olen niin maassa kyllä... Tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu. Yritä nyt jaksaa...
        Itkut kannattaa tirauttaa vasta tulosten jälkeen...

Kiitti Riittuska!

Onhan se kilttiä, että yrität itse lohduttaa vaikka olet masentunut.

Jos olet tehnyt noin hirveän työn, ei sitä kannata hukata vaan ensi vuonna uudelleen! Kyllä se jossain vaiheessa onnistuu!

• ex-yrittäjä
        Tumpelo kirjoitti:

Kiitti Riittuska!

Onhan se kilttiä, että yrität itse lohduttaa vaikka olet masentunut.

Jos olet tehnyt noin hirveän työn, ei sitä kannata hukata vaan ensi vuonna uudelleen! Kyllä se jossain vaiheessa onnistuu!

Minä yritin Joensuuhun opiskelemaan psykologiaa kolme kertaa enkä päässyt.. Ja kaksi viimeistä kertaa tosissaan. Silti jäin aina joidenkin desimaalien päähän paikasta (minulla ei ole kummoisia yo-pisteitä).

Se oli hirveä masennus kun oli kaksi vuotta elämässään keskittynyt siihen että "kyllä se nyt onnistuu" ja paikka aukeaa eikä auennutkaan. Mutta minulle kävi lopulta hyvin. Ajattelin torjua matematiikkakammoni ja tartuin seuraavana vuonna jyväskylän yliopiston pääsykoekirjoihin, mikä oli paras ratkaisu mitä olen tehnyt.

Ehkä se esseen kirjoittaminen oli mulle siinä joensuun koetilanteessa ja jännityksessä just hankalaa ja jykylän monivalintakoe onnistuikin sitten hyvin. Jyväskylässä koe on tosin kaksivaiheinen, mutta haastattelussa pärjää kun on oma itsensä eikä esitä eikä yritä mitään muuta kuin aidosti on.

En tiedä joensuun koulutuksesta, mutta ainakin jyväskylään otetaan sisään enemmän opiskelijoita ja täällä on todella hyvät kurssivalikoimat.

Pitäkää katseenne ja mielenne avoimina.

Voimia äityleille ja muille :)

• uusia ajatuksia....
        ex-yrittäjä kirjoitti:

Minä yritin Joensuuhun opiskelemaan psykologiaa kolme kertaa enkä päässyt.. Ja kaksi viimeistä kertaa tosissaan. Silti jäin aina joidenkin desimaalien päähän paikasta (minulla ei ole kummoisia yo-pisteitä).

Se oli hirveä masennus kun oli kaksi vuotta elämässään keskittynyt siihen että "kyllä se nyt onnistuu" ja paikka aukeaa eikä auennutkaan. Mutta minulle kävi lopulta hyvin. Ajattelin torjua matematiikkakammoni ja tartuin seuraavana vuonna jyväskylän yliopiston pääsykoekirjoihin, mikä oli paras ratkaisu mitä olen tehnyt.

Ehkä se esseen kirjoittaminen oli mulle siinä joensuun koetilanteessa ja jännityksessä just hankalaa ja jykylän monivalintakoe onnistuikin sitten hyvin. Jyväskylässä koe on tosin kaksivaiheinen, mutta haastattelussa pärjää kun on oma itsensä eikä esitä eikä yritä mitään muuta kuin aidosti on.

En tiedä joensuun koulutuksesta, mutta ainakin jyväskylään otetaan sisään enemmän opiskelijoita ja täällä on todella hyvät kurssivalikoimat.

Pitäkää katseenne ja mielenne avoimina.

Voimia äityleille ja muille :)

Hei
        Kiitos viestistäsi. Se herätti ajattelemaan. Minä ole myös suhtautunut tuohon tilastomatikkaan niin, että se on minulle ylitsepääsemätön asia. Siksi en ole edes harkinnut hakemista mihinkään muualle kuin Joensuuhun.

Viime vuonna jäin 0,6 pisteen päähän ja tänä vuonna menee varmaan samaa rataa.Olen ollut hakijana siinä neljän kiintiössä.

Minulle on tuottanut ongelmia kova jännitys ja kiire koetilanteessa. Esseen kirjoittaminen paineen alla on vaativa tehtävä. Ja tuloksen pitäisi tuossa kiintiössä olla melkein täydellinen, että sisään pääsisi.

Vaikka olen jännittäjätyyppiä, aina ollut, uskon vakaasti, että minusta tulisi hyvä psykologi.Harmittaa, kun kokeen tulos omalla kohdallani ei niinkään ole kiinni siitä, että olisin valmistautunut huonosti tai ei "leikkaisi", vaan tuosta koetilanteessa panikoinnista.

• että sinusta
        uusia ajatuksia.... kirjoitti:

Hei
        Kiitos viestistäsi. Se herätti ajattelemaan. Minä ole myös suhtautunut tuohon tilastomatikkaan niin, että se on minulle ylitsepääsemätön asia. Siksi en ole edes harkinnut hakemista mihinkään muualle kuin Joensuuhun.

Viime vuonna jäin 0,6 pisteen päähän ja tänä vuonna menee varmaan samaa rataa.Olen ollut hakijana siinä neljän kiintiössä.

Minulle on tuottanut ongelmia kova jännitys ja kiire koetilanteessa. Esseen kirjoittaminen paineen alla on vaativa tehtävä. Ja tuloksen pitäisi tuossa kiintiössä olla melkein täydellinen, että sisään pääsisi.

Vaikka olen jännittäjätyyppiä, aina ollut, uskon vakaasti, että minusta tulisi hyvä psykologi.Harmittaa, kun kokeen tulos omalla kohdallani ei niinkään ole kiinni siitä, että olisin valmistautunut huonosti tai ei "leikkaisi", vaan tuosta koetilanteessa panikoinnista.

tulisi hyvä psykologi? Se ei valitettavasti ole uskon asia, valintakokeillahan sitä mitataan mihin rahkeet riittää.

• olet mustavalkoinen
        että sinusta kirjoitti:

tulisi hyvä psykologi? Se ei valitettavasti ole uskon asia, valintakokeillahan sitä mitataan mihin rahkeet riittää.

Eiköhän se ole niin, että Joensuun Yliopiston psykologian valintakoe, joka ei sisällä mitään soveltuvuuskoetta mittaa ihan jotain muuta kuin sitä miten henkilö todella soveltuu kyseiseen ammattiin. Sisään menee varmaan yhtäläilla ihmisiä, joiden pitäisi suunnitella ammatinvalintansa uusiksi, kuin ulkopuolelle jää niitä, joilla todella olisi kykyä harjoittaa kyseistä ammattia. Ei suorittaminen ole kaiken mitta, vaikka niin usein ajatellaan...

Lapsellista ajattelua...

• Tunnustus
        olet mustavalkoinen kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että Joensuun Yliopiston psykologian valintakoe, joka ei sisällä mitään soveltuvuuskoetta mittaa ihan jotain muuta kuin sitä miten henkilö todella soveltuu kyseiseen ammattiin. Sisään menee varmaan yhtäläilla ihmisiä, joiden pitäisi suunnitella ammatinvalintansa uusiksi, kuin ulkopuolelle jää niitä, joilla todella olisi kykyä harjoittaa kyseistä ammattia. Ei suorittaminen ole kaiken mitta, vaikka niin usein ajatellaan...

Lapsellista ajattelua...

Kateuttahan se muissa herättää, että olet melkein sisällä. Monella on jäänyt suoritus kauas sinun suorituksesestasi, joten nyt ei ole kyse siitä, mittaako pääsykoe soveltuvuutta =)

Aurinkoista kesää sinulle!

• Palataan asiaan
        Tunnustus kirjoitti:

Kateuttahan se muissa herättää, että olet melkein sisällä. Monella on jäänyt suoritus kauas sinun suorituksesestasi, joten nyt ei ole kyse siitä, mittaako pääsykoe soveltuvuutta =)

Aurinkoista kesää sinulle!

kun tulokset tulevat.

Nyt ajatukset pois pääsykokeista...ne ovat menneet niinkuin ovat.....

Ihania kesäpäiviä ystävät!!!

• bessie

Heippa! Täällä yksi lisää joka on ihan surkeana kokeiden takia.. tähän asti pystyin olemaan lukematta näitä keskusteluja mutta nyt oli pakko tulla katsomaan mitä muut sanoo.

Itellä suurin ongelma oli se että aika loppui tyystin kesken ja melkein katkeroiduin kotimatkalla kun tunnin lisäajalla olisin saanut vaikka kuinka paljon asiaa lisää paperille. Käytin vartin koajan alusta esseiden lyhyeeseen hahmotteluun suttupaperille ja sitten kirjoitin kynä sauhuten (kuten joku jo asian ilmaisi) koko koeajan loppuun asti. Yhdistelevän esseen jätin viimeiseksi kun ajattelin jättää sitä hieman hautumaan ja kirjoittaa ensin muut kun niistä rupes tulemaan heti tekstiä, taisi olla virhe, varmaan saan tasan 2 pistettä siitä ja se kun olis ollu melkeenpä tärkein.

Ohjeissa luki, että kirjoita selkeällä käsialalla... tommosen järkyttävän kiireen ku järjestävät hakijalle niin ei luulis hämmästyvän kun mekäläisen paperista löytyy käsialaa joka on hädintuskin luettavissa ja kappalejaoista ei loppukirjoituksissa tietoakaan. Katotaan tuleeko sakkoja huonosta luettavuudesta.

Tuli tehtyä paljon töitä, aloitin lukemisen tammikuussa (silloin luin töiden ohella), tunnin aamulla, ja 1-4 tuntia iltaisin lauantaisin kuutisen tuntia. Helmikuusta eteenpäin, kun työt loppu, luin 5-8 tuntia/5pvä viikossa ja huhtikuusta eteenpäin 7-12tuntia 6h lauantaisin ja toukokuussa jätin kaikki vapaapäivät sekä viimeisetkin harrastukset pois ja panostin kaiken lukemiseeen. Vaikken nyt Joensuuhun pääsekään niin voi tässä ainakin olla ylpeä et pysyi lukusuunnitelmissaan ja oli sitkeä..ja ehkä siinä kehittyi jotku opiskelutaktiikatkin, ja saahan siitä itelleen henkistä pääomaa, ei sitä turhaksi työksi saa leimata.

Järki sanoo et ei oo mitään mahiksia päästä mutta joku hassu toivon kipinä on silti niin kauan ku tulokset tulee... ja siksi sitä pettyykin varmaan verisesti.

Ei enää montaa päivää "kidutusta", sitten sen tuloksen tietää ja voi ruveta sopeutumaan tilanteeseen.

• tiuku_

Veit sanat suustani.. minäkin olen seurannut näitä keskusteluja sivusta ja katkeroitunut mielessäni.. tuskin minullakaan kovalla lukemisella opiskelupaikka aukeaa.. Ja minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että aivan liian vähän aikaa ts. liian laajoja esseitä kirjoitettavaksi neljässä tunnissa!! Vaikka vaan yksi niistä piti olla ns. "laaja" niin toki ne muutkin kirjoitetaan esseetyyliin ja mahdollisimman monipuolisesti.. joten aika ei voi mitenkään riittää. Ellei sitten asiat ole täydellisesti muistissa ja ne sitten vaan siirtää paperille. Mutta tuskin kukaan tuohon pystyy!!!

• bessie
        tiuku_ kirjoitti:

Veit sanat suustani.. minäkin olen seurannut näitä keskusteluja sivusta ja katkeroitunut mielessäni.. tuskin minullakaan kovalla lukemisella opiskelupaikka aukeaa.. Ja minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että aivan liian vähän aikaa ts. liian laajoja esseitä kirjoitettavaksi neljässä tunnissa!! Vaikka vaan yksi niistä piti olla ns. "laaja" niin toki ne muutkin kirjoitetaan esseetyyliin ja mahdollisimman monipuolisesti.. joten aika ei voi mitenkään riittää. Ellei sitten asiat ole täydellisesti muistissa ja ne sitten vaan siirtää paperille. Mutta tuskin kukaan tuohon pystyy!!!

tiuku_: Niinpä, en sitten tiedä onko kuulolla yhtään sellaista jolle aika hyvin riitti. Minusta 3 muuta esseetä olisi kyllä mahdollista kirjoittaa tunnissa (vaikka siinäkin kiire eikä varmaan mitään puhtaaksi kirjoittamis mahdollisuuksia) mutta tommoinen laaja yhdistelevä essee luulisi vaativan 1,5-2h minimissään. Mietin vaan että ovatkohan kokeen laatijat tosissaan ajatelleet ajan olevan reilu tai riittävä...? *tuntee itsensä epäonnistuneeksi ja liian hitaaksi nopeimmillaankin* Vai oliko tuo nyt sitä lisäjännitystä jolla testataan kuin hyvin paineen alla tulee tekstiä paperille...
        Monesko yrityskerta sinulla? Mulla eka joensuuhun,viimevuonna hain jyväskylään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228