Eläinkokeiden vastustajille:
Miksi eläinkokeet ovat mielestänne pelkästään huono juttu? Ettekö pidä lääketieteellisiin tarkoituksiinkaan tehtyjä kokeita hyväksyttävinä?
Jos sairastutte johonkiin tautiin, jonka voisi parantaa lääkehoidolla, kieltääkö vakaumuksesi käyttämästä lääkkeitä? Koska kaikki lääkkeet on suorasti tai epäsuorasti testattu eläimillä, annatko esimerkiksi läheisesi mielummin kuolla syöpään kuin saada lääkehoitoa?
Kuinka paljon loppujen lopuksi vastustatte asiaa? Onko asia niin simppeli? Kertokaa minulle, antakaa faktoja.
Itse hyväksyn eläinkokeet tietyissä eettisissä rajoissa pysyen.
Eläinkokeet hyväksyttävää vai ei
11
1180
Vastaukset
Se on huono juttu, koska kukaan ei ole kysynyt eläimeltä haluaako se uhrata henkensä ja terveytensä ihmiskunnan puolesta.
Jos eläimiä rääkätään ihmisten terveyden takia olisi ihmisiä puolestaan kidutettava eläinten hyvinvoinnin vuoksi.
Silti ymmärrän vivisektion kannattajien perusteita, onhan miljardeilla rääkätyillä, tuntevilla ja ajattelevilla olennoilla onnistuttu pelastamaan lukemattomien ihmisten henki ja terveys. Ihminen ensin, olemmehan loppujen lopuksi niin hieno laji!:).- ei ei ei
Aivan oikein, ihminen on ihminen ja eläin on eläin, olemme hieno laji, luomakunnan kuningas, kyllä..se on totta.
Mutta miksi ihmisiä pitäisi rääkätä eläinten hyvinvoinnin vuoksi, kun samat hoitometodit pätevät suurinpiirtein eläimeen kuin ihmiseenkin. Eläimille annettavat kirurgiset toimenpiteet ja lääkkeet ovat loppujen lopuski pitkälle samanlaisia kuin ihmisillekkin annettavat.
Ja älä sinäkään esitä niin tekopyhää siinä. Jos lääkkeitä ei olisi testattu eläimillä, et sinäkään olisi luultavasti siinä skeidaa kirjoittamassa. Joku tauti sinutkin olisi jo tappanut.
Luulisi sinun olevan kiitollinen eläimille! ei ei ei kirjoitti:
Aivan oikein, ihminen on ihminen ja eläin on eläin, olemme hieno laji, luomakunnan kuningas, kyllä..se on totta.
Mutta miksi ihmisiä pitäisi rääkätä eläinten hyvinvoinnin vuoksi, kun samat hoitometodit pätevät suurinpiirtein eläimeen kuin ihmiseenkin. Eläimille annettavat kirurgiset toimenpiteet ja lääkkeet ovat loppujen lopuski pitkälle samanlaisia kuin ihmisillekkin annettavat.
Ja älä sinäkään esitä niin tekopyhää siinä. Jos lääkkeitä ei olisi testattu eläimillä, et sinäkään olisi luultavasti siinä skeidaa kirjoittamassa. Joku tauti sinutkin olisi jo tappanut.
Luulisi sinun olevan kiitollinen eläimille!Ihminen on eläin nimeltä ihminen, ei ole mitään, mikä tekisi meistä muita eläimiä mahtavampia tai erikoisempia.
Luomakunnan kuningas, eli tyranni, joka on kehittyneiden aivojensa ansiosta onnistunut orjuuttamaan muun luomakunnan - sillä asialla en ylpeilisi!
Johan tein viestissäni selväksi, että ymmärrän eläinkokeiden perimmäisen syyn, vaikken hyväksy niitä. Eli kyse ei ole tekopyhyydestä vaan ristiriidasta.
Yksilönä mun täytyykin olla niiiiin hiton kiitollinen niille sadoille miljoonille eläimille jotka ovat uhratut hyvinvointini eteen, sensijaan kiduttajille joiden takia nämä miljoonat ovat kärsineet en lausu kiitoksen sanaa - he voivat puolestani painua helvettiin!
- ovat...
Tottakai eläinkokeet ovat hyväksyttäviä. Eihän sitä ilman niitä pärjätä.
- animall
piste.
- amatsoni
vaikee kysymys. Vastustan kaikkia eläinkokeita, myös lääketieteellisiä. Niitä mitkä on jo tehty, ne on tehty eikä sitä asiaa voi muuttaa. Mutta uudet eläinkokeet jotka tehdään kilpailevien lääkefirmojen toimesta, testataan samaan sairauteen tarkoitettua lääkettä tuhansia kertoja eri eläimillä, niitä en käsitä. Olisi syytä kehittää lisää vaihtoehtotestejä niin että niiden avulla voisi kehitellä ja testata mielinmäärin. Miksi eläimille keinotekoisesti luodaan joku vain ihmisellä esiintyvä sairaus ja sitten testataan mikä lääke olisi tehokkain? Ei ole elukoiden vika että ihmiset vetää röökiä, syö kaikkee sontaa ja kiskoo viinaa niin että on kuolemansairaita.
Aivan idiootti kysymys, vrt. annatko läheisesi polttaa ja juoda niin paljon kuin hän haluaa ja antaa hänen sairastua? Mitä helvettiä tuolla ajetaan takaa? Olenko minä muka veljeni vartija, pitäisikö mun päättää hänen asioistaan? Ei todellakaan, eiköhän jokainen aikuinen osaa itse tehdä omat päätöksensä. Eli päättäköön läheiseni itse. Jos itse sairastuisin vaikka syöpään, niin siinä pitäisi miettiä että onko todellakin mun elämä jotenkin niin paljon arvokkaampi kuin jonkun muun että muita riistämällä saisin pitää oman elämäni. Saattaa olla että kuvittelisin olevani niin merkityksellinen ja sisimmässäni itsekäs että haluaisin hoitoa ja inuisin kaikkia mahdollisia uusia lääkkeitä vaikka ne olis testattu naapurin vauvalla... Sellanen on ihminen. - ...
Lääketeiteellisille eläinkokeille ei ole mitään muita perusteluja kuin, että ne ovat halpoja vaihtoehtoisiin menetelmiin verrattuna. Koska en vaadi mitään mahdollisimman halvalla, vaan etteisesti tuotettuna vastustan jyrkästi kaikkia eläinkokeita. Turha sitten inahtaa, että kolmannet maat haluavat jotain halvalla, kolmannet maat eivät tee testejä, vaan ne tehdään länsimaissa joissa on rahaa.
Lääketeiteen eläinkokeet ovat turhia, sillä fyysisesti parantavat aineet on jo testattu, niiden olemassa olo ja vaikutukset jo tiedettään, niitä ei tarvitse ihmetellä enempää. On sairauksia kuten HIV johon vielä ei ole keksitty parantavaa ainetta, niitä voidaan testata vaihtoehtoisilla menetelmillä, ihmisen kudoksilla, sillä eläimillä ei HIVta esiinny. Psykologiset eläintestit ovat yhtä tyhjän kanssa, sillä eläin ei käyttäydy välttämättä samoin kuin ihminen. Sitä paitsi psykologiset ongelmat voidaan nähdä seuraamalla sairastuneita ihmisiä, eläinten ei tarvitse niistä kärsiä.
Asia on erittäin simppeli varsinkin näinä päivinä kun jokainen eläinkokeiden teettäjä tietää, että vaihtoehtoja on olemassa.- tusujusuu
Riippuen siitä, että millä eläimellä eläinkokeet tehdään.
Jos se on viemäreistä ongittu rotta, niin eläinkokeita voi vallan mainiosti tehdä näillä syöpäeläimillä joille minulta ei liikene tihustakaan sympatiaa.
Kun taas, jos eläinkokeita tehdään koirilla, kissoilla, sioilla tai muilla vastaavilla, niin en hyväksy.
Kuitenkin koko roska riippuu siitä, että mitä testataan. Jos testataan meikkejä tai muita vastaavia ihmiselle täysin turhia kauneustuotteita, niin en tuomitsen jyrkästi. Kun taas ihmiskunnalle tai eläinkunnalle elitärkeitä lääkkeitä voi minun puolestani testata niillä rotilla tms. kunhan vaan on joku tolkku siinä, että ne testit ylipäätänsä edes auttaa. - ...
tusujusuu kirjoitti:
Riippuen siitä, että millä eläimellä eläinkokeet tehdään.
Jos se on viemäreistä ongittu rotta, niin eläinkokeita voi vallan mainiosti tehdä näillä syöpäeläimillä joille minulta ei liikene tihustakaan sympatiaa.
Kun taas, jos eläinkokeita tehdään koirilla, kissoilla, sioilla tai muilla vastaavilla, niin en hyväksy.
Kuitenkin koko roska riippuu siitä, että mitä testataan. Jos testataan meikkejä tai muita vastaavia ihmiselle täysin turhia kauneustuotteita, niin en tuomitsen jyrkästi. Kun taas ihmiskunnalle tai eläinkunnalle elitärkeitä lääkkeitä voi minun puolestani testata niillä rotilla tms. kunhan vaan on joku tolkku siinä, että ne testit ylipäätänsä edes auttaa....siitä mihin olet sattunut syntymään?
Kiinalaiset ovat vähempiarvoisia ihmisinä, sillä niitä on niin paljon, saati afrikkalaiset kun levittävät toisiinsa tauteja kuin pienet rotat? Rotat ja kalat ovat vähempi arvoisia eläimiä, sillä niitä on niin paljon ja tautejakin levittävät?
On onni olla arjalainen! - tusujusuu
... kirjoitti:
...siitä mihin olet sattunut syntymään?
Kiinalaiset ovat vähempiarvoisia ihmisinä, sillä niitä on niin paljon, saati afrikkalaiset kun levittävät toisiinsa tauteja kuin pienet rotat? Rotat ja kalat ovat vähempi arvoisia eläimiä, sillä niitä on niin paljon ja tautejakin levittävät?
On onni olla arjalainen!En ole sanonut rottien olevan mitenkään vähempi arvoisia eläimiä, mutta jos testataan jotakin tärkeää, niin silloin testataan näillä elukoilla.
- hitossa
On eri asia olla eläinsuojelija ja eläinoikeuksien kannattaja. Viimeksimainituille eläin on ihmistä arvokkaampi, vain sillä poikkeuksella että he itse ovat muitakin ihmisiä ja eläimiä arvokkaampia.
Uskontoakin fanaattisempi ja sairas ideologia.
Kannatan tarpeellisia lääketieteellisiä eläinkokeita. Vaihtoehtoiset menetelmät paranevat, mutta eivät vielä riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308