Turha tätä on tuonne toisaalle yrittää kun ei sitä kummiskaan julkaista.
Mutta onko jonkinlaista lavatanssin kriisiytymistä havaittavissa? Sekä täällä että tuolla toisaalla ollaan miltei käsirysyssä tai tukkanuottasilla keskusteluissa. Ja miten tämä on mahdollista, kun seuraa väkeä lavatansseissa niin pääasiassa hyvillä mielin ja hymyssä suin siellä lattialla veivataan. Samat ihmisethän ne keskustelupalstoille kirjailevat.
Se ratkaisu että kirjoitukset jotka eivät ole "lavatanssikulttuuria edistäviä", moderoidaan pois, ei ole kestävä. Käytännössä on mahdotonta edellyttää jokaiselta kirjoittajalta jokaisessa artikkelissaan tätä. Ja aina tulee uusia kirjoittajia jotka eivät tällaisia edellytyksiä tiedosta. Jos eivät hyväksykään. Ja samat sodat syttyvät uudestaan. Keskustelun ja moderoinnin linjasta pidetään mietintämyssyä mutta tehtävä on mahdoton, johtuen tuosta mahdottomasta edellytyksestä "lavatanssikulttuuria edistävä".
Kriisiä pukkaa?
51
4316
Vastaukset
- paljon joukossa
Täällä "riitelevät" tanssijat ja ei-tanssijat keskenään. Tanssia taitamattomat heittelevät piruuttaan provoja, joihin tanssijat sitten tarttuvat kiinni.
Oikeasti täällä puhutaan aika vähän asiaa.- Ei-tanssija vs. tanssija
Tällaisesta, missä ei-tanssija ja tanssija ovat vastakkain. Nyt en viittaa 'tanssija'-nimimerkin provoihin, vaan todellisiin tanssijoihin.
Ei-tanssija vs. tanssija kirjoitti:
Tällaisesta, missä ei-tanssija ja tanssija ovat vastakkain. Nyt en viittaa 'tanssija'-nimimerkin provoihin, vaan todellisiin tanssijoihin.
Tämä ja kaksi sitä seuraavaa ovat erittäin edustava otos tämän palstan pääasiallisten kirjoittajien tasosta. Asiakirjoitukset hukkaantuvat lähes aina näiden osallistumiseen.
Silti nämä koetaan ikäänkuin maskoteiksi täällä. ja jopa ollaan tyytyväisiä, kun nuo hoitavat loanheittohommat, joihin kaikki lukijat itse eivät ihan kehtaa ryhtyä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000026832736- Arka asia?
Truehum kirjoitti:
Tämä ja kaksi sitä seuraavaa ovat erittäin edustava otos tämän palstan pääasiallisten kirjoittajien tasosta. Asiakirjoitukset hukkaantuvat lähes aina näiden osallistumiseen.
Silti nämä koetaan ikäänkuin maskoteiksi täällä. ja jopa ollaan tyytyväisiä, kun nuo hoitavat loanheittohommat, joihin kaikki lukijat itse eivät ihan kehtaa ryhtyä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000026832736Onko sulle jotenkin arka ja kiusallinen asia, kun puhutaan vaikka leikillään stondiksesta?
Terve suhtautuminen asiaan on helppoa silloin kun ei ole mitää peiteltävää, ja vaikka olisikin, niin so what? onhan useimmilla erilaisia vaivoja... Arka asia? kirjoitti:
Onko sulle jotenkin arka ja kiusallinen asia, kun puhutaan vaikka leikillään stondiksesta?
Terve suhtautuminen asiaan on helppoa silloin kun ei ole mitää peiteltävää, ja vaikka olisikin, niin so what? onhan useimmilla erilaisia vaivoja...Jos kärsit erektio-ongelmista, on lääke helposti saatavissa. Kävele apteekkin vain, niin ei tunnu enää niin kurjalta.
Ei enenkään tarvitse tietää asiasta, kun tässä vain kahden kesken siitä puhutaan.
Onneksi meidän muiden ei tarvitse käyttää lääkitystä siihen.
Minulle ainakaan se ei ole ollenkaan arka asia -oikein hyvin toimii.
Koskaan ei ole ollut vaikeuksia siinä suhteessa. Pikemminkin päin vastoin tuppaa toimimaan liiankin hyvin.
P.S. Pysytkö jotenkin perustelemaan, millä tavoin tämä liittyy aiheeseen?- ja propagandan...
Truehum kirjoitti:
Jos kärsit erektio-ongelmista, on lääke helposti saatavissa. Kävele apteekkin vain, niin ei tunnu enää niin kurjalta.
Ei enenkään tarvitse tietää asiasta, kun tässä vain kahden kesken siitä puhutaan.
Koskaan ei ole ollut vaikeuksia siinä suhteessa. Pikemminkin päin vastoin tuppaa toimimaan liiankin hyvin.
P.S. Pysytkö jotenkin perustelemaan, millä tavoin tämä liittyy aiheeseen?...perusteet, ettei vaan jo lipsahda edellämainittuihin :)
Näitten viestinnässähän on aivan oleellista, että korostetusti painotetaan ominaisuuksia joita ei todellisuudessa ole, esim. väitetään painavaa kevyeksi, varjoisaa valoisaksi jne. ja propagandan... kirjoitti:
...perusteet, ettei vaan jo lipsahda edellämainittuihin :)
Näitten viestinnässähän on aivan oleellista, että korostetusti painotetaan ominaisuuksia joita ei todellisuudessa ole, esim. väitetään painavaa kevyeksi, varjoisaa valoisaksi jne....tälle palstalle niin tyypillinen kirjoittaja, joka itse epärehellisenä kuvittelee kaikkien muiden olevan samanlaisia.
Muistutan jo ties monenneko kerran, että en valehtele tällaisilla roskapalstoillakaan.
Miksi sen tekisin?
Olisiko joku hyvä syy ruveta latvalahoiselle, alisuoriutujaväelle pullistelemaan olemattomilla ansioilla?
Teitä parempia ovat kaikki muut joka tapauksessa.
Ei ole tarvetta puhella perättömiä, kuten teidän reppanoiden on pakko tehdä.- Silminnäkijä
Truehum kirjoitti:
Jos kärsit erektio-ongelmista, on lääke helposti saatavissa. Kävele apteekkin vain, niin ei tunnu enää niin kurjalta.
P.S. Pysytkö jotenkin perustelemaan, millä tavoin tämä liittyy aiheeseen?Jos toimii niin hyvä. Ei sitä täällä tartte kertoa.
Olen aina pitänyt Sinua asiallisena, mutta nyt. ???
Ensin toteat toimivuuden ja sitten vielä korostat.
Onko miehuutta sopivaa korostella palstoilla.
Kun kuitenkaan ei saada siitä varmuutta se on kuitenkin itsesi lausuma itsestäsi.
Olet kuitenkin aikalailla tunnettu ja tanssinystäväksi havaittu.
Miksi toimit näin?? Mihin pyrit?? Silminnäkijä kirjoitti:
Jos toimii niin hyvä. Ei sitä täällä tartte kertoa.
Olen aina pitänyt Sinua asiallisena, mutta nyt. ???
Ensin toteat toimivuuden ja sitten vielä korostat.
Onko miehuutta sopivaa korostella palstoilla.
Kun kuitenkaan ei saada siitä varmuutta se on kuitenkin itsesi lausuma itsestäsi.
Olet kuitenkin aikalailla tunnettu ja tanssinystäväksi havaittu.
Miksi toimit näin?? Mihin pyrit??...jos sinusta jatkuvasti vuosikaudet ja päivittäin (useitakin kertoja päivässä) solvattaisiin keskustelupalstalla ja esitettäisiin perättömiä, halventavia väittämiä ja lausumia?
Väitätkö, että et muka ole tietoinen tämän palstan kirjoittajien pääosan toivottoman matalasta tasosta?
Lue nyt ensin vaikka se viesti, johon vastasin!
Jokseenkin kaikista muista tälle sivustolle kirjoittavistahan minä eroan mm. siinä, että minut tunnistetaan henkilönä varsin laajalti, joten mihinkään anonyymiin nimimerkkiin solvaukset täällä eivät kohdistu.- Silminnäkijä
Truehum kirjoitti:
...jos sinusta jatkuvasti vuosikaudet ja päivittäin (useitakin kertoja päivässä) solvattaisiin keskustelupalstalla ja esitettäisiin perättömiä, halventavia väittämiä ja lausumia?
Väitätkö, että et muka ole tietoinen tämän palstan kirjoittajien pääosan toivottoman matalasta tasosta?
Lue nyt ensin vaikka se viesti, johon vastasin!
Jokseenkin kaikista muista tälle sivustolle kirjoittavistahan minä eroan mm. siinä, että minut tunnistetaan henkilönä varsin laajalti, joten mihinkään anonyymiin nimimerkkiin solvaukset täällä eivät kohdistu.Sinulle on monesti sanottu ja yleisesti todettu:
"Älä jatka niin haukkujat luovuttavat"
Olen tietoinen ja Sinäkin olet. Jätä omaan arvoonsa äläkä jatka.
Hylkää kuin vanhat kenkäsi joista ei enää ole hyötyä.
Lähde kuin koira sonnaltaan - taakseen katsomatta. Silminnäkijä kirjoitti:
Sinulle on monesti sanottu ja yleisesti todettu:
"Älä jatka niin haukkujat luovuttavat"
Olen tietoinen ja Sinäkin olet. Jätä omaan arvoonsa äläkä jatka.
Hylkää kuin vanhat kenkäsi joista ei enää ole hyötyä.
Lähde kuin koira sonnaltaan - taakseen katsomatta....kuten olen toistanut useinkin, nuo eivät hellitä, vaikka olisin kirjoittamatta yhtään mitään.
Avaavat kokonaan uusia säikeitä pelkästään minun solvaamistani varten, kuten on nähty.
Jos olisin samalla tavoin pelkkä nimimerkki palstalla kuin te muut, ei tuosta suurta haittaa olisi.
Kuitenkin, kuten juuri kerroin, minut tunnistetaan laajalti ihan omana itsenäni sekä palstoilla etta elävässä elämässä.
Vanhan sanonnan mukaan: Vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Niinpä ne kaikki, joilla ei minusta mitään muuta informaatiota ole käytettävissään kuin vain noiden nilviäisten toistuvat mustamaalaukset, muodostaisivat käsityksensä minusta niiden perustellea. Mitä muitakaan mahdollisuuksia heillä olisi?
Tuo minusta esitetty impotenssiväittämä ei todellakaan ollut ensimmäinen eikä edes kymmenes tällä palstalla. Kylläniitä täällä niskaani on syydetty paljon enemmän -kaiken muun sonnan lisäksi.
Koska kukaan muukaan ei noiden solvaajien törkeyksiä täällä oikaise, on minun itseni tietysi pakko yrittää sitä tehdä.
Lopputulos kylläkin on selvä: Tulevat pääsemään päämääräänsä eli teidän äänettömällä tuellanne saavat minut ajetuksi pois tanssiharrastuksen parista.- satunnainen vieras
Truehum kirjoitti:
...kuten olen toistanut useinkin, nuo eivät hellitä, vaikka olisin kirjoittamatta yhtään mitään.
Avaavat kokonaan uusia säikeitä pelkästään minun solvaamistani varten, kuten on nähty.
Jos olisin samalla tavoin pelkkä nimimerkki palstalla kuin te muut, ei tuosta suurta haittaa olisi.
Kuitenkin, kuten juuri kerroin, minut tunnistetaan laajalti ihan omana itsenäni sekä palstoilla etta elävässä elämässä.
Vanhan sanonnan mukaan: Vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Niinpä ne kaikki, joilla ei minusta mitään muuta informaatiota ole käytettävissään kuin vain noiden nilviäisten toistuvat mustamaalaukset, muodostaisivat käsityksensä minusta niiden perustellea. Mitä muitakaan mahdollisuuksia heillä olisi?
Tuo minusta esitetty impotenssiväittämä ei todellakaan ollut ensimmäinen eikä edes kymmenes tällä palstalla. Kylläniitä täällä niskaani on syydetty paljon enemmän -kaiken muun sonnan lisäksi.
Koska kukaan muukaan ei noiden solvaajien törkeyksiä täällä oikaise, on minun itseni tietysi pakko yrittää sitä tehdä.
Lopputulos kylläkin on selvä: Tulevat pääsemään päämääräänsä eli teidän äänettömällä tuellanne saavat minut ajetuksi pois tanssiharrastuksen parista.tanssiharrastus ja tällä palstalla roikkuminen on kaksi eri asiaa
satunnainen vieras kirjoitti:
tanssiharrastus ja tällä palstalla roikkuminen on kaksi eri asiaa
Nimenomaan tanssiharrastuksen piiristähän teillä tämän palstan kateellisilla on tarkoitus minut häätää.
Pilaamalla maineeni kokonaan täällä (sana leviää muutenkin kuin netin kautta, mutta myös naapuripalstalle, missä tulokset näkyvät nopeasti), saatte aikaan haluamanne tilanteen: Kukaan ei enää uskalla olla kanssani tekemisissä, koska pelkää omankin maineensa tahriituvan.
Mahdatte saada isonkin tyydytyksen tuosta.- Sivumennen sanoen
Truehum kirjoitti:
Nimenomaan tanssiharrastuksen piiristähän teillä tämän palstan kateellisilla on tarkoitus minut häätää.
Pilaamalla maineeni kokonaan täällä (sana leviää muutenkin kuin netin kautta, mutta myös naapuripalstalle, missä tulokset näkyvät nopeasti), saatte aikaan haluamanne tilanteen: Kukaan ei enää uskalla olla kanssani tekemisissä, koska pelkää omankin maineensa tahriituvan.
Mahdatte saada isonkin tyydytyksen tuosta."Pilaamalla maineeni kokonaan täällä (sana leviää muutenkin kuin netin kautta, mutta myös naapuripalstalle, missä tulokset näkyvät nopeasti), saatte aikaan haluamanne tilanteen: Kukaan ei enää uskalla olla kanssani tekemisissä, koska pelkää omankin maineensa tahriituvan."
Oma kompromissiton jankkaamisesi yhdistettynä arvosteluherkkyyteesi aikaansaa tämän täysin itsenäisesti ilman muiden apua. Sivumennen sanoen kirjoitti:
"Pilaamalla maineeni kokonaan täällä (sana leviää muutenkin kuin netin kautta, mutta myös naapuripalstalle, missä tulokset näkyvät nopeasti), saatte aikaan haluamanne tilanteen: Kukaan ei enää uskalla olla kanssani tekemisissä, koska pelkää omankin maineensa tahriituvan."
Oma kompromissiton jankkaamisesi yhdistettynä arvosteluherkkyyteesi aikaansaa tämän täysin itsenäisesti ilman muiden apua.Lienenkin varsinainen ihmemies, kun olen saanut tuon aikaan jo ennen kuin olen edes tiennyt tämän sivuston olemassaolosta.
Kuten olen monta kertaa kertonut, täällä maineeni mustaaminen ja törkeiden solvausten kirjoittelu milloin mitäkin väittäen aloitettiin jo vuosia sitten.
Takuulla en ole ollut aloittamassa tai aihetta siihen antamassa.
Te -hiljainen enemmistö- sensijaan olette käsiänne hykerrellen sellaisen toiminnan aina hyväksyneet.
Käytännöllisesti katsoen kukaan muu ei lisäkseni täällä ole noiden (teidän?) törkeilijöiden puuhiin puuttunut.
P.S. Miksi pitäisi tehdä kompromisseja niiden kanssa joiden tietää täysin varmasti olevan väärässä ja oman mielipiteensä tai tietonsa taas tietää oikeaksi.
Konsensus vesittää kaiken järjellisen toiminnan, kun väärille ja aivan typerillekin esityksille pitää antaa tasavertainen asema järkevien rinnalle.- Ile
Truehum kirjoitti:
Lienenkin varsinainen ihmemies, kun olen saanut tuon aikaan jo ennen kuin olen edes tiennyt tämän sivuston olemassaolosta.
Kuten olen monta kertaa kertonut, täällä maineeni mustaaminen ja törkeiden solvausten kirjoittelu milloin mitäkin väittäen aloitettiin jo vuosia sitten.
Takuulla en ole ollut aloittamassa tai aihetta siihen antamassa.
Te -hiljainen enemmistö- sensijaan olette käsiänne hykerrellen sellaisen toiminnan aina hyväksyneet.
Käytännöllisesti katsoen kukaan muu ei lisäkseni täällä ole noiden (teidän?) törkeilijöiden puuhiin puuttunut.
P.S. Miksi pitäisi tehdä kompromisseja niiden kanssa joiden tietää täysin varmasti olevan väärässä ja oman mielipiteensä tai tietonsa taas tietää oikeaksi.
Konsensus vesittää kaiken järjellisen toiminnan, kun väärille ja aivan typerillekin esityksille pitää antaa tasavertainen asema järkevien rinnalle."Lienenkin varsinainen ihmemies, kun olen saanut tuon aikaan jo ennen kuin olen edes tiennyt tämän sivuston olemassaolosta."
Eikö tullut mieleen että asiat siirtyvät muilta keskustelupalstoilta toisille?
"Kuten olen monta kertaa kertonut, täällä maineeni mustaaminen ja törkeiden solvausten kirjoittelu milloin mitäkin väittäen aloitettiin jo vuosia sitten.
Takuulla en ole ollut aloittamassa tai aihetta siihen antamassa."
Muistelen että aikoinaan tanssi.netin puolella ryvit sellaisessa itsesäälitilassa että usealtakin kirjoittajalta paloi hermot. Samanlaita itseään toistavaa vedätystä sielläkin harrastit. Keskustelusäikeet tahtoivat muuttua itseään toistaviksi väittelyiksi. Sävy tosin oli erilainen kuin täällä. Silloin korostit omaa surkeuttasi.
Keskustelin tästä muutaman henkilön kanssa yksityisesti ja samoja ajatuksia heilläkin oli. Sitten Matti alkoi moderoida kirjoituksiasi ja se tyrehtyi siihen, jatkoit sitten täällä. Miksiköhän Matti poisti sinun viestejäsi? Olet varmaan sitä mieltä että hänellä on huono itsetunto.
No mutta tässä on se positiivista että enää et ole vaipunut itsesääliin vaan itsetuntosi on vahvistunut, joten eipä tässä sitten ole ollenkaan ongelmaa. Pidä puolesi ;) Ile kirjoitti:
"Lienenkin varsinainen ihmemies, kun olen saanut tuon aikaan jo ennen kuin olen edes tiennyt tämän sivuston olemassaolosta."
Eikö tullut mieleen että asiat siirtyvät muilta keskustelupalstoilta toisille?
"Kuten olen monta kertaa kertonut, täällä maineeni mustaaminen ja törkeiden solvausten kirjoittelu milloin mitäkin väittäen aloitettiin jo vuosia sitten.
Takuulla en ole ollut aloittamassa tai aihetta siihen antamassa."
Muistelen että aikoinaan tanssi.netin puolella ryvit sellaisessa itsesäälitilassa että usealtakin kirjoittajalta paloi hermot. Samanlaita itseään toistavaa vedätystä sielläkin harrastit. Keskustelusäikeet tahtoivat muuttua itseään toistaviksi väittelyiksi. Sävy tosin oli erilainen kuin täällä. Silloin korostit omaa surkeuttasi.
Keskustelin tästä muutaman henkilön kanssa yksityisesti ja samoja ajatuksia heilläkin oli. Sitten Matti alkoi moderoida kirjoituksiasi ja se tyrehtyi siihen, jatkoit sitten täällä. Miksiköhän Matti poisti sinun viestejäsi? Olet varmaan sitä mieltä että hänellä on huono itsetunto.
No mutta tässä on se positiivista että enää et ole vaipunut itsesääliin vaan itsetuntosi on vahvistunut, joten eipä tässä sitten ole ollenkaan ongelmaa. Pidä puolesi ;)...ja pelottavan suuri osa tanssijoista (varsinkin tanssiaiheisten keskustelupalstojen lukijoista) totaalisen huumorintajuttomia.
Menin tuolloin totta kai välillä liiankin pitkälle uskoessani, että väki on samalla tasolla kuin ihmiset aiemmassa elämässäni. Erehdyin.
Siitä ei kuitenkaan noiden herjakirjoittelijoiden vimma lähtenyt, kyllä siihen ilmi selvästi jo silloin oli muita -kateudesta kumpuavia- syitä.
Esimerkki siitä, millaiset kirjoitukseni eivät t.netissä pääse läpi (muiden paljon rohkeammat kyllä pääsevät):
Ole hiljaa ja suutele (?)
Humppis
2007-06-07 22:32
Elisa: "Kiva että täällä on tällainen persoonallinen kirjoittaja, joka ei koko ajan jankkaa siitä, kuka on hyvä ja kuka huono tanssija ja miten ihmiset toisiaan tanssilavalla parhaiten karttaisivat."
Olisitko ystävällinen ja kertoisit, kuka noin tekee.
P.S. Kukaan ei tiedä kaikkea lavalla suutelemisesta, mutta väitän, että meitä vähintään Koikkarinmiehen tasolle tuossa yltäviä on melkoisen monta.
--------------------------------------------
Eivät muutkaan kirjoitukseni siellä ole sääntöjen vastaisia, mutta silti niistä varsin moni poistetaan.
Syyt ko. toimiin ovat varmaankin samoja kuin täällä herjaavillakin.- Ile
Truehum kirjoitti:
...ja pelottavan suuri osa tanssijoista (varsinkin tanssiaiheisten keskustelupalstojen lukijoista) totaalisen huumorintajuttomia.
Menin tuolloin totta kai välillä liiankin pitkälle uskoessani, että väki on samalla tasolla kuin ihmiset aiemmassa elämässäni. Erehdyin.
Siitä ei kuitenkaan noiden herjakirjoittelijoiden vimma lähtenyt, kyllä siihen ilmi selvästi jo silloin oli muita -kateudesta kumpuavia- syitä.
Esimerkki siitä, millaiset kirjoitukseni eivät t.netissä pääse läpi (muiden paljon rohkeammat kyllä pääsevät):
Humppis
Elisa: "Kiva että täällä on tällainen persoonallinen kirjoittaja, joka ei koko ajan jankkaa siitä, kuka on hyvä ja kuka huono tanssija ja miten ihmiset toisiaan tanssilavalla parhaiten karttaisivat."
P.S. Kukaan ei tiedä kaikkea lavalla suutelemisesta, mutta väitän, että meitä vähintään Koikkarinmiehen tasolle tuossa yltäviä on melkoisen monta.
Eivät muutkaan kirjoitukseni siellä ole sääntöjen vastaisia, mutta silti niistä varsin moni poistetaan.
Syyt ko. toimiin ovat varmaankin samoja kuin täällä herjaavillakin.Ironia on tosiaan vaikea laji. Liian helposti tulkitaan muuksi.
"...ja pelottavan suuri osa tanssijoista (varsinkin tanssiaiheisten keskustelupalstojen lukijoista) totaalisen huumorintajuttomia."
Minunkin huumorintaju on aika surkea niin kuin varmaan huomasit tuolla toisessa viestissä.
"Menin tuolloin totta kai välillä liiankin pitkälle uskoessani, että väki on samalla tasolla kuin ihmiset aiemmassa elämässäni. Erehdyin. "
Keskustelupalstoilla ei tosiaakaan voi olettaa toisista lukijoista mitään. Pelaa varman päälle niin keskustelua ei synny. Vähän provosoi, jotta keskustelua syntyisi niin tulkitaan kirjoituksista mitä sattuu. Hankala homma.
"Syyt ko. toimiin ovat varmaankin samoja kuin täällä herjaavillakin."
Jospa Matti kirjoittaakin kaikki herjaviestit tänne... - Ile
Truehum kirjoitti:
...ja pelottavan suuri osa tanssijoista (varsinkin tanssiaiheisten keskustelupalstojen lukijoista) totaalisen huumorintajuttomia.
Humppis
Syyt ko. toimiin ovat varmaankin samoja kuin täällä herjaavillakin."Eivät muutkaan kirjoitukseni siellä ole sääntöjen vastaisia, mutta silti niistä varsin moni poistetaan.
Syyt ko. toimiin ovat varmaankin samoja kuin täällä herjaavillakin."
Sähän tarkoitit että Matti pilaa sinun maineen ja siten kukaan ei ole enää sinun kanssa, etkä enää voi harrastaa tanssimista ja täten sosiaalinen verkostosi rappeutuu.
Näinhän sinä juuri muutama viesti sitten totesit herjaajien tavoitteeksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000026849388
Voi kun minulla on lyhyt muisti mutta hyvä kun ees nyt hokasin mitä tarkoitit Matin tavoitteeksi.
- täällä sekä siellä
Keskustelupalstoille jää usein roikkumaan "hankalat" ihmiset jotka yrittävät syöttää ahdasta elämänkatsomustaan muille. Ja sitten riidellään kun yhtä ahdasmielinen on eri mieltä. Oikeassa on oltava ja viimeinen sana sanottava asiasta kuin asiasta.
...siitä, missä asemassa lukija, kirjoittaja tai moderaattori on tai kokee olevansa siinä yhteisössä, jonka piirissä tapahtuvista asioista ja harrastajien päässä liikkuvista aatoksista sekä asenteista yleisemminkin keskutellaan.
Perinteisen tanssikulttuurin (Mikäli sellaista voi edes määritellä -mihin kohtaan raja vedetään? Valssaamaan ruvettiin 1200-luvulla ja esihistoriallisena aikana jo keikuttiin nuotioiden ympärillä) sisällä kasvaneella on aivan erilainen käsitys siitä, mikä on tanssikulttuurin kehityksen kannalta edullista tai vahingollista kuin sellaisen, joka on lähtenyt mukaan esimerkiksi rock'n swing-pohjalta ja tähtää uusien virtauksien tuomiseen harrastuksen piiriin.
Ihmisten kyky kestää omien kipukohtien koskettelua on myös hyvin erilainen. Monelle aloittelevalle tanssijalle näkyy olevan ominaista erittäin ohút ja herkkä iho sekä pelokkana värjyvä ego.
Toiset taas lähtevä rinta rottingilla heti alkuun liikkeelle pelkäämättä aaveita tai peikkoja. Sanat eivät heille ole kuolemanvaaraan verrattava uhka kuten joillekin toisille on.
Olkoonpa nyt vaikka yhtenä esimerkkinä tämä eilen illalla lähettämäni viesti (osallistumisyritys keskusteluun), jonka arveluttavuutta oli puntaroitava niin, että sen esiin tuleminen vei 13 tuntia (moni yhtä vähän yleisen katsannon mukaan tanssikultuurille vaaraton on viipynyt pidempäänkin ja useat hylätty kokonaan vuosien varrella -selityksettä):
Tanssi, itsetunto, tunteet - pohdiskelua
Humppis
2007-06-06 22:27
Pia M: "Olemmeko niin riippuvaisia muiden ihmisten palautteesta, että meitä ei (tanssijoina) ole ilman sitä? Rakentuuko tanssijan minuus pelkästään kanssatanssijoiden mielipiteistä ja palautteista, mikä osuus on tanssijan omilla henkilökohtaisilla kokemuksilla ja tunteilla - ja ovatko henkilökohtaiset kokemukset ja tunteet niin kovin helposti jyrättävissä täysin tuntemattomien ihmisten nettikirjoitusten kautta...?"
Jos olisin edes jonkin lajin uskovainen sanoisin: Luojan kiitos, emme ole riippuvaisia nettikirjoituksissa esiin tulevista arvostuksista tai varsinkaan niiden vastakohdista.
Todellinen tieto siitä, millaisia muun tanssiväen mielestä olemme niin tanssijoina kuin ihmisinäkin tulee pääosin siellä tanssipaikoilla.
Erittäin paljon kertoo jo se, miten paljon ja keiden toimesta tulee päässeeksi hakujen kohteeksi. Tuttujen kohdalta asia varmistuu muutamassa vuodessa graniitinlujaksi ja uusien hakijoiden ilmestyminen vahvistaa käsitystä entuudestaan.
Lisäksi on erilaisia yksityisiä tapoja ilmaista asia (e-mail, yksityisviestit, tekstarit, puhelut, messenger ja keskustelu kasvokkain).
Noiden rinnalla jokin keskustelupalstoilla saatu palaute merkitsee todella vähän.- Jerryjeee
Totta on että arimpien reaktioita pelätessä ja sille suojamuureja rakennellessa, ei muisteta että iso osa lukijoista ei välitä p:kaan mitä palstoilla kirjoitellaan. Korkeintaan sisuuntuvat vaan jos jotain morkkausta osakseen saavat.
Jotkut ovat jopa valmiita kulisseja ravistelevaan keskusteluun, ovat tottuneet reagoimaan kiihkottomasti räväköihinkin vastakommentteihin.
Aivan sama juttu kuin alkoholipolitiikan määrittely ongelmakäyttäjien lukumäärää ja kustannuksia tuijottamalla.
- pohdiskelua
Voiko olla tanssia ja varsinkin lavatanssia ilman Suomi24-keskustelua:
- voi olla ihan mainiostikin
Entä voiko olla Suomi24/Harrastukset/Tanssi-keskustelua ilman tanssia (lavatanssia):
- ei voi
Mitä voimme edellä esitetystä päätellä? On vain tanssifoorumeissa. Osan kirjoituksista voi lukua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pääasia, että väki käy tanssimassa ja viihtyy siellä. Lavatanssikultuuri voi hyvin..eikös vaan ?
...on ihmetelty jo vuositolkulla, että missä ne ongelmat oikein ovat.
Ei minulla ainakaan sellaisia ole, eikä juuri kenelläkään tuttavallani.
Mimoosatyyppiset yliherkät nyhveröt sensijaan säikkyvat ihan kaikkea -kirjoituksiakin siis.
Saavat henkisiä hiertymiä, kuten tänne taajaan kirjoittelevien pohjaskan edustajienkin töherryksistä hyvin käy ilmi.
Mutta kukapa heitä tarvitsee -kärvistelkööt rauhassa.- Ile
Tampereella on ainakin tanssiravintoloilla kriisi. Täällä kun tanssiravintolat eivät oikein kannata.
No onneksi tanssilavat näyttävät kannattavat. Ainakaan sinä aikana kun olen tansseissa käynyt niitä ei ole juurikaan suljettu. Tosin lippujen hinnat nousevat tasaisesti vuodesta toiseen, joten lisää rahaa tarvitaan jonnekin.
Muistan naisista paljon henkilöitä, joita ei lavoilla ole enää näkynyt mutta en tiedä syytä siihen. Mutta luulisin sen olevan aivan normaalia vaihtuvuutta. Kaikki ei lavatansseista innostu yhtä paljon. Sitä paitsi uusia ihmisiä tulee lavoille kaiken aikaa.
Ainut kriisi mielestäni on se että esiintyjien täytyy olla koko ajan parempia ja entistä tunnetumpia, oman kylän bändi ei riitä. Toisaalta se kuvastaa nykyaikaa. Näin on kaikessa. - Jerryjeee
Ile kirjoitti:
Tampereella on ainakin tanssiravintoloilla kriisi. Täällä kun tanssiravintolat eivät oikein kannata.
No onneksi tanssilavat näyttävät kannattavat. Ainakaan sinä aikana kun olen tansseissa käynyt niitä ei ole juurikaan suljettu. Tosin lippujen hinnat nousevat tasaisesti vuodesta toiseen, joten lisää rahaa tarvitaan jonnekin.
Muistan naisista paljon henkilöitä, joita ei lavoilla ole enää näkynyt mutta en tiedä syytä siihen. Mutta luulisin sen olevan aivan normaalia vaihtuvuutta. Kaikki ei lavatansseista innostu yhtä paljon. Sitä paitsi uusia ihmisiä tulee lavoille kaiken aikaa.
Ainut kriisi mielestäni on se että esiintyjien täytyy olla koko ajan parempia ja entistä tunnetumpia, oman kylän bändi ei riitä. Toisaalta se kuvastaa nykyaikaa. Näin on kaikessa.Ennen oli ennen, nyt on nyt. Vuosia oli vakavahko harmonia kun oli TanssiSaluuna ja Seurahuone. Tanssisaluunaan viikolla, Seurikselle viikonloppuna. Kuinka monen mukavan naisen kanssa eksyinkään tutuksi tuolla tavoin. Seuriksella ei haitannut pieni laitamyötäinenkään.
Sitten tuli Komeetta. Tuntui uudelta, uljaalta, ihmeelliseltä. Eniten resursseja omaavat naiset siirtyivät sinne illanviettoihinsa. Tanssillisesti heikompi kuin kumpikaan edellisistä. Eikä tanssi-iskupaikkanakaan lainkaan veroinen. Kaipaan entisajan Seurista... - puutteenkulma
Jerryjeee kirjoitti:
Ennen oli ennen, nyt on nyt. Vuosia oli vakavahko harmonia kun oli TanssiSaluuna ja Seurahuone. Tanssisaluunaan viikolla, Seurikselle viikonloppuna. Kuinka monen mukavan naisen kanssa eksyinkään tutuksi tuolla tavoin. Seuriksella ei haitannut pieni laitamyötäinenkään.
Sitten tuli Komeetta. Tuntui uudelta, uljaalta, ihmeelliseltä. Eniten resursseja omaavat naiset siirtyivät sinne illanviettoihinsa. Tanssillisesti heikompi kuin kumpikaan edellisistä. Eikä tanssi-iskupaikkanakaan lainkaan veroinen. Kaipaan entisajan Seurista...ole enää voimissaan? Siellä on ollut hyviä tansseja ilman mitään tanssipaineita. Kunhan vain mahtui parketille mukaan ja heilui muiden kanssa. Jos halusi irroitella enemmän niin takaparketilla oli yleensä tilaa. Takabaarissa tuli käytyä mukavia keskusteluita ja joskus ne johdatti jopa yökyläilyyn.
- Pia M
Ei minusta lavakulttuurissa mitään kriisiä ole. Suurin osa lavoilla kävijöistä on autuaan tietämättömiä hölmöistä sananväännöistä joita nettikeskusteluissa käydään.
Nettikeskusteluissa sen sijaan on meneillään ikuinen kestokriisi, niinkuin on ollut niin kauan kuin on verkossa keskustelufoorumeitakin ollut.
Nettikeskustelu ja tanssilava on ihan eri paikkoja, onneksi. Tanssilavalla ihmiset kohdataan oikeasti, ja ainakin vielä toistaiseksi me ollaan niin hyvin kasvatettuja että pyritään hyvään käytökseen sosiaalisissa tilanteissa. Netissä tämäkin asia on ihan eri lailla, kun keskustelukumppani on vain joku "nikki".- satunnainen vieras
joo tämä keskustelupalsta on onneksi vain sairas marginaali-ilmiö.
- rantakoivu85
Mielestäni lavatanssi on kriisissä tai ainakin kohta se on kriisissä. Kriisin syynä on lavatanssikilpailut ja sen myötä lavoille leviävä suorituspainotteinen tanssi, jonka takia kohta "tavallinen" kansa ei uskalla lavoille mennä.
Samaa kriisiä syventää kädenalitanssijat, jotka tanssivat kaikki mahdolliset tanssit kädenalitansseina. En tarkoita missään nimessä, ettei näitä tansseja (mukaan lukien lattarit, jotka ovat tervetulleita lavoille) saisi tanssia, mutta pitäisi miettiä milloin ja mihin musiikkiin.- samaamieltä
Tulee häviämään ja siirrytään areenoille, voimistelusalintapaisiin suoritepaikkoihin,,,
samaamieltä kirjoitti:
Tulee häviämään ja siirrytään areenoille, voimistelusalintapaisiin suoritepaikkoihin,,,
"LAVATANSSIT Tulee häviämään ja siirrytään areenoille, voimistelusalintapaisiin suoritepaikkoihin,,,"
Lavatansseissa viihtymisen yhtenä osatekijänä on ympäristö. Joku voimistelusali tai urheiluhalli ei luo samanlaista tunnelmaa. Ainakin minä itse, vaikka kuulunkin niihin kamaliin kädenalitanssijoihin, viihdyn parhaiten juuri perinteisillä tanssilavoilla.
Lavatanssikilpailut ovat joillekin tärkeä juttu. Itselleni ja monelle muulle harrastajalle ei ollenkaan. Kaikkien harrastusten parissa on niitä, jotka haluavat kilpailla ja verrata osaamistaan muihin. Suuri osa harrastaa vain huvittelun ja kuntoilun takia....mistä se tämä aina ponnahtaa esille: " Kriisin syynä on lavatanssikilpailut ja sen myötä lavoille leviävä suorituspainotteinen tanssi, jonka takia kohta "tavallinen" kansa ei uskalla lavoille mennä."
Lavatanssikisoihin valmentautuvat toki kehittyvät nopeammin ja usein myös keskimääräistä paremmin lavatansseja hallitseviksi.
Se ei kuitenkaan millään muotoa merkitse, että tanssi-iltoina lavoilla oltaisiin suorittamassa mitään. Ihan tasan tarkkaan ne kisailijatkin ovat hauskanpidossa lavoilla ja ravintoloissa.
Se varsinkin on ihan outo käsitys, että alle 5 % koko tanssiväestä käsittävä lavakisaajien joukko voisi mitenkään muuttaa tanssien ilmettä suorituskeskeiseksi.
Katsojan silmässä (ja haavoittuvaisessa sielussa) sen käsitys syntyy.
Siis juuri sitä samaa kuin keskustelupalstojenkin asenteellisessa lukemisessa tulee esille.- Rantamänty85
Truehum kirjoitti:
...mistä se tämä aina ponnahtaa esille: " Kriisin syynä on lavatanssikilpailut ja sen myötä lavoille leviävä suorituspainotteinen tanssi, jonka takia kohta "tavallinen" kansa ei uskalla lavoille mennä."
Lavatanssikisoihin valmentautuvat toki kehittyvät nopeammin ja usein myös keskimääräistä paremmin lavatansseja hallitseviksi.
Se ei kuitenkaan millään muotoa merkitse, että tanssi-iltoina lavoilla oltaisiin suorittamassa mitään. Ihan tasan tarkkaan ne kisailijatkin ovat hauskanpidossa lavoilla ja ravintoloissa.
Se varsinkin on ihan outo käsitys, että alle 5 % koko tanssiväestä käsittävä lavakisaajien joukko voisi mitenkään muuttaa tanssien ilmettä suorituskeskeiseksi.
Siis juuri sitä samaa kuin keskustelupalstojenkin asenteellisessa lukemisessa tulee esille."Ihmettelen jälleen...mistä se tämä aina ponnahtaa esille: " Kriisin syynä on lavatanssikilpailut ja sen myötä lavoille leviävä suorituspainotteinen tanssi, jonka takia kohta "tavallinen" kansa ei uskalla lavoille mennä."
Ehkäpä siksi, että 10-20 vuotta sitten lavatanssit oli ihan erilaisia kuin nyt. - suorittaen
Truehum kirjoitti:
...mistä se tämä aina ponnahtaa esille: " Kriisin syynä on lavatanssikilpailut ja sen myötä lavoille leviävä suorituspainotteinen tanssi, jonka takia kohta "tavallinen" kansa ei uskalla lavoille mennä."
Siis juuri sitä samaa kuin keskustelupalstojenkin asenteellisessa lukemisessa tulee esille."Se ei kuitenkaan millään muotoa merkitse, että tanssi-iltoina lavoilla oltaisiin suorittamassa mitään. Ihan tasan tarkkaan ne kisailijatkin ovat hauskanpidossa lavoilla ja ravintoloissa."
Yleisesti ottaen varmaankin juuri näin.
Mutta mitä tavallinen tanssiväki ajattelee??
Kertokaapa, mitä luulette tavallisen tanssiväen ajattelevan nykypäivän lavatanssitrendistä. suorittaen kirjoitti:
"Se ei kuitenkaan millään muotoa merkitse, että tanssi-iltoina lavoilla oltaisiin suorittamassa mitään. Ihan tasan tarkkaan ne kisailijatkin ovat hauskanpidossa lavoilla ja ravintoloissa."
Yleisesti ottaen varmaankin juuri näin.
Mutta mitä tavallinen tanssiväki ajattelee??
Kertokaapa, mitä luulette tavallisen tanssiväen ajattelevan nykypäivän lavatanssitrendistä.Jopa vaadittaan enemmän, kun 20 vuotta sitten. Veikkaan, että tämä on myös kasvattanut taitoeroja tanssipaikoissa. Onko tulevaisuus sitä, että kehity tai unohda koko paritanssiharrastus.
- Ile
Lavatanssikilpailuissa käyviä tanssijoita Suomessa on ehkä 100 kpl. Heidänkin ikä on enimmäkseen 40 vuoden paikkeilla ja siitä ylöspäin. Tanssitaitokaan ei välttämättä ole niin hyvä kuin sellaisella harrastajalla, joka käy kursseilla mutta ei kilpaile. Joten en usko että lavatanssikilpailut mitään suorituspaineita on ollut lisäämässä. Pikeminkin yleisen tanssitaidon syynä on ollut yleistyneet lavatanssikoulut ja -seurat. Ihmiset ovat halunneet enemmän tanssinopetusta ja sitä kautta tarjonta on lisääntynyt. Paremmin voisi syyttää tanssikouluja ja -seuroja kuin lavatanssikilpailuja. Tanssista on muodostunut enemmän harrastus kuin puolison/suhteen etsimistapa.
Nykyään lavoilla osataan tanssia kohtuullisesti ja se tietysti lisää paineita tulla uutena tai vanhana tanssijana lavalle, jos ei itse osaa. Tämä on ymmärrettävää. Tähän suuntaan lavatanssit tuntuvat menevän entistä enemmän.
Toinen vaihtoehto olisi että porukka juo itsensä känniin ja toikkaroi sitten tanssilattialla. Kumpaa itse haluat? - tuulet
Ile kirjoitti:
Lavatanssikilpailuissa käyviä tanssijoita Suomessa on ehkä 100 kpl. Heidänkin ikä on enimmäkseen 40 vuoden paikkeilla ja siitä ylöspäin. Tanssitaitokaan ei välttämättä ole niin hyvä kuin sellaisella harrastajalla, joka käy kursseilla mutta ei kilpaile. Joten en usko että lavatanssikilpailut mitään suorituspaineita on ollut lisäämässä. Pikeminkin yleisen tanssitaidon syynä on ollut yleistyneet lavatanssikoulut ja -seurat. Ihmiset ovat halunneet enemmän tanssinopetusta ja sitä kautta tarjonta on lisääntynyt. Paremmin voisi syyttää tanssikouluja ja -seuroja kuin lavatanssikilpailuja. Tanssista on muodostunut enemmän harrastus kuin puolison/suhteen etsimistapa.
Nykyään lavoilla osataan tanssia kohtuullisesti ja se tietysti lisää paineita tulla uutena tai vanhana tanssijana lavalle, jos ei itse osaa. Tämä on ymmärrettävää. Tähän suuntaan lavatanssit tuntuvat menevän entistä enemmän.
Toinen vaihtoehto olisi että porukka juo itsensä känniin ja toikkaroi sitten tanssilattialla. Kumpaa itse haluat?Jossain vaiheessa on varmaan pakko alkaa järjestämään tansseja eri kohderyhmiä ajatellen. Joku lava voi olla swing tansseja varten, toiset taas perinteisiä lavatansseja. Toisessa on tärkeää musiikin monipuolisuus eri tanssilajeissa. Toinen taas voisi olla perus iskelmämusiikin paikka. Ravintoloitakin on monille eri kohderyhmille. On diskoa, tanssiravintolaa ja pieniä pubeja.
- Tanssiva Suomi
mikavm69 kirjoitti:
Jopa vaadittaan enemmän, kun 20 vuotta sitten. Veikkaan, että tämä on myös kasvattanut taitoeroja tanssipaikoissa. Onko tulevaisuus sitä, että kehity tai unohda koko paritanssiharrastus.
"Jopa vaadittaan enemmän, kun 20 vuotta sitten. Veikkaan, että tämä on myös kasvattanut taitoeroja tanssipaikoissa. Onko tulevaisuus sitä, että kehity tai unohda koko paritanssiharrastus."
Lavojen yleinen taitotaso on varmasti noussut viimeisen 20-vuoden aikana. Tähän lienee keskeisenä syynä viimeisen 10-vuoden aikana tapahtunut lavatanssikurssien lisääntyminen, kun monet aktiivitanssijat haluavat oppia yhä enemmän.
Kierre oppia ruokkii itseään. Veikkaanpa, että nämä aktiiviharrastajat maksavat valtaosan tanssikursseista. Ilman heitä näitä kursseja ei luultavasti kannattaisi pitää. Tarkentakoon joku paremmin asiasta perillä oleva, jos on eri mieltä. Perustuu lähinnä omiin kokemuksiini siitä, että samat naamat ovat kerta toisensa jälkeen näillä kursseilla.
Kannattaa myös huomata, että nämä keskustelut käydään monesti aktiiviharrastajien kesken. Olen aika varma, että vähemmän harrastavat eivät ota samoissa määrin näihin osaa. Tämä antaa vääristyneen näkökulman lavojen todellisuuteen. Lavojen keskimääräinen taitotaso vaikuttaa huomattavasti korkeammalta kuin se todellisuudessa on.
Tässä mielessä tulevaisuus tuskin on sellainen, että kehittyminen on ainoa tapa pärjätä mahdollisesti kovenevassa kilpailussa. Aina lavoilla löytyy sellaisia, joilla ei ole mitään merkittävää tanssitaitoa hallussaan.
Enemmän olisin huolissani lavojen tanssijoiden määrän pienenemisestä, kun lavojen suuret ikäluokat poistuvat lavakuvioista. Riittääkö tulevaisuudessa yhä pienenevät ikäluokat ylläpitämään lavoja vai tapahtuuko lavojen lopettamisia väen puutteen vuoksi? tuulet kirjoitti:
Jossain vaiheessa on varmaan pakko alkaa järjestämään tansseja eri kohderyhmiä ajatellen. Joku lava voi olla swing tansseja varten, toiset taas perinteisiä lavatansseja. Toisessa on tärkeää musiikin monipuolisuus eri tanssilajeissa. Toinen taas voisi olla perus iskelmämusiikin paikka. Ravintoloitakin on monille eri kohderyhmille. On diskoa, tanssiravintolaa ja pieniä pubeja.
Kyllähän noita eri tasoisia tanssijoita ja erilaisin mieltymyksin lajia harrastavia on ollut aina.
Eivät "kädenalitanssikaan" mikään uusi ilmiö ole. Kyllä niitä esimerkiksi jivea ja rokkia Suomessakin on tanssittu (lavoillakin) jo 50-luvulta lähtien.
Ongelma lienee syntynyt informaatioyhteiskunnan kehittymisen myötä. Tieto lisää tuskaa.
Asioista nyt vain puhutaan ja kirjoitetaan monin verroin enemmän kuin aiemmin, ja erilaiset mediat ovat laajemmin kaikkien käytössä kuin koskaan ennen.
Keskustelupalstat ovat melko uusi ilmiö. Niitä eivät kaikki osaa käyttää samalla tavoin.
Kirjoittajat tuottavat tekstiä omista lähtökohdistaan ja taustansa mukaisella tavalla.
Kaikenlaiset persoonalliset seikat vaikuttavat kirjoituksiin suhtautumiseen ja ihan niiden ymmärtämiseenkin.
Sillä tavoin syntyy virheellisiä ja ylikorostuneita käsityksiä tanssijoiden välisistä eroista.
Se mitä ennen on puhuttu kuiskaten nais- ja miesriveissä lavoilla ja pöydissä ravintoloissa, onkin nyt kaikkien luettavissa valtakunnallisesti ja jopa globaalisti.- Eräs kisannut
Truehum kirjoitti:
Siis juuri sitä samaa kuin keskustelupalstojenkin asenteellisessa lukemisessa tulee esille.Täällä on tuotu esiin mahdollisia syitä osallistua lavatanssikisoihin; "itsensä vertailu muihin ja kilpaileminen"...
varmaan niinkin mutta kisailu voi myös olla harrastuksena! Se on yhtä hyvä harrastus kuin mikä tahansa muukin. Kaikki eivät vain pidä kilpatanssin toukoista säännösitä ja kuviorajoituksista joten halutaan kisailla lavatanssin puolella.
Kisailu on loistava tapa kehittää omaa tanssitaitoaan! Yhteen kilpailuun osallistuminen vastaa 5:ttä tavallista ryhmäkurssia! Samalla tulee omat puutteet erittäin hyvin esille kun videoi omaa suoritusta jossa tanssitaan yhdessä muiden kanssa, yleensä hyvin osaavien kanssa joten tästä on hyvä verrata ja nähdä mitä voi kehittää!
Itse olen osallistunut juuri tämän takia kisoihin! Kisoissa on aina hyvä ja rento meininki ja huumoria! Ei siellä otsa kurtussa tanssita vaan sekin on hauskanpitoa! Lavatanssikisailu on hyvä harrastus jonka toivon säilyvän virkeänä suomessa! Se on myös keino saada selville oma tanssitasonsa suhteessa muihn kisaajiin! Monikin kuvittelee olevansa kova konkari ja ties mitä mutta kyllä kisoissa jalta laitetaan maan pinnalle tai jos eivät ole, ainakin putoavat varmuudella! Ei ole liian suuria kuvitelmia itsestä tanssijana vaan tulee nöyräksi ja vaatimattomaksi kun huomaa TODELLISIIN taitureihin verrattuna miten paljon vielä olisi varaa kehittää! - Ile
tuulet kirjoitti:
Jossain vaiheessa on varmaan pakko alkaa järjestämään tansseja eri kohderyhmiä ajatellen. Joku lava voi olla swing tansseja varten, toiset taas perinteisiä lavatansseja. Toisessa on tärkeää musiikin monipuolisuus eri tanssilajeissa. Toinen taas voisi olla perus iskelmämusiikin paikka. Ravintoloitakin on monille eri kohderyhmille. On diskoa, tanssiravintolaa ja pieniä pubeja.
Nyt jo swingtanssijat järjestävät omia tansseja niin kuin esimerkiksi salsaajat ja kansantanssijat. Ei se ole ratkaisu. Asian ydin on siinä että swingiä tanssiva tykkää käydä myös Anne Mattilan keikalla tanssimassa iskelmämusiikkia. Ja vaikka et tanssisi lavoilla yhtään swingiä niin sinulla voi olla normaalia parempi lavatanssitaito niissä lajeissa mitä lavoilla nyt yleisesti soitetaan.
Ehkä orkesterit erikoistuvat, jota on jo tapahtunut. - en tuu paikalle
tuulet kirjoitti:
Toivottavasti Humppis alkaa järjestää omia tanssejaan esim. kotonaan. Kutsuu sinne ystäviää ja PYSYYYSIELLÄ!
Samaa tivotan kaikille muille turhan/paskantärkeille idiooteille, joihin valitettavasti lavoilla olen törmännyt.
Tai oikeastaan ne on törmännu minuun. Lattialla. Kun ne tassii silmät kiinni ja tulkitsee. Vaikkeivat osaa.
- Keskitasoinen
Totuus on se, että tanssikeskustelupalstat ja tiettyjen tanssilavojen käyvijäkunta ovat saaneet aikaan sen, että heikomman tanssitason omaavat eivät uskalla tai kehtaa mennä samaan paikkaan tanssimaan. Esim. buggista on puhuttu paljon. Jos joku on juuri oppinut tanssimaan "paikallaan tanssittavaa buggia" ja sitten lukee keskustelupalstoilta, "että eihän sitä kai nyt enää kukaan edes opeta", niin arvatkaa, millainen tunne hänellä on. Kaikessa pitäisi aina muistaa, että vaikka joku tyyli, esim. etenevä bugg on enemmän muodikasta kuin paikaallaan tanssittava, niin mitään tyyliä ei saisi "mollata". Jokainen menee tyylillään.
...vaikuttaa ja sen pelon saa aikaan.
"Jos joku on juuri oppinut tanssimaan "paikallaan tanssittavaa buggia" ja sitten lukee keskustelupalstoilta, "että eihän sitä kai nyt enää kukaan edes opeta", niin arvatkaa, millainen tunne hänellä on."
Kirjoittaja siinä ilmeisesti on kuvannut tilannetta omalta kohdaltaan (alkeiskurssit käytyinä, ja linjabugg jatkotasoisista kursseista alkaen edessä tai menossa).
Tietysti voisi kirjoittaa aloittelijoita tai muuten arkoja ajatellen lievemmin. Vaarana on kuitenkin se, että siihen kaiken aikaa tähtäämällä loiventuu keskustelupalsta lopulta lällytasolle, ja mielipiteet katoavat pyöristyksiin.
Ilmiselvästi väärää tietoa voi ja saa yrittää oikaista, vaikka sellainen ainakin täällä saa aina varsinaisen sodan aikaan.- Tanssiva Suomi
"Totuus on se, että tanssikeskustelupalstat ja tiettyjen tanssilavojen käyvijäkunta ovat saaneet aikaan sen, että heikomman tanssitason omaavat eivät uskalla tai kehtaa mennä samaan paikkaan tanssimaan."
Tällaisen kuvan olen myös saanut, kun olen keskustellut tanssiuransa alkupuolella olevien kanssa. Osa näistä kokee paremmaksi olla menemättä ollenkaan lavoille, kun tanssilliset vaatimukset vaikuttavat liian suurilta.
Mitään lavatanssityyliä ei saisi mollata, kun lavoilla ei ole mitään sääntöjä oikeasta tanssityylistä.
Keskustelupalstojen kärhämät aiheuttavat myös väärinkäsityksiä tanssipaikoilla vallitsevasta mentaliteetista. Harmittavaa tässä on se, että tätä kärhämöintiä ruokkivat tanssipaikkojen vakiokävijät.
Toivoisin näillä olevan vastuuta siitä, että lavatanssikulttuuri esitettäisiin positiivisemmassa valossa kuin kaiken riitelyn keskellä näyttää tapahtuvan. - Jerryjeee
Tanssiva Suomi kirjoitti:
"Totuus on se, että tanssikeskustelupalstat ja tiettyjen tanssilavojen käyvijäkunta ovat saaneet aikaan sen, että heikomman tanssitason omaavat eivät uskalla tai kehtaa mennä samaan paikkaan tanssimaan."
Tällaisen kuvan olen myös saanut, kun olen keskustellut tanssiuransa alkupuolella olevien kanssa. Osa näistä kokee paremmaksi olla menemättä ollenkaan lavoille, kun tanssilliset vaatimukset vaikuttavat liian suurilta.
Mitään lavatanssityyliä ei saisi mollata, kun lavoilla ei ole mitään sääntöjä oikeasta tanssityylistä.
Keskustelupalstojen kärhämät aiheuttavat myös väärinkäsityksiä tanssipaikoilla vallitsevasta mentaliteetista. Harmittavaa tässä on se, että tätä kärhämöintiä ruokkivat tanssipaikkojen vakiokävijät.
Toivoisin näillä olevan vastuuta siitä, että lavatanssikulttuuri esitettäisiin positiivisemmassa valossa kuin kaiken riitelyn keskellä näyttää tapahtuvan.Vastuuta on peräänkuulutettu, sekä palstalla että myös tanssilavoilla.
Että suurinpiirtein vakiokävijän pitäisi tanssittaa kaikki hakurivin laidasta laitaan eikä yhtään valikoida mieltymystensä mukaan. Tällaisesta käytöksestä olisi tietysti etua niille jotka muuten pääsevät huonommin tanssimaan. Tai ainakin eivät pääse kaikkien niiden kanssa, kenenkä toivovat, koska nämä ovat niin suosittuja.
Olisiko niin että oman tanssiinpääsyn laadun parantamisen toivossa tällaista "vastuuta" peräänkuulutetaan? - Tanssiva_Suomi
Jerryjeee kirjoitti:
Vastuuta on peräänkuulutettu, sekä palstalla että myös tanssilavoilla.
Että suurinpiirtein vakiokävijän pitäisi tanssittaa kaikki hakurivin laidasta laitaan eikä yhtään valikoida mieltymystensä mukaan. Tällaisesta käytöksestä olisi tietysti etua niille jotka muuten pääsevät huonommin tanssimaan. Tai ainakin eivät pääse kaikkien niiden kanssa, kenenkä toivovat, koska nämä ovat niin suosittuja.
Olisiko niin että oman tanssiinpääsyn laadun parantamisen toivossa tällaista "vastuuta" peräänkuulutetaan?"Että suurinpiirtein vakiokävijän pitäisi tanssittaa kaikki hakurivin laidasta laitaan eikä yhtään valikoida mieltymystensä mukaan. Tällaisesta käytöksestä olisi tietysti etua niille jotka muuten pääsevät huonommin tanssimaan. Tai ainakin eivät pääse kaikkien niiden kanssa, kenenkä toivovat, koska nämä ovat niin suosittuja."
Olen jonkunverran seurannut keskustelua täällä Suomi24:ssa ja tanssi.netin puolella. Muita foorumeita vähemmän.
En näkisi tätä näin jyrkästi, että kaikkien vakiokävijöiden on tanssitettava kaikki hakurivin laidasta laitaan. Jokaisella on vapaat kädet hakea juuri niitä keitä haluavat.
Joskus voisi mainosmielessä tehdä poikkeuksellisia hakuja normaalihaettaviensa ulkopuolelta.
Jokainen voi myös esittää ainakin täällä Suomi24:ssa kantansa lähes sellaisenaan kuin todella ajattelee.
Lavatanssin kuva kaikkine ristiriitoineen ja sisäpiiriajatteluineen tulee selväksi kaikille. Kuten samoin pyrkimys oman nautintonsa maksimointiin, mikä ilmenee selvimmin jokaisen omassa hakukäyttäytymisessä.
Tuleehan tuossa myös myönteiset kokemukset esille. Näitä harvemmin, kun jostain syystä meillä suomalaisilla negatiivinen ajattelutapa on voimakkaampi kuin positiivinen malli.
Eihän tässä ole sinänsä mitään pahaa. Eihän?
Enemmän olen huolestunut lavatanssikulttuurin tulevaisuudesta. Ensikertalaisille markkinoidaan kuvaa lavatansseista paikkana, jossa vallitsee hyvin induvidualistinen henki. Jokainen on tuolla omillaan. Tukea saat vain, jos olet riittävän hyvä tuolla pärjätäksesi. Heikot karsiutuvat pois. Eliitin näkemys määrää lavatanssien kuvan (suorituspainotteisuus, haetaan vähintään omantasoisia, tanssikyvyttömiä karsastetaan jne.).
Eihän tämä näin ole todellisuudessa. Keskusteluja seuratessa vain syntyy tuollainen kuva.
Tässä olisi aktiivitanssijoilla aika ryhdistäytyä ja ryhtyä miettimään, kannattaako asioista riidellä viimeiseen asti oman näkemyksensä puolustamiseksi vai onko parempi yrittää esiintyä rakentavammin?
Lavatanssit ovat puolustamisen arvoinen asia, missä pitäisi tehdä rakentavaa yhteistyötä eikä hajoittaa perusteita. Tanssiva_Suomi kirjoitti:
"Että suurinpiirtein vakiokävijän pitäisi tanssittaa kaikki hakurivin laidasta laitaan eikä yhtään valikoida mieltymystensä mukaan. Tällaisesta käytöksestä olisi tietysti etua niille jotka muuten pääsevät huonommin tanssimaan. Tai ainakin eivät pääse kaikkien niiden kanssa, kenenkä toivovat, koska nämä ovat niin suosittuja."
Olen jonkunverran seurannut keskustelua täällä Suomi24:ssa ja tanssi.netin puolella. Muita foorumeita vähemmän.
En näkisi tätä näin jyrkästi, että kaikkien vakiokävijöiden on tanssitettava kaikki hakurivin laidasta laitaan. Jokaisella on vapaat kädet hakea juuri niitä keitä haluavat.
Joskus voisi mainosmielessä tehdä poikkeuksellisia hakuja normaalihaettaviensa ulkopuolelta.
Jokainen voi myös esittää ainakin täällä Suomi24:ssa kantansa lähes sellaisenaan kuin todella ajattelee.
Lavatanssin kuva kaikkine ristiriitoineen ja sisäpiiriajatteluineen tulee selväksi kaikille. Kuten samoin pyrkimys oman nautintonsa maksimointiin, mikä ilmenee selvimmin jokaisen omassa hakukäyttäytymisessä.
Tuleehan tuossa myös myönteiset kokemukset esille. Näitä harvemmin, kun jostain syystä meillä suomalaisilla negatiivinen ajattelutapa on voimakkaampi kuin positiivinen malli.
Eihän tässä ole sinänsä mitään pahaa. Eihän?
Enemmän olen huolestunut lavatanssikulttuurin tulevaisuudesta. Ensikertalaisille markkinoidaan kuvaa lavatansseista paikkana, jossa vallitsee hyvin induvidualistinen henki. Jokainen on tuolla omillaan. Tukea saat vain, jos olet riittävän hyvä tuolla pärjätäksesi. Heikot karsiutuvat pois. Eliitin näkemys määrää lavatanssien kuvan (suorituspainotteisuus, haetaan vähintään omantasoisia, tanssikyvyttömiä karsastetaan jne.).
Eihän tämä näin ole todellisuudessa. Keskusteluja seuratessa vain syntyy tuollainen kuva.
Tässä olisi aktiivitanssijoilla aika ryhdistäytyä ja ryhtyä miettimään, kannattaako asioista riidellä viimeiseen asti oman näkemyksensä puolustamiseksi vai onko parempi yrittää esiintyä rakentavammin?
Lavatanssit ovat puolustamisen arvoinen asia, missä pitäisi tehdä rakentavaa yhteistyötä eikä hajoittaa perusteita.Tanssiva Suomi: "Enemmän olen huolestunut lavatanssikulttuurin tulevaisuudesta. Ensikertalaisille markkinoidaan kuvaa lavatansseista paikkana, jossa vallitsee hyvin induvidualistinen henki.
Jokainen on tuolla omillaan. Tukea saat vain, jos olet riittävän hyvä tuolla pärjätäksesi. Heikot karsiutuvat pois. Eliitin näkemys määrää lavatanssien kuvan (suorituspainotteisuus, haetaan vähintään omantasoisia, tanssikyvyttömiä karsastetaan jne.)."
Jos osaa lukea ilman omia lisäyksiään rivien väliin, havaitsee, ettei se nyt ihan tuollaista markkinontia se kirjoittelu ole.
Enemmistö näidenkin palstojen lukijoista ja kirjoittajista on ihan jotakin muuta kuin eliittiä. Mielestäni eliittiin voidaan laskea kuuluvaksi vain alan tunnustetuimmat ammattilaiset (opettajat, ohjaajat ja valmentajat) sekä SM-tasoisissa ja kansainvälisissä kilpailuissa menestyneet tanssijat.
Noista ei kukaan kirjoittele tänne ja kovin harvoin muillekaan sivustoille. Mitään kuvailemaasi markkinointia nyt ainakaan eivät harrasta.
Me muut olemme sekalainen seurakunta eri tavoin seuratanssiin suhtautuvia ihmisiä.
Me kirjoitamme kukin omien kokemustemme ja mieltymystemme mukaisesti (keskustelupalsta on myös mielipiteitä varten).
Todellisuudessa tukeakin saa -eikä pelkästään oman viiteryhmänsä sisältä, vaan myös kokeneemmilta tanssijoilta. (Pyytäminen varsinkin auttaa.)
Toisaalta, tanssi ei ole joukkuelaji, joten aika lailla omillaan se asema pitää jokaisen hankkia. Niin on aina ollut.
"Eihän tämä näin ole todellisuudessa. Keskusteluja seuratessa vain syntyy tuollainen kuva."
Aivan niin. Lukijan vastuuta taas haetaan. Pääosin aikuiset ihmiset tähänkin harrastukseen ovat lähtemässä ja lähteneet. Ne alaikäiset, joita lavoilla näkee, ovat jokseenkin poikkeuksetta saaneet hyvinkin lämpimän vastaanoton eivätkä ole kirjoittelusta säikkyneet.
"Tässä olisi aktiivitanssijoilla aika ryhdistäytyä ja ryhtyä miettimään, kannattaako asioista riidellä viimeiseen asti oman näkemyksensä puolustamiseksi vai onko parempi yrittää esiintyä rakentavammin?"
Jos samanlaista itsesensuuria kaikkialle toivotaan kuin naapuripalstan puolella saavutetaan moderoinnilla, putoaa kyllä keskustelupalstalta tärkeä työkalu käsistä.
Ei tämäkään voi eikä saa olla pelkästään alalle pyrkivien tai muuten helposti säikkyvien tukitoimiin paneutuva foorumi.
Roskien maton alle lakaiseminen kostautuu ennemmin tai myöhemmin.
Pilvilinnoja aloittelijoille kuvailemalla saadaan aikaan vain se, että karuun todellisuuteen putoaminen tekee nykyistäkin kipeämpää.
Kyllä vaikeatkin asiat ja ristiriidat ovat osa tanssiharrastusta ja niitä on voitava käsitellä.
Millä ihmeellä kaikki saataisiin olemaan samaa mieltä makuasioista tai syvälle periaatteisiin painuneista käsityksistä?
Ilmiselviä vääriäkin ohjeita ja tahallisia harhaanjohtamisiako pitäisi myös hyssytellen hyväksyä?
Aina pitää muistaa se, että seuratanssi on valtaenemmistölle keino päästä arjesta irti ja huvittelemaan. Jos siihen asetetaan ylimääräisiä velvoitteita mukaan, katoaa ilo melko pian, ja osa porukasta sen mukana.- vuosia lavoilla viettänyt mies
Jerryjeee kirjoitti:
Vastuuta on peräänkuulutettu, sekä palstalla että myös tanssilavoilla.
Olisiko niin että oman tanssiinpääsyn laadun parantamisen toivossa tällaista "vastuuta" peräänkuulutetaan?Saatanan pele. Ei minu "tule tanssittaa" ketään ketä en halua. Hoida sinä niiden rumien ja tansitaidottomien kanssa joraaminen kun kerran niin kovasti niistä huolehdit. Niinhän se on muussakin elämässä Toisilla on toiset hommat kuin toisilla. Ei miehillä ole mitään velvollisuutta tehdä mitään jos eivät halua. JOs tanssihin menee tanssimaan ja viihtymään mukavien naisten kanssa ja siinä sivussa vielä tapaa miespuolisia kavereitaan niin se on mule tarpeeksi.
Ole sinä se joka otsa kurtussa miettii lavatanssikulttuuria ja napisee joka asiasta mikä ei mene oman pillin mukaan.
Lavoilla on tanssittu jo aikas kauan. Ei se "kulttuuri" sieltä mihinkään häviä. Nää jupisijat vaan luulee olevansa niin isoja kihoja, että niillä muka olis joku vaikutus koko tanssikulttuuriin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116