että esimerkiksi kristinuskoisten ja muslimien jumala on itseasiassa aivan sama. Ja Raamattu sekä Koraani ovat vain ihmisten kirjoittamia kirjoja.
Eikö tämä olisi aika loogista? Kaikki uskonnot, vanhat ja uudet, pohjautuisivat siis samaan jumalaan ,jonka olemassaolo siirtyisi perimätietona sukupovelta toiselle.
Onko teistä helluntailaisista
14
443
Vastaukset
jokainen uskis luo omat jumalansa jotka kuolevat uskiksen kuollessa, siirtyen korkeintaan puheina ja kirjoituksina seuraaville sukupolville.
Aikanaan myös krisselismi siirtyy lopullisesti mytologiaksi, silti ihmiset luovat omat jumalansa toisista viitekehyksistä.- PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Älä puhu pa...kaa,suoraan sanoen v..tutti koko uskonelämä voideltuna ja ajattelin lopettaa koko touhun jo vuosia sitten.Herra totesi ainoastaan nämä sanat.-"Sano mitä sanot,Minä sanon että kohdusta alkaen justiin ko Daavid."Ihminen on hänen edessään liian heikko,jopa ryhtymään luopioksi,jos Herra ottaa sen pään.Usko pois. Terv:Ailin perijä.
- liikenteesä
mihin Nasselimit uskoo?
Uskon että kaiken takana on yksi suuri Jumala, joka luonut maat ja taivaat. Jumala on itse tuonut meille tiensä nähtäväksi Sanansa kautta.
Jumala on käyttänyt vajavaisia ihmisiä välikappaleena välittääkseen sanomansa ( rosoista). Sanoma on kuitenkin esillä, ja se on Evankeliumin Sanoma.
Jumalan Hengen vaikuttamana ihmisten kirjoittamana raamattu sai alkuunsa.
Kuka ihminen tietää mitä loppujen lopuksi on kaiken takana, vain Luoja tietää kaiken. Mutta tämä onkin meillä haasteena ja selvitettävänä tällä matkallamme tällä telluksella.- jokin jumalan kaltainen
on olemassa, niin eikö tuntuisi järkevältä, että Raamattu olisi vaan historiankirja? Tarkoittaa siis sitä, ettei olisi yhtä oikeaa tapaa uskoa tuohon jumalaan. On paljon vaikeammin ymmärrettävä asia, jos tämä jumala olisi ilmoittanut itsestään vain yhdelle kansanosalle.
jokin jumalan kaltainen kirjoitti:
on olemassa, niin eikö tuntuisi järkevältä, että Raamattu olisi vaan historiankirja? Tarkoittaa siis sitä, ettei olisi yhtä oikeaa tapaa uskoa tuohon jumalaan. On paljon vaikeammin ymmärrettävä asia, jos tämä jumala olisi ilmoittanut itsestään vain yhdelle kansanosalle.
ajattelen minäkin raamatun olevan historiankirja, josta myös löytyy Jumalan puhetta meille ihmislapsille.
Raamatussa Jumala puhuu monessa kohdassa. Etsikää minua, niin löydätte minut.
Itse koen rukoushetkissä Jumalan länäolon omassa elämässäni. Uskon Hänen olevan olemassa, muttei ole niinkuin minä sanelen ja haluan Hänen olevan.
Yritän oppia ymmärtämään Jumalaani. Ehkä opin tässä ajassa ja elämässä jotain Jumalastani.
- ML213
Luin aikoinaan Koraanin läpi ja onhan siinä jopa paljon saman kaltaisuutta Raamatun kanssa, esim, käyttäytymis ohjeistus.
Radiosta tuli tällä viikolla ohjelmaa miten Koraani oli saanut alkunsa.Itse ymmärrän Koraanin olevan erittäin karkea Raamatun jäljennös, jossa Koraanin sisällön saanut ihminen on koroitettu Jeesuksen tilalle.Karkeasti pohtien.
Niin, ei liene merkitystä, mutta ajattelen Koraanissa ilmenevän Jumalan olevan sama Jumala kuin Raamatussa.Hekin pitävät Jumalaansa kaiken luojana.Taas ihmisen lähestyminen Jumalaan, Koraanissa se ilmentyy aivan eritavalla kuin Raamatussa.Pidänkin Koraania karkeana Raamatun jäljitelmänä.- ML213
Koraanin Jumala on saman suuntainen roblematiikka kuin Jehovan todistajiin asennoituminen ja päin vastoin.
Yleinen käsityshän Suomessa on, miten Jehovan todistajat ovat eriuskossa ja jopa toisen Jumalan palvelijoita, vaikka,- heillä on lähes samanlainen Raamattu, johon he uskovat.
Eli tietolähde on sama, mutta ymmärrämme toisemme väärin.Raamattua "kantavat" ihmiset ovat samassa uskossa ja samaan Jumalaan.
- olevan
herätys, herätys siihen nimeen ne helluntailaiset vannoo. Toisena tulee kun minä rukoilen ja saarnasin sitä alkuperäistä herätystä, niin johan rukoushuoneisiin tuli tilaa. Vanhemmistokin huomasi, että laajennushankkeet voidaan haudata.
RV- lehtikin taas hehkutti oikein päätykeillään sitä kuinka herätys syntyy ja mitä se tarkoittaa.
Raamattu ei puhu siitä että usko tulisi herätyksestä
Vaan tehkää parannus ja kääntykää, että VIRVOITUKSEN AJAT TULISIVAT HERRAN KASVOISTA jne.
Että ei se ole ainakaan tosihellarin tekstiä jos siinä ei ole herätys sanoja käytetty laikaan. - Helluntaiapostoli
Helppo Jeesuksen elämää oli dokumentoida.
Jeesuksen elämän tapahtumat ovat reaaliajassa kirjattu. Markus ja muut kirjasivat ja nauhoittivat puheet, kirjeen muodossa.
Luukaskin oli lääkäri.
Herra Sebaotkin astui alas kansan keskuuteen ja käski kirjoittaa asiat ylös ja antoi 10 käskyä face to face.
Ihmiset kirjoittivat mitä Jumala heidän käski kirjoittaa. - muutaman viestin
jälkeen puhutaan aivan muusta kuin aloituksen aiheesta.
Laajennetaan ja tarkennetaan, jos sitten ymmärtäisitte.
Tarkoitin siis yhtä ainoaa korkeampaa olentoa. Olkoon nimi Jumala, Jahve, Allah, Vishnu tai Budha. Kaikki siis tarkoittaisivat samaa olentoa. Kirjat, joita uskonnoista on kirjoitettu, olisivat vaan ihmisen kokemuksia.
Tuntuuko mahdottomalta ajatukselta?- satunnainen hellari
Olisi kiva kuulla perusteet, miksi päättelet Allahin ja kristittyjen Jumalan olevan yksi ja sama?
Allah ja Jumala eivät ole sama. Sen voi todeta vertailemalla koraania ja raamattua keskenään. - tulee toistoa, mutta:
satunnainen hellari kirjoitti:
Olisi kiva kuulla perusteet, miksi päättelet Allahin ja kristittyjen Jumalan olevan yksi ja sama?
Allah ja Jumala eivät ole sama. Sen voi todeta vertailemalla koraania ja raamattua keskenään.Mielestäni on hyvin järkeenkäyvää, ettei täällä voi olla satoja jumalia (tuskin on ainoaakaan, mutta se on toinen juttu). Ei kristinuskon jumala ole mitenkään ainutlaatuinen. Hyviä jumalaehdokkaita on monia.
On mahdollisuuksien rajoissa, että meidän maailmamme on luonut jokin meitä erittäin korkeatasoisempi älykkyys/oppineisuus. Useimmat ateistit eivät täysin pois sulje tätä vaihtoehtoa. Eri asia on, mistä tämä "olento" tai sivilisaatio on tullut.
Älyttömältä sen sijaan tuntuu, jos tämä "luoja" jaksaa kytätä jokaisen ihmisen edesottamuksia vuosituhannesta toiseen. Samoin älyvapaalta tuntuu, että tämä "luoja" vaatisi ihmisiltä jatkuvia suosionosoituksia.
Raamattu sinällään ei ole uskottava, jos sen väitetään olevan jonkin "luojan" ohjekirja. tämän luojan on oltava meitä käsittämättöman paljon korkeammalla sivistystasolla, joten jos hän olisi halunnut jonkin ohjekirjan meille jättää, niin se olisi kyllä paljon viisaampaa tekstiä.
Raamatun teksti on juuri sellaista, mitä kuvittelisi 2000v sitten eläneen ihmisen silloisella tietämyksellä kirjoittavan. - vanhene ...
tulee toistoa, mutta: kirjoitti:
Mielestäni on hyvin järkeenkäyvää, ettei täällä voi olla satoja jumalia (tuskin on ainoaakaan, mutta se on toinen juttu). Ei kristinuskon jumala ole mitenkään ainutlaatuinen. Hyviä jumalaehdokkaita on monia.
On mahdollisuuksien rajoissa, että meidän maailmamme on luonut jokin meitä erittäin korkeatasoisempi älykkyys/oppineisuus. Useimmat ateistit eivät täysin pois sulje tätä vaihtoehtoa. Eri asia on, mistä tämä "olento" tai sivilisaatio on tullut.
Älyttömältä sen sijaan tuntuu, jos tämä "luoja" jaksaa kytätä jokaisen ihmisen edesottamuksia vuosituhannesta toiseen. Samoin älyvapaalta tuntuu, että tämä "luoja" vaatisi ihmisiltä jatkuvia suosionosoituksia.
Raamattu sinällään ei ole uskottava, jos sen väitetään olevan jonkin "luojan" ohjekirja. tämän luojan on oltava meitä käsittämättöman paljon korkeammalla sivistystasolla, joten jos hän olisi halunnut jonkin ohjekirjan meille jättää, niin se olisi kyllä paljon viisaampaa tekstiä.
Raamatun teksti on juuri sellaista, mitä kuvittelisi 2000v sitten eläneen ihmisen silloisella tietämyksellä kirjoittavan.Siinä on käsitelty koko maapallon ja ihmisten Historia alusta loppuun asti.
Myös Jumalan omaisuuskansan vaiheet ja suuri tulevaisuus.
Että maa saastuu ihmisten alta.(Hos 4:1.6) Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset, sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.
Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!
Niin sinä kompastut päivällä, myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä; ja minä hävitän sinun äitisi.
Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään minä sinut, niin ettet saa olla minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös minä sinun lapsesi.
Ja ilmestys kirjassa Jeesuksen Tuleva Valtakunta käaikki tämä ja paljon muuta ajankohtaista asiaa löytyy raamatun sivuistoista. Kuten nykyiset atomi aseet, neutronipommit, risteilyohjukset, lentokoneet. televisiot jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114