keskustelua haluavia ihmisiä näin lauantai iltana vai pitääkö lähteä etsimään juttu seuraa muualta? Tiedän, että ilma on ihana ja kesäisin on tapahtumia tarjolla viikonloppuisin, mutta ajattelinpa kokeilla, onko muita kotona viihtyviä ;D Odottelen täällä tovin ja lähden vaikkapa koisaamaan, jos ei vastauksia tule.
Löytyykö täältä
57
6053
Vastaukset
Vika Rahikaisella, ei viitsiis tuonne kuppilaan lähtä, saattaa kostautua aamulla tai paremminkin huomenissa iltapäivällä, koska kotiintulo yleensä aamulla. Jospa tässä muutamat viestit keskusteltais, saat valita aiheenkin ihan tasaarvon vuoksi vapaasti, onko tulenpalavia aiheita tai edes savuavia jutun tynkiä vai höpistäänkö puutaheinää.
kuulostaa hyvältä ja varmaan lauantaihin sopii paremmin, joten annan tasa-arvon nimissä Herralle puheenvuoron.
meyri kirjoitti:
kuulostaa hyvältä ja varmaan lauantaihin sopii paremmin, joten annan tasa-arvon nimissä Herralle puheenvuoron.
Siis vapaa, aattelin, jos tänään tuosta Maya intiaanien entisestä kulttuurikaupungista Machu Picchusta, sopiiko.
kerbiili62 kirjoitti:
Siis vapaa, aattelin, jos tänään tuosta Maya intiaanien entisestä kulttuurikaupungista Machu Picchusta, sopiiko.
sait tehtyä täysosuman ja upposin täysin siis en tiedä juuri tuosta kaupungista mitään, mutta kylläkin toisista. Nyt voitkin lähteä tarinoimaan täysin blondille, joka on kerrankin hiljaa ja kuuntelee. (Tätä ei ole kuule tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana kuin silloin, kun blondi nukkuu ruususen unta ja unelmoi).
Voi tuolla taka-aivoissa olla kyllä jotain muistia, jotta olisin lukenut Aku Ankasta, jotain tästä kaupungista ja vähän olisi sellaista kutinaa, että siitä olisi näytetty lähiaikana, jotain seikkailu sarjaa. Menikö tämä puutaheinäksi ja pysyikö kukaan kärryillä??????meyri kirjoitti:
sait tehtyä täysosuman ja upposin täysin siis en tiedä juuri tuosta kaupungista mitään, mutta kylläkin toisista. Nyt voitkin lähteä tarinoimaan täysin blondille, joka on kerrankin hiljaa ja kuuntelee. (Tätä ei ole kuule tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana kuin silloin, kun blondi nukkuu ruususen unta ja unelmoi).
Voi tuolla taka-aivoissa olla kyllä jotain muistia, jotta olisin lukenut Aku Ankasta, jotain tästä kaupungista ja vähän olisi sellaista kutinaa, että siitä olisi näytetty lähiaikana, jotain seikkailu sarjaa. Menikö tämä puutaheinäksi ja pysyikö kukaan kärryillä??????Takaisku, kun juuri ajattelin, että sinä mailmaa kiertäneenä ihmisenä oisit minulle siitä jotain kertonut. Mullakin sivistyksessä juuri tuolla kohtaa suppea aukko ja luotin sinun sen täyttävän. Ei hätiä mitiä, tutkin sen huomenna jostain tietolähteestä. Täytynee vaihtaa toinen aihe.
kerbiili62 kirjoitti:
Takaisku, kun juuri ajattelin, että sinä mailmaa kiertäneenä ihmisenä oisit minulle siitä jotain kertonut. Mullakin sivistyksessä juuri tuolla kohtaa suppea aukko ja luotin sinun sen täyttävän. Ei hätiä mitiä, tutkin sen huomenna jostain tietolähteestä. Täytynee vaihtaa toinen aihe.
ettei tarvi keksiä tarinoita tuosta hienosta kaupungista. Sinähän voit huomenna tehdä esseen aiheesta faksata sen sitten minulle - blondiuskin kirkastui siis viisastuis.
Sinulla varmaan on tietoa, mistä se puutaheinää sanonta tulee? Katsos taas löytyi aukko sivistyksestä, joka pitäisi paikata.meyri kirjoitti:
ettei tarvi keksiä tarinoita tuosta hienosta kaupungista. Sinähän voit huomenna tehdä esseen aiheesta faksata sen sitten minulle - blondiuskin kirkastui siis viisastuis.
Sinulla varmaan on tietoa, mistä se puutaheinää sanonta tulee? Katsos taas löytyi aukko sivistyksestä, joka pitäisi paikata.Värkätä huomenna aiheesta kolmen sivun essee, kaupungin syntyhistoriasta ja nykytilasta. Vaikeita kysymyksiä tänään tai sitten tuo aurinko sumentanut aivoluista sen toisen, juuri sen tietolähteen. Puutaheinää eli mitäsattuu, oiskohan se sitä?
kerbiili62 kirjoitti:
Värkätä huomenna aiheesta kolmen sivun essee, kaupungin syntyhistoriasta ja nykytilasta. Vaikeita kysymyksiä tänään tai sitten tuo aurinko sumentanut aivoluista sen toisen, juuri sen tietolähteen. Puutaheinää eli mitäsattuu, oiskohan se sitä?
Kiitänkin etukäteen esseestä. Luuletko, että kolme sivua riittää tuohon hienoon historialliseen kaupunkiin tai riittäähän se, kun tarpeeksi tiukkaan rajaa alueen.
meyri kirjoitti:
Kiitänkin etukäteen esseestä. Luuletko, että kolme sivua riittää tuohon hienoon historialliseen kaupunkiin tai riittäähän se, kun tarpeeksi tiukkaan rajaa alueen.
Nyt siihen sinun ilmeisesti suureen lukunautintoon Aku Ankkaan, huomasin sinun siitä mainitsevan tuossa ylenpänä. Siinäpä lehti vailla vertaa, tunnustan tänään lukeneeni 3 lehteä. Tulee tuosta Akusta joskus omat toilaukset mieleen, tuurikin aikalailla yhtä hyvä.
kerbiili62 kirjoitti:
Nyt siihen sinun ilmeisesti suureen lukunautintoon Aku Ankkaan, huomasin sinun siitä mainitsevan tuossa ylenpänä. Siinäpä lehti vailla vertaa, tunnustan tänään lukeneeni 3 lehteä. Tulee tuosta Akusta joskus omat toilaukset mieleen, tuurikin aikalailla yhtä hyvä.
on niitä parhaita sarjakuvia - hahmoista löytyy, joka lähtöön. Itse tykkään eniten Hansusta ja kaiken sympatian annan Akulle, tuolle epäonnen "soturille" vaikka onhan hän aikamoinen sisupussi ja on omaa syytä välillä ne epäonnistumiset.
meyri kirjoitti:
on niitä parhaita sarjakuvia - hahmoista löytyy, joka lähtöön. Itse tykkään eniten Hansusta ja kaiken sympatian annan Akulle, tuolle epäonnen "soturille" vaikka onhan hän aikamoinen sisupussi ja on omaa syytä välillä ne epäonnistumiset.
Hansulla tätä Mummo Ankan renkipoikaa, joka unitautinen, tahtoo torkkua siellä sun täällä. Kyllä sekin hahmo periaatteessa minuun on sopinut. Tuleehan tästä ketjusta kunnon puutaheinää. Tähän kun lisään kouluaikaisia muistoja Suomen/Äidinkielen opinnoistani varma tapaus. Siis opettaja luki aina minun kirjoittamani aineet, sanoi tässä hyvä esim. kun on vilkas mielikuvitus ja jutut on puutaheinää, eikä niissä ole päätä eikä häntää.
kerbiili62 kirjoitti:
Hansulla tätä Mummo Ankan renkipoikaa, joka unitautinen, tahtoo torkkua siellä sun täällä. Kyllä sekin hahmo periaatteessa minuun on sopinut. Tuleehan tästä ketjusta kunnon puutaheinää. Tähän kun lisään kouluaikaisia muistoja Suomen/Äidinkielen opinnoistani varma tapaus. Siis opettaja luki aina minun kirjoittamani aineet, sanoi tässä hyvä esim. kun on vilkas mielikuvitus ja jutut on puutaheinää, eikä niissä ole päätä eikä häntää.
on omat heikkoudet, joita hän ei peittele, mutta roppa kaupalla hyveitä, joilla hän ei kerkaile. Tuskinpa mummo pitäisi renkinä, jos olisi paheita. Hansu on sellainen taka-alalla pysyttelevä.
meyri kirjoitti:
on omat heikkoudet, joita hän ei peittele, mutta roppa kaupalla hyveitä, joilla hän ei kerkaile. Tuskinpa mummo pitäisi renkinä, jos olisi paheita. Hansu on sellainen taka-alalla pysyttelevä.
Meillä ne omat heikkoudet, pistänkö omistani listan, no en kuitenkaan. Pitää se Hansu ainakin omenapiiraasta, näin ainakin muistelen, oikaise, jos olen väärässä. Kyllä Hansu hommansa hoitaa ja kommellukset yleensä Akun syytä hänen vieraillessaan tilalla, sille Ankalle sitä sitten osaakin sattua. Mitä mieltä olet tästä keikari Hanhesta, joka onnella elää.
kerbiili62 kirjoitti:
Meillä ne omat heikkoudet, pistänkö omistani listan, no en kuitenkaan. Pitää se Hansu ainakin omenapiiraasta, näin ainakin muistelen, oikaise, jos olen väärässä. Kyllä Hansu hommansa hoitaa ja kommellukset yleensä Akun syytä hänen vieraillessaan tilalla, sille Ankalle sitä sitten osaakin sattua. Mitä mieltä olet tästä keikari Hanhesta, joka onnella elää.
sanottuna ei minun tyyppiä. Saahan sitä hyvää tuuria olla, mutta joku siinä tyypissä ärsyttää, ehkäpä asenne. No kumman ottaisit autiolle saarelle Iineksen vai Minnin vai olisiko, joku musta hevonen? Perustele...
meyri kirjoitti:
sanottuna ei minun tyyppiä. Saahan sitä hyvää tuuria olla, mutta joku siinä tyypissä ärsyttää, ehkäpä asenne. No kumman ottaisit autiolle saarelle Iineksen vai Minnin vai olisiko, joku musta hevonen? Perustele...
Paljastin tuon Akun kanssa samanlaisuuden, niin Iineshän se tulee valittua, enkä minäkään sen takia tykkää tuosta tuuri Hanhesta. Koska kuitenkaan en ole sarjakuvahahmo, vaan lihaa ja verta oleva Homosapiens, valitsen mustan hevosen. Tai ei niin voi sanoa, vaan valkoisen hevosen, riittääkö perustelut vai jatkanko.
kerbiili62 kirjoitti:
Paljastin tuon Akun kanssa samanlaisuuden, niin Iineshän se tulee valittua, enkä minäkään sen takia tykkää tuosta tuuri Hanhesta. Koska kuitenkaan en ole sarjakuvahahmo, vaan lihaa ja verta oleva Homosapiens, valitsen mustan hevosen. Tai ei niin voi sanoa, vaan valkoisen hevosen, riittääkö perustelut vai jatkanko.
ei riittänyt. Miksi vaihdoit väriä?
meyri kirjoitti:
ei riittänyt. Miksi vaihdoit väriä?
Piristää välillä, vaihdathan sinäkin erivärisiä verhoja välillä ikkunaan, eikö piristäkkin.
kerbiili62 kirjoitti:
Piristää välillä, vaihdathan sinäkin erivärisiä verhoja välillä ikkunaan, eikö piristäkkin.
Nyt tulikin hyvin naisellinen peruste, jopa blondikin ymmärtää sen ensi lukemalta. Hups meinasinkin alkaa suunnittelemaan seuraavia verhojen värejä. Tai voinhan käyttää sinua apuna. Joten kysäsempä, sopiiko oranssi keittiön - mitä luulet hillitseekö se ruokahaluja?
Aihe alueesta en tiedä kyllä yhtään mitään, ehkä oranssi kuitenkin passaa keittiöön, kait se voi hillitä ruokahaluakin. Mutta kerronpa erään tarinan, kun autoilin Ladallani kerran tuolla Vornassa. Yhtäkkiä hyvähaltiatar istui vieressäni ja sanoi saan tehdä 3 toivomusta. Minä heti uutta autoa toivoin ja kohta istuin avomersussa. Toiseksi toivoin rikkautta ja kas kummaa kohta oli vieressäni salkku täynnä rahaa. Kolmanneksi aattelin kotiakkin jotain, vaimoani, näin pellolla hevosen ja toivoin samanlaiset vehkeet kuin tuolla hepalla. Tulin kotiin huusin nyt loppui köyhyys talosta ja kiiruhdin makkariin, laskin housut kinttuihin niin jumankaut pellolla oli Tammahevonen, Akun tuuriako.
tuo oli hyvin Akumaista siis, ei pelkää tuuria vaan suorastaan ahneutta.
Valitettavasti kello alkaa lähestyä puolta yötä ja muutun kurpitsaksi, joten täytynee lähteä nukkumaan ennenkö liian myöhäistä.
Kiitos Kerpsu seurasta ja hyviä unia, kuten myös muille.meyri kirjoitti:
tuo oli hyvin Akumaista siis, ei pelkää tuuria vaan suorastaan ahneutta.
Valitettavasti kello alkaa lähestyä puolta yötä ja muutun kurpitsaksi, joten täytynee lähteä nukkumaan ennenkö liian myöhäistä.
Kiitos Kerpsu seurasta ja hyviä unia, kuten myös muille.Sulle ja muille hyvät yöt, täytyy lähteä suorittamaan nuo pakolliset yövelvollisuudet, elikkä nukkumaan, kiitos jälleen seurasta.
- kurjenkello
kun en sattunut illalla koneelle. Aloin seuraamaan Jackie Brown- elokuvaa ja sehän olikin niin mielenkiintoinen että piti istua koko parituntinen telkun ääressä. Itse olisin kyllä tehnyt elokuvaan toisenlaisen, romanttisemman lopun :)
Harmi, met jouvuimma Meyrin kanssa kahdestaan kirjoitteleen puutaheinää. Kuten ketjusta käy ilmikin, mutta hauskaa oli ja se lienee tarkoituskin. Ilta vierähti kuin siivillä puolilleöin, eikä telkkaria tullut seurailtua. Kyllähän joskus jotain elokuvaa jää seuraamaan ja silloin kaikki muu saa jäädä taka-alalle.
- Figuuri
tähän vuorokaudenaikaan jo kaikille tullut uni simmukkaan? Onko kukaan enää hereillä? Hieman myöhäinen kulkija täällä huhuilee.
vaihtaa kysymykset kesäaikaan ja kysellä;
Onko täällä ketään vai onko kaikki ulkona nauttimassa kesästä ja juhlimassa? ;D- Figuuri
meyri kirjoitti:
vaihtaa kysymykset kesäaikaan ja kysellä;
Onko täällä ketään vai onko kaikki ulkona nauttimassa kesästä ja juhlimassa? ;Dsisälläkin nautiskella kauniista kesäillasta. Voi katsella ulos ikkunasta, seurata marjapensaita tähyileviä räkättirastaita ja muuta kivaa. Ei sitä aina tarvitse kylille lähteä, jos kotonakin on hyvää juttuseuraa.
Figuuri kirjoitti:
sisälläkin nautiskella kauniista kesäillasta. Voi katsella ulos ikkunasta, seurata marjapensaita tähyileviä räkättirastaita ja muuta kivaa. Ei sitä aina tarvitse kylille lähteä, jos kotonakin on hyvää juttuseuraa.
Sulla vielä se vanha kalaverkko tallessa, meinaan nuita Räkättejä varten. On muuten suurta herkkua se rastaan rintapala, enhän minä sitä itse tiedä, mutta kaverit kerto.
- Sarahfiina
Tulin juuri hautausmaalta ja sorruin ostamaan tullessa hampurilaisen. Yleensä syön makiaa tähän mielentilaan, mutta parempi kait tuo hampurilainenkin, vaikka roskaruokaa onkin.
Yksikseni vietän tätä lauantai-iltaa täällä keskustassa. Mökille, kun ei asiaa. Huomenna aattelin käydä kattomassa, mutta laskettu aika mielestäni joskus tulevalla viikolla. - Figuuri
kerbiili62 kirjoitti:
Sulla vielä se vanha kalaverkko tallessa, meinaan nuita Räkättejä varten. On muuten suurta herkkua se rastaan rintapala, enhän minä sitä itse tiedä, mutta kaverit kerto.
se pääskyspyydys, on jo joutunut kalaverkkojen taivaaseen. Räkättejä varten on hankittuna omat verkkonsa, mutta ne eivät tehoa, jos ne vain naulassa roikkuvat. Pitää varmaan huomispäivänä laittaa pensaiden päälle. Muuten saattaa mennä marjat parempiin suihin. Tosin räksätkin ymmärtävät hyvän päälle ja odottelevat vielä marjojen kypsymistä niinkuin minäkin. Kumpikohan ehtii ensin? Eipä ole tullut minunkaan rastaan rintapalaa maistettua. Ei niitä kiinni saa ja ilmakiväärini piippukin taitaa olla jo umpeen ruostunut.
Figuuri kirjoitti:
sisälläkin nautiskella kauniista kesäillasta. Voi katsella ulos ikkunasta, seurata marjapensaita tähyileviä räkättirastaita ja muuta kivaa. Ei sitä aina tarvitse kylille lähteä, jos kotonakin on hyvää juttuseuraa.
että on kiva seurata rätkien marjojen syömistä niin, taidat olla ensimmäinen kohtaamani ihminen, joka näin ajattelee. :D
Itse jotenkin keväällä havahduin huomaamaan, miten kaunis lintu räkättirastas on. Aloin miettimään, miksi en ole aikasemmin huomannut. Muistin heti, miten lapsuudestani asti olen tullut aivopestyksi räkättirastaan huonoista puolista eli syö marjoja ja toisten lintujen munia, eikä kuulema ole lauluäänessäkään kehumista.- Figuuri
Sarahfiina kirjoitti:
Tulin juuri hautausmaalta ja sorruin ostamaan tullessa hampurilaisen. Yleensä syön makiaa tähän mielentilaan, mutta parempi kait tuo hampurilainenkin, vaikka roskaruokaa onkin.
Yksikseni vietän tätä lauantai-iltaa täällä keskustassa. Mökille, kun ei asiaa. Huomenna aattelin käydä kattomassa, mutta laskettu aika mielestäni joskus tulevalla viikolla.se hampurilaisen mieliteko yleensä iskee. Tarkoitatko sillä lasketulla ajalla niitä linnunmunia? Onkohan ne vielä tallella vai onkohan joku rosvo vienyt ne? Sääli olisi, jos niin kävisi.
kerbiili62 kirjoitti:
aikaa. Kirjoitin justiin äsken, mitä "oppia" olen pienenä saanut räkättirastaasta, mutta eipä minulle kerrottu, että olisi herkullista syötävää sen liha.
- Figuuri
meyri kirjoitti:
että on kiva seurata rätkien marjojen syömistä niin, taidat olla ensimmäinen kohtaamani ihminen, joka näin ajattelee. :D
Itse jotenkin keväällä havahduin huomaamaan, miten kaunis lintu räkättirastas on. Aloin miettimään, miksi en ole aikasemmin huomannut. Muistin heti, miten lapsuudestani asti olen tullut aivopestyksi räkättirastaan huonoista puolista eli syö marjoja ja toisten lintujen munia, eikä kuulema ole lauluäänessäkään kehumista.räksäkin. Ei silläkään varmaankaan ole ollut mahdollista vanhempiaan valita. Tietenkin, olisihan se mukavampaa syntyä joutsenperheeseen kuin räkättirastaaksi. Harvapa meistä ihmisistäkään saa syntyä kultalusikka suussa. Tuurinpeliä. Vaan siitä en tietenkään tykkää, jos se marjat pensaastani syö. Ei liene muuta keinoa, kuin verkot huomispäivänä laittaa. Ja siitä laulunäänestä. Minullakin oli yleensä koulussa viitonen ja sitten kun kerran pakon edessä suuni aukaisin, jo heti nelosen sain;)
meyri kirjoitti:
aikaa. Kirjoitin justiin äsken, mitä "oppia" olen pienenä saanut räkättirastaasta, mutta eipä minulle kerrottu, että olisi herkullista syötävää sen liha.
Itse Meyri lähtenyt iltakahville ja iltaa myöskin. Kyllä mulle nuo Felippe, Marcos ja Michelangelo näin väittivät. Itseasiassa voin paljastaa sinulle kunhan et muille kerro, olen kyllä syönyt rastaan rintatäkkiä vaikka kuinka paljon. Tohdin tunnustaa täällä kun ei ole Luonnonsuojelu palstasta kyse. Metsästeltiin ennen nuilta mansikkamailta rastaita, satoja ammuttiin ja niillä herkuteltiin.
- Sarahfiina
Figuuri kirjoitti:
se hampurilaisen mieliteko yleensä iskee. Tarkoitatko sillä lasketulla ajalla niitä linnunmunia? Onkohan ne vielä tallella vai onkohan joku rosvo vienyt ne? Sääli olisi, jos niin kävisi.
ja Torstaina siellä ainakin oli vielä kaikki OK.
Figuuri kirjoitti:
räksäkin. Ei silläkään varmaankaan ole ollut mahdollista vanhempiaan valita. Tietenkin, olisihan se mukavampaa syntyä joutsenperheeseen kuin räkättirastaaksi. Harvapa meistä ihmisistäkään saa syntyä kultalusikka suussa. Tuurinpeliä. Vaan siitä en tietenkään tykkää, jos se marjat pensaastani syö. Ei liene muuta keinoa, kuin verkot huomispäivänä laittaa. Ja siitä laulunäänestä. Minullakin oli yleensä koulussa viitonen ja sitten kun kerran pakon edessä suuni aukaisin, jo heti nelosen sain;)
onko minusta pikku hiljaa tulossa luonnonsuojelija ja sitä kautta vielä kasvissyöjä. ;D
Joten pidä huoli, etteivät rätkät kaikkia marjoja syö. :D- Figuuri
Sarahfiina kirjoitti:
ja Torstaina siellä ainakin oli vielä kaikki OK.
ei voi muuta kuin toivoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Vaan minkälaisessa kunnossa kukkapenkkisi alkaa olla? Kukat kuolleet ja rikkaruohot penkin vallanneet?
kerbiili62 kirjoitti:
Itse Meyri lähtenyt iltakahville ja iltaa myöskin. Kyllä mulle nuo Felippe, Marcos ja Michelangelo näin väittivät. Itseasiassa voin paljastaa sinulle kunhan et muille kerro, olen kyllä syönyt rastaan rintatäkkiä vaikka kuinka paljon. Tohdin tunnustaa täällä kun ei ole Luonnonsuojelu palstasta kyse. Metsästeltiin ennen nuilta mansikkamailta rastaita, satoja ammuttiin ja niillä herkuteltiin.
hyvä vinkki niin pyydystä sinulle tusinan heti aamulla. Meinaan niitä löytyy meidän pihasta, joka päivä vaikkei marjoja ole.
- Sarahfiina
Figuuri kirjoitti:
ei voi muuta kuin toivoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Vaan minkälaisessa kunnossa kukkapenkkisi alkaa olla? Kukat kuolleet ja rikkaruohot penkin vallanneet?
huolimatta kastelin penkkiä kerran, mutta en hurauttanut kannun kans pesän yli. Nythän meillä onkin viimeaikoina tullut vettä taivaalta. Kukatkin siellä voivat ihan hyvin. Täytyy kitkeä rikkaruohoja sitten kun lähtevät pesästään. Eräs näistä asioista tietävä ystäväni kertoi, että lähtevät heti kohta kuoriuduttaan avaraan maailmaan.
- Figuuri
meyri kirjoitti:
onko minusta pikku hiljaa tulossa luonnonsuojelija ja sitä kautta vielä kasvissyöjä. ;D
Joten pidä huoli, etteivät rätkät kaikkia marjoja syö. :Dolet menossa. Luontoa pitää aina suojella, olemmehan me ihmisetkin osa luontoa. Kaikki vain eivät sitä tahdo ymmärtää. Kaikkien pitäisi joskus pysähtyä miettimään elämän perusasioita. No, pakkohan se on joskus hieman siitäkin periaatteesta joustaa, rajansa kaikella. Hyttynen jos istahtaa aterialle, niin ainakin minä huitaisen:) Ja puoleni pidän marjojen suhteen. Läskiäkin luontomielipiteestäni huolimatta vedän naamariin, kun mieli tekee. Sen kaveriksi tietenkin rehuja, nam. Monipuolista ruokaa pitää muistaa syödä, niin jaksaa surffailla;)
meyri kirjoitti:
hyvä vinkki niin pyydystä sinulle tusinan heti aamulla. Meinaan niitä löytyy meidän pihasta, joka päivä vaikkei marjoja ole.
Hyvin, että olen nykyisin Luonnonsuojelia, enkä pyydystele enää rätyköitä. Äsken mulle tulleen puhelinviestin mukaan Vihannin Ojanevan turvetyömaalla ollut Susilauma. Mene äkkiä bongaamaan, siinä sinulle harvinaisuus, luonnossa nähtynä.
Figuuri kirjoitti:
olet menossa. Luontoa pitää aina suojella, olemmehan me ihmisetkin osa luontoa. Kaikki vain eivät sitä tahdo ymmärtää. Kaikkien pitäisi joskus pysähtyä miettimään elämän perusasioita. No, pakkohan se on joskus hieman siitäkin periaatteesta joustaa, rajansa kaikella. Hyttynen jos istahtaa aterialle, niin ainakin minä huitaisen:) Ja puoleni pidän marjojen suhteen. Läskiäkin luontomielipiteestäni huolimatta vedän naamariin, kun mieli tekee. Sen kaveriksi tietenkin rehuja, nam. Monipuolista ruokaa pitää muistaa syödä, niin jaksaa surffailla;)
oikein, että tavallaan olen menossa oikeaan suuntaa, mutta liika on liika eli poimin vain itselleni parhaat jutut ja jätän muut "täysin hurahtaneille". Tämähän muutos olisi vähän niinkuin kultainen keskitie ajattelua.
- Figuuri
Sarahfiina kirjoitti:
huolimatta kastelin penkkiä kerran, mutta en hurauttanut kannun kans pesän yli. Nythän meillä onkin viimeaikoina tullut vettä taivaalta. Kukatkin siellä voivat ihan hyvin. Täytyy kitkeä rikkaruohoja sitten kun lähtevät pesästään. Eräs näistä asioista tietävä ystäväni kertoi, että lähtevät heti kohta kuoriuduttaan avaraan maailmaan.
"väliaikaista kaikki on vaan" niin ihmisen elämä kuin linnunmunien haudontakin. Ehdit varmaan sitten vielä tälle kesälle kukistasi nauttia. Kummmasta tykkäät enemmän, kukkien hoidosta vai niiden katselusta? Minä enempi katselusta, kun tuo peukalo hoitohommassa on keskellä kämmentä. Onneksi sentään kukille hoitaja löytyy, niin on sentään kukkia, mitä katsella.
Ei ole linnunpojilla helppoa, jos heti kovaan maailmaan ajetaan. Kyllä ihmislapsilla on paljon helpompaa. kerbiili62 kirjoitti:
Hyvin, että olen nykyisin Luonnonsuojelia, enkä pyydystele enää rätyköitä. Äsken mulle tulleen puhelinviestin mukaan Vihannin Ojanevan turvetyömaalla ollut Susilauma. Mene äkkiä bongaamaan, siinä sinulle harvinaisuus, luonnossa nähtynä.
olet kääntänyt kelkkaasi ja en voinut sinua käyttää tekosyynä ja lähteä aamulla rätkäjahtiin. Minulla oli jo outo raudan maku suussa, kun ajattelin aamuista saalistamista.
Eivätkö sudet olekaan kuolleet sukupuuttoon luonnosta? Minä luulin, että ne elävät ihan tarhassa, ihmisten armoilla.- Figuuri
meyri kirjoitti:
oikein, että tavallaan olen menossa oikeaan suuntaa, mutta liika on liika eli poimin vain itselleni parhaat jutut ja jätän muut "täysin hurahtaneille". Tämähän muutos olisi vähän niinkuin kultainen keskitie ajattelua.
yleensä tehdä asiat niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja "kuudes aisti" neuvoo tekemään. Äärimmäisyys missään asiassa ei yleensä ole hyväksi, luonnonsuojelussakaan. Huippu-urheilu saattaa olla tästä poikkeus. Pitää antaa asialle kaikkensa, muuten ei tuloksia synny. Mainitsemasi kultaisen keskitien kulkija ei hairahdu ojaan, vaan jatkaa vakaasti kulkuaan tasapainonsa säilyttäen.
meyri kirjoitti:
olet kääntänyt kelkkaasi ja en voinut sinua käyttää tekosyynä ja lähteä aamulla rätkäjahtiin. Minulla oli jo outo raudan maku suussa, kun ajattelin aamuista saalistamista.
Eivätkö sudet olekaan kuolleet sukupuuttoon luonnosta? Minä luulin, että ne elävät ihan tarhassa, ihmisten armoilla.Minä neuvon antaa, siihen rätykän poistoon. Hiirenliisku viritykseen, syötiksi mansikanpala, nappaa nätisti niskaan ja suht äänetön. Näyttävät jälleen alkavan liikkumaan nuo Suset, oiskohan lähestyvällä marjastuskaudella yhteyttä. Ei tässä tapauksessa Klo 21.30 olivat olleet kyseisellä nevalla, tieto varma.
Figuuri kirjoitti:
yleensä tehdä asiat niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja "kuudes aisti" neuvoo tekemään. Äärimmäisyys missään asiassa ei yleensä ole hyväksi, luonnonsuojelussakaan. Huippu-urheilu saattaa olla tästä poikkeus. Pitää antaa asialle kaikkensa, muuten ei tuloksia synny. Mainitsemasi kultaisen keskitien kulkija ei hairahdu ojaan, vaan jatkaa vakaasti kulkuaan tasapainonsa säilyttäen.
kyllä oivalla tavalla selventää kultaisen keskitien. Tuo oli ihan uusi ajatus minulle. Outoa, etten aikasemmin sitä itse oivaltanut, sillä pyörällä liikuessani ajelen tosiaan mieluiten keskellä kuin laidoilla ;D
kerbiili62 kirjoitti:
Minä neuvon antaa, siihen rätykän poistoon. Hiirenliisku viritykseen, syötiksi mansikanpala, nappaa nätisti niskaan ja suht äänetön. Näyttävät jälleen alkavan liikkumaan nuo Suset, oiskohan lähestyvällä marjastuskaudella yhteyttä. Ei tässä tapauksessa Klo 21.30 olivat olleet kyseisellä nevalla, tieto varma.
hillat kasva juuri nevalla vai onko minulle annettu väärä tetoa?
- Sarahfiina
Figuuri kirjoitti:
"väliaikaista kaikki on vaan" niin ihmisen elämä kuin linnunmunien haudontakin. Ehdit varmaan sitten vielä tälle kesälle kukistasi nauttia. Kummmasta tykkäät enemmän, kukkien hoidosta vai niiden katselusta? Minä enempi katselusta, kun tuo peukalo hoitohommassa on keskellä kämmentä. Onneksi sentään kukille hoitaja löytyy, niin on sentään kukkia, mitä katsella.
Ei ole linnunpojilla helppoa, jos heti kovaan maailmaan ajetaan. Kyllä ihmislapsilla on paljon helpompaa.Mutta sopivassa määrin on ihan kiva pyllötellä siellä kukkapenkissä. Kyllä kukkia on mukava katsella, niin luonnossa kuin pihoillakin, jotka jaksavat niihin panostaa. Hyvin hoidettu piha on kaunista katseltavaa, mutta vaatii niin paljon työtä, ei kait sitä sitten muuta joutas kesällä tekemäänkään. Tykkään, että silleen sopivasti, koska luontokin on kesällä kauneimmillaan, katseltavaa on sielläkin yllin kyllin.
meyri kirjoitti:
hillat kasva juuri nevalla vai onko minulle annettu väärä tetoa?
Tuon paikan ja oisin itse lähtenyt sinne katsomaan, mutta virta vähissä. Kyllä siinä lähistöllä on myös hyviä Hillamaita.
kerbiili62 kirjoitti:
Tuon paikan ja oisin itse lähtenyt sinne katsomaan, mutta virta vähissä. Kyllä siinä lähistöllä on myös hyviä Hillamaita.
täältäkin loppumaan ja huomenna on kaikenlaisia asiota, joten kiitän seurastasi ja poistun peräkammariin.
Kauniita unia ja levollista yötä kaikille.Sarahfiina kirjoitti:
Yksikseni vietän tätä lauantai-iltaa täällä keskustassa. Mökille, kun ei asiaa. Huomenna aattelin käydä kattomassa, mutta laskettu aika mielestäni joskus tulevalla viikolla.Maalaisuuteni, pitäähän minun sinuakin moikkaaman. Luit varmaan Susihavainnon, kulussa ilmeisesti Siikajoelle päin, joten käykäähän bongailemassa. Toisaalta kokemuksesta tiedän, ettei niitä väkipakolla nää, vaan täysin yllättäin. Voihan niillä olla pentuekkin lähimailla, joten tuskin kovin laajalla nyt liikkuvat.
- Sarahfiina
kerbiili62 kirjoitti:
Maalaisuuteni, pitäähän minun sinuakin moikkaaman. Luit varmaan Susihavainnon, kulussa ilmeisesti Siikajoelle päin, joten käykäähän bongailemassa. Toisaalta kokemuksesta tiedän, ettei niitä väkipakolla nää, vaan täysin yllättäin. Voihan niillä olla pentuekkin lähimailla, joten tuskin kovin laajalla nyt liikkuvat.
Jos ne sudet pystyis näkeen autosta, niin lähtisin, mutta en missään tapauksessa lähtis maastoon katteleen. Meinaatko, että minä suden suuhun ja tieten tahtoin! Totta puhuen, minä kyllä uskallan liikkua metsässä ihan yksiksenikin, mutta nämä urbanisoituneet sudet ja karhut mua pelottaa.
Olempa nähnyt täytetyn suden, joka oli ammuttu Sallan keskustasta, muistaakseni -70-luvulla. Ampuja itse kertoi tämän tapauksen. Siitä oli ollut silloin kuulemma tv:ssäkin juttua.
Oletko muuten käynyt Sallan Tuntsalla? Mahtavaa erämaata! Yksi oli meinannut jäädä siellä karhun hampaisiin. Mutta kerrompa sen joskus myöhemmin.
Nyt ulos, kun kirkonkellot soivat ja aurinko meille noin kauniisti paistaa. Sarahfiina kirjoitti:
Jos ne sudet pystyis näkeen autosta, niin lähtisin, mutta en missään tapauksessa lähtis maastoon katteleen. Meinaatko, että minä suden suuhun ja tieten tahtoin! Totta puhuen, minä kyllä uskallan liikkua metsässä ihan yksiksenikin, mutta nämä urbanisoituneet sudet ja karhut mua pelottaa.
Olempa nähnyt täytetyn suden, joka oli ammuttu Sallan keskustasta, muistaakseni -70-luvulla. Ampuja itse kertoi tämän tapauksen. Siitä oli ollut silloin kuulemma tv:ssäkin juttua.
Oletko muuten käynyt Sallan Tuntsalla? Mahtavaa erämaata! Yksi oli meinannut jäädä siellä karhun hampaisiin. Mutta kerrompa sen joskus myöhemmin.
Nyt ulos, kun kirkonkellot soivat ja aurinko meille noin kauniisti paistaa.Autostahan minäkin pääasiassa olen noita Hukkia nähnyt. Viime Kesänä vain sattui polkua vastaan jolkuttamaan, keskellä yötä Raahen ja Pyhäjoen rajalla. Ympäriltä kuului myös muiden "haukahduksia", oli Hirvenpyynti menossa. Täytyy myöntää, että hiukan alkoi paikat tärräämään, autolle kuitenkin puolenkilometrin matka. Molemmat häipyivät tulosuuntiinsa polkua. Välimatkaa jäi noin 20-30m, kunnioitusta herättävä eläin, kun kieli pitkällä vastaan jolkuttaa. Sallan seutu melko vähillä käynneillä, paremmin ohikulkupaikka, siellähän Suomen suurimmat erämaat. Tulin juuri Kirkosta, joten kuulin kyllä kellonsoitot ihan aitiopaikalta. Tänään taidan lähteä Halsualle raveihin, on ns. miljoonaravit. Hyvää päivän jatkoa.
keskustelijoita vaan ovatko kaikki uuvahtaneet eilisestä. Itse keräilin päivän voimia tämän illan kirjoitteluun. :D
- Figuuri
löytyy. Meinasin olla aluksi eksyksissä
Figuuri kirjoitti:
löytyy. Meinasin olla aluksi eksyksissä
vaan minä löysin sinut jo toisaalta.;D
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069