Wau. Luulin etta kuuluisin palstalle, mutta kun en kuulu mihinkaan noista lokeroista, joihin jotkut palstan papattajat yrittavat kaikkia pistaa. Mina OLEN naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta jotkut kirjoittamattomien saantojen tekijat rajoittavat minut ulos keskusteluista, vaikka luulin etta tarkoitus olisi keskustella kaikenlaisista suhteista. Tarkeimmat erottajat kun joidenkin mukaan ovatkin nama seuraavat. Minun mieheni kun:
- Ei ole muslimi
- Ei omaa suomen kansalaisuutta eika edes sita halua, emmeka tule asumaan Suomessa, valitettavasti.
- Ei ole esim. marokkolainen, turkkilainen tai afrikkalainen vaan tylsasti ja ilmeisesti liian lansimaisesti jenkki.
Olisi oikeasti kiva keskustella monikulttuurisista suhteista, mutta minkas teet kun kaikki keskustelut joko pyorivat tiettyjen maaritelmien, oletusten ja ennakkoluulojen ymparilla tai sitten mukavia, kaikille sopivia keskusteluita yritetaan vaantaa siihen suuntaan.
Voipi olla etta suurimmalla osalla palstalaisista on mies vaikkapa edellamainituista maista (ja mitas sitten?!), mutta ei tosiaankaan kaikilla. Vai olenko kenties erikoistapaus?
Ei-lokeroitu!
45
2299
Vastaukset
- ongelmasi?
Siinähän aloitat keskustelun elämästäsi jenkin kanssa? Kukaan ei estä - turha heittäytyä miksikään marttyyriksi. Älä kuitenkaan odota kovin suurta hengenheimolaisuutta palstan nettiarabien morsmaikkujen kanssa...
P.S. Annas kun muuten arvaan, jenkkimiehesi on joko musta tai latino?- ei ole muita?
Nooh, en ole tormannyt muihin jotka olisivat jenkin morsmaikkuja. :) Ja sittenkin, en valttamatta halua keskustella juuri suomi-jenkkiparien kanssa vaan haluan keskustella kaikenlaisista mokusuhteista kaikenlaisten ihmisten kanssa. Ei ole marttyrismia jos kertoo mielipiteensa siita, kuinka hyviakin keskusteluja torpedoidaan tyhjasta tulevilla oletuksilla ja ennakkoluuloilla, kuten esimerkiksi tuo "Annas kun arvaan"-kommentti. Jos se helpottaa perseesi kutinaa, niin kerrottakoon etta ei, jenkkini ei ole musta eika latino.
- kuule...
ei ole muita? kirjoitti:
Nooh, en ole tormannyt muihin jotka olisivat jenkin morsmaikkuja. :) Ja sittenkin, en valttamatta halua keskustella juuri suomi-jenkkiparien kanssa vaan haluan keskustella kaikenlaisista mokusuhteista kaikenlaisten ihmisten kanssa. Ei ole marttyrismia jos kertoo mielipiteensa siita, kuinka hyviakin keskusteluja torpedoidaan tyhjasta tulevilla oletuksilla ja ennakkoluuloilla, kuten esimerkiksi tuo "Annas kun arvaan"-kommentti. Jos se helpottaa perseesi kutinaa, niin kerrottakoon etta ei, jenkkini ei ole musta eika latino.
Siinähän keskustelet jenkin morsiona ihan mistä aiheesta tahansa. Tuskin kukaan estää, ja tuskin kukaan käy sun miestäsi kriittisesti arvioimaan.
...jos nyt ylipäätään jenkin morsmaikku, alkaa taas vähän epäilyttää että jollain palstan provopirkoista taas mielikuvitus pyörii vähän turhan suurilla kierroksilla. - vaikeus
kuule... kirjoitti:
Siinähän keskustelet jenkin morsiona ihan mistä aiheesta tahansa. Tuskin kukaan estää, ja tuskin kukaan käy sun miestäsi kriittisesti arvioimaan.
...jos nyt ylipäätään jenkin morsmaikku, alkaa taas vähän epäilyttää että jollain palstan provopirkoista taas mielikuvitus pyörii vähän turhan suurilla kierroksilla.Tokihan olen yrittanyt keskustella aiheesta kuin aiheesta, mutta kappas kun en halua koko ajan korostaa mista mieheni on kotoisin, en lukea aloituksiini tai vastauksiini kommentteja jotka viittaavat siihen etta minunkin tapauksessani olisi kyse Suomessa asuvasta Marokkolaisen vaimosta. Loppukaneettisi paljastaakin juuri sen asenteen joka torpedoi kaikki hyvat keskustelut... "Jos nyt ylipaataan olet..." Miksei sana riita? Miksi pitaisi todistella? Huomannet, en voi rauhassa kirjoittaa kun taas kerran joku epaileva Tuomas luulottelee kaikenlaista. Taalla kuitenkin ollaan, iltapaiva vasta menossa ihanaisessa USA:ssa... :)
- No hei
vaikeus kirjoitti:
Tokihan olen yrittanyt keskustella aiheesta kuin aiheesta, mutta kappas kun en halua koko ajan korostaa mista mieheni on kotoisin, en lukea aloituksiini tai vastauksiini kommentteja jotka viittaavat siihen etta minunkin tapauksessani olisi kyse Suomessa asuvasta Marokkolaisen vaimosta. Loppukaneettisi paljastaakin juuri sen asenteen joka torpedoi kaikki hyvat keskustelut... "Jos nyt ylipaataan olet..." Miksei sana riita? Miksi pitaisi todistella? Huomannet, en voi rauhassa kirjoittaa kun taas kerran joku epaileva Tuomas luulottelee kaikenlaista. Taalla kuitenkin ollaan, iltapaiva vasta menossa ihanaisessa USA:ssa... :)
Enpä ole nähnyt sinun keskusteluun osallistuvan, joten melko turha valittaa. Eniten täällä saavat flakkia nämä suorastaan fanaattiset muslimienmorsiot, muut saavat enimmäkseen olla rauhassa kunhan eivät tyhmyyksiä lauo.
Niin muuten, ja varmaan sinäkin muutit ensin työn perässä USA:an ja ihan sattumalta sen miekkosen sieltä löysit, eikö vain? ;) - olenko
No hei kirjoitti:
Enpä ole nähnyt sinun keskusteluun osallistuvan, joten melko turha valittaa. Eniten täällä saavat flakkia nämä suorastaan fanaattiset muslimienmorsiot, muut saavat enimmäkseen olla rauhassa kunhan eivät tyhmyyksiä lauo.
Niin muuten, ja varmaan sinäkin muutit ensin työn perässä USA:an ja ihan sattumalta sen miekkosen sieltä löysit, eikö vain? ;)Kaiketi et ole huomannut minun osallistuvan keskusteluun. Kaikissa jutuissanihan ei tule ilmi etta mies on jenkki, miksi sen pitaisi tulla esille jos vaikka kysytaan etta kuinka teidan perheessa jaetaan siivousvuorot?
En ole rekisteroitynyt mitaan yhta nimimerkkia ja luulen ettei tama palsta taida olla sen arvoinen...
Ja kukaan ei taalla saa olla rauhassa vaikkei tyhmyyksia laukoisikaan. Jos vastaisin tuohon oletettuun siivouskysymykseen vaikkapa etta mina ja mies siivotaan vuorotellen, niin olen varma etta joku viisas taas vastaisi jotain typeraa viitaten muslimimorsiamen alistettuun asemaan. Eikos vain?
Montakos kertaa olet kuullut etta jenkkilaan morsiamia Suomesta haettaisiin? - hei...
olenko kirjoitti:
Kaiketi et ole huomannut minun osallistuvan keskusteluun. Kaikissa jutuissanihan ei tule ilmi etta mies on jenkki, miksi sen pitaisi tulla esille jos vaikka kysytaan etta kuinka teidan perheessa jaetaan siivousvuorot?
En ole rekisteroitynyt mitaan yhta nimimerkkia ja luulen ettei tama palsta taida olla sen arvoinen...
Ja kukaan ei taalla saa olla rauhassa vaikkei tyhmyyksia laukoisikaan. Jos vastaisin tuohon oletettuun siivouskysymykseen vaikkapa etta mina ja mies siivotaan vuorotellen, niin olen varma etta joku viisas taas vastaisi jotain typeraa viitaten muslimimorsiamen alistettuun asemaan. Eikos vain?
Montakos kertaa olet kuullut etta jenkkilaan morsiamia Suomesta haettaisiin?Voithan aina korjata väittäjien virheen toteamalla että hei, mieheni on amerikkalainen. Edelleenkään en ymmärrä, mitä sellaista yhteistä luulet miehelläsi ja muslimeilla olevan, josta haluaisit keskustella, mutta omapa on asiasi...
"Montakos kertaa olet kuullut etta jenkkilaan morsiamia Suomesta haettaisiin?"
Heh juu, ihan ennenkuulumatonta tämäkin, juu... ;) - ei ole
hei... kirjoitti:
Voithan aina korjata väittäjien virheen toteamalla että hei, mieheni on amerikkalainen. Edelleenkään en ymmärrä, mitä sellaista yhteistä luulet miehelläsi ja muslimeilla olevan, josta haluaisit keskustella, mutta omapa on asiasi...
"Montakos kertaa olet kuullut etta jenkkilaan morsiamia Suomesta haettaisiin?"
Heh juu, ihan ennenkuulumatonta tämäkin, juu... ;)Niin... En "luule" mitaan miehestani ja vaikkapa jostain maasta tulevasta muslimista ja heidan yhteyksistaan, mutta suomalaisuus on se yhteinen nimittaja jota etsin. Ja muutenkin, minusta on kiinnostavaa lukea muiden kokemuksia.
- Ole hyvä
ei ole kirjoitti:
Niin... En "luule" mitaan miehestani ja vaikkapa jostain maasta tulevasta muslimista ja heidan yhteyksistaan, mutta suomalaisuus on se yhteinen nimittaja jota etsin. Ja muutenkin, minusta on kiinnostavaa lukea muiden kokemuksia.
No, enpä voi enää muuta sanoa kuin että ota silmä käteen ja lue. Turha täällä voivotella.
- bidrali
kuule... kirjoitti:
...jos nyt ylipäätään jenkin morsmaikku, alkaa taas vähän epäilyttää että jollain palstan provopirkoista taas mielikuvitus pyörii vähän turhan suurilla kierroksilla.HEH, mikä ristiriitainen veitikka.
Niin tämä on juuri se torpedo, jos jätät vastaamatta sille se syöksyy muualle, tosin on niitä yksinpuhelujakin nähty;D
Nyt se/hän vastannee minulle jotain (mikäli kiireisenä ja tärkeänä henkilönä joutanee) vaan siinähän yrittää, minä en enää näiden kanssa leikkiälyö;D
Keskustele toki vaan vaikka tämänkin(hänenkin) kanssa mikäpä estää, mutta turhauttavaa se on
(en tiedä tästä mutta eräät täällä ovat aika rasittavia ja kutsuvat sitä vielä vittuiluksi, heh heh, todellakin niin ennalta-arvattavia). - kuulkaa...
bidrali kirjoitti:
HEH, mikä ristiriitainen veitikka.
Niin tämä on juuri se torpedo, jos jätät vastaamatta sille se syöksyy muualle, tosin on niitä yksinpuhelujakin nähty;D
Nyt se/hän vastannee minulle jotain (mikäli kiireisenä ja tärkeänä henkilönä joutanee) vaan siinähän yrittää, minä en enää näiden kanssa leikkiälyö;D
Keskustele toki vaan vaikka tämänkin(hänenkin) kanssa mikäpä estää, mutta turhauttavaa se on
(en tiedä tästä mutta eräät täällä ovat aika rasittavia ja kutsuvat sitä vielä vittuiluksi, heh heh, todellakin niin ennalta-arvattavia).Ei oikein valkene tämä teidän logiikka mulle... Jos haluutte keskustella tiskausvuoroista niin hei, miksette keskustelisi tiskausvuoroista? Näköjään tuntuu kuitenkin enemmän kiinnostavan tämä kauhistelu ja jankkaus ihan muista asioista. ;)
- arvostettuun
ei ole muita? kirjoitti:
"trailer trash" yhteiskuntaluokkaan?
Tämä palsta on tosiaan lähes yksinomaan muslimitaustainen joten tehokkaasti muut on täältä kadonneet ja joskus tuntuu ettei tänne edes muita kaivatakkaan :(.
Minullakin kiinalainen vaimo mutta muutaman kerran jo tullut kommentti että "miksi yleensä täällä olet kun sulla ei kuitenkaan ole OIKEAA mokusuhdetta" :).
Kai jotkut täällä olijat ovat käsittäneet tuon moku termin väärin ja luulevat että se viittaa puolison väriin "mokka"..
Eipä ole tullut kyllä täällä roikuttuakkaan useampaan viikkoon ja kun nyt näitä juttuja lueskelee niin empä ole mitään hävinnytkään :).- olisi mukavaa
Minusta olisi mukavaa kirjoittaa palstalle ja jopa lukea muiden kokemuksia, juttuja elamasta. Koskapa rakastan tata aidinkielta, haluaisin kirjoittaa silla mahdollisimman paljon, tyon puolesta ja arkipaivassa kun tulee kaytettya pelkkaa englantia koko ajan eika kavereille ja sukulaisille kirjoittelu aina riita. :)
Juu, tuntuu tosiaan olevan oikea mielenkiintoinen taistelutanner jossa ovat lokeroijat ja lokeroidut ja me muut sitten joko poistumme vahin aanin kyllastyneina tai katselemme menoa syrjasilmalla.
Sinakin olet ilmeisesti harvinaisempi mokusuhdetapaus! Kohtalotoveri! :)
- muitakin...
... mutta jos et torvet soiden mainosta miehesi syntyperää, niin pari palstan häirikköä lokeroi sinut heti siihen yhteen ja samaan muottiin.
Tai jos vain sanot että miehesi on jenkki, niin hänelle keksitään ainakin epäilyttävät sukujuuret ja ihonväri. Hän taitaa ollakin jenkiksi naamioitunut afrikkalainen onnenonkija???
On täällä haukuttu länsimaisia aviomiehiä, jenkkejä, kanadalaisia tai saksalaisia kamelikuskeiksi ihan hakuammuntana ilman että haukkuja on tiennyt mistä tai kenestä puhuu.
Naisen suhde ulkomaalaiseen mieheen on myös etukäteen tuomittu. Vain miehet kuulemma tuovat "fiksuja" ulkomaalaisia puolisoikseen... ;-) Suomalainen nainen on kuulemma aina hyväksi käytetty patja ja aviomies on automaattisesti onneton sosiaaliressukka.
Tämä on palstan linja yhteenvetona :-)- Oikeassa olet!
En edes ole ehtinyt lukea palstaa ihan hirvean kauan kun olen jo tormannyt tarpeeksi usein naihin tiettyihin juttuihin. Erittain puuduttavaa, etenkin jos haluaisi oikeasti keskustella hyvista aiheista. Totta on etta pitaisi naemma mainostaa miehen syntyperaa oikein urakalla ja siitakin huolimatta hanessa on luultavasti jotain vialla. :) Aina on epailys siita, etta han on joko mielikuvituksen tuotetta tai jos on muka jenkki, niin sitten vahintaankin trailerissa asuva punaniskajuntti, joka sopii luonnollisen taydellisesti suomalaiselle naiselle...
Muutenkin haukkuminen tuntuu keskittyvan enemman naissukupuoleen kuin miehiin, joskin nimimerkki mina_taalla sanoi kuulleensa ettei hanella ole muka oikeaa mokusuhdetta. Todella kivasti sanottu...
Kuten jo aiemmin sanoinkin, minusta olisi kivaa lukea juttuja muiden mokusuhteilijoiden suhteista, joissa yhteinen nimittaja on se suomalaisuus. En ymmarra mita vikaa onkaan noissa tietyissa maissa ja niiden edustajissa. Itsekaan en miestani ottanut kansallisuuden perusteella... Heh heh. Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :) - Niin taas...
Oikeassa olet! kirjoitti:
En edes ole ehtinyt lukea palstaa ihan hirvean kauan kun olen jo tormannyt tarpeeksi usein naihin tiettyihin juttuihin. Erittain puuduttavaa, etenkin jos haluaisi oikeasti keskustella hyvista aiheista. Totta on etta pitaisi naemma mainostaa miehen syntyperaa oikein urakalla ja siitakin huolimatta hanessa on luultavasti jotain vialla. :) Aina on epailys siita, etta han on joko mielikuvituksen tuotetta tai jos on muka jenkki, niin sitten vahintaankin trailerissa asuva punaniskajuntti, joka sopii luonnollisen taydellisesti suomalaiselle naiselle...
Muutenkin haukkuminen tuntuu keskittyvan enemman naissukupuoleen kuin miehiin, joskin nimimerkki mina_taalla sanoi kuulleensa ettei hanella ole muka oikeaa mokusuhdetta. Todella kivasti sanottu...
Kuten jo aiemmin sanoinkin, minusta olisi kivaa lukea juttuja muiden mokusuhteilijoiden suhteista, joissa yhteinen nimittaja on se suomalaisuus. En ymmarra mita vikaa onkaan noissa tietyissa maissa ja niiden edustajissa. Itsekaan en miestani ottanut kansallisuuden perusteella... Heh heh. Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :)"Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :)"
Niin, se oli taas niitä sattumia? ;)
Mutta kai nyt sinäkin ymmärrät, että on _pikkasen_ eri juttu olla parisuhteessa länsimaisen miehen kuin muslimin kanssa? Mitä erityistä keskusteltavaa sinulla näiden palstan arabivaimojen kanssa olisi? Tai jos on, niin ole hyvä ja keskustele - kuten sanottua, kukaan ei estä. - sattumaan
Niin taas... kirjoitti:
"Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :)"
Mutta kai nyt sinäkin ymmärrät, että on _pikkasen_ eri juttu olla parisuhteessa länsimaisen miehen kuin muslimin kanssa? Mitä erityistä keskusteltavaa sinulla näiden palstan arabivaimojen kanssa olisi? Tai jos on, niin ole hyvä ja keskustele - kuten sanottua, kukaan ei estä.En itse asiassa usko sattumaan vaan jonkinlaiseen kohtaloon. :D Eipa siina sen kummempaa kuin etta tavattiin tyon merkeissa ja alettiin siita sitten riiaamaan.
En oikeastaan voi ymmartaa kuinka pikkaisen tai suuremmin erilaista on olla parisuhteessa lansimaisen miehen kuin...muslimin (niitahan on myos lansimaisissa tosin, eli siis tarkoittanet vaikkapa turkkilaisen kanssa) kanssa. Minulla ei ole kokemusta muista kansallisuuksista kuin suomalaisista ja nyt yhdesta jenkista. :)
Eikohan keskustelunaiheita loydy ihmisryhman jos toisenkin valilla. Laajemmin ajateltuna voisi ajatella, ettei tuolla asenteella "mita keskusteltavaa muka" kannattaisi jutustella naapurien, sukulaisten tai oikeastaan kenenkaan kanssa, kaikilla kun on niin erilainen elama. Ai niin, ja kaikki kansainvaliset jarjestot olisivat ihan turhia, eihan niilla olisi mitaan yhteista puhuttavaa jne. - sanottua...
sattumaan kirjoitti:
En itse asiassa usko sattumaan vaan jonkinlaiseen kohtaloon. :D Eipa siina sen kummempaa kuin etta tavattiin tyon merkeissa ja alettiin siita sitten riiaamaan.
En oikeastaan voi ymmartaa kuinka pikkaisen tai suuremmin erilaista on olla parisuhteessa lansimaisen miehen kuin...muslimin (niitahan on myos lansimaisissa tosin, eli siis tarkoittanet vaikkapa turkkilaisen kanssa) kanssa. Minulla ei ole kokemusta muista kansallisuuksista kuin suomalaisista ja nyt yhdesta jenkista. :)
Eikohan keskustelunaiheita loydy ihmisryhman jos toisenkin valilla. Laajemmin ajateltuna voisi ajatella, ettei tuolla asenteella "mita keskusteltavaa muka" kannattaisi jutustella naapurien, sukulaisten tai oikeastaan kenenkaan kanssa, kaikilla kun on niin erilainen elama. Ai niin, ja kaikki kansainvaliset jarjestot olisivat ihan turhia, eihan niilla olisi mitaan yhteista puhuttavaa jne."Kohtalo", "sattuma", oli mikä oli. Veikkaan että iski kuitenkin nopeasti kuin tähdenlento, tod.näk. alle kuukauden sisään maahan saapumisesta. :-D
Mutta kuten sanottua, please, keskustele vaan niistä siivousvuoroistasi jos haluat. Tälläinen metakeskustelu (nyyh miksei voida keskustella) on täysin turhaa. Jos sulla on asiaa, aloita oma ketju, äläkä vingu. - rauhassa
Oikeassa olet! kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanoinkin, minusta olisi kivaa lukea juttuja muiden mokusuhteilijoiden suhteista, joissa yhteinen nimittaja on se suomalaisuus. En ymmarra mita vikaa onkaan noissa tietyissa maissa ja niiden edustajissa. Itsekaan en miestani ottanut kansallisuuden perusteella... Heh heh. Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :)...ja jätä vastaamatta niihin palstan provoihin, niin minäkin teen. Minulle yksi lysti luullaanko miestäni vaikka vihreäksi marsilaiseksi, kirjoitan useimmiten asiasta enkä kansalaisuuksista. Yllättävän monet monikulttuurisuhteen solmut eivät edes ole kansalaisuudesta kiinni, sitäpaitsi kaikki ulkomaalaisen puolisot keskustelevat mielellään kaikkien kanssa, jotkut ulkopuoliset vain haluavat sekaantua joka asiaan tympeällä itseriittoisuudellaan.
Esimerkiksi tuolla alempana oli se rakkaudentunnustus juttu, mikä nyt sopii keskusteluksi kaikille ympäri maailman. Siihenkin sekaan piti tulla yhden vänkäämään ja naukumaan, ettei mitään rakkautta ole olemassakaan... ;-) - Arvailua
sanottua... kirjoitti:
"Kohtalo", "sattuma", oli mikä oli. Veikkaan että iski kuitenkin nopeasti kuin tähdenlento, tod.näk. alle kuukauden sisään maahan saapumisesta. :-D
Mutta kuten sanottua, please, keskustele vaan niistä siivousvuoroistasi jos haluat. Tälläinen metakeskustelu (nyyh miksei voida keskustella) on täysin turhaa. Jos sulla on asiaa, aloita oma ketju, äläkä vingu.:D Ei sentaan! Luojalle kiitos meidan suhteemme ei alkanut nopeaan tahtiin. En tieda sinun mielipiteestasi mutta ainakin omien kavereitteni perusteella suomalaiset ovat suhteellisen hidastempoisia liikkeissaan. Menimme naimisiin vasta kahden vuoden paasta ensitreffeista. Kai ihan normaalia luokkaa.
- jattaminen
rauhassa kirjoitti:
...ja jätä vastaamatta niihin palstan provoihin, niin minäkin teen. Minulle yksi lysti luullaanko miestäni vaikka vihreäksi marsilaiseksi, kirjoitan useimmiten asiasta enkä kansalaisuuksista. Yllättävän monet monikulttuurisuhteen solmut eivät edes ole kansalaisuudesta kiinni, sitäpaitsi kaikki ulkomaalaisen puolisot keskustelevat mielellään kaikkien kanssa, jotkut ulkopuoliset vain haluavat sekaantua joka asiaan tympeällä itseriittoisuudellaan.
Esimerkiksi tuolla alempana oli se rakkaudentunnustus juttu, mikä nyt sopii keskusteluksi kaikille ympäri maailman. Siihenkin sekaan piti tulla yhden vänkäämään ja naukumaan, ettei mitään rakkautta ole olemassakaan... ;-)Toki, pakkohan on ottaa sellainen asenne ettei jaksa vaivautua jos joku taas kerran tyrmaa suhteesi ja laputtaa miehesi afrikkalaiseksi pyrkyriksi. :) Tosin ahdistaa ja turhauttaa se kammottava asenneongelma... Onko se jotenkin perisuomalainen juttu, en haluaisi ajatella niin!
- Jep jep
Arvailua kirjoitti:
:D Ei sentaan! Luojalle kiitos meidan suhteemme ei alkanut nopeaan tahtiin. En tieda sinun mielipiteestasi mutta ainakin omien kavereitteni perusteella suomalaiset ovat suhteellisen hidastempoisia liikkeissaan. Menimme naimisiin vasta kahden vuoden paasta ensitreffeista. Kai ihan normaalia luokkaa.
;-)
- tuo..
Arvailua kirjoitti:
:D Ei sentaan! Luojalle kiitos meidan suhteemme ei alkanut nopeaan tahtiin. En tieda sinun mielipiteestasi mutta ainakin omien kavereitteni perusteella suomalaiset ovat suhteellisen hidastempoisia liikkeissaan. Menimme naimisiin vasta kahden vuoden paasta ensitreffeista. Kai ihan normaalia luokkaa.
...naukuja vielä sinunkin jenkkisuhteestasi jotain mätää löytää... Jos ei löydä, niin väittää että salailet epämiellyttäviä "totuuksia". Pian hän keksii, että menit vihille oleskeluluvan vuoksi ja nykyään miehesi pitää sinua nyrkin ja hellan välissä kuin filippiiniläistä tai meksikolaista taloudenhoitajaa. Tai jos ei noita keksi, niin ainakin avioerotilastoa tuodaan viimetingassa tyrkylle ;-)
Palstan pointtihan on se, ettei suomalainen nainen voi/saa olla tasapainoisen onnellinen monikulttuurisuhteessaan... :-D - Juupa juu
rauhassa kirjoitti:
...ja jätä vastaamatta niihin palstan provoihin, niin minäkin teen. Minulle yksi lysti luullaanko miestäni vaikka vihreäksi marsilaiseksi, kirjoitan useimmiten asiasta enkä kansalaisuuksista. Yllättävän monet monikulttuurisuhteen solmut eivät edes ole kansalaisuudesta kiinni, sitäpaitsi kaikki ulkomaalaisen puolisot keskustelevat mielellään kaikkien kanssa, jotkut ulkopuoliset vain haluavat sekaantua joka asiaan tympeällä itseriittoisuudellaan.
Esimerkiksi tuolla alempana oli se rakkaudentunnustus juttu, mikä nyt sopii keskusteluksi kaikille ympäri maailman. Siihenkin sekaan piti tulla yhden vänkäämään ja naukumaan, ettei mitään rakkautta ole olemassakaan... ;-)"Esimerkiksi tuolla alempana oli se rakkaudentunnustus juttu, mikä nyt sopii keskusteluksi kaikille ympäri maailman. Siihenkin sekaan piti tulla yhden vänkäämään ja naukumaan, ettei mitään rakkautta ole olemassakaan... ;-)"
Näin ne mokuleidit lukevat tekstejä omien linssiensä läpi. ;) - Hetkinen...
tuo.. kirjoitti:
...naukuja vielä sinunkin jenkkisuhteestasi jotain mätää löytää... Jos ei löydä, niin väittää että salailet epämiellyttäviä "totuuksia". Pian hän keksii, että menit vihille oleskeluluvan vuoksi ja nykyään miehesi pitää sinua nyrkin ja hellan välissä kuin filippiiniläistä tai meksikolaista taloudenhoitajaa. Tai jos ei noita keksi, niin ainakin avioerotilastoa tuodaan viimetingassa tyrkylle ;-)
Palstan pointtihan on se, ettei suomalainen nainen voi/saa olla tasapainoisen onnellinen monikulttuurisuhteessaan... :-DNyt alkaa vaikuttaa siltä, että tässä on tasan yksi ja sama nainen näitä tämän ketjun valitteluja kirjoittelemassa... Säälittävää! :-D
- mokusuhde
tuo.. kirjoitti:
Palstan pointtihan on se, ettei suomalainen nainen voi/saa olla tasapainoisen onnellinen monikulttuurisuhteessaan... :-D:D Nain sen taytyy olla! Mutta mita tapahtuu jos joku tulee tanne valittamaan onnettomuuttaan? Onko kukaan edes silloin "naisen puolella"?
oh juu, meidan suhteestahan saa ainakin jonkinlaista skandaalia aikaiseksi kun on kyse jenkkilaisesta avioliitosta! Kohta tietenkin eroan loydettyani latinon JA afro-amerikkalaisen rakastajan ja pistan mieheni maksamaan alimonya hamaan helvettiin!
Jenkkilan paassa minun kansallisuuteni ei ole ollut kuuma peruna kun en sentaan ole vaikkapa Ukrainasta ja minulla oli tyolupakin ilman miesta. Aijai kun olisin ollutkin laiton au pair vaikkapa Liettuasta! Se olisi saanut aikaan muhevia keskusteluja miehen (ja minun) tyopaikalla! - voi..
mokusuhde kirjoitti:
:D Nain sen taytyy olla! Mutta mita tapahtuu jos joku tulee tanne valittamaan onnettomuuttaan? Onko kukaan edes silloin "naisen puolella"?
oh juu, meidan suhteestahan saa ainakin jonkinlaista skandaalia aikaiseksi kun on kyse jenkkilaisesta avioliitosta! Kohta tietenkin eroan loydettyani latinon JA afro-amerikkalaisen rakastajan ja pistan mieheni maksamaan alimonya hamaan helvettiin!
Jenkkilan paassa minun kansallisuuteni ei ole ollut kuuma peruna kun en sentaan ole vaikkapa Ukrainasta ja minulla oli tyolupakin ilman miesta. Aijai kun olisin ollutkin laiton au pair vaikkapa Liettuasta! Se olisi saanut aikaan muhevia keskusteluja miehen (ja minun) tyopaikalla!Nyt alkaa taas mopo keulia pahasta, näin niin kuin pienenä vihjeenä. ;)
- taas!
Hetkinen... kirjoitti:
Nyt alkaa vaikuttaa siltä, että tässä on tasan yksi ja sama nainen näitä tämän ketjun valitteluja kirjoittelemassa... Säälittävää! :-D
:D Voi ei! Paranoia iskee jalleen! Kylla onneksi on sentaan muitakin jotka kirjoittelevat talle palstalle ja tahan aloitukseen kuin sina ja mina, eli aloittaja. Eiko sinun ole kohta aika menna tuutimaan? Suomessahan lienee jo yo.
- ei!!!
taas! kirjoitti:
:D Voi ei! Paranoia iskee jalleen! Kylla onneksi on sentaan muitakin jotka kirjoittelevat talle palstalle ja tahan aloitukseen kuin sina ja mina, eli aloittaja. Eiko sinun ole kohta aika menna tuutimaan? Suomessahan lienee jo yo.
En tiedä, siltä alkaa vähän vaikuttaa että yksi leidi kokee tarpeelliseksi pönkittää väitteitään esiintymällä useana hahmona. No, mistäpä näistä tietää. ;)
- onko tämä palsta vain
Niin taas... kirjoitti:
"Tapasimme kun tulin ihan itse toihin USA:an. :)"
Mutta kai nyt sinäkin ymmärrät, että on _pikkasen_ eri juttu olla parisuhteessa länsimaisen miehen kuin muslimin kanssa? Mitä erityistä keskusteltavaa sinulla näiden palstan arabivaimojen kanssa olisi? Tai jos on, niin ole hyvä ja keskustele - kuten sanottua, kukaan ei estä.Arabivaimoille, ihme juttu kuka sen on päättänyt.
Eli ei tarkoitus ole ollenkaan puhua monikulttuurisista suhteista, vaan tyhjänpäiväistä vääntämistä ja ei todella mitään sanottavaa.
- huono juttu...
... tavata mies ja muuttaa hänen vuokseen ulkomaille, oli hän sitten mistä päin tahansa. Jos tuot hänet Suomeen, niin se on vielä kauheampi asia.
Naiselle on melkein jokainen monikulttuurisuhteen muoto tuomittavaa, jompikumpi siis käyttää hyväkseen, joko sinä tai miehesi, eikä rakkautta ole olemassakaan, naiset vain hölmöyksissään siihen uskovat. Jos etsit miestä tarkoituksella, se on huono asia, jos tapaatte sattumalta niin sille hymähdellään.
Siinä tämän palstan meininki :-) Koskaan ei voi toimia oikein.- noh......
Sanotaanko näin, että suomalaisille naisille ja heidän maineelleen noin ylipäätään tekisi hyvää innostua vähän vähemmän ulkkisten edessä. ;)
- sattumaa tai
...minusta tama sattuman kyseleminen on hassu juttu. Periaatteessa kaikkihan on sattumaa, jopa se, jos joku vaikka tarkoituksella hakisi turkkilaista miesta. Jokin sattumahan senkin ratkaisee lopulta! Tosin en jaksa uskoa etta monikaan tarkoituksellisesti hakee itselleen ulkomaalaista puolisoa, vaan puolisoahan haetaan yleensa jonkinlaisella tarkoituksella, joskus jopa TOSItarkoituksella. Sellaista on ihmisen elama, pariutuminen on suuri vietti ja lopputulos on mielestani aina sattumaa, onhan sattumaa myos se etta on syntynyt maailmaan. :)
Juu, niin olen lukenut etta monikulttuurinen suhde tuntuu olevan aina tuomiolla. :) En tieda kuka meilla kayttaa hyvakseen ja keta! :D
- vastaus?
Sait varmasti kysymykseesi asianmukaiselta taholta perusteellisen vastauksen...? :-) Nyt kun hän on itsensä noin loistavasti esitellyt, niin tiedät kenelle jätät seuraavalla kerralla suosista vastaamatta ;-) Tuolla alempana oli hiljattain juuri samanlainen jenkkimies-keskustelu, ei siinäkään päästy puusta pitkään...
- tyylin
:D
Miten onkin paassyt livahtamaan ohi jenkkimies-keskustelu alempaa? Mika mahtoi olla keskustelun aihe? - liittyi
tyylin kirjoitti:
:D
Miten onkin paassyt livahtamaan ohi jenkkimies-keskustelu alempaa? Mika mahtoi olla keskustelun aihe?...jotenkin kanadalaisiin, saksalaisiin ja yleistyksiin tms. eli hyvin tämän tyyppinen keskustelu/jaarittelu. Kyllä se tarpeen vaatiessa löytyy.
- vielä...
Ei oikein valkene tämä teidän logiikka mulle... Jos haluutte keskustella tiskausvuoroista niin hei, miksette keskustelisi tiskausvuoroista? Näköjään tuntuu kuitenkin enemmän kiinnostavan tämä kauhistelu ja jankkaus ihan muista asioista. ;)
- tämä tapaus
As salamu aleikum wa rahmatullaah wa barakaatuh,
Sen takia, että
meillä on nasihah kaulassamme muslimeja kohtaan haluamme
varoittaa
teitä, kaikkia muslimeja Suomessa uudesta takfeer (takfir) ryhmästä
Suomessa. He ovat fitnan ihmisiä, jotka tekevät takfir
muslimihallitsijoille
muslimimaissa ja uskovat al khuruuj (mennä ulos
hallitsijoita vastaan) ja he
väittävät, että tämä on Al Walaa wa Al
Baraa (rakkautta ja vihaa Allaahin
vuoksi). He ovat Al Khawaarij:ien
seuraajia, niitä jotka uskovat
itsemurhapommituksiin ja muslimi ja ei-
muslimi naisten ja lasten tappamiseen.
HUOMIO!!!
Heidän johtajansa on nimeltään
Suraaqa täällä Suomessa. Hän on amerikkalainen ja
puhuu arabiaa. Hän
tuli Suomeen vasta hiljattain.
Hän antoi arabian tunteja
Pasilan
moskeijassa veljille ja sisarille. Me neuvoimme Pasilan moskeijaa tästä
henkilöstä ja nyt alhamdulillah he estivät häntä luennoimasta Pasilan
moskeijassa. Kuulimme vasta äsken luotettavilta veljiltä, että nyt tämä
sama
tyyppi luennoi Hakaniemen moskeijassa (Helsinki). Hän luennoi
joillekin
sisarille ja uusille suomalaisille muslimiveljille.
Noin
viisi henkilöä ovat hyväksyneet hänen da’wah:nsa ja ovat alkaneet
levittää
sitä. Heidän joukossaan on yksi tyyppi, jonka nimi on Ali
(Sxxxxxx-sisaren
mies). Neuvoimme tätä sisarta kauan sitten koskien
lähteitä joista hän otti
tietonsa. Hän otti tietonsa niiltä ihmisiltä,
jotka tekevät takfir ja jotka
kutsuvat jihadiin muslimihallitsijoita
vastaan. Hän otti uskontonsa Safar
al-Hawaalilta ja Salmaan al-Awdah:
lta. Hän luennoi aikaisemmin sisarille
Munkkiniemen moskeijalla. Nyt
emme tiedä tekikö hän tawbah siitä manhajistä vai
ei. Mutta olemme
varmoja siitä, että hänen miehensä kutsuu takfir –manhaj:iin.
Nyt tämä
mies sanoo, että he eivät ota uskontoaan enää Safar al-Hawaalilta ja
Salmaan al-Awdah:lta mutta he ottavat uskontonsa al-Qaidah –ryhmän
johtajilta
kuten al-Maqdiseelta, Abu Qatadah:lta ja al-Khudairilta.
Pyydämme teitä kaikkia, veljiä ja sisaria, olemaan tietoisia näistä
ihmisistä
eikä ottaa uskontoanne heiltä. Ja jos tiedätte ketään, joka
istuu heidän
luennoillaan, varottakaa heitä näistä ihmisistä. Meillä on
alhmadulillah
ulämäämme, jota voimme kuunnella kuten tohtori Saleh as-
Saleh paltalkissa joka
ilta n. klo 10-10.30. Hän on Shaykh ibn
Uthaymeenin, rahimahullaah, oppilas ja
antaa luentoja
englanninkielellä. Voitte kysyä häneltä uskonnostanne
insha’Allaah.
Älkääkä ajatelko, että olette tarpeeksi fiksuja tai, että teillä on
tarpeeksi
tietoa tai, pidätte heidän tavoistaan tai heidän luonteestaan
jotta voisitte
kuunnella heitä. Tai väitelläkseen heidän kanssaan tai
yrittääkseen vakuuttaa
heitä. Edeltäjämme toimiessaan Al-Khawaarij –
manhajin ihmisten kanssa sanoivat:
Teillä on uskontonne ja meillä on
omamme. Eivätkä he istuneet tai väitelleet
heidän kanssaan. He ovat
sellaisia ihmisiä, jotka johtavat teidät harhaan jos
kuuntelette heitä.
Muutama päivä sitten yksi uusi suomalainen muslimi aloitti
istumaan
näiden ihmisten kanssa ja veljemme neuvoi häntä. Hän sanoi: olen vain
ystävä muutamalle heistä. Seuraavana päivänä tämä uusi muslimiveli
soitti
eräälle veljelle ja sanoi, että meidän pitäisi kuunnella
kumpaakin puolta.
Seuraavana päivänä hän soitti veljellemme ja kertoi
hänelle: Teillä on tienne
ja meillä on omamme.
Tällaista tapahtuu
henkilölle, joka istuu heidän kanssaan. Vannomme Allaahin
Nimeen, että
he ovat kuten käärmeet. Teidän ei pitäisi istua heidän kanssaan
tai
kuunnella heitä. Me emme sano, etteivät he ole muslimeja mutta sanomme,
että he seuraavat takfir manhaj:ia.
Ibn Seereen sanoi ”tämä tieto on
uskonto (deen) joten katso keneltä otat
uskontosi (deen).”
Kuten
vanha arabialainen runoilija sanoi, ottaen tarkoituksensa autenttisesta
hädiithistä:
”Opin pahan ei pahan takia mutta pystyäkseni välttämään
sitä
ja ken ei tunnista hyvää pahasta hän tulee putoamaan siihen.”
Tämä tulee hädiithistä – ja tarkoitamme sillä Hudhaifah Ibn Al-
Yamaanin,
radiAllaahu 'anhumaa, hädiithiä, josta on reportoitu Al-
Bukhaareen ja Muslimin
Saheeh:ssa. Hän, radiAllaahu 'anhumaa, sanoi: “
Ihmiset kysyivät Allaahin
lähettiläältä, sallAllaahu 'alayhi wa sallam
hyvästä mutta minä kysyin häneltä
pahasta, pelosta, että se tavoittaisi
minut.”
Tämä on neuvomme kaikille muslimeille Suomessa ja erityisesti
niille, jotka
asuvat pääkaupunkiseudulla. Pyydämme Allaahia, subhaanahu
wa t’äälä,
suojelemaan teitä ja meitä näistä manhaj:eista ja pitämään
meidät oikealla
tiellä, Salafi manhaj:illä, manhaj ahl-Sunnah was
Jamaah. Was salam aleikum wa
rahmatullaah wa barakaatuh.- ihmetta?
En jaksanut lukea juttuasi kokonaan joten kai missasin pointin. Toivottavasti en ole mika tapaus? Amerikkalainen johtaja? Puhuu arabiaa? Tuli Suomeen hiljattain? Niin. Me kun tuota emme asu Suomessa. :)
- jauhoi
ihmetta? kirjoitti:
En jaksanut lukea juttuasi kokonaan joten kai missasin pointin. Toivottavasti en ole mika tapaus? Amerikkalainen johtaja? Puhuu arabiaa? Tuli Suomeen hiljattain? Niin. Me kun tuota emme asu Suomessa. :)
voi miten turhaa sontaa!!!!!!!!!!!!
- noh...
jauhoi kirjoitti:
voi miten turhaa sontaa!!!!!!!!!!!!
Tais olla kuitenkin tietyn suomalaisen islamilaisen järjestön kirjoittamaa sontaa - eli varoitus Suomeen Yhdysvalloista saapuneesta al-Qaidan oppeja levittävästä imaamista.
- yhteenveto
Nyt viimeistään huomaat, että oli puolisosi mistä tahansa, niin sontaa sinun ja hänen niskaansa kaadetaan systemaattisesti eräältä taholta, miehellesi myös keksitään epäilyttäviä taustoja jos niitä ei ole... ;-) Viimetingassa itsestäsi tulee aivan yllättäen läski ja ruma, jos tarpeeksi onnistuneesti puolustat miestäsi :-) Seuraavassa keskustelussa sitten perverssisti väitetään, ettei tällaisia kirjoituksia ole koskaan ollut olemassakaan, ne ovat kuulemma omaa vainoharhaisuuttasi... :-D
- kiintoista...
Onko tämä nyt sitten sitä monikulttuurisesta arjesta keskustelua, vai jotain ihan muuta? Hymiöiden määrä ainakin viittaa jonkinasteiseen kilahdukseen...
- Harvinainen otus eli...
...Ei lokeroitu!
Juu, nain se on nahtava. Hah, ehdin jo itse ennustaa etta joku heittaa mieheni kuuluvan white trashiin joka asustaa trailerissa ja eikos niin ollut kaynyt aikaisin Suomen aamua! :D Nakojaan osaan jo palstan hairikoiden logiikkaa!
Kylla kylla, nakojaan ei ole valia mista puoliso on... Ai mutta, sehan on sita kaikkein suurinta suvaitsevaisuutta! Ollaan yhta paskamaisia kaikille, sehan on hienoa! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450