ARMOLLINEN TOTUUS
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Apt 15:5
Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
Apt 15:10
Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Apt 15:28
Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
PARANNUS ON KÄÄNTYMISTÄ
Parannuksenteko on näin ollen kääntymistä Kristuksen puoleen, pois synnistä ja lainvaatimisesta. Kumpaisetkin ovat kuolleita töitä. Heprealaiskirjehän tiukasti vaatii hylkäämään sekä synnin että lainvaatimisen.
Toki rakkaus huomaamattomasti - "Minun oli nälkä ja te annoitte ..." - tulee hyviä töitä tehneeksi - mutta lainvaatiminen on poissuljettu.
Lakiin katsominen on suorastaan flirttailua Jeesusta vastaan, Rom 7:1-6.
Hepr. 9:14
Kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan elävää Jumalaa!
Rakkas ei vaadi, vaan se antaa pyyteettömästi. Sillä se on vastarakkautta Jeesusta, kihlaajaamme kohtaan. Rakkaus peittää syntien paljoudenkin. Se ei muistut Jumalaa kymmenyksistä tai muistakaan hyvistä töistämme. Se ei vaadi palkkiota oikean sapatinpäivän valinnasta. Se vaalii sapatin sisältöä ennemminkin kuin sitä ainoaa oikeaa päivää vaatisi.
Rakkaus pysyy iäti,sillä usko ylläpitää elävää toivoa. "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b.
Sapattisaarna2
35
564
Vastaukset
- suureen
Viisauteen tuskin lusiferikaan pystyy.
- valheen isä
Niin mistä kiikastaa, että et ilolla yhdy Raamatun vapauttavaan ja armolliseen totuuteen? Vaan parannusta tekemättä pitäydyt armottomana lainnoudattajana?
Lihallisesti kommentoi vain, että Lusiferisi ei pysty esittämääni viisauteen. Sanomattakin selvää se, sillä hengelliset selitetään hengellisesti, eikä liha voi ensinkään sitä käsittää, eikä pimeys!
Joh. 1:5
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Joh. 3:19
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Joh. 3:21
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
- valmetti.
Heräsi ajatus lainvaatimisesta pelastusehdoksi ja Jumalan tahdossa eläminen siksi kun on pelastettu.
Jos vaaditaan täytettäväksi laki, sen tähden että pelastuisi, on eri asia kun julistetaan Kristusta ja sanotaan, että varjellut uskossa, kun elät Jumalan tahdossa.
Tulikohan lyhyesti asia selväksi.
terveisin.. valmetti.- Oikea usko
Tietenkään jos vaellamme oikeassa uskossa Kristukseen, ei Raamatun sana ole meille kiusallinen eikä vastoin sitä mitä uskomme. Vain harhaopeissa on siten. Ne selittävät ihmisviisaudella Raamatun sanan toiseksi mitä se on.
- Mooses tai Kristus
Tuotanoin ... apostoli Pietari, se kallio, jolle srk rakennettiin Mestarin toimesta, ei epäröinyt, kun oli kyse Mooseksen lain hylkäämisestä. Ei jahkaillut hylkäävän määräyksen levittämisen kanssa!
Tutki ja myös ymmärrä Apt 15. luku - niin että se "uskossa sulautuu" sinuun ja niin ei jää hyödyttömäksi. Ole Sanan tekijä eikä vain kuulija, pettäen itsesi! "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta", (Room.).
Sinä, "valmetti", teet kohdallasi tyhjäksi evankeliumin tuolal lainvaatimisella viisastelemalla. Miksi et voi ilolla yhtyä Jumalan lakiin Apt 15. luvussa ja tunnustaa se julki? Sehän on ihan samaa kuin että todistaa Kristuksesta!
Etkö usko minua? Epäiletkö, että "onko Jumala todella sanonut ..."? On sanonut jyrkemminkin:
Room 7:3-4 :
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Tottakai sielunvihollinen "herättää ajatuksia" lainvaatimisen puolesta, koskapa se on hengellistä haureutta - se VAATIMINEN. Toki voit itsesi kanssa tehdä, mitä lystää, mutta älä yllytä muita flirttailuun Mooseksen kanssa.
Tuotanoin; vain ympärileikattu voi kerskua lainnoudattamisella - edellyttäen, ettei pienintäkään piirtoa riko. Sana vaatiikin sinua, lakia mainostava, ympärileikkauttamaan itsesi!
Sillä ilman sitä olet vain vilpillinen teeskentelijä!
GAL 5:1-12 AINOA TÄRKEÄ ON RAKKAUS
VAPAUS LAISTA
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4].
JOKO KRISTUS TAI MOOSES
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
AINOA TÄRKEÄ
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
7 Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. [Gal. 3:1]
LAKI PILAANNUTTAA USKON
8 Tämä ei ole lähtöisin ainakaan hänestä, joka teitä kutsuu. [Gal. 1:6]
9 Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. [1. Kor. 5:6]
10 Herraan luottaen minä olen varma siitä, että te tulette ajattelemaan samoin kuin minä. Mutta se, joka on hämmentänyt teidän ajatuksenne, tulee saamaan rangaistuksensa, olipa hän kuka tahansa. [2. Kor. 11:15; Gal. 1:7]
11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. [1. Kor. 1:23; Gal. 2:3]
LAINVAATIJAT YMPÄRILEIKATTAKOON
12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne! - Uskon ydin
Mooses tai Kristus kirjoitti:
Tuotanoin ... apostoli Pietari, se kallio, jolle srk rakennettiin Mestarin toimesta, ei epäröinyt, kun oli kyse Mooseksen lain hylkäämisestä. Ei jahkaillut hylkäävän määräyksen levittämisen kanssa!
Tutki ja myös ymmärrä Apt 15. luku - niin että se "uskossa sulautuu" sinuun ja niin ei jää hyödyttömäksi. Ole Sanan tekijä eikä vain kuulija, pettäen itsesi! "Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta", (Room.).
Sinä, "valmetti", teet kohdallasi tyhjäksi evankeliumin tuolal lainvaatimisella viisastelemalla. Miksi et voi ilolla yhtyä Jumalan lakiin Apt 15. luvussa ja tunnustaa se julki? Sehän on ihan samaa kuin että todistaa Kristuksesta!
Etkö usko minua? Epäiletkö, että "onko Jumala todella sanonut ..."? On sanonut jyrkemminkin:
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Tottakai sielunvihollinen "herättää ajatuksia" lainvaatimisen puolesta, koskapa se on hengellistä haureutta - se VAATIMINEN. Toki voit itsesi kanssa tehdä, mitä lystää, mutta älä yllytä muita flirttailuun Mooseksen kanssa.
Tuotanoin; vain ympärileikattu voi kerskua lainnoudattamisella - edellyttäen, ettei pienintäkään piirtoa riko. Sana vaatiikin sinua, lakia mainostava, ympärileikkauttamaan itsesi!
VAPAUS LAISTA
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4].
JOKO KRISTUS TAI MOOSES
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
AINOA TÄRKEÄ
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
7 Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. [Gal. 3:1]
LAKI PILAANNUTTAA USKON
10 Herraan luottaen minä olen varma siitä, että te tulette ajattelemaan samoin kuin minä. Mutta se, joka on hämmentänyt teidän ajatuksenne, tulee saamaan rangaistuksensa, olipa hän kuka tahansa. [2. Kor. 11:15; Gal. 1:7]
11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. [1. Kor. 1:23; Gal. 2:3]
12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!Tietenkin meidän uskomme perusta on Raamatun sanassa eikä ihmisviisastelussa eikä ihmisviisauden opeissa, vaikka niissä olisikin jumalallinen kieltäytymisen leima, että älä maista, älä koske, mutta jos ne palvelevat vain ihmisen ylpeyttä.
Raamattu on selkeä ohjenuora. Muutoin on vaarassa että viitoitamme tietä helvettiin. - olla tiesi?
VAPAUS LAISTA
JOKO KRISTUS TAI MOOSES
AINOA TÄRKEÄ
LAKI PILAANNUTTAA USKON
12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!Pidätkö Moosesta pilkkanasi, tai koko raamattua????
MOOSES PANI TOIVONSA TULEVAAN KRISTUKSEEN!!!! Kristus on jo hänet lunastanut. Miten on sinun laitasi? - väität, että
VAPAUS LAISTA
JOKO KRISTUS TAI MOOSES
AINOA TÄRKEÄ
LAKI PILAANNUTTAA USKON
12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!Mooses oli eksyttäjä ja siten antikristus? Johan typeryyden kirjoitit. MOOSES kirjoitti samasta evankeliumista kuin mistä Paavalikin. Vai turhaanko Paavali kirjoittaa Vanhan testamentin kirjoituksista näin:
2Tim.3:15 "15. Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen."
Pyhät kirjoitukset = Vanha testamentti, jotka ANTAVAT VIISAUTTA PELASTUMISEEN JEESUKSESSA.
ja puhuessan Vanhan testamentin Israelista Paavali kirjoittaa myös
Hepr. 4:2 "Mehän olemme kuulleet hyvän sanoman [=EVANKELIUMIN] aivan niin kuin nuo entisajan ihmiset."
Siis Vanha testamentti opettaa EVANKELIUMIA!
Mutta koska te vihaatte Jumalaa vihaamalla hänen pyhää lakiaan, te solvaatte Moosesta ja sitten Jeesusta. olla tiesi? kirjoitti:
Pidätkö Moosesta pilkkanasi, tai koko raamattua????
MOOSES PANI TOIVONSA TULEVAAN KRISTUKSEEN!!!! Kristus on jo hänet lunastanut. Miten on sinun laitasi?UUNOLLE VALOA
Vastaan jonninjoutavaan syyttelyyn, mutta vastaan vakavasti.
"Mikä mahtaa olla tiesi", piruilee uuno kirjoitukselleni, jolla todistan, että on siirrytty Mooseksen ajasta Kristuksen aikaan. Kuitenkin tuo uuno vetoaa samaan kuin minä: Mooses pani toivonsa tulevaan Kristukseen. Olen samaa mieltä; pienikin hapate pilaannuttaa koko taikinan ja siksi Apt 15. luvussa velvoitetaan luopumaan Mooseksen ajoista tykkänään.
Lainaan uunon esittämiä jakeita, jotka hän on uunomaisesti ottanut keskeltä asiayhteyttä, jossa Sana todistaa, miksi on hylättävä laki ja lain tunnusmerkkinä myös ympärileikkaus. (Mutta lue koko asiayhteys, Gal 51-12).
Gal 5:11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. [1. Kor. 1:23; Gal. 2:3]
Mitä se on?
Ympärileikkaus on lain merkki ja lainnoudattajalle ei Kristus ole miksikään hyödyksi.
Jos Paavali olisi julistanut ympärileikkausta, ei häneen olisi loukkaannuttu, mutta samalla olisi menetetty Kristuksen aikaansaama välttämätön ristin ansio.Olisi suoritettava mahdoton tehtävä: täytettävä lain kaikki kohdat pienintä piirtoa myöden. Seuraavat jakeet valaisevat asian.
Gal 5:2-3 :
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4].Uskon ydin kirjoitti:
Tietenkin meidän uskomme perusta on Raamatun sanassa eikä ihmisviisastelussa eikä ihmisviisauden opeissa, vaikka niissä olisikin jumalallinen kieltäytymisen leima, että älä maista, älä koske, mutta jos ne palvelevat vain ihmisen ylpeyttä.
Raamattu on selkeä ohjenuora. Muutoin on vaarassa että viitoitamme tietä helvettiin.Uuno luottaa kieltolakeihin, vaikka Sana sanoo, että sellaisille käy huonosti.
No sitähän Raamattu nimenomaan yrittää sanoa, että ne "älä tartu, älä maista", yms. palvelevat vain ylpeyttä, vaikka ne hienolta vaikuttavatkin.
Siksi Apt 15. luvussa annetaan laki, että Mooseksen lain vaatiminen täytyy lopettaa. Silloiset lainvaatijat lopettivat, nykyajan lakiuskovat näyttää olevan tyystin eri juttu. uhmaavat tai kiusaavat Jumalaa, minkä kerkiävät.
Kun Ellen jotain määrää, niin ei sitä vastaan paina Raamattu mitään adventistien sydämissä.
Nyt tietysti joku adventisti kiirehtii vastaamaan: en ole adventisti vaan luterilainen. Mutta sama koskee luterilaisia ja kaikkia Kristukselle omistautuneita.
Lainvaatijoille ja siihen sitoutumaan vaativille Raamattu esittää seuraavan kysymyksen:
Gal 5:7
Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. [Gal. 3:1].
Mutta lue koko asiayhteys, gal 5:1-12, ettei totuus unohtuisi. ei, muuten, Raamattu ole uskon ydin - kuten tuo järkeisopettaja väittää - vaan Kristus on uskoni/-si ydin so. Kristus minussa ja minä Kristuksessa.väität, että kirjoitti:
Mooses oli eksyttäjä ja siten antikristus? Johan typeryyden kirjoitit. MOOSES kirjoitti samasta evankeliumista kuin mistä Paavalikin. Vai turhaanko Paavali kirjoittaa Vanhan testamentin kirjoituksista näin:
2Tim.3:15 "15. Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen."
Pyhät kirjoitukset = Vanha testamentti, jotka ANTAVAT VIISAUTTA PELASTUMISEEN JEESUKSESSA.
ja puhuessan Vanhan testamentin Israelista Paavali kirjoittaa myös
Hepr. 4:2 "Mehän olemme kuulleet hyvän sanoman [=EVANKELIUMIN] aivan niin kuin nuo entisajan ihmiset."
Siis Vanha testamentti opettaa EVANKELIUMIA!
Mutta koska te vihaatte Jumalaa vihaamalla hänen pyhää lakiaan, te solvaatte Moosesta ja sitten Jeesusta.VASTOIN ADVARIN VIHJAILUA - MOOSES EI ANTIKRISTUS
MITÄ sinulla on Moosesta vastaan, kun minun kirjoitukseeni vetoamalla ohjaat ajattelijoita mieltämään Mooses antikristukseksi ja eksyttäjäksi? Jumalalta ei jää huomaamatta tuollainen ylilyönti yleisellä foorumilla.
Vastuun väittämästäsi vierität minulle. Jäljempänä todistan, että nimenomaan Mooseksen vuoksi Jeesus pelastaa koko Israelin. Mooses oli mestari armoon vetoamisessa ja siksi arvostan häntä vakavammin kuin teidän moosestanne - Elleniä.
Mooses tosin rikkoi koko lain sekä fyysisesti että hengellisesti, mutta hänpä laittoikin toivonsa Kristukseen jo edeltä. Sinäkin olet rikkonut koko lain, eikä sinua kukaan silti pilkkaa antikristukseksi.
Mooses ei päässyt hänelle luvattuun Israelin maahankaan, - toisin kuin Joosua ja Kaaleb, nuo ainoat lupauksen saaneista - mutta sai armoon vetoamalla paljon enemmän. Hän sai koko Israelin kansan - pelastetuksi armosta, Room 11:5, 26. Mooses toivoi kadotustuomiota itselleen yhdessä muun Israelin kanssa. Siksi Jeesus ei ikinä hylkää Israeliakaan, sillä Mooses on hänelle rakas.
EVANKELIUMISTA - tulevasta - V.T. todella ennustaa, onhan sen punainen lanka armo ja totuus Kristuksessa. Mutta U.T. on Jeesuksen kuolemalla vahvistettu Hänen verensä liiton testamentti.
Nurinkurista on se, että V.T:n evankelisuuteen vetoamalla hylkäät U.T:n uudet opit.
Patriarkoista Job ei edes tiennyt V.T:sta tai laista, mutta oli saanut todistuksen Jeesuksesta ja edeltä pani toivonsa siihen, Job 19:25. Kuten toinen advari muistuttaa toisaalla tässä keskustelussa myös Mooseksen tehneen. Mooses katsoi eteenpäin, mutta sinä vaadit paluuta entisiin aikoihin. Jeesuksessa olisi tulevaisuutesi ja toivosi.
Kun sanot, että pyhät kirjoitukset on yhtä kuin Vanha Testamentti, niin miksi sitten jätät välistä pois Uuden Testamentin ja mielessäsi ajattelet jälkeenpäin tehtyjen, mielestäsi pyhien kirjoitusten - Ellenin tekstien - olevan tarpeellisia? Humoristisinta on se, että U.T:in muutamaan jakeeseen vedoten miellät V.T:in evankeliumiksi.
Neljän evankelistan kirjoista ei sinulla ole siteerauksia lainkaan. Minulle ne ovat evankeliumin ydin, sillä niissä on paljon Jeesuksen suusta tulleita lauseita.
Joh. 6:63
Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä. [2. Kor. 3:6]
TÄSSÄ PUHUU MOOSEKSEN PELASTAJA
Joh. 12:48
Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. [5. Moos. 18:19]
Joh. 12:49
En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, [12:49,50: Joh. 7:16 ]
Joh. 14:25
"Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne.
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.
Joh. 14:29
Olen puhunut tästä jo nyt, jotta te uskoisitte, kun se tapahtuu.
Joh. 15:3
Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät. [Joh. 13:10]
Joh. 15:11
"Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minun iloni sydämessänne ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
Joh. 15:22
Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään. [Room. 7:8]
Joh. 16:1
"Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi.
Joh. 16:4
Olen puhunut tämän teille siksi, että kun se aika tulee, te muistaisitte minun sanoneen tämän teille. "En ole aikaisemmin puhunut teille tästä, koska olen itse ollut kanssanne.
Joh. 16:25
"Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.
Joh. 16:33
Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman." [1. Joh. 5:4]
Joh. 17:8
Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. [Joh. 7:16 ]
Joh. 18:20
Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. [Mark. 14:49; Joh. 7:26; Ap. t. 26:26]
Joh. 18:21
Miksi sinä minulta kysyt? Kysy kuulijoiltani, mitä olen heille puhunut. He kyllä tietävät, mitä olen sanonut."
- vääristellyn
kuvan että joku tällä palstalla uskoisi, että kristittyjen tulisi seurata Mooseksen lakia?
Ihmettelen suuresti - jos on niin että et tiedä että EI KUKAAN täällä tietääkseni seuraa Mooseksen lakia - ei ainakaan adventistit.
Ymmärrätkö nyt? vai oletko niin yksinkertainen että et ymmärrä selvää kirjoitusta?
Mutta jos puhumme niistä oikeudenmukaisista 10:stä käskystä jotka ovat Mooseksen lainkin perus moraali, on asia toinen.
Siis niistä jotka Raamatun kertoman mukaan Jumala itse kirjoitti laintauluihin (ja vieläpä kahteen kertaan kun Mooses suutuspäissään rikkoi ne ensimmäiset taulut). Ne käskyt ovat kautta aikojen kuuluneet esimerkiksi Luterilaisen kirkon tukipylväisiin ja ovat uskovien ohjenuorana kaikkialla maailmassa (kristikunnan suunnissa).
Mutta jos tosissasi ja tieten tahtoen alat poistamaan Jumalan kirjoittamia käskyjä kristittyjen elämästä olet todella väärällä asialla ja Jumala sinua siinä tapauksessa armahtakoon että säästyisit "myllynkiveltä".
Oli kuinka oli niin kehoitan sinua lopettamaan tuollaiset Jumalan ja kristittyjen vastaiset kirjoituksesi.LOHTUA LAITTOMILLE
Room 11:6
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8].
Armahdettu rakastaa ja armahtaa - lakia vaativa ei armoa tunne. Olkoot sitten mistä tahansa hengellisestä laista kyse - jotka ovat yli Apt 15:28-29.
VASTAAN SEURAAVAAN KUMMAJAISEEN
*** Yrititkö tahallasi antaa sellaisen
Kirjoittanut: vääristellyn 24.6.2007 klo 02.14
kuvan että joku tällä palstalla uskoisi, että kristittyjen tulisi seurata Mooseksen lakia?
Ihmettelen suuresti - jos on niin että et tiedä että EI KUKAAN täällä tietääkseni seuraa Mooseksen lakia - ei ainakaan adventistit. ***
========================= Vastaan:
Yritätkö tahallasi tehdä adventismin naurunalaiseksi? Sillä minä saan tolkuttomasti pilkkaa advariopettajilta juuri siitä, kun raamatullisesti kehotan hylkäämään vanhoihin liittoihin sisältyvät lait. Ja sitten sinä kaikkien advareiden puolesta raivoat minulle ja vannot, että mehän olemmekin jo hyljänneet ne.
Totta onkin, ettette ole lainnoudattajia, sillä vain ympärileikattu noteerataan sellaiseksi.
Ja teidän kuuliaisuutenne on vain näennäistä, sillä ulkokuoreen te katsotte - kuten amerikan tai juutalaisten mallin mukainen lauantain pyhittäminen - tarkasta sisällöstä ette edes mainitse.
Sinä itse osoitit kirjoituksessasi olevasi paljon pahempi - nimittäin lainVAATIJA - kun selvin sanoin muistutat Mooseksen kautta annetuista 10 käskystä. eritoten niiden hylkäämistä vaativa "laki" annettiin Apt 15. luvussa. Uhmaat siis Jumalaa, kun vaadit kiellettyä asiaa kanssaihmisiltäsi. Viettelet taakan alle ja parempi olisi ... että Jeesus puhuisi sinulle tilanteeseen soveltuvat sanat.
Irvailet, ettei kukaan Mooseksen lakeja seuraa, mutta OIKEUDENMUKAISIA 10 käskyä tietysti. Jos 10 käskyä, ne kivitaulut, ei ole Mooseksen kautta annettu laki, niin ei mikään. Mutta Aatuko sinulle opetti, että mitä suurempi vääristely, sitä paremmin se uppoaa kansaan?
Ei uskovien foorumilla tarvitse toitottaa "Älä tapa", vaan terroristien palstoilla ennemminkin.
Ilman minkäänlaisia lakeja kukin tosin tietää, ettei saa tappaa. Mutta kiitos Herralle, että esivalta ei turhaan miekkaa kanna, sillä maallisen lain TUOMIOVALTA hillitsee isoa rikollisuutta.
Jumala sensijaan itse katsoo sisimpään, ei pahojen ajatusten seurauksiin niinkään.
Olette niin syvästi lain orjia, että ette kykene selvin sanoin edes valhetellen sanomaan: olemme hylänneet vanhojen liittojen myötään tuomat lait aina Mooseksen lakeja myöden, joiden ydin on laintaulut. Kunpa Jumalan armovalinta osuisi mahdollisimman moneen teistä, että "Mooseksen peite" silmiltänne väistyisi! Mutta armoa ei voi ottaa, se annetaan.
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8].- että oikein puhiset
AnttiVKantola kirjoitti:
LOHTUA LAITTOMILLE
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8].
Armahdettu rakastaa ja armahtaa - lakia vaativa ei armoa tunne. Olkoot sitten mistä tahansa hengellisestä laista kyse - jotka ovat yli Apt 15:28-29.
VASTAAN SEURAAVAAN KUMMAJAISEEN
*** Yrititkö tahallasi antaa sellaisen
Kirjoittanut: vääristellyn 24.6.2007 klo 02.14
Ihmettelen suuresti - jos on niin että et tiedä että EI KUKAAN täällä tietääkseni seuraa Mooseksen lakia - ei ainakaan adventistit. ***
========================= Vastaan:
Yritätkö tahallasi tehdä adventismin naurunalaiseksi? Sillä minä saan tolkuttomasti pilkkaa advariopettajilta juuri siitä, kun raamatullisesti kehotan hylkäämään vanhoihin liittoihin sisältyvät lait. Ja sitten sinä kaikkien advareiden puolesta raivoat minulle ja vannot, että mehän olemmekin jo hyljänneet ne.
Totta onkin, ettette ole lainnoudattajia, sillä vain ympärileikattu noteerataan sellaiseksi.
Ja teidän kuuliaisuutenne on vain näennäistä, sillä ulkokuoreen te katsotte - kuten amerikan tai juutalaisten mallin mukainen lauantain pyhittäminen - tarkasta sisällöstä ette edes mainitse.
Sinä itse osoitit kirjoituksessasi olevasi paljon pahempi - nimittäin lainVAATIJA - kun selvin sanoin muistutat Mooseksen kautta annetuista 10 käskystä. eritoten niiden hylkäämistä vaativa "laki" annettiin Apt 15. luvussa. Uhmaat siis Jumalaa, kun vaadit kiellettyä asiaa kanssaihmisiltäsi. Viettelet taakan alle ja parempi olisi ... että Jeesus puhuisi sinulle tilanteeseen soveltuvat sanat.
Irvailet, ettei kukaan Mooseksen lakeja seuraa, mutta OIKEUDENMUKAISIA 10 käskyä tietysti. Jos 10 käskyä, ne kivitaulut, ei ole Mooseksen kautta annettu laki, niin ei mikään. Mutta Aatuko sinulle opetti, että mitä suurempi vääristely, sitä paremmin se uppoaa kansaan?
Ei uskovien foorumilla tarvitse toitottaa "Älä tapa", vaan terroristien palstoilla ennemminkin.
Ilman minkäänlaisia lakeja kukin tosin tietää, ettei saa tappaa. Mutta kiitos Herralle, että esivalta ei turhaan miekkaa kanna, sillä maallisen lain TUOMIOVALTA hillitsee isoa rikollisuutta.
Jumala sensijaan itse katsoo sisimpään, ei pahojen ajatusten seurauksiin niinkään.
Olette niin syvästi lain orjia, että ette kykene selvin sanoin edes valhetellen sanomaan: olemme hylänneet vanhojen liittojen myötään tuomat lait aina Mooseksen lakeja myöden, joiden ydin on laintaulut. Kunpa Jumalan armovalinta osuisi mahdollisimman moneen teistä, että "Mooseksen peite" silmiltänne väistyisi! Mutta armoa ei voi ottaa, se annetaan.
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8].Kuka sinulle sanoi että minä olen adventisti? Etkö tarvitse tuon enempää (kuin luulosi) kun jo alat levittelemään vääristeltyä totuutta?
Käyhän katsomassa a-kirkon netti sivulta mihin adventistit uskovat tai eivät usko.
Olet niin piintynyt ennakkoluuloihisi että et näe eroa a) käskyjen ja Mooseksen kirjoitusten välillä (adventistit näkevät eron). b) et myöskään tajua että vt:n kirjoitukset ovat osoitus tulevasta ja siten voimassa, mutta eivät siten että Mooseksen kirjoitukset velvoittaisivat kristityn niitä noudattamaan "esimerkiksi kaikki kuoleman rangaistukset mm". Miksiköhän on niin että sinä ja kaltaisesi vältätte mielekästä keskustelua adventistien kanssa - ainoa keino on puhua heistä puppua ja yrittää saada joku heistä ikäänkuin ansaan puheissaan, "ansaan" mistä puhutaan sitten vaikka kuinka kauan.
Unohdat nopeasti sen mikä on hyvää ja pidät "tyydytykseksesi" hampaan kolossasi kaiken pahan mitä voit kaivaa esiin adventisteista. olet samalla asialla uskova_1 kanssa, parjaamassa ihmisiä ja teette sen Jumalan nimessä molemmat.
Uskotko että Jumala on kanssasi kirjoittamassa?? että oikein puhiset kirjoitti:
Kuka sinulle sanoi että minä olen adventisti? Etkö tarvitse tuon enempää (kuin luulosi) kun jo alat levittelemään vääristeltyä totuutta?
Käyhän katsomassa a-kirkon netti sivulta mihin adventistit uskovat tai eivät usko.
Olet niin piintynyt ennakkoluuloihisi että et näe eroa a) käskyjen ja Mooseksen kirjoitusten välillä (adventistit näkevät eron). b) et myöskään tajua että vt:n kirjoitukset ovat osoitus tulevasta ja siten voimassa, mutta eivät siten että Mooseksen kirjoitukset velvoittaisivat kristityn niitä noudattamaan "esimerkiksi kaikki kuoleman rangaistukset mm". Miksiköhän on niin että sinä ja kaltaisesi vältätte mielekästä keskustelua adventistien kanssa - ainoa keino on puhua heistä puppua ja yrittää saada joku heistä ikäänkuin ansaan puheissaan, "ansaan" mistä puhutaan sitten vaikka kuinka kauan.
Unohdat nopeasti sen mikä on hyvää ja pidät "tyydytykseksesi" hampaan kolossasi kaiken pahan mitä voit kaivaa esiin adventisteista. olet samalla asialla uskova_1 kanssa, parjaamassa ihmisiä ja teette sen Jumalan nimessä molemmat.
Uskotko että Jumala on kanssasi kirjoittamassa??OLET NIIN ADVENTISMIA TÄYNNÄ
Etkö sinä adventistinakaan tiedä, että nettisivut tehdään tietyn julkisivun luomiseksi? Tällä foorumilla parhaiten paljastuu, mistä adventismissa TODELLA on kyse. Sillä täällä tuodaan esiin se, mitä omassa piirissä TODELLA on opetettu.
Silmiinpistävää on tuo eristäytyminen - sunnuntaipyhän viettäjät luokitellaan laittomuuden tekijöiksi. Ja vain koska Ellen tai kuka lie niin päättänyt.
Minusta on outoa se, että viihdytte nimettömyyden pimeyden suojissa. Ikäänkuin pelkäisitte, että paljastuu teidän kirjoittavan yhtä ja sitten taas kiistävän sen; aina tilanteen mukaan. pääasia tuntuu olevan se,että ollaan kristikansan kanssa eri mieltä. Luterilaiseksi tekeytyminenkin on teille helppoa.
Olkoon niin tai näin - mahdotonta tietää varmuudella mitään teistä - sinäkin saatat olla yksi advariopettajista. Jos foorumilaisenne eivät kirjoittaisi sitä, mitä haluatte heidän kirjoittavan, niin tehän sanoutuisitte siitä irti selvin sanoin. Se muutos alkaisi sitten näkyä teikäläisten kirjoittelussakin.
KÄSKYT JA MOOSEKSEN KIRJOITUKSET
Aivan ristiriitainen oli selityksesi siitä, että Mooseksen välityksellä annetut 10 käskyä olisi eri asia kuin ns. Mooseksen laki. Sillä Raamattu tarkoittaa "lailla" pääasiassa juuri 10 käskyä. Se ilmenee mm. Herran veljen Jaakobin kirjeestä, kun sitä sillä silmällä tutkii.
Jaak 2:8-11 :
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
TAHALLISESTI väität minun sekoittavan 10 käskyä ja muun lain. Kuitenkin olen lainvaatimistanne ihmetellessä selvästi viitannut 10 käskyyn. Jo V.T. erottelee lain 10 käskyksi, kun sitävastoin seremonialakia sekä uhrilakeja tai lainopettajien lisäyksiä Sanassa sanotaan "säädöksiksi".
Jaakobistahan se ilmenee. Kirjeessään hän mainitessaan pari käskyä osoittaa saman minkä Pietari puhuu Apt 15:10 - ei saa vaatimalla vaatia, sillä täydellisesti ei niitä kukaan kuitenkaan voi noudattaa.
Luonnollisesti Jaakob tarkoittaa Apt 15. luvussakin Mooseksen laista puhuttaessa myös kymmentä käskyä. Yhdessä Pyhän Hengen kanssa apostolit vaativat luopumista kaikesta lain taakasta.
Tilallehan tarjotaan parempaa: noudata rakkautta!
Kuolemalla kuolette, jos ette tottele, valisti Jumala jo Paratiisissa. Kyllä siitä hengellinen kuolema Sanan mukaan yhä seuraa, jos luottaa lakiin ja itseensä, eikä armoon.
Siksi tulee katsoa Jeesukseen eikä lakiin - tätähän puuhun ripustettuun vaskikäärmeeseen katsomisella Mooses opetti jo vanhaan aikaan.
Lain tarkoitus on osoittaa ihmisen oma mahdottomuus ja siksi lain tehtävä loppuu uskoontuloon.
tämäkin ajatus on suoraan Sanasta.
USKOTKO?
"Uskotko, että Jumala on kanssasi kirjoittamassa??", kysyt ja oma vastauksesi puolestani on jo lukkoon lyöty.
En vain usko, vaan tiedän ja koen, että on. Hän joka tehtävät antaa, opastaa myös matkan varrella.
Ellei Hän olisi kanssani, en vaivautuisi parjattavaksi; eihän tästä kiitosta saa, eikä asiallisia vastauksia.
Adventisti ei yksinkertaisesti voi korvata järjen päätelmiään Hengen neuvoilla. Vain Jumalan armo voi tehdä ihmeitä. Mutta ellei kukaan julista, ei toivoakaan ole. Taakkoja ei Uudessa Liitossa aseteta kanssaihmisille, vaan "Kantakaa TOISTENNE kuormia, niin te täytätte Kristuksen LAIN", Gal 6:2.
"Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.", Kol 3:14.- "saarnamiehiltä"
AnttiVKantola kirjoitti:
OLET NIIN ADVENTISMIA TÄYNNÄ
Etkö sinä adventistinakaan tiedä, että nettisivut tehdään tietyn julkisivun luomiseksi? Tällä foorumilla parhaiten paljastuu, mistä adventismissa TODELLA on kyse. Sillä täällä tuodaan esiin se, mitä omassa piirissä TODELLA on opetettu.
Silmiinpistävää on tuo eristäytyminen - sunnuntaipyhän viettäjät luokitellaan laittomuuden tekijöiksi. Ja vain koska Ellen tai kuka lie niin päättänyt.
Minusta on outoa se, että viihdytte nimettömyyden pimeyden suojissa. Ikäänkuin pelkäisitte, että paljastuu teidän kirjoittavan yhtä ja sitten taas kiistävän sen; aina tilanteen mukaan. pääasia tuntuu olevan se,että ollaan kristikansan kanssa eri mieltä. Luterilaiseksi tekeytyminenkin on teille helppoa.
Olkoon niin tai näin - mahdotonta tietää varmuudella mitään teistä - sinäkin saatat olla yksi advariopettajista. Jos foorumilaisenne eivät kirjoittaisi sitä, mitä haluatte heidän kirjoittavan, niin tehän sanoutuisitte siitä irti selvin sanoin. Se muutos alkaisi sitten näkyä teikäläisten kirjoittelussakin.
KÄSKYT JA MOOSEKSEN KIRJOITUKSET
Aivan ristiriitainen oli selityksesi siitä, että Mooseksen välityksellä annetut 10 käskyä olisi eri asia kuin ns. Mooseksen laki. Sillä Raamattu tarkoittaa "lailla" pääasiassa juuri 10 käskyä. Se ilmenee mm. Herran veljen Jaakobin kirjeestä, kun sitä sillä silmällä tutkii.
Jaak 2:8-11 :
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
TAHALLISESTI väität minun sekoittavan 10 käskyä ja muun lain. Kuitenkin olen lainvaatimistanne ihmetellessä selvästi viitannut 10 käskyyn. Jo V.T. erottelee lain 10 käskyksi, kun sitävastoin seremonialakia sekä uhrilakeja tai lainopettajien lisäyksiä Sanassa sanotaan "säädöksiksi".
Jaakobistahan se ilmenee. Kirjeessään hän mainitessaan pari käskyä osoittaa saman minkä Pietari puhuu Apt 15:10 - ei saa vaatimalla vaatia, sillä täydellisesti ei niitä kukaan kuitenkaan voi noudattaa.
Luonnollisesti Jaakob tarkoittaa Apt 15. luvussakin Mooseksen laista puhuttaessa myös kymmentä käskyä. Yhdessä Pyhän Hengen kanssa apostolit vaativat luopumista kaikesta lain taakasta.
Tilallehan tarjotaan parempaa: noudata rakkautta!
Kuolemalla kuolette, jos ette tottele, valisti Jumala jo Paratiisissa. Kyllä siitä hengellinen kuolema Sanan mukaan yhä seuraa, jos luottaa lakiin ja itseensä, eikä armoon.
Siksi tulee katsoa Jeesukseen eikä lakiin - tätähän puuhun ripustettuun vaskikäärmeeseen katsomisella Mooses opetti jo vanhaan aikaan.
Lain tarkoitus on osoittaa ihmisen oma mahdottomuus ja siksi lain tehtävä loppuu uskoontuloon.
tämäkin ajatus on suoraan Sanasta.
USKOTKO?
"Uskotko, että Jumala on kanssasi kirjoittamassa??", kysyt ja oma vastauksesi puolestani on jo lukkoon lyöty.
En vain usko, vaan tiedän ja koen, että on. Hän joka tehtävät antaa, opastaa myös matkan varrella.
Ellei Hän olisi kanssani, en vaivautuisi parjattavaksi; eihän tästä kiitosta saa, eikä asiallisia vastauksia.
Adventisti ei yksinkertaisesti voi korvata järjen päätelmiään Hengen neuvoilla. Vain Jumalan armo voi tehdä ihmeitä. Mutta ellei kukaan julista, ei toivoakaan ole. Taakkoja ei Uudessa Liitossa aseteta kanssaihmisille, vaan "Kantakaa TOISTENNE kuormia, niin te täytätte Kristuksen LAIN", Gal 6:2.
"Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.", Kol 3:14.kuten "OLET NIIN ADVENTISMIA TÄYNNÄ" ..
Tuo osoittaa kaiken sinun uskottavuudestasi - jokainen joka ei ole kanssasi samaa mieltä on ADVENTISTI.. ei paljon voi kuin nauraa .. tai pitäisikö itkeä??
** tai kun sanot "Etkö sinä adventistinakaan tiedä, että nettisivut tehdään tietyn julkisivun luomiseksi? Tällä foorumilla parhaiten paljastuu, mistä adventismissa TODELLA on kyse. Sillä täällä tuodaan esiin se, mitä omassa piirissä TODELLA on opetettu".
**
Katsos ensinnäkin .. minä en ole adventisti..
ja katsos vielä toisenkin kerran.. jos kiven kovaan väittää muita valehtelijoiksi, on riski erittäin suuri, että onkin itse valehtelija.. se riski on todellisuudessa melkein sataprosenttinen.
TÄLLÄ FOORUMILLA on muka totuus - hah hah - anna mun kaikki kestää .. mutta adventistien nettisivu on mielestäsi valhetta täynnä..
--
Kenenkään ei ole mitään itua keskustella kanssasi jos vain sanot että muiden puheet ovat vain valhetta ..totuus maan perii.. mutta valheen jäljet ovat lyhyet.. kerran saat sinäkin nähdä onko sinulle valehdeltu niinkuin luulet ...
------------
Näin asia on:
Jumalan antamat 10 käskyä ovat kaikkia ihmisiä varten.
Israelin laki (johon tosin käskyt ja niiden moraali sisältyvät) on vain Israelilaisille.
Jeesuksen uhri on kaikkia ihmisiä varten.
--
Käskyt ovat eräänlainen "peruslaki" mikä sisältää Jumalan antamat oikeat periaatteet ja joiden mukaisia kaikkien ihmisten sydänten ajatukset tulisi olla ja joihin kaikkien maailman lakien tulisi perustua.
Käskyt ovat siis voimassa SIKSI, että niissä on osoitettu SE Jumalan muuttumaton oikeamielinen ja rakkaudellinen moraali ja tahto jonka jokainen kristitty sydämmessään pitää oikeana (vaikka ei ehkä itse sitä pysty omassa elässään pitämäänkään).
Me tiedämme että Jeesus täytti Jumalan tahdon ja juuri siinä Jumalan armo Jeesuksessa tulee esiin, että Jeesus täytti Jumalan käskyt kaikkien ihmisten edestä. Käskyt mitkä ovat elämäksi kaikille jotka ne pitävät, mutta mitkä ovat meille meitä vastaan ja kuolemaksi - meidän tekojemme tähden. Jos ei Jumala Jeesuksessa maksaisi meidän rikkomuksiamme olisimme yhä kirouksen alla (ja vailla iankaikkisen elämän toivoa).
Siksi käskyt ovat myös tänään (vaikka elämme armon alla) korkeassa kunniassa jokaisen kristityn silmissä, vaikka ei kukaan käskyjä edes pysty täydellisesti elämässään pitämään – vaan Jeesus piti ne meidän edestämme.
Me tiedämme että niissä ilmenee Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus.
Siksi, vaikka se onkin jokaiselle kristitylle selvää, että ei kukaan pysty hankkimaan itselleen pelastusta tekojensa perusteella, ei se tee Jumalasta erilaista. Jumala on aina sama A ja O ja niin on myöskin Jumalan tahto.
Mooses kirjoitti Israelin lain ja jonka "peruslaki" oli käskyt (Jumalan sormella kirjoitetut), siksi on täysin luonnollista että molemmat käskyt JA Israelin laki koskevat heitä – koska heidän koko lakinsahan nojaa Jumalan antamiin käskyihin.
Se Israelin laki jonka Mooses kirjoitti koskee vain heitä jotka asuivat ja elivät Israelissa eikä muille kansoille..
Siis Israelin laki ja käskyt ovat Israelille mutta Jumalan kirjoittamat 10 käskyä ovat kaikille ihmisille aivan samoin kuin Jumalan armo Jeesuksessakin on kaikille.
Siksi on nii että ihminen joka pilkkaa käskyjä pilkkaa myöskin Jumalaa joka on käskyt antanut.
-----
Olisi valheellista väittää, että esimerkiksi me luterilaiset luulisimme tulevamme autuaiksi tekojemme ansiosta vaikka pidämmekin käskyt kunniassa.
Omalta kohdaltani kieltäydyn ehdottomasti yhtymään käskyjen pilkkaajiin - vaikka olenkin vain erehtyväinen ihminen - ja kehoittaisin muitakin tekemään niin.
alex.
Alla yksi hyvä esimerkki siitä että käskyjä ei kunnioiteta vain adventistien luona
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html
---------------
Mutta ei tunnu kovinkaan tunnu kovinkaan mielekkäältä jatkaa keskustelua kanssasi .. joten koitahan pärjätä. "saarnamiehiltä" kirjoitti:
kuten "OLET NIIN ADVENTISMIA TÄYNNÄ" ..
Tuo osoittaa kaiken sinun uskottavuudestasi - jokainen joka ei ole kanssasi samaa mieltä on ADVENTISTI.. ei paljon voi kuin nauraa .. tai pitäisikö itkeä??
** tai kun sanot "Etkö sinä adventistinakaan tiedä, että nettisivut tehdään tietyn julkisivun luomiseksi? Tällä foorumilla parhaiten paljastuu, mistä adventismissa TODELLA on kyse. Sillä täällä tuodaan esiin se, mitä omassa piirissä TODELLA on opetettu".
**
Katsos ensinnäkin .. minä en ole adventisti..
ja katsos vielä toisenkin kerran.. jos kiven kovaan väittää muita valehtelijoiksi, on riski erittäin suuri, että onkin itse valehtelija.. se riski on todellisuudessa melkein sataprosenttinen.
TÄLLÄ FOORUMILLA on muka totuus - hah hah - anna mun kaikki kestää .. mutta adventistien nettisivu on mielestäsi valhetta täynnä..
--
Kenenkään ei ole mitään itua keskustella kanssasi jos vain sanot että muiden puheet ovat vain valhetta ..totuus maan perii.. mutta valheen jäljet ovat lyhyet.. kerran saat sinäkin nähdä onko sinulle valehdeltu niinkuin luulet ...
------------
Näin asia on:
Israelin laki (johon tosin käskyt ja niiden moraali sisältyvät) on vain Israelilaisille.
--
Käskyt ovat eräänlainen "peruslaki" mikä sisältää Jumalan antamat oikeat periaatteet ja joiden mukaisia kaikkien ihmisten sydänten ajatukset tulisi olla ja joihin kaikkien maailman lakien tulisi perustua.
Käskyt ovat siis voimassa SIKSI, että niissä on osoitettu SE Jumalan muuttumaton oikeamielinen ja rakkaudellinen moraali ja tahto jonka jokainen kristitty sydämmessään pitää oikeana (vaikka ei ehkä itse sitä pysty omassa elässään pitämäänkään).
Me tiedämme että Jeesus täytti Jumalan tahdon ja juuri siinä Jumalan armo Jeesuksessa tulee esiin, että Jeesus täytti Jumalan käskyt kaikkien ihmisten edestä. Käskyt mitkä ovat elämäksi kaikille jotka ne pitävät, mutta mitkä ovat meille meitä vastaan ja kuolemaksi - meidän tekojemme tähden. Jos ei Jumala Jeesuksessa maksaisi meidän rikkomuksiamme olisimme yhä kirouksen alla (ja vailla iankaikkisen elämän toivoa).
Siksi käskyt ovat myös tänään (vaikka elämme armon alla) korkeassa kunniassa jokaisen kristityn silmissä, vaikka ei kukaan käskyjä edes pysty täydellisesti elämässään pitämään – vaan Jeesus piti ne meidän edestämme.
Siksi, vaikka se onkin jokaiselle kristitylle selvää, että ei kukaan pysty hankkimaan itselleen pelastusta tekojensa perusteella, ei se tee Jumalasta erilaista. Jumala on aina sama A ja O ja niin on myöskin Jumalan tahto.
Mooses kirjoitti Israelin lain ja jonka "peruslaki" oli käskyt (Jumalan sormella kirjoitetut), siksi on täysin luonnollista että molemmat käskyt JA Israelin laki koskevat heitä – koska heidän koko lakinsahan nojaa Jumalan antamiin käskyihin.
Se Israelin laki jonka Mooses kirjoitti koskee vain heitä jotka asuivat ja elivät Israelissa eikä muille kansoille..
Siis Israelin laki ja käskyt ovat Israelille mutta Jumalan kirjoittamat 10 käskyä ovat kaikille ihmisille aivan samoin kuin Jumalan armo Jeesuksessakin on kaikille.
Siksi on nii että ihminen joka pilkkaa käskyjä pilkkaa myöskin Jumalaa joka on käskyt antanut.
-----
Olisi valheellista väittää, että esimerkiksi me luterilaiset luulisimme tulevamme autuaiksi tekojemme ansiosta vaikka pidämmekin käskyt kunniassa.
Omalta kohdaltani kieltäydyn ehdottomasti yhtymään käskyjen pilkkaajiin - vaikka olenkin vain erehtyväinen ihminen - ja kehoittaisin muitakin tekemään niin.
alex.
Alla yksi hyvä esimerkki siitä että käskyjä ei kunnioiteta vain adventistien luona
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html
---------------
Mutta ei tunnu kovinkaan tunnu kovinkaan mielekkäältä jatkaa keskustelua kanssasi .. joten koitahan pärjätä.RAAMATUN 10 VAIKO LUTHERIN 10 KÄSKYÄ ?
Voi, voi sitä ylpeyttä, mikä meissä ihmisissä asuu! "Alex-kasi" jäi sanattomaksi vastaukseni edessä.
"Alex-kasin" kiistettyä lukeutuvansa adventisteihin, tulin tehneeksi vielä toisenkin työpäivän syventyäkseni hänen ristiriitaiseen, (Tarkoittaa myös: Ristin kanssa riidoissa), kirjoitukseensa.
Ja toden totta; paljastui joksikin muuksi - raatelijaksi, joka itse asiassa NAKERTAA järkeilyllään adventismin oppiperustan aivan puruksi. Valitettavasti perin juurin väärillä perusteilla.
ALEX-KASI KIRJOITTAA:
"Käskyt ovat eräänlainen "peruslaki" mikä sisältää Jumalan antamat oikeat periaatteet ja joiden mukaisia kaikkien ihmisten sydänten ajatukset tulisi olla ja joihin kaikkien maailman lakien tulisi perustua.
Käskyt ovat siis voimassa SIKSI, että niissä on osoitettu SE Jumalan muuttumaton oikeamielinen ja rakkaudellinen moraali ja tahto jonka jokainen kristitty sydämessään pitää oikeana (vaikka ei ehkä itse sitä pysty omassa elämässään pitämäänkään)."
Kaikille ihmisille laki tietysti on hyödyksi, sillä parempi on, ettei tapeta eikä huorata. Meidän typistetyt 10 käskyämme soveltuvat kaikkeen. Mutta alex-kasi saisi advarit kimppuunsa, jos tarkoittaisi Raamatun kymmentä käskyä. Sillä kun VAIN nuo 10 käskyä kuuluvat ei-israelilaisille, niin seitsemännen päivän oppi joutaa helvettiin - onhan sapattikäsky käskyissä osoitettu vain kansalle, jonka Herra vapautti Egyptin orjuudesta ja Luther, aivan oikein, ymmärtää sen hengellisenä lakina ts. synnin lain orjuudesta vapautumisen muistoksi ja kunniaksi.
Room 7:14, 1. Kor 2:15, Gal 5:14.
5. Moos 5:15
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja JOHDATTI sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6].
Sapattikäsky siis puhuu johdatuksesta. Se on hengellinen asia, niinkuin laki oikein käytettynä onkin hengellinen, Room 7:14.
Mutta adventismi puhuu viikonpäivän valinnasta ja Raamatulliset käskyt, erityisesti sapattikäskyn puitteissa, käskyjen vapauttavasta sisällöstä. Niin onkin, että jos noudatat 1. käskyä eli rakastat Jumalaa kaikesta sielustasi ja mielestäsi, niin et tapa etkä huoraa.
"Vain" 10 käskyä on muille - alex-kasin mukaan - ja muu laki Israelille. Sille hylätylle - kas kun ei ns. hengelliselle Israelille. Advareilla olisi syytä raivota alex-kasille siitä, että tämä tyrmää kymmenyslain heiltä pois tuolla "vain"-päättelyllään. Kiittelihän jo Jeesuskin lainnoudattajia siitä, että nämä maksavat kymmenykset kaikesta tilpehööreistä, aina minttuja ja tillejä myöden - jopa siitä, mitä ostavat, Luuk 18:12.
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
Alex-kasin mukaan kymmenysten maksaminen siis kuuluu vain fyysisille israelilaisille lainnoudattajille.
Mutta 10 käskyä ovat hänelle "eräänlainen peruslaki". Niiden noudattamisesta hän tavoittelee kiitosta Jumalalta, muttei kymmenysten maksamisesta. sitäpaitsi; kuka on keksinyt tuon "10". Sana puhuu käskyistä, ei määrästä kymmenen, ja jos se teksti sellaisenaan otettaisiin, ei välttämättä kymmeneen luokittelu edes onnistuisi.
Luuk 18:11
Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
"Pakjon saa kuula". Niinpä olen niin adventismia täynnä surffailtuani paljon tällä foorumilla, että näen alex-kasin väittämien olevan täysin ristiriidassa adventismin kanssa.
- alex-kasi
--
-----
alex.
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html- arvaa mitä
Me olemme suomalaisia ja Suomessa on Suomen laki. Ei ainakaan minua koske ikivanhat israelilaisille annetut lait ja käskyt. Vanha liitto oli vain israelilaisten ja jumalan välinen liitto, ei siihen kuuluneet muut kansat, joten ne Mooseksen käskytkin koskivat vain israelilaisia. Ihan turhaan yrität johtaa ihmisiä harhaan. Sinun kannattaa keskittyä vastustamaan sitä ikuista piinaa, sehän ei ole Jumalan tahdon vastustamista, vai kuis on?
Oletko tajunnut, että raamatun sanoma koskee vain niitä ihmisiä, jotka satuja ja tarinoita pitävät totuutena. Asioita ei kannata yleistää. - sitten väittänyt
arvaa mitä kirjoitti:
Me olemme suomalaisia ja Suomessa on Suomen laki. Ei ainakaan minua koske ikivanhat israelilaisille annetut lait ja käskyt. Vanha liitto oli vain israelilaisten ja jumalan välinen liitto, ei siihen kuuluneet muut kansat, joten ne Mooseksen käskytkin koskivat vain israelilaisia. Ihan turhaan yrität johtaa ihmisiä harhaan. Sinun kannattaa keskittyä vastustamaan sitä ikuista piinaa, sehän ei ole Jumalan tahdon vastustamista, vai kuis on?
Oletko tajunnut, että raamatun sanoma koskee vain niitä ihmisiä, jotka satuja ja tarinoita pitävät totuutena. Asioita ei kannata yleistää.En minä ainakaan ole sanonut, että ei suomenlait olisi suomalaisille ja israelin israelilaisille. Et taida paljoakaan välittää siitä mitä muut kirjoittavat, kuin tuollaista väität.
Eikös sinustakin olisi parempi, että ensin luetaan mitä muut kirjoittaa, ja sitten vastataan jos haluttaa. Se on ainakin normaalin keskustelun edellytys. Jos tuossa kirjoituksessani oli muka jotain väärin niin ota esiin.. äläkä ajele vain omien ennakkoluulojesi varassa.
Kävitkö muuten katsomassa ev.luterilaisella nettisivulla, kun annoin sen linkin.. Jassoo ... auktoriteetti siirtynyt Raamatulta "alex-kasille"?
Tottakai käskyt on "eräänlainen peruslaki" - Jumala viisaudessaan antoi ne Israelin kautta demokratioiden avuksi. "Israelin laki" sensijaan on "alex-kasin" päässä ideoitu järjen päätelmä.
Sanontaan ei Sana edes viittaa.
Kun pienikin hapate tuhoaa koko taikinan, kuten Jeesus varoitti, niin totean, että "alex-kasin" opetus on kokonaan epäluotettavaa. Armon evankeliumin totuus jää siinä vääryyden alle tavoittamattomiin.
Syntyy karmea sotku, kun Raamatun asioita aletaan erotella ja yhdistellä omassa päässä keksittyjen sanontojen avulla. Tuskin kehtaisin sellaisena opettajana astua valtaistuimen eteen, vaikka Jeesus lempeästi kutsuisi. Jo siksikin pitäydyn Raamattuun.
Eivät käskyt ole vain heppoisia "periaatteita" - järkeisoppia. Vaan "joka ne täyttää, on niistä elävä". Elikkä niihin katsova on kuoleva, koskapa ei kukaan niitä kykene sydämen halusta ja rakkaudesta täyttämään - Jaak 2:8-13.
KÄSKYT OVAT KAIKILLE
Totta - käskyt ovat sekä esivallan avuksi että myös henkilökohtaiseksi avuksi. Sitä vain joudun yhä uudelleen korostamaan, että ne todella ovat itselle - ei sormella osoitteluun ja muilta vaatimiseen.
Uusi Testamentti korostaa, että käskyt ovat rikollisia varten eikä uskovaisia.
Miksi ihmeessä pilkkaat minua käskyjen pilkkaajaksi? Pahinta on pilkata Israelia, jonka kautta käskyt annettiin. Mutta en ole havainnut "alex-kasin" puolustavan israelia, kun advarit herjaavat Jumalan hyljänneen tuon omaisuuskansansa. Tai puolustavan Jumalaa, joka väittää olevansa itse Uskollisuus!
Tuomitsetko pilkkaajiksi myös Pietarin, Jaakobin ynnä muut apostolit, jotka vaativat hylkäämään käskyjen lain vaatimisen? Huomaa, että Paavali ei painostanut puheenvuorolla veljiä vapauttavaan päätökseen, Apt 15. luku. Miksi asetat Raamatun ja Lutherin katekismuksen vastakkain? Yritätköhän murtaa Sanan auktoriteetin?
Oletko tutustunut aitoihin käskyihin 2.Ms.20. ja 5:Ms.5. luvuissa?
Etkö osaa lukea, mille fyysiselle kansalle ne? Mutta väität, että muu Israelille, mutta nuo 10 kaikelle maailmalle. Jos adventistit ovat, kuten sanovat, se uusi israel, niin eikös 10 käskyä olisi vain heille?
Sillä eiväthän "laittomuuden tekijät", nuo petoa kumartavat sunnuntain viettäjät useimmat tiedä Vanhaa Testamenttia olevankaan. Uudessa Testamentissa sivumennen mainitaan vain muutama käsky.
Minä siis en vastusta käskyjä - saat kuvitella täyttäväsi niitä mielin määrin - mutta älä vaadi toisilta! Älä uhmaa tai kiusaa Jumalaa, Apt 15:10!
Tarkoittaa sitäkin, että kiellä vaatijoita vaatimasta toisilta! Mutta tiedä, että Sana sanoo sellaisen huuhaan vain paisuttavan omahyväistä ylpeyttä. Sillä Jaak 2. luvun mukaan jo kansaihmisten asettaminen eri arvoon on samaa kuin tappaisi tai huoraisi. Minä en rohkene katsoa lakiin.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.- väität
sitten väittänyt kirjoitti:
En minä ainakaan ole sanonut, että ei suomenlait olisi suomalaisille ja israelin israelilaisille. Et taida paljoakaan välittää siitä mitä muut kirjoittavat, kuin tuollaista väität.
Eikös sinustakin olisi parempi, että ensin luetaan mitä muut kirjoittaa, ja sitten vastataan jos haluttaa. Se on ainakin normaalin keskustelun edellytys. Jos tuossa kirjoituksessani oli muka jotain väärin niin ota esiin.. äläkä ajele vain omien ennakkoluulojesi varassa.
Kävitkö muuten katsomassa ev.luterilaisella nettisivulla, kun annoin sen linkin..Miten sitten väität, että israelilaisille annetut kymmenen käskyä kuuluvat kaikille ihmisille?
Miksi minun pitäisi käydä ev.lut. sivuilla? Samaa satua siellä tarjoillaan. - kun jo sen
väität kirjoitti:
Miten sitten väität, että israelilaisille annetut kymmenen käskyä kuuluvat kaikille ihmisille?
Miksi minun pitäisi käydä ev.lut. sivuilla? Samaa satua siellä tarjoillaan.niin tarkkaan selvitin - oletko ihan sokea?
- siinä
AnttiVKantola kirjoitti:
Jassoo ... auktoriteetti siirtynyt Raamatulta "alex-kasille"?
Tottakai käskyt on "eräänlainen peruslaki" - Jumala viisaudessaan antoi ne Israelin kautta demokratioiden avuksi. "Israelin laki" sensijaan on "alex-kasin" päässä ideoitu järjen päätelmä.
Kun pienikin hapate tuhoaa koko taikinan, kuten Jeesus varoitti, niin totean, että "alex-kasin" opetus on kokonaan epäluotettavaa. Armon evankeliumin totuus jää siinä vääryyden alle tavoittamattomiin.
Syntyy karmea sotku, kun Raamatun asioita aletaan erotella ja yhdistellä omassa päässä keksittyjen sanontojen avulla. Tuskin kehtaisin sellaisena opettajana astua valtaistuimen eteen, vaikka Jeesus lempeästi kutsuisi. Jo siksikin pitäydyn Raamattuun.
Eivät käskyt ole vain heppoisia "periaatteita" - järkeisoppia. Vaan "joka ne täyttää, on niistä elävä". Elikkä niihin katsova on kuoleva, koskapa ei kukaan niitä kykene sydämen halusta ja rakkaudesta täyttämään - Jaak 2:8-13.
KÄSKYT OVAT KAIKILLE
Totta - käskyt ovat sekä esivallan avuksi että myös henkilökohtaiseksi avuksi. Sitä vain joudun yhä uudelleen korostamaan, että ne todella ovat itselle - ei sormella osoitteluun ja muilta vaatimiseen.
Miksi ihmeessä pilkkaat minua käskyjen pilkkaajaksi? Pahinta on pilkata Israelia, jonka kautta käskyt annettiin. Mutta en ole havainnut "alex-kasin" puolustavan israelia, kun advarit herjaavat Jumalan hyljänneen tuon omaisuuskansansa. Tai puolustavan Jumalaa, joka väittää olevansa itse Uskollisuus!
Tuomitsetko pilkkaajiksi myös Pietarin, Jaakobin ynnä muut apostolit, jotka vaativat hylkäämään käskyjen lain vaatimisen? Huomaa, että Paavali ei painostanut puheenvuorolla veljiä vapauttavaan päätökseen, Apt 15. luku. Miksi asetat Raamatun ja Lutherin katekismuksen vastakkain? Yritätköhän murtaa Sanan auktoriteetin?
Etkö osaa lukea, mille fyysiselle kansalle ne? Mutta väität, että muu Israelille, mutta nuo 10 kaikelle maailmalle. Jos adventistit ovat, kuten sanovat, se uusi israel, niin eikös 10 käskyä olisi vain heille?
Sillä eiväthän "laittomuuden tekijät", nuo petoa kumartavat sunnuntain viettäjät useimmat tiedä Vanhaa Testamenttia olevankaan. Uudessa Testamentissa sivumennen mainitaan vain muutama käsky.
Minä siis en vastusta käskyjä - saat kuvitella täyttäväsi niitä mielin määrin - mutta älä vaadi toisilta! Älä uhmaa tai kiusaa Jumalaa, Apt 15:10!
Tarkoittaa sitäkin, että kiellä vaatijoita vaatimasta toisilta! Mutta tiedä, että Sana sanoo sellaisen huuhaan vain paisuttavan omahyväistä ylpeyttä. Sillä Jaak 2. luvun mukaan jo kansaihmisten asettaminen eri arvoon on samaa kuin tappaisi tai huoraisi. Minä en rohkene katsoa lakiin.
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.että käskyt ovat kaikille. se on Raamatun sana eikä alex-kasin. monisanaisuutesi on vain sinulle häpeäksi, joten lopeta jo.
- osoittelee sormella
AnttiVKantola kirjoitti:
Jassoo ... auktoriteetti siirtynyt Raamatulta "alex-kasille"?
KÄSKYT OVAT KAIKILLE
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.taidat itse osoitella kun noin puhut - puhuisit ennemmin totta.
- kun..
kun jo sen kirjoitti:
niin tarkkaan selvitin - oletko ihan sokea?
minä en usko sinun kieroihin, jopa raamatun vastaisiin selvityksiin. Oletko pystynyt käskyt pitämään?
2:17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
2:18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
2:19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
2:20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: - päiviäni
kun.. kirjoitti:
minä en usko sinun kieroihin, jopa raamatun vastaisiin selvityksiin. Oletko pystynyt käskyt pitämään?
2:17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
2:18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
2:19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
2:20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:jos lukisit edes mitä toiset kirjottaa niin ei tarvitsisi kysellä noin typeriä.
EI KUKAAN OLE KÄSKYJÄ KYENNYT PITÄMÄÄN, KUIN JEESUS KRISTUS - JUMALAN POIKA.
Tajusitko?
Tuonhan minä kirjoitin jo moneen kertaan - mutta taidat olla niin sokea, että et edes ymmärrä lukamaasi. - olet
päiviäni kirjoitti:
jos lukisit edes mitä toiset kirjottaa niin ei tarvitsisi kysellä noin typeriä.
EI KUKAAN OLE KÄSKYJÄ KYENNYT PITÄMÄÄN, KUIN JEESUS KRISTUS - JUMALAN POIKA.
Tajusitko?
Tuonhan minä kirjoitin jo moneen kertaan - mutta taidat olla niin sokea, että et edes ymmärrä lukamaasi.Miksi sinulla pitää olla ne käskyt, kun et kuitenkaan pysty niitä pitämään? Sinähän olet lainrikkoja!
Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
Galatalaiskirje:
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja. - ole kaikille
siinä kirjoitti:
että käskyt ovat kaikille. se on Raamatun sana eikä alex-kasin. monisanaisuutesi on vain sinulle häpeäksi, joten lopeta jo.
KÄSKYT OVAT VAIN ADVENTISTEJA VARTEN
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, - etkös ole sitäkään
olet kirjoitti:
Miksi sinulla pitää olla ne käskyt, kun et kuitenkaan pysty niitä pitämään? Sinähän olet lainrikkoja!
Roomalaiskirje:
2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
Galatalaiskirje:
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.tajunnut?
Mutta Jumala on aina sama ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus on aina sama ja Jumalan tahto on aina sama.
Lailla kerskaaminen tarkoittaa että ihminen luulee että hän on lain mukainen. Mutta se että tunnustaa ja ymmärtää Jumalan olevan lain mukainen ei ole kerskaamista. - onkin olemassa
ole kaikille kirjoitti:
KÄSKYT OVAT VAIN ADVENTISTEJA VARTEN
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,no otit pikku askeleen eteenpäin kuitenkin.
Siis laki ei ole vanhurkaalle, kuka on vanhurskas ja miksi? Jokainen ihminen on lain rikkoja joten sitä kautta ei tulla vanhurskaaksi. Jeesus tuli ja piti käskyt (hän ei tosiasiassa pitänyt isralin lakia niiltä kohdin missä se ei enää ollut käskyjen kanssa yhtä). Jeesus eli siis elämänsä maan päällä niiden ominaisuusien mukaan jotka ovat iankaikkisen elämän ja kun hänet laittomalla (käskyjen vastaisella) tuomiolla tuomittiin kuolemaan sanoo Jumala että koska käskyjen pitänyt tuomittiin saa käskyjen rikkoja anteeksi jos haluaa ottaa osaa siihen uhriin minkä Jeesus ristillä antoi.
Jumala armahtamaan käskyjen rikkojat, mutta se joka väittää että käskyjä ei enää ole ei ymmärrä asiaa oikein. - jumalasi tahdosta!
etkös ole sitäkään kirjoitti:
tajunnut?
Mutta Jumala on aina sama ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus on aina sama ja Jumalan tahto on aina sama.
Lailla kerskaaminen tarkoittaa että ihminen luulee että hän on lain mukainen. Mutta se että tunnustaa ja ymmärtää Jumalan olevan lain mukainen ei ole kerskaamista."Väitteleminen ihmisen kanssa, joka on luopunut järjestään, on kuin antaisi lääkettä kuolleelle". "Täytyy muistaa käyttää kuhunkin asiaan niin paljon huolta ja vaivaa, kuin sen merkitys edellyttää. Vältyt monelta harmilta, kun et kiinnitä mitättömiin asioihin enempää huomiota, kuin ne ansaitsevat."
- eksyttäjän tunnistaja
Piilo adventisti monineen harhoineen. Olet varmaan tietoinen tästä käsitteestä itsesi suhteen. Ellet tätä tunnista, sen me muut täällä olevat tunnistamme.
Ellen tädin perään juoksija olet! eksyttäjän tunnistaja kirjoitti:
Piilo adventisti monineen harhoineen. Olet varmaan tietoinen tästä käsitteestä itsesi suhteen. Ellet tätä tunnista, sen me muut täällä olevat tunnistamme.
Ellen tädin perään juoksija olet!** tiedät tämän asian 100%
eksyttäjän tunnistaja 25.6.2007 klo 11.42
Ellen tädin perään juoksija olet! **
===========Vastaan tuohon järkeilyyn.
Ellenin perässä tietysti tällä palstalla juostaan - ja Ellen pakenee yhä kiihtyvällä vauhdilla. Tämä riittänee vastaukseksi sille, joka "kaikkien" puolesta väitti tietävänsä, että juoksen "Ellenin perässä".
Mutta ainakin yhdessä asiassa olen tosita mieltä Ellenin kanssa. Mutta sillä ei ole merkitystä jokapäiväisessä elämässä - uskovan arjessa.
Nimittäin Ellenin jälkeläiset - se "pieni jäännös" - katsoo käskyistä puheen ollen, 2. Mooseksen kirjan 20. lukuun. Siellä sapatin tarkoitukseen, että luomistyön kunniaksi se.
Mutta minä noudatan uutta, 5. Moos 5:15 mukaista sapatin tarkoitusta: Egyptistä vapautumisen kunniaksi. Sillä synnin lain orjuudesta minä - työtötekeväinen ja raskautettu - vapautettiin uudestisyntymisen kautta. Ja niin "Jumalan kansalle sapatinlepo on varmasti tuleva"; se ikuinen minullekin.
Jeesus väitti tekevänsä yhäti työtä, koska Isäkin tekee. Hän viittasi sapattiin tällä työnteolla, Joh 5:16-18. Niinpä sapatti on työteliäämpi ja arkisempi kuin arki. Vapahtajan vapautustyötä se.
Tiesitkö, että tämä on ns. "kolmas käsky"? :
Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6]YKSINKERTAISUUDEN HUIPPUESITYS
Mielenkiintoinen yksinkertaisuuden huippuesitys tuo alex-kasin hyökkäys saarnaani vastaan.
1. Laki on kaikille ihmisille, ne 10 käskyä. Muu Raamatussa ja nimenomaan muut lait ovat Israelille, sille muka hyljätylle. Ja Vanha Testamentti on evankeliumi uskovaisille. Uudesta Testamentista ja sen sisältämistä evankeliumeista alex-kasi ei mainitse, ei tiedä.
2. Eivätkö terveyslait ja siveyslait todellakaan ole kaikille. Kun sapatinvietto määrätään 3. käskyssä, säälittää, että alex-kasi unohtaa kaikki paljot sapattilait, joilla sapatin SISÄLTÖ JA KIELLOT määritellään. Kymmenykset niinikään alex-kasi unohtaa, vaikka niihin sisältyy lupaus siunauksesta, kuten sisältyy 4. käskyyn.
Alex-kasi varoo kaikessa yksinkertaisuuden tavoittelussaan huomioimasta, että hän on täysin eri linjoilla adventistisen järkeisopin kanssa. Sensijaan hän tuomitsee minut, joka olen luterilainen kuten hänkin väittää olevansa.
Alex-kasi saakoon siis 10 pistettä kymmenestä käskystä. Uusi Testamentti yltää vain pariin pinnaan, sillä Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti mainitsee vain pari kolme käskyä Mooseksen kivitauluista. Jaakob viittaa kahteen,Jeesus muistuttaa kuudesta käskystä (Luuk 18:20) sekä kymmenyksistä fariseuksia, Matt 23:23b.
Minä muistuttaisin niiden lisäksi lepopäivästä, vapauden kunniaksi.
Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. SENTÄHDEN Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
3. Käskyt ovat alex-kasin mukaan voimassa kaikille ihmisille SIKSI, että ne sisältävät oikeat periaatteet.
Eivätkö muut säädökset koostukaan siis oikeista periaatteista? Kuten terveysperiaatteet, siveysperiaatteet ja kymmenysten maksamisen periaatteet? Tai kiellettyihin ja sallittuihin lihoihin liittyvät periaatteet?
4. On syytä tarkentaa, että Sana ei puhu 10 käskystä, vaan aloittaa: "Kaikki nämä sanat". Ei siis pidä luokitella tai typistää. Ne heti alkuunsa osoitetaan niille, jotka "vietiin pois Egyptin orjuudesta". 2.Ms.20:1-2. Olivatko muka "kaikki ihmiset" Egyptin orjuudessa? onko Suomen kansa johdatettu pois Egyptin orjuudesta? En halveksi 10 käskyä, vaan pikemminkin päinvastoin - peräänkuulutan Raamatun kivitaulujen käskyjä ja niiden saatesanoja, jo 19. luvusta alkaen.
ALEX-KASIN UNOHTAMA U.T. PUHUU
Jaakob tosin puhuu parista käskystä, mutta vapauttaa niidenkin tuntemisesta sen, joka rakastaa. Älä siis luota siihen, että pelastut, jos et tapa tai huoraa, sillä kieltojen noudattaminen saattaa toki varjella sinua tyhmyyksiltä, muttei pelasta. Tämä kehotus kuuluu kaikille ihmisille.
Jaak 2:8-13 :
8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]
9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]
10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440