Siis promillemittarin. Kun ei vissiin saa mainostaa, niin en kerro merkkiä enkä ostopaikkaa. Sen verran kuitenkin, että ihan halvin malli ei ollut kyseessä. Näytti juhannusryypiskelyn jälkeen arvoa LO. Eli nou hätä.
Kysymys: olenko siis juoppo vai kenties alkoholisti? Sellaista muistan täältä joskus lukeneeni mittarin käyttäjistä.
Minusta on pelkästään rationaalista se, että tsekkaan aamulla promillet, jos on ajoon lähtö. Ja jätän vielä turvamarginaalia. Olisiko parempi luottaa omaan tuntemukseen ja puhaltaa yli 0,5? Näinhän monelle käy, eli ikäänkuin työtapaturmana tulee olleeksi rattijuoppo.
Nyt voin sitten ruveta optimoimaan humalan astetta. Näin toimii järkevä länsimainen ihminen.
Ostin mittarin
5
1131
Vastaukset
- tuisku
Hatun nostamisen arvoinen ostos. Minäkin puhaltelin juhannusaamuna alkometriin ja ensimmäinen tulos oli 0,3. Niin kauan puuhaitiin mökillä, kun kolmen seuraavan puhaltamisen jälkeen tulos oli LO ja sen jälkeen vasta aloimme valmistautua kotimatkalle. Suosittelen kaikille jos ei itsenne, niin ainakin muiden tiellä liikkuvien turvaksi!
ei alkometrin ostaja. Toinen asia sitten on mitä mittarin osto ostajansa tilanteesta kertoo. Jos promillemäärä tuppaa aamulla olemaan yli 0,5:n, syytä huoleen on. Silloin on illalla vedelty jo melkoisen tanakoita siivuja. Kohtuukäytöllä sellaisiin lukemiin ei pääse, sillä sen määrät ovat alan miehen mielestä uskomattoman alhaiset.
Meillä juopoilla on sellainen tapa, että pyrimme hanakasti etsimään mitä tahansa "lupaa" juoda, olipa sen luvan myöntäjä melkein kuka tahansa; vaikka yleisönosastokirjoittaja. Itse kuitenkin olemme vastuussa juomisestamme, ei kukaan muu. Itsemme pettämisessä olemme ylivertaisia, luulemme olevamme normaaleja vielä kauan sen jälkeen, kun koko sosiaalinen verkostomme tietää meidät juopoiksi.
Kirjallisuutta: Raimo O. Kojo: Eroon viinasta.- Pro Mille
ostajansa tilanteesta vain sen, että hän haluaa tarvittaessa tietää promillensa eikä arvailla.
Haluaa olla liikenteessä selvä, vaikka viinaa joskus enemmän ottaakin. Varsinkin jos juo peräkkäisinä päivinä (esim. nyt juhannuksen seutu), niin oma fyysinen olo ei ole kovin hyvä mittari.
Toisinaan, kesälomalla varsinkin, tulee vedettyä kuvaamiasi melko tanakoita siivuja. Tottahan se on, että liika on liikaa, mutta kohtuus on kyllä aivan liian vähän. Viimeinen kappaleeni humalan asteen optimoinnista oli kieli (ei räkä) poskella kirjoitettu.
Toinen kappaleesi on varmaankin asiaa. Osasit sittenkin päätellä minut juopoksi mittarin oston perusteella, vaikka viestin alussa sanot toista. (tähän haluamasi hymiö)
p.s. Olen muuten viimeisen vuoden aikana sattunut kolmesti puhallusratsiaan. Tulos aina puhdas 0.
- Mediwave?
Mulla on kanssa sellainen hankin juuri.
Näyttää vaan melkoisia lukemia yläkanttiin
jos ei ole kalibroitu. Kävin tarkistamassa
(kaveri kuskina) Poliisin alkometri näytti
0.3 Kys. mittari 0.9 tietenkin parempi noin päin.
Jossain iltapäivälehdessä oli testikin missä
asia mainittiin ja kalibrointi on ilmeisen vaikeaa.- Pro Mille
Mallejahan näkyy kyllä olevan monia, liekö sisuskaluissa ja tarkkuudessa millaisia eroja.
Itse ihmettelin mielestäni liian pieniä lukemia (niin, kokeillahan sitä piti). Joko mittari näyttää minulla alakanttiin, tai sitten maksani on 'kehittynyt' runsaan harjoittelun seurauksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154