en tiedä onko oikea osasto mihin kirjoitan mutta tänne eksyin. Tilanne on tämä viimeisen palkan sain toukokuusta josta maksoin kaikki pakolliset laskut. Nyt sitten olen kituuttanu loppurahoilla ja yritän selvitä ensimmäiseen liitonrahaan saakka. Sitä odotan kuumeisesti laskuja on tullut myös kesäkuulle ja eräpäivät alkaa olla käsillä eikä tietoakaan koska saan seuraavan kerran rahaa. Omavastuuaika on 7pv ja uskon että seuraava raha jonka saan menee pakollisiin menoihin. Olen aina elänyt nuukasti ja nyt en kyllä keksi mistä vois vielä säästää.
ottaa pattiin
14
1211
Vastaukset
Tuttua, hyvä kun vuoran pystyn maksamaan, toimeentulotukea on saa. Olisi kiva tietää mikä on seuraava paikka mistä voi hakea apua!? Veneen alleko seuraavaksi? Kohta on laskut ulosotossa ja sitten ei naurata enää yhtään.
- kanikonttoriin?
Tai jota vastaan saisit lainaa ööhh olipa typerä ajatus,unoha...onko teilläpäin kirppistä,tai myy kirjoja jotta saat käshiä vähäks aikaa
- Rahatonna
vois varmaan myydä vaan sekin on vuodelta 91. Asun täällä metsien perillä missä ei edes kauppaan pääse ilman onmaa-autoa. Kanikonttoreista ei tietoakaan tosin ei taida olla mitään sellaista arvokasta omaisuutta jonka sinne vois kiikuttaa. Asuntolaina kai ensin painaa päälle soitin liittoon ja saan joskus heinäkuun puolivälissä ensimmäisen korvauksen pitää vielä pankin kanssa sopia jos vois lyhennyksen maksaa vähän myöhemmin. Toivottavasti ymmärtävät. vv käyrä vaan nousee entistä työnantajaa kohtaan kun tiedän että heillä olisi ollut varaa pitää minua työssä mutta omat edut ajavat aina edelle. Kiitoskset muuten neuvoista kanikonttorin vois etsiä jostain lähikaupungista saa ehkä muutaman kympin pakollisiin menoihin. Sen vaan sanon että ei ole kiva olla köyhä no pian tässä pääsee edes poimiin mustikoita jospa niistä vähän saisi lisätuloa. Syksyä myös odotan jos tulisi vielä hyvä sieni ja puolukkasato.
- heiimm
Rahatonna kirjoitti:
vois varmaan myydä vaan sekin on vuodelta 91. Asun täällä metsien perillä missä ei edes kauppaan pääse ilman onmaa-autoa. Kanikonttoreista ei tietoakaan tosin ei taida olla mitään sellaista arvokasta omaisuutta jonka sinne vois kiikuttaa. Asuntolaina kai ensin painaa päälle soitin liittoon ja saan joskus heinäkuun puolivälissä ensimmäisen korvauksen pitää vielä pankin kanssa sopia jos vois lyhennyksen maksaa vähän myöhemmin. Toivottavasti ymmärtävät. vv käyrä vaan nousee entistä työnantajaa kohtaan kun tiedän että heillä olisi ollut varaa pitää minua työssä mutta omat edut ajavat aina edelle. Kiitoskset muuten neuvoista kanikonttorin vois etsiä jostain lähikaupungista saa ehkä muutaman kympin pakollisiin menoihin. Sen vaan sanon että ei ole kiva olla köyhä no pian tässä pääsee edes poimiin mustikoita jospa niistä vähän saisi lisätuloa. Syksyä myös odotan jos tulisi vielä hyvä sieni ja puolukkasato.
Asunnon omistaja köyhä..? Tuo päivärahan odottaminen on prseestä ja käyttörahaa voi olla tilapäisesti vähän, mutta kyllä minä sanoisin, että tilanne on itse valittu. Moni pätkätyöläinen ei voi haaveillakaan asunnosta, kun pankista ei heru lainaa. Eipä ole todellakaan osannut ajatella, että joku omistusasunnon haltija kutsuu itseään köyhäksi... Minä olisin valmis kitkuttamaan vaikka kuinka, jos saisin asuntolainaa, niin että ei tarvitsisi maksaa vuokrarahoja kankkulan kaivoon vaan voisi samalla summalla lyhentää omaa!
- kanikonttoriin?
Rahatonna kirjoitti:
Osaatko kirjoittaa? Myyt "miestenlehtiin" kirjoituksia tai naisten novellilehtiin lyhyitä tarinoita.
Äitini ammoin sillälailla tienasi leipäänsä levennystä,sai "omaarahaa" kotiäiti kun oli.
Entäs ossaatkos tehä vaikka koriste-esineitä,ovikransseja,virkata,neuloa semmoista. Eläkä väitä jos vaikka mies olisit,kyllä miehetkin voi kutoa/neuloa (yks sellanen on tosi kuuluisa, joku Fass...)en nyt muuta keksi äkkipäätä.
Tai entäs kun marja-aika alkaa,onko teilläpäin marjanpoimijan paikkoja? Se kyllä on kallista rahaa,joutuu kykkimään.... - vuokralla
heiimm kirjoitti:
Asunnon omistaja köyhä..? Tuo päivärahan odottaminen on prseestä ja käyttörahaa voi olla tilapäisesti vähän, mutta kyllä minä sanoisin, että tilanne on itse valittu. Moni pätkätyöläinen ei voi haaveillakaan asunnosta, kun pankista ei heru lainaa. Eipä ole todellakaan osannut ajatella, että joku omistusasunnon haltija kutsuu itseään köyhäksi... Minä olisin valmis kitkuttamaan vaikka kuinka, jos saisin asuntolainaa, niin että ei tarvitsisi maksaa vuokrarahoja kankkulan kaivoon vaan voisi samalla summalla lyhentää omaa!
asunnon omistajan tilanne on todellakin itse valittu, mutta meinaatko että kukaan keskiansioinen ei saisi hommata omakotitaloa? kuule tilanteet muuttuu parinkymmenen vuoden aikana, ja asuntolainaa on yhä maksamatta. ehkä sananmukaisesti asunnon omistaja ei ole köyhä, omistaahan se yhdessä pankin kanssa asunnon. mutta päivärahalla ei sekä eletä että makseta omakotitalon lyhennyksiä. sossu ei tue millään lailla, ennenkuin myyt asuntosi ja muutat vuokralle. ja tiesitkö, siinä vaiheessa kun sen teet, niin sossu katsoo, että olet juuri saanut ISON tukon rahaa etkä siis ole oikeutettu pitkään aikaan saamaan heiltä mitään! sitä seikkaa ei siellä oteta huomioon, että se raha menee pankille velan maksamiseksi. joten, oikeastaan on pakko kituuttaa siellä omakotitalossa ilman toimeentulo tai muitakaan tukia.
- rahatonna
heiimm kirjoitti:
olen 2-vuotta asunut omistusasunnossa. Olin vakituisessa työsuhteessa ja vuokra hipoi pilviä 520€/kk vesi ja sähkö päälle. vähän niinkun olosuhteiden pakosta ajattelin että pääsen omassa pienemmillä asumiskuluilla kuukaudessa. Lainaa sain helposti kun silloin oli vaki työ. Talo on vanha mutta asumiskelpoinen ja edelleen asumiskustannuksen lainan kanssa ovat puolet siitä mitä maksoin vuokraa. Vuokra-asuntoon ehkä saisin asumistukea mutta varmaan kustannukset samoihin menisi kun nyt. Taustani on muuten sama kun sinunkin pätkätöitä on tullut tehtyä ja nämä vakituiset paikatkin on jääneet vuoteen tai kahteen. Tiedän tasan tarkkaan mitä pätkätyöläisyys on siksi hainkin lainaa silloin kun oli ns. vakityö vaikka tiesin että sitä ei ehkä vuosiksi riitä. Neuvoksi sinulle heti kun saat vähänkin vakituisemman työn mene Nodeaan sieltä saa helpoiten lainaa. Ainakin minun kohdallani ei tarvittu edes takajaa riippuu tietenkin lainan suuruudesta. Koskaan en ole tuntenut itseäni hyvätuloiseksi rahat on kyllä aina nippa nappa riittäneet elämiseen ja säästämisen taitoa on tullut harjoiteltua vähän joka suhteessa. Odotan liitonpäivärahaa joka on 400€ siitä lainan lyhennys ja pakolliset laskut lopulla pitää sitten elää kuukausi jää ehkä 100€ en todellakaan tunne itseäni rikkaaksi. Toivon tosiaan että tämä on tilapäistä ja kai ne liitonrahat kun alkaa juokseen tulee sitten säännöllisesti. Sekään ei kyllä paljon kelan korvausta isompi ole. Tänään tuli mieleen että voin hakea työttömien toimipisteestä ruokapaketin eiköhän sekin auta taas vähän eteenpäin.
- Rahatonna
kanikonttoriin? kirjoitti:
Osaatko kirjoittaa? Myyt "miestenlehtiin" kirjoituksia tai naisten novellilehtiin lyhyitä tarinoita.
Äitini ammoin sillälailla tienasi leipäänsä levennystä,sai "omaarahaa" kotiäiti kun oli.
Entäs ossaatkos tehä vaikka koriste-esineitä,ovikransseja,virkata,neuloa semmoista. Eläkä väitä jos vaikka mies olisit,kyllä miehetkin voi kutoa/neuloa (yks sellanen on tosi kuuluisa, joku Fass...)en nyt muuta keksi äkkipäätä.
Tai entäs kun marja-aika alkaa,onko teilläpäin marjanpoimijan paikkoja? Se kyllä on kallista rahaa,joutuu kykkimään....mustikoiden kypsymistä ja toivon että tulee hyvä sato. Nyt on aikaa mennä metsään ja noukkia myyntiin. Tosin aika pieni on summa minkä kilosta saa ja hidastaha tuo poimiminen on. Mutta parempi sekin kun ei mitään. Kyllä sitä on tullut ennenkin metsissä kyykittyä omaan pöytään ja myyntiinkin on kerätty marjaoja ja sieniä tosin viimesyksynä sieniä ei paljon ollut. Kirjoittamista vois myös kokeilla jos saa joitain tarinoita syntymään.
- kokemusta on
vuokralla kirjoitti:
asunnon omistajan tilanne on todellakin itse valittu, mutta meinaatko että kukaan keskiansioinen ei saisi hommata omakotitaloa? kuule tilanteet muuttuu parinkymmenen vuoden aikana, ja asuntolainaa on yhä maksamatta. ehkä sananmukaisesti asunnon omistaja ei ole köyhä, omistaahan se yhdessä pankin kanssa asunnon. mutta päivärahalla ei sekä eletä että makseta omakotitalon lyhennyksiä. sossu ei tue millään lailla, ennenkuin myyt asuntosi ja muutat vuokralle. ja tiesitkö, siinä vaiheessa kun sen teet, niin sossu katsoo, että olet juuri saanut ISON tukon rahaa etkä siis ole oikeutettu pitkään aikaan saamaan heiltä mitään! sitä seikkaa ei siellä oteta huomioon, että se raha menee pankille velan maksamiseksi. joten, oikeastaan on pakko kituuttaa siellä omakotitalossa ilman toimeentulo tai muitakaan tukia.
vaikka omistaisi omakotitalon, tiedän sen ihan varmaksi. Saa asumistukea, saa myös sossusta rahaa. Suuria summia ne ei ole mutta se että omistaa asunnon, ei tarkoita ettei tuettaisi. Nykyään ei heti käsketä myymään omaisuutta, varsinkaan asuntoa. Eri juttu jos omistaa jonkun kartanon, mutta semmoisesta ei taida nyt olla kyse.
- edelleen vuokralla
kokemusta on kirjoitti:
vaikka omistaisi omakotitalon, tiedän sen ihan varmaksi. Saa asumistukea, saa myös sossusta rahaa. Suuria summia ne ei ole mutta se että omistaa asunnon, ei tarkoita ettei tuettaisi. Nykyään ei heti käsketä myymään omaisuutta, varsinkaan asuntoa. Eri juttu jos omistaa jonkun kartanon, mutta semmoisesta ei taida nyt olla kyse.
ehkäpä kyse on paikkakuntien eroista sitten, jospa täällä on sossun tädit tiukempia :O
kyllä nykyään käsketään myymään kaikki omaisuus. äiti on käynyt kysymässä noista asioista itse.
kaikki "omaisuus" piti listata, ja sen jälkeen piti tyhjentää jopa s-tili, jossa oli rahaa 20€. tämän jälkeen piti lopettaa eräänlainen eläkevakuutustili jonne oli kertynyt n.500€. no, siinähän olikin sitten elämiseen vähäksi aikaa rahaa. kun tämän jälkeen meni kysymään tukea elämiseen, niin sanottiin että talokin on omaisuutta. ne laski tulot ja menot (lainanlyhennystä ei tietenkään laskettu meinoihin ollenkaan)ja päättivät että tulot kyllä riittävät elämiseen. eli ei ole kertaakaan saanut asumistukea eikä sossusta mitään.
olen kuullut myös tapauksen missä erään työttömän piti myydä auto, ennen kuin sai sossusta rahaa. kävi vaan huonosti, kun tuli työtarjous missä olisi tarvittu auto..eli ei voinut ottaa enää työtä vastaan koska oli myynyt auton.
tälläisellä systeemillä on huono päästä vanhoilta urilta pois, pohjalla tulee pysymään.
vai pitäisikö vaihtaa paikkakuntaa sinne missä sossu tukee myös omakotitalo-jumittajia... tähän asti on selvitty kun toimin itse sossuna äidilleni - edellinen
edelleen vuokralla kirjoitti:
ehkäpä kyse on paikkakuntien eroista sitten, jospa täällä on sossun tädit tiukempia :O
kyllä nykyään käsketään myymään kaikki omaisuus. äiti on käynyt kysymässä noista asioista itse.
kaikki "omaisuus" piti listata, ja sen jälkeen piti tyhjentää jopa s-tili, jossa oli rahaa 20€. tämän jälkeen piti lopettaa eräänlainen eläkevakuutustili jonne oli kertynyt n.500€. no, siinähän olikin sitten elämiseen vähäksi aikaa rahaa. kun tämän jälkeen meni kysymään tukea elämiseen, niin sanottiin että talokin on omaisuutta. ne laski tulot ja menot (lainanlyhennystä ei tietenkään laskettu meinoihin ollenkaan)ja päättivät että tulot kyllä riittävät elämiseen. eli ei ole kertaakaan saanut asumistukea eikä sossusta mitään.
olen kuullut myös tapauksen missä erään työttömän piti myydä auto, ennen kuin sai sossusta rahaa. kävi vaan huonosti, kun tuli työtarjous missä olisi tarvittu auto..eli ei voinut ottaa enää työtä vastaan koska oli myynyt auton.
tälläisellä systeemillä on huono päästä vanhoilta urilta pois, pohjalla tulee pysymään.
vai pitäisikö vaihtaa paikkakuntaa sinne missä sossu tukee myös omakotitalo-jumittajia... tähän asti on selvitty kun toimin itse sossuna äidilleniminkä tiedän on että mies (yli 50 v.) omistaa okt:n (velaton). Saa asumistukea muutaman kympin ja sossusta apua sähkölaskuun, pakollisiin vakuutuksiin, ei muuhun. Muuten elää kelan pv-rahalla. Kait se sitten riippuu paikkakunnasta, vaikka pitäis olla sama systeemi joka puolella. Mutta sama juttu että mitään vararahastoja ei saa olla, ei ylimääräistä tiliä jonne kituuttaisi vielä pahemman päivän varalle (jos sellaista on) tms. enkä esim. mä voisi vipata hälle rahaa tilisiirtona, laskettais heti tuloksi. Ja nykyään pitää jotenkin kummallisesti osata tilata aika sossuun oikeassa kuussa kun jaksottavat laskuja tms, muuten niitä ei hyväksytä, ihan kumma systeemi mitä en tajua vaikka kaveri selitti.
Jos siitä talosta olis vielä lainaa jälellä niin olisi luultavasti pakko myydä, ei pärjäisi millään.
- parrikaadeille....
Mulla on sama tilanne. Mikä helvetin omavastuuaika, ihminen tippuu tyhjänpäälle odotteleen rahojaan liitosta ja kyllähän niitä odotella saa kun "herrat" on keksineet köyhälle omavastuuajan.Täytyyhän siitä rankaista kun on ollut töissä. Itselleen tulee kultainen kädenpuristus,hyvävelisysteemi toimii oli sitten eläke, itse irtisanoutunut tai saanut potkut.Saman rahan saa joka tapauksessa.Joutaahan tässä köyhä tyhjää lapselleen syöttään. Laskusuma on sellanen että ulosottoon kai ne on taas laitettava. Tuleehan sitten mullekkin multainen kurkunkuristus kun ja jos töihin menen, ulosotosta. Että silleen.
- Samaa Pask..aa
Hei HALOOOOOO!!Kysy neuvoa joltain maahanmuuttajalta (niitä tapaa Itäkeskukuksen kahviloista joka päivä)miten pitää toimia kun ei ole töissä ,mutta kulkee merkkki vaatteissa ja ajaa uudehkolla autolla.Iloiset lapset ja vaimo kirmaavat vierellä ja kaikilla on kivaa............
- on ainakin
...se, että kandee muuttaa asumaan kaupungin vuokra-asuntoon. Siellä on halvat vuokrat ja mukavat naapurit! Sossun rahoista jää vielä feikkimerkkivaatteisiin ja vanhan ostettuun autoon, jos alkaa syödä pelkkää riisiä ja kasviksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875