onko jokin mietelause,

kurjenkello

ajatelma, sananlasku tms vaikuttanut sinuun syvästi?

Itse olin pitkän aikaa hiljaa kun luin tällaisen aforismin: Niin kauan vaikeroin sitä ettei minulla ole kenkiä kunnes näin miehen jolla ei ollut jalkoja.

12

2092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Figuuri

jäänyt koulun päätöstilaisuudesta mieleen rehtorin sanat "Muistakaa sitten pojat aina tämä; tekniikan polut ovat mutkikkaita mutkikkaita.." On tosiaankin joutunut toteamaan asian paikkansapitävyyden. Tullut jopa mieleen, jatkoksi rehtorin sanoihin voisi hyvin lisätä, "puhumattakaan kaupan kuvioista"

• kurjenkello

mutkaisemmiksi tekniikan polut käyvät. Pitäisi jostakin löytää sellainen ihminen tai firma joka tekee viivakoodeja. Näihin saakka olen sinnitellyt ilman koodistoa, mutta nykyajan tekniikka alkaa vaatia sellaiset joka paikkaan :(

• Kutv M

Muuta kuin tämän.
      Mulla on tällänen omaperäinen.

Suvussakin on kuulemma dementiaa,nyt vain en muista kellä.

Monet on jääneet miettimään kuulemaansa.:)

• kurjenkello

Tunsinpa kerrankin itseni välkyksi kun kirjoittamasi avautui ilman isompia miettimisiä. :))

• Sellainen motto mihin aina silloin tällöin tulee sorruttua ja luulen, että en ole edes ainoa." Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on liian vähän". En oikein ole niitä tasasentien kulkijoita.

• kurjenkello

onkin vallan venyvä käsite.. Mä muuten luulen että Juhannuksena monella oli juuri tuo motto. Sä tuskin tarkoitat kuitenkaan alkon tuotteilla läträämistä motollasi ;)

• huonetaulusta lauseen; Kestävään ystävyyteen tarvitaan luottamus ja rakkaus.

- Miten yksinkertaista, mutta niin vaikeaa.

• kurjenkello

lauseessa rakkaus käsitetään aika laajana käsitteenä. Minusta kahden ihmisen välillä voi olla hyvinkin kestävä ystävyys ilman että ollaan rakastuneita toisiinsa.

• pisti ajatttelemaan

Aforismisi oli varsin herättävä ja sopii moneen eri tilanteeseen.

Itse yritän muistaa ja toteuttaa sanontaa "Auta itseäsi niin taivas auttaa sinua."

• kurjenkello

tuota aiemmin, yritin miettiä mitä se tarkoittaa käytännössä?

• Pisti ajattelemaan
        kurjenkello kirjoitti:

tuota aiemmin, yritin miettiä mitä se tarkoittaa käytännössä?

... "Auta itseäsi niin taivas auttaa sinua" tarkoittaa sitä että lähes kaikessa mitä tahdot itsellesi tapahtuvan, on sinun itse lähdettävä sitä ennakkoluulottomasti toteuttamaan vaikka tavoitteen saavuttaminen tuntuisikin mahdottomalta omin voimin. Jostain niitä voimia sitten aina riittää ja apua "tippuu taivaasta".

Eli ei kannata vain jäädä odottamaan jotain tapahtuvaksi.

Ja sitten kun on riittävästi kokemusta niin tietää mitä kannattaa ylipäätään aloittaa tekemään/haluamaan; "kokemus on nimi, jonka ihmiset antavat erehdyksilleen"

• kaikkea;

RAHALLA
      voi ostaa talon, muttei kodikkuutta;
      voi ostaa sängyn, muttei unta;
      voi ostaa kellon, muttei aikaa;
      voi ostaa kirjan, muttei taitoa;
      voi ostaa aseman, muttei kunnioitusta;
      voi maksaa lääkärin, muttei terveyttä;
      voi ostaa sielun, muttei elämää;
      voi ostaa seksiä, muttei rakkautta.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe