Kun harry potter ja azkabanin vanki kirjassa on hermionella ajankääntäjä jolle he pelastavat hiinokan ja siriuksen niin miksi sitä ei käytetä muulloin esim. kun dumbledore kuoli vai oliko se hermionen saama ajankääntäjä ainoaa laatuaan. ja kun kirjoissa puhutaan että mistä tietää et onko joku kuolonsyöjä? onko hän toiminut omasta tahdostaan vai ei... kuinka erotamme valehtelijat? eikö voi käyttää totuusseerumia kun kalkaros kerran mainitsee että parilla tipalla sitä pimeyden lordikin kertoisi salaisuutensa!
Potter
6
491
Vastaukset
Ajankääntäjää ei voinut käyttää siksi, että mennyttä ei voi muuttaa. Hiinokka ei ollut missään vaiheessa kuollut. Harry vain luuli niin. Sirius ja Dumbledore kuolivat oikeasti. Ei heitä voinut mitenkään estää kuolemasta, koska kukaan ei saisi nähdä, että ajankääntäjää käytetään. Ja ajankääntäjiähän on enemmänkin. Niitähän oli koko hyllyllinen taikaministeriössä, jotka Harry ja kumppanit hajottivat FK:ssa.
Tosta toisesta en osaa sanoa, mutta kyllä siinä varmaan käytetään ainakin osassa tapauksissa totuusseerumia tai sitten lukilitista. Mutta toisaalta totuusseerumiinkin on olemassa vasta-aine ja lukilitiksen voi estää oklumeuksella.- Kuolonsyöjillä
Ne tatuoinnit.
- tiikerijellona
Kuolonsyöjillä kirjoitti:
Ne tatuoinnit.
FKssa ne juuri tuhottu- viitaten juuri tanzun vastaukseen- ainakin itse muistelin, että niitä oli taikaministeriössä, mutta kaikki hajosivat, eikä niitä voitu käyttää. (tietenkään jos ne on hajalla)
- vastaus sulle
Ajankääntäjiä on kyllä olemassa useampia, MUTTA kirjassahan nimenomaan lukee, että Harry ja muut tuhosivat taikaministeriössä koko ajankääntäjävaraston.
Ja sitten tuohon toiseen pulmaan. Muistat varmaan, että kun jonkun velhon tai noidan muistia muunnellaan, täytyy käyttää tosi voimakkaita keinoja, ennen kuin velhosta saa enää ulos mitään järkeviä tietoja. Näinhän Voldemort teki Bertha Jorkinsille. Ja miten kävikään? Jorkins kuoli. Eikä hyvien velhojen tapoihin kuulu murhata toisia velhoja. Eli ehkäpä totuusseerumikaan ei toimi vahvasti loitsittuun mieleen (esim. komennuskirous), ennen kuin sitä käytetään niin paljon, että annos on kuolettava.
Ehkä mahdollista. - oleenn
just tota oon miettiny xD
- .......
Tähänkin on miljoona kertaa vastattu täällä. Kaikki löytyy kirjoista ja
niin kuin siellä on sanottu, että mikään ei herätä ihmistä kuolleista. Ei
ajankääntäjä tai mikään muukaan. Jotta ajankääntäjää olisi käytetty Dumbledoren
kuoleman estämiseen niin olisi pitänyt olla ehjä ajankääntäjä ja käyttää
sitä ennen kuin Dumbledore kuoli. Ja vaikeahan etukäteen on tietää milloin, missä
ja miksi joku kuolee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154