♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥
Kello oli kymmenen
Teatterin käytävän
punainen matto hiljensi
vahtimestarin verkkaiset askeleet
Illan viimeinen näytös
oli lopuillaan
Ulkona satoi
Pisarat iskeytyivät jalkakäytävään
kuin pienet raketit
Miehen sydän itki
kun hän katsoi ulos -
Tyttö oli niin pieni ja sateen kastelema
Tänä iltana - katulamppujen heikossa valossa
rakkaus oli kamppaillut ja nyt -
viimein -
se joutui tunnustamaan tappionsa
Tämä rakkaus - tästä sydämestä
Askeleet siirtyivät -
Mustalta taivaalta
satoi suuria pisaroita
Samanlaisia oli ollut tytön poskilla
kun hän katosi yöhön
♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥¤¤¤o¤¤¤♥
VIIMEINEN NÄYTÖS
20
959
Vastaukset
- Mysteriet
...tää aave outo oopperan taas on Sun kannoillas...
Illan tähti riisuu roolipukunsa, pesee sminkit naamalta, vetää yllensä verkkarit ja menee kotiin tekemään läskisoosia mukuloille... missä on teatterin loistokkuus - missä illuusio?
...kun lämpiö on tyhjentynyt ja viimeinenkin peruukki paikoillaan, nauravat ihmiset siirtyneet läheisiin ravintoloihin mukanaan teatterikokemus vailla vertaa. Silloin rakennus alkaa elää omaa elämäänsä, teatterihiiret rapistelevat penkkirivien alla, putket suhahtelevat ja kolisevat, rakenteet narahtelevat hiljaa yön viileydessä.
Parvella kimaltaa jotain! Hienon rouvan leningistä tipahtanut paljettiko?
Vai... kyynelkö joltain vierinyt?
Hui Muru - mielikuvituksella ei ole rajoja runosi luettuani - milläs mä nyt saan sitten unta???
Ihana!- *MURUKULTA*
Sehän on hyvä kun lähtee mielikuvitus liikkeelle!! :D
Minäkin puhalsin kumikanotin, vaihdoin päälleni musta-valko-raitaisen uimapuvun (jossa on hienot hahkeet:) ja uimalasit räpsäytin otsalle,,, HOPS ja räpylät jalkaan vielä ja olen valmis matkaan.. Miten tarina kuljettaa?? :o
E-eihän siellä tarinassa kellään ole tikaria tai terävää kieltä.. ko tää mun kanotti...ja ko mää en osaa uida... ko tota käsipohjaa...ja jos sitten joudun upoksiin, siellä veden alla tuleekin joku jolla on longero kaikissa käsissä...ei ku lonkeroita..sillain kiinni siinä mollukassa.. ja se kietoo ne ympärille ja mua alkaa oksettaan....ÄH! :(
Ei ne turhaan sano että aivot toimii viileässä..... :/
'sun on oltava viiiiilee...' *laulaa ja yrittää kömpiä pakasteeseen* Mo, M ! :D - Mysteriet
*MURUKULTA* kirjoitti:
Sehän on hyvä kun lähtee mielikuvitus liikkeelle!! :D
Minäkin puhalsin kumikanotin, vaihdoin päälleni musta-valko-raitaisen uimapuvun (jossa on hienot hahkeet:) ja uimalasit räpsäytin otsalle,,, HOPS ja räpylät jalkaan vielä ja olen valmis matkaan.. Miten tarina kuljettaa?? :o
E-eihän siellä tarinassa kellään ole tikaria tai terävää kieltä.. ko tää mun kanotti...ja ko mää en osaa uida... ko tota käsipohjaa...ja jos sitten joudun upoksiin, siellä veden alla tuleekin joku jolla on longero kaikissa käsissä...ei ku lonkeroita..sillain kiinni siinä mollukassa.. ja se kietoo ne ympärille ja mua alkaa oksettaan....ÄH! :(
Ei ne turhaan sano että aivot toimii viileässä..... :/
'sun on oltava viiiiilee...' *laulaa ja yrittää kömpiä pakasteeseen* Mo, M ! :DVoi Sinua, Murukulta! Miksi otitkaan sen vanhemman kumikanootin - sen paikatun???
Merivesi ja aurinko yhdessä olivat haurastuttaneet sen paikan ja nyt se vuotaa... blu blu blu
Kauempana ulapalla piityy taivasta vasten jotain pelottavaa - ui, Muru, ui - se on HAI!
Se nappaa ja... ei sentään ehtinyt, huh.
Rantavedessä pulikoineet pikkupojat huomasivat juuri ajoissa pulaan joutuneen neidon. Rohkein heistä, hän kenellä oli huikaisevan siniset silmät, ui hakemaan pyörymäisillään olevan Murukullan turvaan rannan hikalle. Poika huusi jotain, oudolla kielellä, miehelle joka seisoi jäätelökioskin luona ja tämä juoksi ketterästi yli rannan hiekkadyynien Murun luo.
Mitkä ihanat silmät - ajatteli shokista toipuva muru ja mietti miltä mahtaa maistua sormia pitkin sulava jäätelö - NAM
*menee takas nukkumaan* - jos näkis jotain ihq unta... aallot laivaa keinuttaa, la la laa ;D - *MURUKULTA*
Mysteriet kirjoitti:
Voi Sinua, Murukulta! Miksi otitkaan sen vanhemman kumikanootin - sen paikatun???
Merivesi ja aurinko yhdessä olivat haurastuttaneet sen paikan ja nyt se vuotaa... blu blu blu
Kauempana ulapalla piityy taivasta vasten jotain pelottavaa - ui, Muru, ui - se on HAI!
Se nappaa ja... ei sentään ehtinyt, huh.
Rantavedessä pulikoineet pikkupojat huomasivat juuri ajoissa pulaan joutuneen neidon. Rohkein heistä, hän kenellä oli huikaisevan siniset silmät, ui hakemaan pyörymäisillään olevan Murukullan turvaan rannan hikalle. Poika huusi jotain, oudolla kielellä, miehelle joka seisoi jäätelökioskin luona ja tämä juoksi ketterästi yli rannan hiekkadyynien Murun luo.
Mitkä ihanat silmät - ajatteli shokista toipuva muru ja mietti miltä mahtaa maistua sormia pitkin sulava jäätelö - NAM
*menee takas nukkumaan* - jos näkis jotain ihq unta... aallot laivaa keinuttaa, la la laa ;DNiif..niifff *pyyhkii kämmenselkään..jotain..* V-vaikea sanoa miksi otin, ehkä sik-siksi, kun ei ollut kuin se...se..?..ssss... HUIHAI!! *aivan sairaasti pärskintää* "APUAA,, APUAA!!", hai huusi mennessään. "Odota hai! Ei sinne päin ollenkaan!"
Yritin huutaa sen perään, mutta se vain paranti uintiaan kuin sika... Sekään ei ymmärtänyt minua, vaikka kuinka yritin selittää ,että en syö sen eväitä,, ei kuunnellut..mmm?...Onko niillä korvia?.. 'ei oo korvia ,ei häntää laisinkaan'...mutta tämä ei kuulu juttuun..oota..
Niiin, ne kakarat ..niillä oli outo kieli,, että ne silipoo! Oot varmaan nähnyt, keskeltä halki,,iuuhhh!
Mihin olin tullut? Siinä nyt istuin yltäpäältä hiekassa, tukka märkänä roikkuen, uimalasit silmillä ja räpylät jalassa, kaunis uimaasu roikkui arveluttavasti ja vihreä levä kiertyi jalkojen ympärillä ja...ja ...'nyt se tulee,,nyt se lähenee..ei edes tupakkaa mieleni tee,,' TÄLLÄ KERTAA KIINNI SEN SAAN... Heiii takaaasss.....*läp,,läp,,kops...läp... prkl..läp..* Puhdas taklaus.. Hähähäääää... ;)))) "Hellouuuuu..muru!" ;D - ei millään kiinnosta
*MURUKULTA* kirjoitti:
Niif..niifff *pyyhkii kämmenselkään..jotain..* V-vaikea sanoa miksi otin, ehkä sik-siksi, kun ei ollut kuin se...se..?..ssss... HUIHAI!! *aivan sairaasti pärskintää* "APUAA,, APUAA!!", hai huusi mennessään. "Odota hai! Ei sinne päin ollenkaan!"
Yritin huutaa sen perään, mutta se vain paranti uintiaan kuin sika... Sekään ei ymmärtänyt minua, vaikka kuinka yritin selittää ,että en syö sen eväitä,, ei kuunnellut..mmm?...Onko niillä korvia?.. 'ei oo korvia ,ei häntää laisinkaan'...mutta tämä ei kuulu juttuun..oota..
Niiin, ne kakarat ..niillä oli outo kieli,, että ne silipoo! Oot varmaan nähnyt, keskeltä halki,,iuuhhh!
Mihin olin tullut? Siinä nyt istuin yltäpäältä hiekassa, tukka märkänä roikkuen, uimalasit silmillä ja räpylät jalassa, kaunis uimaasu roikkui arveluttavasti ja vihreä levä kiertyi jalkojen ympärillä ja...ja ...'nyt se tulee,,nyt se lähenee..ei edes tupakkaa mieleni tee,,' TÄLLÄ KERTAA KIINNI SEN SAAN... Heiii takaaasss.....*läp,,läp,,kops...läp... prkl..läp..* Puhdas taklaus.. Hähähäääää... ;)))) "Hellouuuuu..muru!" ;DMielikuvitusta kyllä tuntuu piisaavan, mutta sehän on jo todettu moneen kertaan. Kirjoittajalla on valtava tarve pistää juttujaan esille, olivatpa runoyrityksiä tai eivät. No, eipä ole minulta pois:)
- *MURUKULTA*
ei millään kiinnosta kirjoitti:
Mielikuvitusta kyllä tuntuu piisaavan, mutta sehän on jo todettu moneen kertaan. Kirjoittajalla on valtava tarve pistää juttujaan esille, olivatpa runoyrityksiä tai eivät. No, eipä ole minulta pois:)
Kun sun ei ole pakko ollenkaan käydä lukemassa minun 'tekeleitäni' , eikö niin? Hyppy yli, sekään ei ole sinulta pois! Loiki vain iloisesti runojen pariin, vai mittee?! ;)
Mukvaa iltaa...et laittanut nimeäsi... - en luekaan
*MURUKULTA* kirjoitti:
Kun sun ei ole pakko ollenkaan käydä lukemassa minun 'tekeleitäni' , eikö niin? Hyppy yli, sekään ei ole sinulta pois! Loiki vain iloisesti runojen pariin, vai mittee?! ;)
Mukvaa iltaa...et laittanut nimeäsi...ja kun harvemmiten enää luen, voinhan minäkin odottaa jotain yllättävää tällaisilta "muruiltakin".
Siis positiivisesti yllättävää -ja ehkä vähän jotain tasoakin...
No, eipä minullekaan reissulle lähtiessäni kauhalla eväitä reppuun kipattu:( - *MURUKULTA*
en luekaan kirjoitti:
ja kun harvemmiten enää luen, voinhan minäkin odottaa jotain yllättävää tällaisilta "muruiltakin".
Siis positiivisesti yllättävää -ja ehkä vähän jotain tasoakin...
No, eipä minullekaan reissulle lähtiessäni kauhalla eväitä reppuun kipattu:(Älä odota mitään, niin et pety enempääsi! Ai niin, sinähän et käy lukemassa.. :))
- *tomppa*
...oikein herkkä ja kaunis. Uppoaa myös tälläisen karvaperseen tajunnanvirtaan...
Kiitos!- *MURUKULTA*
ÖÖööö..tota...j-joooooo niii...
*ummistaa silmänsä ja yrittää olla näkemättä kuvaa gorillasta, joka hakkaa rintaansa*
Kiva kun pidit...uppos..ööö..herkkään..*mmmmm* tajunnanvirtaan...*ei onnistu**nauraa*
Eeeenkä naura...!! :O
Läähättää...kun on kuuma pvä..hö, tietty! :D
Tanks to juu tomppa! :) *pää ämpärissä*
- TöllinLiisa
Elävästä elämästä
ne oopperanki esitykset.
Surullista, kyyneliä
lapsen ja miehen kasvoilla.
Taivaski - itki
Koskettavaa - huokaus
Itkeeköhän - rakkaus?
Itkee se - syvintä itkua
Elämän näyttämöllä - tänää
Nestyykiä tässä kohtaa,
astelit kyynelistä märkä - varmaan kynäski.
Sinne sinulle kesän vieno tuuli - tuoksuineen .Liisa- *MURUKULTA*
Ooperassa ne kuolla kituu ainakin pari tuntia,,,
reunasta toiseen raahautuu ja huutaa niin että korvat menee,,on se kauhiaa!! ;)))
Opperan ulkopuolella hiljaa varjossa itketään
salaa toisten katseilta -
Sateeksi sanotaan tai miksi vaan,
ettei kukaan arvaa,,,
Niin piilon halutaan - sydän rikki mennyt
haavoilla - yksin käpertyy - eihän kukaan nää
Kyllä rakkaus itkee, kun sitä ei valita..
mutta jää odottamaan että kutsutaan! ;D
Kaunista helteistä kesäpvää, L ! :) *huh*
- Silja.
Tässähän olisi ollut ainesta vaikka novellin tai romaanin alkuun?! Jäin kaipaamaan jatkoa tarinaasi.
- *MURUKULTA*
Juuh..kun olisi sitä aikaa...hiljaista aikaa..
Ehkä ideoita olisikin muutaman jo.. pöydällä..eiku lattialla..?..mmm..hitsi..*voiko paikat mennä vielä enemmän sekaisin* vaikea kysymys..
*konttaa lattialla ja pöydän alla* kops! AI!..
Se on joskus niin pienestä kiinni..rakkaus..jos myöhästyy... vaikka tai muuta,,
Liian syvältä elämä kosketti, niin että sattuu -
Mitäänkö ei ollutkaan, sade huuhtoo jäljet
Ei ole mitää, mitä voisikaan seurata - mennyt !
Tarinat jatkuu,,, mutta onnellinen loppu pitää olla! :)
Kiitos Silja ja mietitään lisää,,,vaikka sitten kun kuumuus vähän hellitää! Mukavaa hellepvää ! :)
- Z**
satteessa värjöttelevä tyttönen
se sama Roosa josta talavella kirjottelit?
Ja onkohan sillä jottae teerenpeliä
tuon vahtimestarin kanssa?...Tiijätkös
että Roosa on ollu minulla kesäpiikana mutta
lähti livohkaan kesken päevän pottupellolta
kun erehyin antamaan palakan etukätteen ja
olj viellä semmone puhe että vinttikammarin
vuokra hoijjetaan luonnollisella tavalla eekä rahhoo
käytetä.....- *MURUKULTA*
Ei tiää oo sama. Kato vaikka!
Tää on nuor neito,, ensrakkauen lumo
haihtunna pikkuhiljoo, vuaan tarina ei kerro
mitä tapahtunna,,
Suop jokkainen uatella ite miten vuaan halluu..
Ja tiä vahtimestar kuvoo vanhaa viisaut,
ko ol tuot elämää jo takana ja tietee notta...vuaan
empä kerrokkaan suat ite uaatella senii!
Voi sinnuu, Roosa ol keitetty niin mones jotta,,
ittes suaat syytee ko sillain palakan annot!
Vai hetkinen ,,,tarkotakko sie sitä pikku Mariijaa,
se värjötel siel portail, voi polonen, kyl se varmaan
on jo piässy hyveen kottiin, piäätetään nii! :)
Tiäytyy sannoo ,notta se muuten on simmonen kirjotusräpöstys,
et tulloo syvänallaan kiv, ko tulloo mieleen kaik muut pienet jotka tarttis suojoo..
Ois nii paljon paikattavaa..
Kiitos, Z** tästä, ja pietään huol toisista! :)
- vakava
►---------♥---------♥---------◄
Valot lamppujen on jo sammuneet
teateri vaattet on farkuiksi vaihtuneet
Kansa matkalla on jo kotiin päin
näytös iltamme päättyi juuri näin
Moni muistelee iltamme tarinaa
kansan joukosta kuuluu sorinaa
kaikki miettivät vain omaa rooliaan
ja huomis päivän huoliaan
Hyvää yötä Murukulta
saat hyvänyön suukon multa / ec ♥♥- *MURUKULTA*
Elämäkö kuin varjetee
Narrin kyynel - huomenna maalataan uudelleen
Ei aito sekään - saati nauru iloisin
sisältääkö sekin terävän tikarin
Valkoiset kasvot, punainen suu
liikkeet tutut - ei vaihdu muuksi
Sade pesee kasvot - totuus paljastuu
piiloon juosta tahtoo kaikki muut
Totuus tanssii sateessa - pianon soidessa
Ehkä sittenkin ikkunaruudun takana -
prinsessa saakin vihdoin rakastaa
Viattomuus - salaa ruusu tuoksuu
kyllä - näin päätän - tapahtuu ! :)
Ei kaikki ole näytelmää,
näin Muru päättää tarinan tään!
On jossain sydän paikallaan,
sen täytyy löytää minun vaan :þ
Ihanaa kesäistä iltaa ja,,,hyvää yötä, EC Alex-muru ! ;)
Taas sitä itseään,,,kaunista tunteen paloa.
Voi kuinka rakastankaan lukea.
Elää mukana.
Vaikka vain haamuna.
Heijastumana yön taivaalla.
Kiitos- *MURUKULTA*
Pieni sydän - sitä elämä raavistaa
Synkkää hetkeä elää näin saa
Esirippu laskee - hiljaisuus
kyynel vierii ei saavu rakkaus
Mutta Gitta, saapuu huominen, pois pyyhkii kyyneleet, vai mittee! :)
Aurinko jo näyttää kyntensä,, kuuma päivä tulossa
vietetään iloinen torstai.. huh :D !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329