Keskikesän aamuyössä leijailevat usvarepaleet lyövät lempeinä kapeasta valokeilasta vasten kasvoja. Ilma enteilee Hämäävästi Oivallisille hellepäiville jatkoa. Maantien reunojen runsas pensaskasvusto vilahtelee kuitenkin vaaleiden sumuhaituvien takaa, jo pian nousevan auringon ensikajon varjoissa mustana ja arvoituksellisena. Nopeus lisääntyy kavalasti kosteassa ja hapekkaassa ilmassa ja kierrosmittarin viisari hipoo huomaamatta punaista sektoria.
Suoran päässä tie kaartuu loivasti vasempaan. Mutkan taakse ei näe, siellä odottaa pimeys. Muutaman hyytävän, salamana huitaisevan sekunnin kuluttua iso eläin yrittää paeta lehvistön suojaan eturaajoillaan raahautuen. Kauempana pientareella makaa pienempi hahmo liikkumattomana. Metsän reunassa, tien oikealla sivulla auringon ensi säteissä hohkaa vielä äsken niin kuumana käyneen moottorin hiipuva väreily. Hiljaisuus.
Hitaasti himmenevän ajovalon kapeassa valokeilassa leijailevat usvarepaleet saavat seurakseen muutamia öljynsinisiä savukiekuroita.
On tulossa kaunis heinäkuun päivä…
Piru tarakalla vai...
5
703
Vastaukset
- selkeäHuijaus
Tämähän oli aika hyvä. No kyllä nyt respekti kasvaa.
Taidanpa lähteä paskalle. Tuli illalla juotua muutama sidukka liikaa, kun niin juilii. Ettei taas olisi löysällä niinku viimeks. Ei pomokaan tykänny ku lähdin kesken päivän, mutta ei sitä jaksa pöksyt märkänä.
Ai saakeli ku joskus näkis turon ihan livenä. Siinä se on homo, oikeen kateeks käy. Onkohan sillä semmonen strommi... Se on oikee motoristi, perkele semmonen mustaki joskus vielä tulee ja kun kirjottelen näitä saakelin höyrykertomuksia, niin jotkuthan jo uskookin niin.
No jopas on kylmä rinki pytyllä ja paskaa tulee kun vaan pyllistää. On se hyvä tää uus sovellutus jossa ajatukset voi siirtää suoraan koneelle.
Kohta mä meen ja soitan sille ullalle, että mulla on uus mopo, valehtelen taas ja saan lovee jos vaan uskallan pyytää...- olla
kesä loman riemua.
- ArcticEli
se tärkein jonka motoristi kokee, kun usva nousee pelloilta...
Ne pienet vihertävänvalkeat ötökät, jotka liimaa sun visiiris täyteen...
Et viitääkymmentä kilometriä pääse kesäyössä ilman, et pysähdyt pyyhkimään visiiriäs...
Oliko unes tottakaan???- vähän mallista
en oo huomannu mitään ötökkäongelmaa,kun edessä on hyvin ilmaa ohjaava kate. Visiirin voi pitää auki ja mulla se on yleens pelkästään aurinkolippana.Umpipotan sisälle ei saa kunnolla kesätuoksujakaan.Seuraava kypärä on tosiaan avomallinen. Tiety jos malli vaatii umpipönttöä,eri juttu.
- asiallista
pitäisiköhän tällaiset sadut poistella, kun eivät ole ihan asiaan kuuluvia jorinoita?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774814- 123376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6791903- 1171831
- 1381747
- 451515
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431