Niin, itse en sellaisia ihmisiä "eläinten ystävänä", jotka ovat "eläinrakkaita", mutta ostavat kaupasta tuotettua lihaa ilman minkäänlaista omantunnon kolkutusta.
Eläinten ystävä?
14
973
Vastaukset
- en voi
pitää sellaisia ihmisiä eläinten ystävinä, jotka ostavat kaupasta lihaa lemmikeilleen.
- antaa
kissani kuolla nälkään eläinsuojelun nimissä ja ruokkia sitä kurkulla ja salaatilla, Haloo! Eläimet syövät toisiaan pysyäkseen hengissä, se ero on ihmiseen. Ihminen taas pystyy tekemään valinnan olla syömättä, koska pystyy elämään ilman lihaa, toisin kuin esim. kissat!
Vähän sama asia kuin ne ennenvanhaan turkkeihin pukeutuneet mammat, jotka kutsuivat itseään eläintensuojelijoiksi, järjestämällä lintujen ruokintapaikoille jyviä ja silavaa, ja ostamalla pentutehtaasta söpön koiranpennun.
- Turkismamma
Vituttaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa ostaa 6 000 euron turkkia. Kannattaisi käydä koulut kunnolla ja hankkia kunnon ammatti, eikä terrorisoida yrittäjiä ja muita veronmaksajia propagandaisella paskallasi.
Huvittaa aina kun vien kierrätyskeskukseen tavaraa, esim. vanhoja huonekaluja, niin siellä ekohipit ja kettutytöt laskevat senttejään josko voisivat ostaa ekokommuuniinsa uuden sohvan, se kun maksaa jopa 30 euroa. Fattan rahat kun eivät riitä.
Eläinten ystävät ovat yleensä tasapainoisia, elämäänsä tyytyväisiä ja muut huomioon ottavia ihmisiä. He voivat pukea päällensä vaikka karhuntaljan, syödä lihaa ja kananmunia sekä pitää lemmikkieläimiä. He voivat olla myös maanviljelijöitä, turkistarhaajia tai lihakarjantuottajia.
Eläinaktivistit ja -anarkistit ovat taas useimmiten syrjäytyneitä ja taloudellisesti alempaa keskiluokkaa olevia nuoria, jotka hakevat sosiaalista yhteisöllisyyttä ja hyväksyntää liittymällä erilaisiin ongelmaryhmittymiin. He eivät tunne minkäänlaista kunnioitusta yksityistä tai yhteistä omaisuutta kohtaan ja aiiheuttavat vain hallaa oikealle eläinten suojelulle rikollisella toiminnallaan, kun eivät näe metsää puilta. Turkismamma kirjoitti:
Vituttaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa ostaa 6 000 euron turkkia. Kannattaisi käydä koulut kunnolla ja hankkia kunnon ammatti, eikä terrorisoida yrittäjiä ja muita veronmaksajia propagandaisella paskallasi.
Huvittaa aina kun vien kierrätyskeskukseen tavaraa, esim. vanhoja huonekaluja, niin siellä ekohipit ja kettutytöt laskevat senttejään josko voisivat ostaa ekokommuuniinsa uuden sohvan, se kun maksaa jopa 30 euroa. Fattan rahat kun eivät riitä.
Eläinten ystävät ovat yleensä tasapainoisia, elämäänsä tyytyväisiä ja muut huomioon ottavia ihmisiä. He voivat pukea päällensä vaikka karhuntaljan, syödä lihaa ja kananmunia sekä pitää lemmikkieläimiä. He voivat olla myös maanviljelijöitä, turkistarhaajia tai lihakarjantuottajia.
Eläinaktivistit ja -anarkistit ovat taas useimmiten syrjäytyneitä ja taloudellisesti alempaa keskiluokkaa olevia nuoria, jotka hakevat sosiaalista yhteisöllisyyttä ja hyväksyntää liittymällä erilaisiin ongelmaryhmittymiin. He eivät tunne minkäänlaista kunnioitusta yksityistä tai yhteistä omaisuutta kohtaan ja aiiheuttavat vain hallaa oikealle eläinten suojelulle rikollisella toiminnallaan, kun eivät näe metsää puilta.En yleensä vaivaudu vastailemaan nettiangstiprovoiluihin, se on yhtä hedelmällistä kuin käteen veto, mutta eläinrakas ihminen VS. eläinaktivisti vertaus oli hauska... tai sitten ei!
Kuriositeettina vielä mainittakoon, että mulla on miljoona ziljoonaa Euroa, kun kerran kypsänä ihmisenä et suinkaan lähtenyt muuta kuin leimaamaan ihmisiä varallisuutensa perusteella - hyi, hyi!
Kyl mun sitten varmaan tarttee perustaa turkistarha jos en muuten eläinystävästä käy, tai edes tappaa eläin tai pari.
Oikeastaan en mikään erityisen eläinrakas ihminen olekaan (joka kai selittää tasapainottumuuteni), haluan vain kunnioittaa elävän olennon oikeuksia hänen ainutkertaisella taipaleellaan.- pitääkö minun
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
En yleensä vaivaudu vastailemaan nettiangstiprovoiluihin, se on yhtä hedelmällistä kuin käteen veto, mutta eläinrakas ihminen VS. eläinaktivisti vertaus oli hauska... tai sitten ei!
Kuriositeettina vielä mainittakoon, että mulla on miljoona ziljoonaa Euroa, kun kerran kypsänä ihmisenä et suinkaan lähtenyt muuta kuin leimaamaan ihmisiä varallisuutensa perusteella - hyi, hyi!
Kyl mun sitten varmaan tarttee perustaa turkistarha jos en muuten eläinystävästä käy, tai edes tappaa eläin tai pari.
Oikeastaan en mikään erityisen eläinrakas ihminen olekaan (joka kai selittää tasapainottumuuteni), haluan vain kunnioittaa elävän olennon oikeuksia hänen ainutkertaisella taipaleellaan.sinun mielestäsi tappaa se koska minä ostan kaupasta lihaa? silti minä rakastan koiraani ja se minua, sinun suppeaan suvaitsevuuteen ei mahdu ilmeisesti muut ihmiset kuin sinä ja ne jotka olet mieltänyt kaltaisiksesi.
pitääkö minun kirjoitti:
sinun mielestäsi tappaa se koska minä ostan kaupasta lihaa? silti minä rakastan koiraani ja se minua, sinun suppeaan suvaitsevuuteen ei mahdu ilmeisesti muut ihmiset kuin sinä ja ne jotka olet mieltänyt kaltaisiksesi.
Jos on mielestäsi eettisesti arveluttavaa syöttää koirallesi liharavintoa, niin aina voit yrittää totuttaa sen kasvissafkaan. Maailman iäkkäimmäksi elänyt koira eli kasvisravinnolla.
Tai vaihtoehtoisesti voit käydä lähiteurastamossa pummaamassa "teurasjätettä".
PS. Suvaitsen kyllä monenlaista ihmistä, mutten kaikenlaista käytöstä.
Se mitä ihminen tekee heikoimmilleen, eli eläimille, ei ansaitse minkäänlaista hyväksyntää - jos se on suvaitsemattomuutta, niin olkoon.- betalar eller så???
Turkismamma kirjoitti:
Eläinaktivistit ja -anarkistit ovat taas useimmiten syrjäytyneitä ja taloudellisesti alempaa keskiluokkaa olevia nuoria, jotka hakevat sosiaalista yhteisöllisyyttä ja hyväksyntää liittymällä erilaisiin ongelmaryhmittymiin. He eivät tunne minkäänlaista kunnioitusta yksityistä tai yhteistä omaisuutta kohtaan ja aiiheuttavat vain hallaa oikealle eläinten suojelulle rikollisella toiminnallaan, kun eivät näe metsää puilta.Noniin just. Itse olen hyvin toimeen tuleva, koulutettu työssä käyvä nuori nainen. Lukeudun kyseisiin eläinaktivisteihin, joita niin kovasti paheksut, mistään mitään kuitenkaan tietämättä.
En ostaisi ihailemaasi turkkia koska en halua näyttää halvalta venäläiseltä uusrikkaalta ja pitää kuollutta eläintä ylläni. Sinä taidat haluta, mutta omapahan on häpeäsi, kun et tajua miten naurettavan vanhalta kantturalta näytät turkki päällä.
Ihmetyttää myös tuo sinun luulo, että näillä köyhillä "hipeillä" ei riitä rahat kun iskän rahat ei riitä, ehkä heidän rahat eivät riitä siksi, kun he nimenomaan maksavat ITSE omat ostoksensa. Arvostan heitä siinä, että he käyttävät rahansa sellaiseen, mikä ei riistä muita, toisin kuin sinä. Sinun puheistasi kuultaa kilometrin päähän, että jos ei iskä maksa niin mies kyllä maksaa..?
Ja tiedoksi: eläinten ystävä ei ole synonyymi sanalle eläinten oikeuksien puolustaja. Kiitollinen olen myös siitä, että en ole kaltaisesi "eläinten ystävä".
Ja huom! Koulutus ei tarkoita samaa kuin sivistys. Säälin sinua myös empatian puutteestasi. Varsinkin läheisiäsi. Vaikutat melko onnettomalta.
Voit myös ehkä olla koulutettu, mutta sivistyksen puutteesi paistaa kauas myös siitä, että oletat KAIKKIEN eläinaktivistien toimivan lainvastaisesti. Vain pieni osa käytännössä toimii näin. Suurin osa toimii täysin lain mukaan, esim. Animalia ry toimii täysin lainkirjainta noudattaen. Koitahan raukkapieni hankkia hieman sivistystä itsellesi.
- vaihtoehto
Jos markkinoiden tarjoama valikoima ei anna kuluttajille mahdollisuutta vaikuttaa ja sinua häiritsee tuo tilanne, sinun EI pidä:
- yrittää vakuuttaa kuluttajaa valinnoistaan
VAAN SINUN PITÄÄ:
- lähteä toimimaan parempien vaihtoehtojen tuomiseksi markkinoille, vaikkapa sitten tuottamalla sitä lihaa itse
Muuten ole hiljaa. - helvetti..
Ai helvetti että täällä taas paistaa itsekehu ja hurskastelu - oikein alkaa oksettamaan.
- Pohdiskeleva II
Kirjoititko päissään vai muutenko vaan puuttuu sanoja?
No asiaan...Monenkos eläimen kuvitteleet kuolleen kaupasta ostamiesi virheettömien vihannesten ja hedelmien vuoksi? Kaikki tuskallisesti myrkyllä tapettuina...
Tuskin oastat matoista salaattia, omenoita tai muita tuotteita:)Ne kaikki ovat kuolleet juuri sinun nirsostelusi vuoksi:) Vai lasketko eläimiksi vain ne isokokoiset jotka näyttää söpöiltä? :)- 1977
...kuitenkin se näkyvä söpö eläin syömättä, toisin kuin sinulta. Ja se näkyvä söpö eläin on ravintonsa vuoksi tappanut varmasti ainakin päivittäin yhtä paljon hyönteisiä kuin kasvissyöjä. Vai meinasitko, että se lehmä sylkäisee madon heinältä pois? Tai maan viljelijä väistää lehmän rehuja paaluttaessaan jokaisen kuoriaisen?
Oliko vähän turha paasaus sinulta? Pohdiskele vähän enemmän; tilanne on kasvissyöjälle miinus yksi lehmä teoriasi mukaan.
- hellämieli
Se riippuu jokaisen ihmisen omasta käsityksestä eettisyydestä.Mikä on eläinten ystävä tosiaan.Itse olen pohtinut voinko sanoa harrastavani jotain lajia.Jos lenkkeilyä miten paljon täytyy lenkkeillä.Tästäkin on jokaisella oma käsitys.Jos jotain kallista harvinaisenpaa lajia riittääkö vähenpi jotta voi sanoa harrastavansa.???Ollaan kukin niin hyviä eläinten ystäviä,kuin voidaan omasta mielestä olla.Miksi täällä täytyy haukkua ja kirjoittaa rumasti.Minusta se on ainakin epäkohteliasta kanssa ihmisiä kohtaan.Ja varmasti myös loukkaavaa!
- eläinten "ystävä"
Eli ystäväni omistaa kolme koiraa. kaksi heistä on tuotu virosta (pelastakaa eläimet ry:n kautta). Ystäväni kohtelee koiriaan minusta aivan ihmeellisellä tavalla. Hän käyttää koiria kaksi kertaa vuorokaudessa ulkona tarpeillaan(hän asuu maalla.) Hän käyttää myös koiriaan ulkona kun hänelle sopii. Eli jos hän herää klo 12:00 hän käyttää koiria silloin. Koirat saatavat olla yksinään jopa 24h. Koiria rangaistaan myös siitä jos he tekevät tarpeensa sisälle. Koirille syötetään pelkkiä pakeloita, öljyssä ja vedessä. muuta nämä koirat eivät emännältään saa. Ps.kolmas koirista on 14 vuotias vanhus. pps.ystävälläni on myös muita eläimiä... Ja vielä ystäväni ihmetteli kun sanoin hänelle, että minun pitää olla koiran vahtina koska vanhempani lähtevät hääjuhliin. "hän kysyi, että eikö se osaa olla päivää yksin" Tällä viestillä yritän kysyä, että mitä voisin itse asialle tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602844
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 802216
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408