missä koira

kun omistajat ei kotona?

eli mikä on koiralle paras paikka kun itse ei olla kotona? siis sisällä. tähän asti olen pitänyt omakotitalossa niin että olen sulkenut maakuuhuoneiden ovet niin koiralle on jäänyt käyttöön eteinen,olohuone,keittiö,pitkä käytävä sekä kodinhoitohuone eli paljon tilaa. toinen vaihtoehto on sitten sulkea ainoastaan yhteen huoneeseen. kumpi on parempi vaihtoehto? koira on tuhonnut aika paljon paikkoja yksinollessaan vaikkei ole ollut yksin kuin max.4h ja on jätetty puruluita leluja ym. nyt en haluasi enää jättää sitänäin suureen tilaan.ettei riko enempää. koira on 1v labbiksen ka kultsun sekoitus ja ollut meillä reilun kuukauden.

onko koiralle haittaa jos jää yhteen huoneeseen?

5

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::,::;:::::::

Ei koiraa saa teljetä! Ymmärrän kyllä että makkarin ovet on kiinni.
      Anna koirallesi kaikenlaisii keppei ym ym purtavaksi niin huonekalut säilyy. Mielummin siivo kuin rikkinäinen huusholli.

• nimenomaan

koiran saa teljetä.
        parempi uudelle pennullekin uuteen kotiin tullessa ja sen yksin jäädessä on pienemmät ja turvallisemman tuntuiset ympyrät.

lisäksi siinä samalla tulee eliminoitua sähköjohtojen yms vaarat.

laita koira sellaiseen huoneeseen jossa se mahdollisimman vähän saa tuhoa aikaan ja missä sillä on oma paikka.

• muppelo

yksin ollessaan koiran on turvallisempi olla yhdessä huoneessa, ei tarvi vartoida koko huushollia. meidän koiralla on käytössä makkari, jossa vesi ja peti. eikä muppe(7kk) ole toistaiseksi tuhonnut mitään.

• riittävä tila

Mielestäni eteinen, keittiö ja olohuone on ihan riittävä ala koiralle. Ei sen ole pakko makuuhuoneeseen päästä omistajien poissa ollessa.

Kun minulla oli pentu, suljin makareiden oven ja olkkariin oli portti kiinni. Pennulla oli käytössä kookas sisäeteinen ja keittiö. Makuualusta oli eteisessä ja lisäksi oli paljon puruluita ja leluja. Myös pääsy ulkoeteiseen oli estetty, ettei pentu syö kenkiä.

Pentu ei tehnyt tuhojaan vai pureskeli sohvien sijasta puruluitaan.

Nyt koira on jo yli 6 v eikä töihin lähtiessä suljeta kuin ulko-ovi. Koira kai nukkuu omalla patjalla töissä ollessamme.

• Ei haittaa vaikka jääkin yhteen huoneeseen, pidetäänhän koiria yksiöissäkin, ihan asumassa siis :) Piskinpoijalla (2,5v) on päivisin (6-7 tuntia) käytössä yksi isohko huone, jossa oma peti, juomakuppi ja puruluita. Huone on ns. koiraturvallinen: ei johtoja, ei hellaa...

Päivisin poika taitaa nukkua suurimman osan ajastaan, naapurin mukaan seuraa myös ikkunasta ohikulkevaa liikennettä ihan rauhallisesti. Illalla sitten on virtaa täynnä kun me tullaan kotiin...

Illalla sitten tietysti koko talo on käytettävissä, lisäksi illat on muutenkin aktiivista toimintaa: parin tunnin lenkki, tokoilua/agilitya pikku erissä, yleistä riehuntaa ja seurustelua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe