Ja nuoret ovat epäkohteliaita...

Tänään ennen työvuoroa menin Ärrälle ostamaan tupakkaa. Siinä kiltisti menin kassajonon perille odottelemaan vuoroani. Eiköhän sitten muuan mummeli tule ovesta ja kävelee kylmänviileästi vain eteeni. Kyllä rupesi kiukuttamaan, mutta enpäs sitten viitsinyt huomauttaa asiasta, niin kiire ei minulla ollut. Aina kuulee puhuttavan nuoremman väestön käytöstapojen puutteesta, mutta kylläpä itse olen tähän ikään mennessä saanut kohdata niin monta tökeröä ikäihmistä(kin)...=(

19

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä myös....

Olen myös tullut asian huomanneeksi, jos lenkillä kevelet vasenta puolta niinkuin pitää ja vastaan sattuu tulemaan ikäihminen niin sinunhan siinä pitäisi väistää. täälläpäin sairaalan päivystyksessä on aina kauhea jono ja ne menevät kiirreellisyys järjestyksessä niin kyllä ne keksivät jos jonkin moista että pääsevät jonon ohitse.he taitavat luulla että ikä on jokin meriitti jonka kustannuksella he saisivat etu oikeuksia. ja olen kuullut myös monen mukavan ikäihmisen sanovan että monella heidän ikäisistään on liian suuret luulot. okei ovat he olleet suomen rakentamassa aikoinaan sodassa jne...mutta ei sillä tittelillä nyt ihan kaikkea saa tehdä...Kohtuus kaikessa!!

• Sisu-haukku

kyllä niitäkin vanhuksia vaan on. Ja ärsyttää se kun tarttis olla pokkaa sanoa mut sit ei viitti ja kotona kimpaannuttaa älyttömästi.
      Vaikka nykyään puutun jo kiivaammin jos joku yrittelee jotain, alkaakohan mulla ikä painaa =)

• jättänyt

ne tupakat ostamatta! Pilaat oman ja lähiympäristön terveyden. Aika turha kessuttelijoiden valitella toisten käytöksestä, kun itse saastuttavat myrkyillään toisten hengitysilmat.

eipä mulla muuta...

• jotkut vanhoista ihmisistä ovat todella kovia etuilemaan. Tavarataloissa huomaa hyvin asian samoin torilla. Onneksi ei noita sentään määrään nähden ole monia.
      Sinun olisi vain pitänyt mainita: Hei jono on täällä.

• sitä rasismia

Voi kauhia, kyll oli iha hirviä mummeli! Ihan suoraan sanon että kyllä olet naurettaa,
      'hyväkäytöksinen' nuori/ko ?
      En kyllä moisesta kehtaisi aloitusta tehdä.

• ...täällä saa aloituksen tehdä kukin mistä haluaa. Ja kyllä, on minulle penskana käytöstavat opetettu.

• Ei ne vanhat ihmiset ole sen kummempia kuin nuoretkaan, ihan ihmisiä ovat nekin.... samallalailla voivat olla huonosti käyttäytyviä kuin muutkin ?!
      "Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa"
      niin se taitaa mennä..... ;))

• ...pointtini olikin että löytyy niitä torveloita kaikenikäisistä...

• MarzaH kirjoitti:

...pointtini olikin että löytyy niitä torveloita kaikenikäisistä...

Se on ihan tosi, kyllä niitä löytyy...ei voi lokeroida ketään erikseen..

• Sikra kirjoitti:

Se on ihan tosi, kyllä niitä löytyy...ei voi lokeroida ketään erikseen..

...on vain useimmiten kuulla nuorempaa sukupolvea morkattavan tästä "pahuudesta". Juurikin sitä yleistystä.

• MarzaH kirjoitti:

...on vain useimmiten kuulla nuorempaa sukupolvea morkattavan tästä "pahuudesta". Juurikin sitä yleistystä.

No juu sehän on myös sitä huonoa käytöstä, vahditaan vaan jotain määrättyä ikäluokkaa ja suljetaan silmät ja korvat muilta...

• niinpäniin..

Yhtiökokouksessa piti päättää korjaustöistä 70-luvun taloon. Takapenkistä kuului kamala ölömölö ja kysymyksiä esitettiin eikä kuunneltu vastauksia vaan huudettiin päälle..kyllä alkoi hävettämään näin nuorena ihmisenä, jonka yläasteikä on vielä hyvässä muistissa..korjaukset saatiin läpi, onneksi, ja vihat niskoille meille töissäkäyville "nuorille" kolmekymppisille.. ;)että mummut ja paapat sielä metelöi =)
        samat tarinat jatkuu kun ohitse kävelen, milloin on liian hieno auto tai ei ole aikaa pihatöille (työaikaan)tms. TOIVOTTAVASTI musta ei tule samanlaista...!

• hatam

En ota kantaa tähän yhteen juttuun; kaikilla meillä olisi parannettavan varaa käyttäytmisesssä.

• Vanhat ensin

Kyllä vanhuksilla pitää olla oikeus mennä edeltä. Sama periaate,kun otat uuden pennun, niin vanhan koiran täytyy saada esim. ruoka ensin, tervehtiä ensin, yleensä kaikki ennen nuorta pentua. Sama periaate on ollut ihmisillä, ainakin ennen vanhaan. Tämä, että nuoret saa vanhempia kunnioittamatta etuilla ja aukoa päätään on aika uusi ja lähinnä rappeutuneen länsimainen ilmiö.

• hatam
        Vanhat ensin kirjoitti:

Kyllä vanhuksilla pitää olla oikeus mennä edeltä. Sama periaate,kun otat uuden pennun, niin vanhan koiran täytyy saada esim. ruoka ensin, tervehtiä ensin, yleensä kaikki ennen nuorta pentua. Sama periaate on ollut ihmisillä, ainakin ennen vanhaan. Tämä, että nuoret saa vanhempia kunnioittamatta etuilla ja aukoa päätään on aika uusi ja lähinnä rappeutuneen länsimainen ilmiö.

kaikilla ikäryhmillä olisi kyllä parannettavaa käyttäytymisessään.

Nuoria tunnen monia, omat lapset mukaanlukien, jotka aina ovat antaneet etusijan vanhemmille ihmisille. Mutta huom. jo vanhuksille, ei meille keski-ikäisille.
        Tai vanhus minä rupean jo itsekin olemaan.

Mutta toisaalta, tiedän myös iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät edes tunne sellaista sanaa kuin oikeus. Heidän pitäisi saada kaikki; eturivin paikat, pienimmät jonotusnumerot jne.

• Vanhat ensin
        hatam kirjoitti:

kaikilla ikäryhmillä olisi kyllä parannettavaa käyttäytymisessään.

Nuoria tunnen monia, omat lapset mukaanlukien, jotka aina ovat antaneet etusijan vanhemmille ihmisille. Mutta huom. jo vanhuksille, ei meille keski-ikäisille.
        Tai vanhus minä rupean jo itsekin olemaan.

Mutta toisaalta, tiedän myös iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät edes tunne sellaista sanaa kuin oikeus. Heidän pitäisi saada kaikki; eturivin paikat, pienimmät jonotusnumerot jne.

tuosta, että vanhempien ihmisten pitäisi saada kaikki; eturivin paikat, pienimmät jonotusnumerot jne.

• Vanhat ensin kirjoitti:

Hetkonen...Meni hiukka yli hilseen tuo "Tämä, että nuoret saa vanhempia kunnioittamatta etuilla ja aukoa päätään on aika uusi ja lähinnä rappeutuneen länsimainen ilmiö." Jaahas, siitähän tässä olikin kyse.

• sinusta kyse
        Vanhat ensin kirjoitti:

siitä että aloittaja olisikin itse halunnut kiilata vanhuksen??!!??
        Ei, kyse ei olut siitä, vaan siitä että vanhus teki väärin, oli sitten 70 tai 100 vuotias.
        Jos ei jaksa enää seistä ym, voi aina kysyä kohteliaasti voisiklo mahdollisesti päästä ensin, ei tarvitse vain tunkea!

torvia löytyy joka yhteiskunta- ja ikäluokista, vanhuksille töykeys vain jostain kummansyystä sallitaan?
        Se, jos mikään on tasaarvoa, että myöskään vanhukset ( ei sen enempää nuoretkaan ) etuile, tai käyttäydy muutenvain töykeästi!

Et voi tosissasi verrata vanhaa ihmistä koiraan?
        Ihminen kyllä ymmärtää ettei ole vähempiarvoisempi tai jotenkin unohdettu jos tulee viimeisenä paikalle ja ja joutuu odottamaan vuoroaan, niinkuion kaikki muutkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe