Olen nyt hiukan hakoteillä ja kauhuissani. Viime vuoden keväällä saimme häätömääräyksen maksamattomasta vuokrasta mutta hoidimme sen rahalla joten asunnosta ei tarvinnut lähteä. Mites nyt kun haluaisimme muuttaa ja tähän asti kaikki vuokrat ok. Vuokraako edes nykyinen meille asuntoa.
Sitten olisi toinen. Minulla oli silloin samaan aikaa yksi lasku maksamatta josta sitten tuli oikeudesta lappu silloin keväällä. Oli hätä tuon asunto jutun kanssa että unohdin tämän oisen kokonaan enkä muistanut soittaa. Minulle sanottiin että soita sinne firmaan. Ei minnekkään ulosottovirastoon. Nyt sitten siitä on yli vuosi ja muistin sen asian. Mitä minun pitäisi tehdä. Luulisi että ulosotosta olisi tullut jo joku kirje. Vai onko se edes ulosotossa...APUA kaivataan.
Anteeksi sekava sepustus
Ulosotto
5
1392
Vastaukset
Tee seuraavasti eti jostain tuo unohtunut lasku ja maksa se pois esim laskunmaksuautomaatilla jos et pysty kokonaan maksa edes osa.Kaiva oikeuden lappu esiin ja tutki siittä velkojan tiedot,mut ensin sulle pitää tulla haaste ja sulla on 2vko aikaa antaa vastaus tai maksaa velka pois haasteessa on maininta velkojasta kuka on jättänyt haasteen.Mut jos sulle on jo tullut oikeudenpäätös velka siirtyy ulosottoon.
Ja taas voudin kans voi sopia maksuohjelman.
Vuokraasunto onkin jo ongelmallisempi yksityiset vuokranantajat ovat kaikki erilaisia joten heistä en osaa sanoa mut kunnalliset voivat myöntää asunnon sinne vaan hakemus sisään ja odotelkaa rauhassa kyllä ne yhteyttä ottaa.Ite en oo asunukun kunnallisessa asunnossa ja sain velkojen takia 3kk vuokratakuun jonka sossu hoiti.- Mitä teen
Eli tämä lapun olen hakenut käräjiltä. Siinä on perintätoimiston puhelinnumero. Kuuden sivun pituinen nivaska. Ekalla sivulla lukee tiedoksiantotodistus ja kolmannella haaste riita-asiassa ylhäällä. Sitten siinä alhaalla lukee kanteeseen vastaaminen ja sen alla että Käräjäoikeus kehottaa Teitä vastaamaan kirjallisesti seuraavaan vaatimukseen ja sen alla eriteltyjä summia kuten pääoma, oikeudenkäyntikulut ja kulut.
Eli soitanko sinne perintätoimistoon ja kysyn tilinumeroa ja viitettä vai pitääkö minun vastata jotenkin kirjallisesti niin kuin tuossa ylhäällä on mainittu. Mitä teen kirjoitti:
Eli tämä lapun olen hakenut käräjiltä. Siinä on perintätoimiston puhelinnumero. Kuuden sivun pituinen nivaska. Ekalla sivulla lukee tiedoksiantotodistus ja kolmannella haaste riita-asiassa ylhäällä. Sitten siinä alhaalla lukee kanteeseen vastaaminen ja sen alla että Käräjäoikeus kehottaa Teitä vastaamaan kirjallisesti seuraavaan vaatimukseen ja sen alla eriteltyjä summia kuten pääoma, oikeudenkäyntikulut ja kulut.
Eli soitanko sinne perintätoimistoon ja kysyn tilinumeroa ja viitettä vai pitääkö minun vastata jotenkin kirjallisesti niin kuin tuossa ylhäällä on mainittu.Minä tekisin näin antaisin vastineen kirjallisena sekä soittaisin mahdollisimman nopeasti perintätoimistoon kysyisin laskutustiedot.
Näin on ehkä paras toimia.- Mitä teen
Niekku kirjoitti:
Minä tekisin näin antaisin vastineen kirjallisena sekä soittaisin mahdollisimman nopeasti perintätoimistoon kysyisin laskutustiedot.
Näin on ehkä paras toimia.Eli mitä siis kirjoitan sinne? Kiitos paljon avusta.
Mitä teen kirjoitti:
Eli mitä siis kirjoitan sinne? Kiitos paljon avusta.
Kerro oma vastine miksi lasku jäi maksamatta niin yksityikohtaisesti kuin muistat.
sitten soittaa perintätoimistoon ja kertoo myös sinne siitä se sitten ratkeaa parhainpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286