Ongelmani on lentokoneessa nousun ja laskun aikana korvakipu. Tiedän etten ole ainoa, mutta onko muita jotka käyttävät lääkkeitä konematkaa varten?
Taustalla muutama vuosi sitten lentokoneessa puhjennut tärykalvo ja sen "väärin arpeutumisen" tms aiheuttama paineen sietämättömyys.
Kävin juuri hakemassa reseptin lääkkeistä, Cirrus-nimistä tällä kertaa. Muilla kokemusta kyseisestä flunssalääkkeestä (?) tässä yhteydessä?
(Lääkärin mukaan supistaa limakalvoja, joka auttaa paineen sietämiseen.)
Muita korvakipuisia?
4
893
Vastaukset
- Nocturna
minulla on tuota korvakipua, ja matkapahoinvointia, eräskin 8 tunnin Kiinan-lento oli aika karsea kokemus (ei lääkkeitä), nykyisin käytän aina särkylääkettä, matkapahoinvointilääkettä ja nenäsumutetta ennen koneeseen menoa, auttaa! (matkustan harvoin).
- Ei enää höröt kipeinä
Kokeile apteekista saatavia silikonisia korvatulppia.Muovautuvat aivan korvakäytäväsi mukaisesti ja auttaa aikas satavarmasti. Tiedän mistä puhun, koska kärsin ennen vastaavasta vaivasta ja se suorastaan vie fiilikset koko lentämisestä. Tulpat maksoivat meidän apteekissa noin 9 euroa ja niitä löytyy varmasti vähänkin paremmin varustelluista apteekeista. Niitä on mainostettu esim. tänä kesänä Matkaopas-lehdessä. Kannattaa kokeilla!
- mua kanssa
Nuo kyseiset tulpat ovat auttaneen minua kanssa 100%:sti. Suosittelen.
Kuten jo toisetkin vastasivat, niin kyllä apua löytyy. Itselleni on helpotusta tuoneet Nasolin nenäsumute ja lentokorvatulpat eli airplanepluggs.Sumutetta nokkaan n.20 min ennen lentoa ja koneessa tulpat korviin, niin kylläpä auttaa. Pelkän sumutteenkin olen huomannut toimivan varsin tehokkaasti eli en välttämättä tulppia tarvitse..kokeile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864