Vartiotorniseura, tuo kaikkien alojen erikoisasiantuntija pakkaa tiukan paikan tullen vetoamaan erehtyväisyyteensä:
"Näitä julkaisuja valmistavat veljet eivät tosin ole erehtymättömiä. Heidän kirjoituksensa eivät ole henkeytettyjä, niin kuin Paavalin ja muiden raamatunkirjoittajien kirjoitukset olivat. (2. Tim. 3:16) Ja aika ajoin on ollut tarpeellista oikaista näkemyksiä, kun ymmärrys on tullut selvemmäksi. (Sananl. 4:18)" (1.6.1981 s. 19.)
Kun nyt vartiotorniseurassa tiedetään ihan ylimpiä lauteita myöden, että kirjallisuutensa saattaa olla ihan huuhaata alusta loppuun saakka, niin kuinka tuota kirjallisuutta voidaan kuitenkin pitää perusteena ihmisten tuomitsemisille?
Ihminen joka ei ole vartiotorniseuran kanssa samaa mieltä jostain opinkappaleesta saa monoa, niin ettei tätä saa edes tervehtiä. Tällainen henkilö on vt-seuralle ja sen jäsenille kuin kuollut, ja "saatanalle luovutettu".
Kuinka tuollainen toiminta voi olla mahdollista, vaikka vt-seura itse myöntää, että oppinsa saattaa olla huuhaata? Pitäisiköhän 'iso j' tuollaisesta tuomintavallan väärinkäytöstä (jota tuomintavaltaa vt-seuralle ei edes ole annettu)?
"Olemme erehtyväisiä"
4
370
Vastaukset
- Capybara
Johtaako Jehova ihmisiä harhaan tahallaan?
Ymmärrän, että hallintoelintä joskus masentaa, mutta haluan rohkaista: Kirjallisuus tulee Jehovalta ja Jehovan todistajat ovat Ainoa Oikea Totuus. Niinpä siltä pohjalta se sitten tuomitaankin!- kirjanoppinut
Sen mitä nyt olen tutustunut jt. kirjallisuuteen ja lehtiin niin mielestän Jeesus on tullut maan päälle kuninkaana ja perustanut valtakuntansa ja hänen ohjauksessaan on koko valtakunnan julistus ja valistus työ. Luulisin kyllä ettei yhdenkään pääkonttorin määräyksen alalaidassa lue allekirjoituksena Jeesus jumalan poika.
- Kari Kirkastus
Samaa olen ihmetellyt itsekin, nimittäin opin jatkuvaa muuttumista l."kirkastumista".
Miten Jt:t tulkitsevat raamatun kohdan jossa sanotaan Jumalan sanan olevan saman eilen, tänään ja iankaikkisesti?
Miten Vt-seura selittää jäsenilleen sen, mikä oli joskus erottamisen uhalla kiellettyä onkin tänään sallittua? - cybo-ceronimo-cabriel-61
Eli, vaikka erehdymme me 'päivitämme tietomme'[tulkintamme] ja tällä perusteella voimme sanoa omaavamme aina totuuden--> josta juontuu ne perusteet millä voimme määritellä miljoonien vt-seuralaisten-->mm. tavat, uskomukset, sopivuuden järjestöön, jopa sen mitä hoito-muotoja saa itsensä ja lapsisensa suhteen käyttää muiden uskontojen ja niihin kuuluvien ihmisten hylkääminen kaikesta 'armosta'mikä omiamme koskee.
ps.saa ajatella ihan ite ;)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144