Apua, olen työtön ja saan liitosta kyllä rahaa mutta ei se riitä mihinkään; vuokraan, lainan lyhennyksiin, puhelinlaskuihin ym. Seuraavaa vuokraa en enää pysty maksamaan, ulosottoon menossa olevat pitäisi varmaan hoitaa ensin. Oon etsinyt pienenmpää ja halvempaa asuntoa, ei löydy.Olen yksin eläjä, 2 täysi-ikäistä lasta ja yksi alaikäinen.Sossusta en saa mitään.
Onko täällä ketään hyväsydämistä ihmistä joka voisi pelastaa päiväni antamalla rahaa? Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostakaan. Olisin erittäin kiitollinen minkälaisista summista tahansa.
Mahdoton tilanne
31
3818
Vastaukset
- verraten
toimeentulo- ja työmarkkinatukeen elät siis selvästi yli varojen, maksa vuokra ja ruuat ensin sitten muu tärkeysjärjestyksessä. Ota pyssy otsalta ja ala järjestelemään elämää on tässä maassa muitakin ylivelkaantuneita. Nauti lapsistasi, Suomen kesästä ja kysele töitä!
Liiton raha vaan ei riitä kaikkiin laskuihin. töitä olen hakenut koko ajan. nauti tässä sitten jostain, ei onnistu.
- elää
niin leveästi kun ei kerta rahat riitä?
- SAAT MINULTA HETI
200 000 TUHATTA EUROA JOS MENET ENSIN SOSSUUN JA TYÖKKÄRIIN SEKÄ KELAAN.TYHMÄ SAA OLLA MUTTEI AVUTON.
uudestaan kirjoittamani viestit. Kaikissa paikoissa käyty eikä apua saa, että kiitos vaan 200 000 eurosta. meen kohta käymään postissa ja lähetän sulle siiten osoitteen. En ole ollut avuton, tämä yhteiskunta on paska.
- on tasan
Eitzu kirjoitti:
uudestaan kirjoittamani viestit. Kaikissa paikoissa käyty eikä apua saa, että kiitos vaan 200 000 eurosta. meen kohta käymään postissa ja lähetän sulle siiten osoitteen. En ole ollut avuton, tämä yhteiskunta on paska.
niin paska kuin on sen asukkaat.
- mies vai nainen?
Olisi mielenkiintoista tietää, että oletko mies vai nainen?
Ja missä viipyy tilinumero ja puhelinnumero?
On vaikeaa laittaa rahaa jollekin, jos ei tiedä minne lähettää.
Mulla olis jonkun verran ylimääräistä, johtuen siitä, että asun yksin ja olen perinyt paljon.
Ei ihmiselle voi väkisin rahaa tuputtaa, jos toinen ei ole yhteistyöhaluinen.
Vastaa tämän viikon aikana...Voit yllättyä!!!!38200. Siina se, rakkaat ihmiset eurokin on jo paljon. Kiitos ja halit kaikille ketkä viitsii aauttaa.
Ja nainen olen.
- Ottaisit rennosti vaan!!
Tässä vähän piristystä oloosi.
http://www.pensselijakuppi.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=41 - eikä vedestä tietoakaan
Kyllä liiton rahan pitää saada riittämään kahden ihmisen talouteen. Ei ole yhteiskunnan paskuutta, jos elät kuten töissä olessasi isommilla tuloilla! Ja mistä sinulla on lainaa, jos kuitenkin asut vuokralla? Tiukanpaikan tullen myy velkainen omaisuutesi esim auto, taikka vaihda halvempaan. Ei työttämänä tarvitse ajella luxuxautoilla. Ja asuntoja löytyy kyllä ja alaikäisestähän saat sekä lapsilisää yksinhuoltajakorotusta sekä elatusmaksua/tukea.
Toivottavasti kukaan ei todellakaan heitä itse omistaan tällaiseen pohjattomaan kaivoon...
...ole itse oman onnesi seppä...ja vain sinulla on vastuu!- ei kaivossa pysy
Eitzu kirjoitti:
En saa, ne rahat menee isälle kaikki. ja miksi, sitä en ala tollasille selittään. Itsekäs oot.
No tuo kertookin enemmän kuin "selityksesi"
- selittää
Eitzu kirjoitti:
En saa, ne rahat menee isälle kaikki. ja miksi, sitä en ala tollasille selittään. Itsekäs oot.
On helppoa lukea rivien välistä!
oletko kysynyt diakonialta apua?
Jos et niin suosittelen.
Ota myös yhteyttä velkaneuvojaan.- yksinkertaisesti vain myy
itseäs. Sekin on parempi kestää kuin ruinaaminen täällä palstoilla. Oletko niin ruma ja rupsahtanut, ettet kelpaa enää edes siihen?
- passu pyssy
Myy se pyssy jos se on sinun. Siitä saat rahaa.
- Hyvin menee
Ihania, auttavaisia ja empaattisia suomalaisia täällä liikkeellä...?!
Ulkomaalainenkin tuntuu saavan Suomessa enemmän sympatiaa kuin elämässään ahdinkoon joutunut suomalainen.
Minä ainakin maksan mielelläni veroja, että köyhimmät suomalaiset saavat edes jostain rahaa. Ettei heidän tarvitsisi kerjätä tai myydä itseään. Eikä tarvitsisi laittaa lapsiaan töihin, vaan he voisivat opiskella.
Kannattaisi tiukkapipojen vähän matkustella, niin näkisi miten asiat jossain muualla ovat.
Silloin viimeistään ymmärtää, että kyllä tämä meidän järjestelmä on hyvä. - ulkomaalainen suomaalainen
Hyvin menee kirjoitti:
Ihania, auttavaisia ja empaattisia suomalaisia täällä liikkeellä...?!
Ulkomaalainenkin tuntuu saavan Suomessa enemmän sympatiaa kuin elämässään ahdinkoon joutunut suomalainen.
Minä ainakin maksan mielelläni veroja, että köyhimmät suomalaiset saavat edes jostain rahaa. Ettei heidän tarvitsisi kerjätä tai myydä itseään. Eikä tarvitsisi laittaa lapsiaan töihin, vaan he voisivat opiskella.
Kannattaisi tiukkapipojen vähän matkustella, niin näkisi miten asiat jossain muualla ovat.
Silloin viimeistään ymmärtää, että kyllä tämä meidän järjestelmä on hyvä.Onko se nyt sitten kauheaa, jos ulkomaalainen saa sympatiaa enemmän kuin ahdinkoon joutunut suomalainen? Mietipä itse, millaisista oloista moni pakolainen on tänne tullut? Ja vertaapa siihen tilanteeseen, missä se ahdinkoon joutunut suomalainen on koko ikänsä ollut.
Tämä meidän järjestelmä on hyvä, ainoa huono puoli siinä on se, että sen varassa elävät tottuvat hyysäämiseen ja alkavat ennen pitkää vaatia "palkankorotusta" hekin, kun pitäähän sitä pystyä elämään yli varojensa. Ei ihan pelkkä vesi ja sähköt riitäkään, kun taas joillekin nekin ovat ylellisyyttä. - Ei sentään
ulkomaalainen suomaalainen kirjoitti:
Onko se nyt sitten kauheaa, jos ulkomaalainen saa sympatiaa enemmän kuin ahdinkoon joutunut suomalainen? Mietipä itse, millaisista oloista moni pakolainen on tänne tullut? Ja vertaapa siihen tilanteeseen, missä se ahdinkoon joutunut suomalainen on koko ikänsä ollut.
Tämä meidän järjestelmä on hyvä, ainoa huono puoli siinä on se, että sen varassa elävät tottuvat hyysäämiseen ja alkavat ennen pitkää vaatia "palkankorotusta" hekin, kun pitäähän sitä pystyä elämään yli varojensa. Ei ihan pelkkä vesi ja sähköt riitäkään, kun taas joillekin nekin ovat ylellisyyttä.Sympatiat tulee ulkonäön ja käytöksen (rikollisen,neutraalin,ystävällisen,jne.) seurauksena, kuten tavallista.
Työttömän työllistymisen kannalta järjestelmä on kaikkea muuta kuin hyvä. Työvoimakoulutukset ovat usein pelkkää ajan kuluttamista, ja kunnon oppilaitoksiin ei kannata hakeutua ennenkuin ansiosidonnainen on 'lusittu' pois. - Yrmy
ulkomaalainen suomaalainen kirjoitti:
Onko se nyt sitten kauheaa, jos ulkomaalainen saa sympatiaa enemmän kuin ahdinkoon joutunut suomalainen? Mietipä itse, millaisista oloista moni pakolainen on tänne tullut? Ja vertaapa siihen tilanteeseen, missä se ahdinkoon joutunut suomalainen on koko ikänsä ollut.
Tämä meidän järjestelmä on hyvä, ainoa huono puoli siinä on se, että sen varassa elävät tottuvat hyysäämiseen ja alkavat ennen pitkää vaatia "palkankorotusta" hekin, kun pitäähän sitä pystyä elämään yli varojensa. Ei ihan pelkkä vesi ja sähköt riitäkään, kun taas joillekin nekin ovat ylellisyyttä.Ei siinä mitään pahaa ole, jos pakolainen sossussa käy. Sen sijaan se on väärin, jos ajatellaan, että heillä on suurempi oikeus käydä siellä kuin suomalaisella.
Toimeentulotukea jaetaan tulojen mukaan.
Ei suinkaan sen mukaan, kuka on eniten kärsinyt.
- pyssy otsalla
ei mieti Lempäälän ravintoloita tai muiden shoppauspaikkojen läheisyyttä. pahaa tekee tällasta paskaa lukea. nimmarillasi näkyy näet kaikki jo kirjoittamasi.
tuota tiennytkään, voi herra jumala millasia idiootteja täällä on. Saa kai sitä kysellä mitä palveluja tulevalla kotipaikkakunnalla on, eihän se tarkota että bailaisin siellä joka ilta. Pikkusieluinen miljonääri, ole hiljaa.
- idiootti
Eitzu kirjoitti:
tuota tiennytkään, voi herra jumala millasia idiootteja täällä on. Saa kai sitä kysellä mitä palveluja tulevalla kotipaikkakunnalla on, eihän se tarkota että bailaisin siellä joka ilta. Pikkusieluinen miljonääri, ole hiljaa.
Mitäs sinua paikkakunnan vaihto auttaa?
Jaa niin saahan siitä huijattua yhteiskunnan rahoja sossun kautta taas hetken, ennenkuin totuus sinusta uusille paljastuukaan? Eikä velkoja karkuun pääse, onneksi!
Sinusta siis ne on idiootteja, jotka ovat itse hoitaneet omat asiansa ja elättävät itse itsensä ja perheensäkin vielä sekä pitävät itse huolta omista lapsistaan. Joopa joo, pikkusieluisuuttahan se on, että edellyttäisi muidenkin kantavan vastuunsa itse.
Että hanki jo vihdoinkin tuossa iässä OMA oikea elämä idiootti kirjoitti:
Mitäs sinua paikkakunnan vaihto auttaa?
Jaa niin saahan siitä huijattua yhteiskunnan rahoja sossun kautta taas hetken, ennenkuin totuus sinusta uusille paljastuukaan? Eikä velkoja karkuun pääse, onneksi!
Sinusta siis ne on idiootteja, jotka ovat itse hoitaneet omat asiansa ja elättävät itse itsensä ja perheensäkin vielä sekä pitävät itse huolta omista lapsistaan. Joopa joo, pikkusieluisuuttahan se on, että edellyttäisi muidenkin kantavan vastuunsa itse.
Että hanki jo vihdoinkin tuossa iässä OMA oikea elämäon idiootteja jotka ei ymmärrä vaikeuksissa olevia ihmisiä vaan vittuilee täällä päin naamaa.
On se nyt vaikeeta ymmärtää että kaikki ei vaan ole syntynyt kultalusikka suussa, ei ole rikasta miestä, ei loistavaa uraa. Joitakin vaan elämä potkii päähän. Johan sanoin että sossusta en mitään saa että kuvittele sinäkin muutostani mitä haluat. Ja ikäni tuskin on sun tiedossas.- vähän sinua vanhempi nainen
Eitzu kirjoitti:
on idiootteja jotka ei ymmärrä vaikeuksissa olevia ihmisiä vaan vittuilee täällä päin naamaa.
On se nyt vaikeeta ymmärtää että kaikki ei vaan ole syntynyt kultalusikka suussa, ei ole rikasta miestä, ei loistavaa uraa. Joitakin vaan elämä potkii päähän. Johan sanoin että sossusta en mitään saa että kuvittele sinäkin muutostani mitä haluat. Ja ikäni tuskin on sun tiedossas.Ikäsi 38vuotta, nainen. "jos voittaisin miljoonan, hurvittelisin ja shoppailisin...".
Galleriasivusi on ihan julkinen...
ja jokainen meistä omistaa tahtipuikon omaan elämään, kaikki on itsestä kiinni - ei kultalusikasta eikä rikkaasta miehestä. On suurta harhaa kuvitella, että oma osuutesi tilanteesesi olisi olematon taikka että kaikilla muilla on ne kultalusikat...
- vaatii luvan
Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta rahaa. Toiminta on luvanvaraista.
Rahankeräys saadaan toimeenpanna varojen hankkimiseksi yleishyödylliseen toimintaan. Rahankeräysluvan voi saada Suomessa rekisteröity yhteisö tai säätiö, jolla on yksinomaan yleishyödyllinen tarkoitus. Keräyksen toimeenpanon on oltava yleisen edun kannalta tarkoituksenmukaista.
Rahankeräyslaki:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060255
Rahankeräys- ja tavara-arpajaisluvat:
http://www.laaninhallitus.fi/lh/palvelut.nsf/PPBBF/58E01BB9023962ECC2256C300038BDFA- Leego_
Eitzu kirjoitti:
Mieti palikka vähän ennenku kirjottelet keräyksistäs. H V.
Sinä saat kerjätä rahaa menemällä kadulle hattu kädessä, kunhan et häiritse ohi kulkevia ihmisiä.
Sen sijaan julkisella viestillä yleisöön vetoamisesi rahalahjoitusten saamiseksi itsellesi täyttää hyvin helposti laittoman rahankeräyksen tunnusmerkit.
Jos sinulla on yksi alaikäinen lapsi, ei sinulla ole syytä huoleen vaikka menettäisitkin nykyisen asuntosi maksamattomien vuokrien takia. Kun käännyt tässä tilanteessa kuntasi sosiaalitoimen puoleen, saat varmasti uuden asunnon. Suomessa ei ole tapana jättää äitiä alaikäisen lapsensa kanssa asunnottomaksi. - Sini78
Leego_ kirjoitti:
Sinä saat kerjätä rahaa menemällä kadulle hattu kädessä, kunhan et häiritse ohi kulkevia ihmisiä.
Sen sijaan julkisella viestillä yleisöön vetoamisesi rahalahjoitusten saamiseksi itsellesi täyttää hyvin helposti laittoman rahankeräyksen tunnusmerkit.
Jos sinulla on yksi alaikäinen lapsi, ei sinulla ole syytä huoleen vaikka menettäisitkin nykyisen asuntosi maksamattomien vuokrien takia. Kun käännyt tässä tilanteessa kuntasi sosiaalitoimen puoleen, saat varmasti uuden asunnon. Suomessa ei ole tapana jättää äitiä alaikäisen lapsensa kanssa asunnottomaksi.Olen opiskelija ja asun opiskelija-asunnossa serkkuni kanssa. Kela on jo kolme kertaa naittanut minut oman serkkuni puolisoksi ja sen jälkeen leikannut etuuksiani (opintotuki, asumistuki, yms) vedoten siihen että minulla on "puoliso". Puolison tulot nimittäin vaikuttavat Kelan laskelmiin.
Minä tein Kelan päätöksestä valituksen Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan. Lautakuntaa varten tehtiin minusta ja serkustani täydellinen sukuselvitys. Selvityksen jälkeen lautakunta totesi, että minä ja serkkuni olemme verisukulaisia. Emme elä avoliitonomaisissa olosuhteissa ja näin ollen serkkuni tulot (hän käy opintojensa ohella töissä) eivät vaikuta minun etuuksiini.
Lautakunnan päätöksestä huolimatta Kela edelleen toistuvasti leikkaa minun etuuksiani vetoamalla "puolison" tuloihin. Tänä vuonna menetin asumistukeni kokonaan. Opintolainaa en saa, koska minulla on maksuhäiriömerkintä vuokrarästien takia. Vuokrarästejä syntyi, koska Kela ei myöntänyt asuntooni asumistukea. Pelkkä opintoraha ei riitä elämiseen, koska opiskelija-asuntoni vuokra on suurempi kuin Kelan myöntämä naurettavan pieni opintoraha. Sosiaalivirastosta en saa toimeentulotukea. Kun pyysin toimeentulotukea, sosiaalivirasto ilmoitti että "opintoja ei voida toimeentulotuella rahoittaa". Jouduin keskeyttämään opintoni niin, että voisin ruveta työttömäksi ja anoa työmarkkinatukea. Opintojen keskeyttämisen jälkeen hain työmarkkinatukea. Hakemus evättiin koska Kela väitti että serkkuni on puolisoni ja puolison palkkatulot (serkkuni osa-aikatyö) vaikuttavat minun maksettaviin työttömyysetuuksiin. Koska minä en ole enää opiskelija, menetin myös oikeuteni asua opiskelija-asunnossa. Lopputulos: olen työtön, ei mahdollisuutta opiskella, ei asumistukea, ei työmarkkinatukea, ja menetin asuntoni. En myöskään saa sosiaaliviraston toimeentulotukea, koska toimeentulotuessa otetaan huomioon puolison tulot. Kela väittää, että serkkuni on puolisoni ja sosiaalivirasto tietenkin uskoo Kelan väitteet.
Että sellasta. Olen elänyt helvetissä viimeiset puoli vuotta, myynyt persettäni (saadakseni ruokarahat) ja miettinyt, kannattaako minun enää ollenkaan yrittää elämässäni mitään. Helpommalla pääsisi kun tappaisin itseni. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada ihmisarvoista elämää Suomessa. Pakolaisille kyllä maksetaan ilmaiset asunnot, toimeentulotuet ja kotoutumistuet, mutta syntyperäinen suomalainen joutuu tappelemaan oikeuksistaan Kelan ja sosiaaliviraston kanssa. Suomen laki kyllä vaatii, että jokaiselle Suomen kansalaiselle maksetaan perustoimeentulotuki ("ihmisarvoinen elämä ja toimentulo täytyy taata"), mutta sosiaalivirasto kiertää lakia ja vetoaa siihen, että minulla on Kelan päätöksen mukaan puoliso. Kela ei omaa virhettään korjaa, se on nähty. Ensimmäinen valituskierros kesti 18 kuukautta ja asia ratkaistiin minun edukseni mutta etuuksia en ole saanut takaisin. - sen herkumpi
Sini78 kirjoitti:
Olen opiskelija ja asun opiskelija-asunnossa serkkuni kanssa. Kela on jo kolme kertaa naittanut minut oman serkkuni puolisoksi ja sen jälkeen leikannut etuuksiani (opintotuki, asumistuki, yms) vedoten siihen että minulla on "puoliso". Puolison tulot nimittäin vaikuttavat Kelan laskelmiin.
Minä tein Kelan päätöksestä valituksen Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan. Lautakuntaa varten tehtiin minusta ja serkustani täydellinen sukuselvitys. Selvityksen jälkeen lautakunta totesi, että minä ja serkkuni olemme verisukulaisia. Emme elä avoliitonomaisissa olosuhteissa ja näin ollen serkkuni tulot (hän käy opintojensa ohella töissä) eivät vaikuta minun etuuksiini.
Lautakunnan päätöksestä huolimatta Kela edelleen toistuvasti leikkaa minun etuuksiani vetoamalla "puolison" tuloihin. Tänä vuonna menetin asumistukeni kokonaan. Opintolainaa en saa, koska minulla on maksuhäiriömerkintä vuokrarästien takia. Vuokrarästejä syntyi, koska Kela ei myöntänyt asuntooni asumistukea. Pelkkä opintoraha ei riitä elämiseen, koska opiskelija-asuntoni vuokra on suurempi kuin Kelan myöntämä naurettavan pieni opintoraha. Sosiaalivirastosta en saa toimeentulotukea. Kun pyysin toimeentulotukea, sosiaalivirasto ilmoitti että "opintoja ei voida toimeentulotuella rahoittaa". Jouduin keskeyttämään opintoni niin, että voisin ruveta työttömäksi ja anoa työmarkkinatukea. Opintojen keskeyttämisen jälkeen hain työmarkkinatukea. Hakemus evättiin koska Kela väitti että serkkuni on puolisoni ja puolison palkkatulot (serkkuni osa-aikatyö) vaikuttavat minun maksettaviin työttömyysetuuksiin. Koska minä en ole enää opiskelija, menetin myös oikeuteni asua opiskelija-asunnossa. Lopputulos: olen työtön, ei mahdollisuutta opiskella, ei asumistukea, ei työmarkkinatukea, ja menetin asuntoni. En myöskään saa sosiaaliviraston toimeentulotukea, koska toimeentulotuessa otetaan huomioon puolison tulot. Kela väittää, että serkkuni on puolisoni ja sosiaalivirasto tietenkin uskoo Kelan väitteet.
Että sellasta. Olen elänyt helvetissä viimeiset puoli vuotta, myynyt persettäni (saadakseni ruokarahat) ja miettinyt, kannattaako minun enää ollenkaan yrittää elämässäni mitään. Helpommalla pääsisi kun tappaisin itseni. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada ihmisarvoista elämää Suomessa. Pakolaisille kyllä maksetaan ilmaiset asunnot, toimeentulotuet ja kotoutumistuet, mutta syntyperäinen suomalainen joutuu tappelemaan oikeuksistaan Kelan ja sosiaaliviraston kanssa. Suomen laki kyllä vaatii, että jokaiselle Suomen kansalaiselle maksetaan perustoimeentulotuki ("ihmisarvoinen elämä ja toimentulo täytyy taata"), mutta sosiaalivirasto kiertää lakia ja vetoaa siihen, että minulla on Kelan päätöksen mukaan puoliso. Kela ei omaa virhettään korjaa, se on nähty. Ensimmäinen valituskierros kesti 18 kuukautta ja asia ratkaistiin minun edukseni mutta etuuksia en ole saanut takaisin.Paljon sun täytyy serkkuas rakastaa kun sen kanssa kimppakämppäät vaikka menetät "suhteen" takia oikeutesi perustoimeentuloon. Hae nyt hyvä ihiminen omaa kämppää tai vaikka soluasuntoa "välien rikkoutumisen vuoksi". Oletko hakenut opiskelija-asuntoa yhdessä serkkusi kanssa ? Perheasuntoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870