Millaiseen maahan, kestääkö kuivuutta/kosteutta?
Entä leviääkö ja voiko jakaa?
TUIVIO / LAAKAKATAJA
6
6560
Vastaukset
- ellit
Tuiviosta ei ole kokemusta,mutta sen tiedän,että leviää tosi isoksi.
Sinilaakakatajia minulla on monta ja kasvavat aurinkoisella paikalla,tavallista kompostiturvemultaa ja leveyttä varmaankin metri. Kestää leikkaustakin.
Ei sitä tietääkseni voi mitenkään jakaa. - taavi
kataja on kuivemman maan kasvi, molemmat on tavallisessa puutarhamullassa minulla. Ei niitä voi jakaa eikä ne leviä muutakuin leveyttä, tuivio enemmän kai kuin kataja, ainakin sen metrin. Varjommassa tuivio juroo.
- Tuivio on? taimesta-
n. metrin leveyteen, kauanko kestää kasvaa?
- ???
Tarkoitatko ettei se viihdy varjossa? Minulle on nimenomaan varjoon sitä suositeltu.
- tuleminen kestää?
??? kirjoitti:
Tarkoitatko ettei se viihdy varjossa? Minulle on nimenomaan varjoon sitä suositeltu.
Sitä lähinnä ajattelin, mutta ilmeisesti siihen vaikuttaa valo.
- taavi
??? kirjoitti:
sitä tarkoitan että valoisassa tuivio kasvaa nopeammin mutta kovin aurinkoisessa voi taas kärsiä kuivuudesta jos multa ei ole tarpeeksi kosteuttapidättävää tai ei katetta. Varjossa tuivio kasvaa ihan yhtä kauniisti kun taas kataja ei niinkään ja sopii siksi niin aurinkoon kuin varjoon. Yksi tuivioni on kasvanut ehkä 5 cm useampaan vuoteen ja on juuri varjommassa, valoisamman paikan 30 cm samassa ajassa, nämä siis omia kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670