Rowlingin lapsus

Plank

Tätä ihmettelin jo lähemmäs kymmenen vuotta sitten ensimmäisen kerran.

Flamel ja Dumbledore loivat yhdessä viisasten kiven. Flamel oli syntynyt satoja vuosia sitten (n.1600-luvulla muistaakseni)ja viisasten kiven tuhoutuessa päättyi hänen vaelluksensa.

Näin ollen siis Dumbledorekin olisi renessanssiajan lapsia, jotenkin vaan elänyt ikivanhaksi ilman viisasten kiveä.

Uudemmissa kirjoissa kuitenkin on käynyt selväksi, että Dumbledore ei ollut kovin vanha, vaan tällä vuosisadalla syntynyt.

Mitä se kirjailija on oikein miettinyt?
Vai elikö se Flamel muuten vain 400 vuotta ja sitten jatkoi elämäänsä viisasten kiven avulla?

11

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ritari-90

Tuo on muuten hyvä huomio!

Mahtaakohan kirjailija itse olla huomannut tämän ongelman?

Ei jotenkin tunnu luontevalta, että Flamel tai vanha kunnon Dumby olisivat elää kituuttaneet yksisarvisen verellä tai jollain muulla yhtä kivalla niin kauan, kunnes keksaisisivat Kiven...

• ????

Missä kohtaa sanotaa et D olis ollu kehittämäs viisasten kivee mun mielest ei sanot muut ku et D on flameli kaveri.. en oo varma korjatkaa jos oon vääräs

• Were

Tuossa on järkeä O.O En tullutkaan tuota ajatelleeksi että herroilla oli ikäeroakin niin paljon...

• .Pumpuli.

Öh jotenkin en nyt näe ongelmaa.. ;)
        Siis tottahan on, että Flamel syntyi 1600-luvulla mutta kuka sanoi että viisasten kivi luotiin silloin? D ja Flamel tekivät yhteistyötä jossain vaiheessa, mutta eivät pakosti juuri 1600-luvulla..

• on sanottu, että Dumbledore on ollut mukana tekemässä viisasten kiveä? Hän on vain tehnyt Flamelin kanssa yhteistyötä alkemian parissa. Ja Rowling on muistaakseni myös kertonut velhot elävät jästejä pidempään. Dumbledore oli kuollessaan n. 150 -vuotias.

• fgfdgfdgg

lol, kerrohan kultsi ees yks perustelu miks dumby ois ollu 150v?? MISSÄÄÄN KIRJASSA EI MAINITTU SEN TARKKAA IKÄÄ, ELI SAATTO OLLA IHAN HYVIN VAIKKA 60-70V?

• pläähi
        fgfdgfdgg kirjoitti:

lol, kerrohan kultsi ees yks perustelu miks dumby ois ollu 150v?? MISSÄÄÄN KIRJASSA EI MAINITTU SEN TARKKAA IKÄÄ, ELI SAATTO OLLA IHAN HYVIN VAIKKA 60-70V?

Rowling on kertonut että Dumbledore on noin 150-v.

Ja minäkin olen sitä mieltä, että missään kohti ei mainittu että Dumbledore olisi ollut luomassa viisasten kiveä.

• Merryweather
        pläähi kirjoitti:

Rowling on kertonut että Dumbledore on noin 150-v.

Ja minäkin olen sitä mieltä, että missään kohti ei mainittu että Dumbledore olisi ollut luomassa viisasten kiveä.

Kirjassa (jossakin niistä) on tosiaan mainittu, että he olivat ystäviä, ei, että he olisivat ollet samanikäisiä.

-M.

• Plank

lukekaa se suklaasammakkokorttinne.

ja tosiaan sitä tässä ihmettelin että jos mitään virhettä ei ole niin selitettäväksi jää millä flamel on elänyt siihen asti että dumbledore syntyi?

• plank

tai siis tarkoitan että D oli sen ikäinen että pystyi viisasten kiveä kehittelemään.

• =))

"Flamel ja Dumbledore loivat yhdessä viisasten kiven."

Ei, ei. Flamel loi itse Viisasten kiven. Tietoa ei anneta siitä mitä Dumbledore ja Flamel puuhailivat yhdessä alkemian parissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Historical_characters_in_Harry_Potter#Nicolas_Flamel

"Nicolas Flamel is the only known maker of the Philosopher's Stone, which produces the Elixir of Life which will make the drinker immortal.1"

http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_and_the_Philosopher's_Stone

"Dumbledore ei ollut kovin vanha, vaan tällä vuosisadalla syntynyt."

Dumbledore on syntynyt 1800-luvun puolen välin paikkeilla. Flamel taas 1300-luvun alkupuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe