Olen raskaana v 16 ja jännitän mahdollista raskausmyrkytystä, joka mulle tuli esikoista odottaessa. Silloin paineet olivat hyvin korkeat n. 220/120. Nyt neuvolassa ne ovat olleet siinä 130/76 tuntumassa (jännitän nykyään mittausta aivan mielettömästi), eli ok.
Kotona olen mitannut aamulla ennenkun nousen ylös sängystä ja olen saanut hyviä lukuja kuten esim. 101/72 korkeimmilaan on alapaine ollut siinä 86, mutta sekin vaan ensimmäisessä mittauksessa. Heti seuraavassa on jo pudonnut sinne 70-75.
Voinko nyt tosiaan luottaa siihen että verenpainetta ei ole? Pitäiskö mun mitata joskus esim. illalla istuessani, vai onko aamupaine sängyssä ok? Pelottaa mahdollinen verenpaineen nousu ja koska olen kärsinyt jo useita päiviä kovasta päänsärystä, johon ei oikein lääkkeetkään auta niin olen ajatellut että mulla voisi olla painetta...
Voinko olla rauhassa?
Kertooko lepopaine totuuden?
2
810
Vastaukset
- Mietteliäs-73
Ei kellään ole mitään vastattavaa??!
- kuuntele itseäsi
"Olen raskaana v 16 ja jännitän mahdollista raskausmyrkytystä, joka mulle tuli esikoista odottaessa. Silloin paineet olivat hyvin korkeat n. 220/120. Nyt neuvolassa ne ovat olleet siinä 130/76 tuntumassa (jännitän nykyään mittausta aivan mielettömästi), eli ok."
Tässä toteat aiemmat korkeat arvot ja nykyiset hyvät arvot. Asiathan ovat selvästi hyvin tällä hetkellä.
"Kotona olen mitannut aamulla ennenkun nousen ylös sängystä ja olen saanut hyviä lukuja kuten esim. 101/72 korkeimmilaan on alapaine ollut siinä 86, mutta sekin vaan ensimmäisessä mittauksessa. Heti seuraavassa on jo pudonnut sinne 70-75."
Tässä taas toteat toisellakin mittaustavalla ja mittarilla paineesi olevan hyvä. Asiathan ovat tämänkin mukaan hyvin.
"Voinko nyt tosiaan luottaa siihen että verenpainetta ei ole?"
Onko syytä olettaa, että neuvolassa ja kotona olevat mittarit ovat rikki, en usko.
Hyvältä näyttää
"Pitäiskö mun mitata joskus esim. illalla istuessani, vai onko aamupaine sängyssä ok?"
Mikä estää mittaamasta jos asia vaivaa?
"Pelottaa mahdollinen verenpaineen nousu ja koska olen kärsinyt jo useita päiviä kovasta päänsärystä, johon ei oikein lääkkeetkään auta niin olen ajatellut että mulla voisi olla painetta..."
Mittari kertoo verenpaineen ei päänsärky. Päänsärky johtuu usein muista asioista
"Voinko olla rauhassa?"
Miksi et. Tarkkailet vain tilannetta. Painettahan ei nyt ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih364686Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4811413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.47736Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707