Olen kesätöissä ruokakaupassa tuntipalkkalaisena. Miten lomarahani määräytyy? Löysin netistä allaolevan tekstin, pitääköhän tuo paikkansa? Eli olisiko prosentti 8.5 siitä, mitä olen tienannut?
"Jos jostain syystä työntekijälle ei kerry riittävää määrää työpäiviä tai tunteja vuosiloman ansaintaan, hänelle maksetaan lomakorvausta tehdyltä työajalta. Lomakorvausta maksetaan lomanmääräytymisvuoden palkasta jos työsuhde on kestänyt alle vuoden 8,5 %, muulloin 11 % , ellei työehtosopimuksella ole toisin sovittu. "
Kesätyöläisen lomaraha
2
1030
Vastaukset
- .......
Ensinnäkin, siihen vaikuttaa, oletko tehnyt töitä yli vai alle 14 päivää kuukaudessa. Jos alle, lomakorvaus maksetaan prosentteina;
Osa-aikatyöntekijä
* työsuhteen kestettyä lomanmääräytymisvuoden (1.4.-31.3.) loppuun mennessä alle vuoden:
o 10 % työssäoloajalta ja tiettyjen poissaolojen ajalta maksetuista palkoista
Mikäli olet työskennellyt yli 14 vrk kuukaudessa, saat palkallisia lomapäiviä 2 kuukaudessa. - dappadaidaadaa
Lomaraha ja lomakorvaus ovat kaksi eri asiaa. Loamraha on puolet lomakorvauksesta ja maksetaan ainoastaan siinä tapauksessa että lomaa pidetään. Jos loma ns. maksetaan pois, saa vain lomakorvauksen. Moni yhdistää lomarahan ja lomakorvauksen samaksi, lomaraha on "wanhan" ajan lomaltapaluuraha...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244