meillä on ikävä uskova_1:stä ja etenkin hänen Hengellä terävöittyneitä tekstejään.
Ainahan armoitettua julistajaa haluaa kuulla.
Totuus tulee lasten ja naisten suusta. Sillä nämä rakastavat Herraa sydämen yksinkertaisuudella.
Naisellinen tuneälyhän on rakkaudellisempi kuin meidän miesten logiikka - meillä tunne ja järjenjuoksu kulkevat erillään toisistaan.
Niinpä meillä on milloin tunteenpurkauksia ja milloin taas järkiperäistettyä oppinikkarointia.
Mutta nainen osaa kuunnella ja siksi myös puhua.
Luuk 10:40-42 :
40 Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: "Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua."
41 Mutta Herra vastasi: "Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista.
42 Vain yksi on tarpeen.* Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois." [Monissa käsikirjoituksissa muodossa: "Vähän on tarpeen, tai yksi ainoa."] [Matt. 6:33]
Missä Uskova_1 ?
20
590
Vastaukset
- kyseliä
Onko Antti ja Riitta yksi ja sama henkilö?
- Sillä heillä
ON se "pieni" ero, että toinen on nainen ja toinen mies puolinen. Molemmat ovat rekisteröityneitä nimimerkkejä ja omalla nimellään, niimpä Antti Kantola ei ole Riitta Nenonen, vaikka yhtä tekohurskaita ja omahyväisiä ovatkin molemmat.
- ja toisella
TÄMÄ ON JUMALAN SANAA
24 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
25 vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
27 kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä. - Ilkkujien itkuillakin
Sillä heillä kirjoitti:
ON se "pieni" ero, että toinen on nainen ja toinen mies puolinen. Molemmat ovat rekisteröityneitä nimimerkkejä ja omalla nimellään, niimpä Antti Kantola ei ole Riitta Nenonen, vaikka yhtä tekohurskaita ja omahyväisiä ovatkin molemmat.
Saarn. 3:4
Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
Ps. 35:4
Joutukoot häpeään ja pilkkaan, jotka minun henkeäni väijyvät; peräytykööt, punastukoot, jotka minulle pahaa aikovat.
Ps. 71:24
Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta. - 13
Sillä heillä kirjoitti:
No, Antiltahan se "pieni" ero näkyy välillä häviävän jonnekin housun mutkaan ja hän muuttuu IDENEBiksi, joka on myös nainen.
- noin kauan,
koska hänen koko elämänsä tärkein tehtävä on syyttää ja haukkua adventisteja ja saattaa mahdollisimman monta ihmistä hämennyksiin että he luopuisivat uskosta.
- omaan nilkkaan
Sananl. 1:22
Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
Sananl. 1:26
niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; - niin täytät LAIN
EI PILKKAA - VAAN KANTAKAAMME TOISTEMME KUORMIA
Gal. 6:2
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
4. Moos 11:14-20
14 En minä jaksa yksinäni kantaa koko tätä kansaa, sillä se on minulle liian raskas.
15 Ja jos näin aiot kohdella minua, niin surmaa minut mieluummin, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, ja päästä minut näkemästä tätä kurjuutta."
16 Silloin Herra puhui Moosekselle: "Kutsu kokoon minua varten seitsemänkymmentä miestä Israelin vanhimpia, jotka tiedät kansan vanhimmiksi ja päällysmiehiksi; tuo heidät ilmestysmajalle, ja he asettukoot sinne sinun kanssasi.
17 Minä sitten astun alas ja puhun siellä sinun kanssasi ja otan henkeä, joka sinussa on, ja annan heille; siten he voivat auttaa sinua tuon kansataakan kantamisessa, ettei sinun tarvitse sitä yksinäsi kantaa.
18 Mutta kansalle sano: Pyhittäytykää huomiseksi, niin saatte syödä lihaa, koska itkitte Herran kuullen, sanoen: 'Voi, jospa meillä olisi lihaa syödäksemme! Egyptissä meidän oli hyvä olla.' Herra antaa nyt teille lihaa syödäksenne.
19 Eikä siinä ole teille syömistä ainoastaan päiväksi tai kahdeksi, tai viideksi tai kymmeneksi tai kahdeksikymmeneksi päiväksi,
20 vaan kuukauden päiviksi, kunnes ette enää siedä sen hajua ja se iljettää teitä. Sillä te olette pitäneet halpana Herran, joka on teidän keskellänne, ja itkeneet hänen edessänsä sanoen: 'Miksi lähdimmekään Egyptistä!"
- Riitta muuttui
Uskova1 on luultavasti nykyään adventisti seurakunnan jäsen.
Vaikeatahan oli tutkainta vastaan tapella. Viisastui ja liittyi lopuajan jäännös seurakuntaan.- SIIHEN jäännökseen
Room. 9:27
Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Room. 11:5
Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
SE ensisijainen jäännös on israelilaisia.
Mitään muuta jäännöstä ei ehkä löydykään, että voisi liittyä. Joten uskova 1 sitten vaan, 1 uskova vainko ... israelilaisjäännöksen lisäksi ylös tempautuu? Siltä tuntuu ...
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Jolla on JÄÄNNÖSKÄÄN Hengestä - hän ei pilkkaa tosiuskovaa, ei yhtäkään.
Mal. 2:15
Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. Mutta kuinkas se yksi? Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle. - R.Pulkkinen
SIIHEN jäännökseen kirjoitti:
Room. 9:27
Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Room. 11:5
Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
SE ensisijainen jäännös on israelilaisia.
Mitään muuta jäännöstä ei ehkä löydykään, että voisi liittyä. Joten uskova 1 sitten vaan, 1 uskova vainko ... israelilaisjäännöksen lisäksi ylös tempautuu? Siltä tuntuu ...
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Jolla on JÄÄNNÖSKÄÄN Hengestä - hän ei pilkkaa tosiuskovaa, ei yhtäkään.
Mal. 2:15
Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. Mutta kuinkas se yksi? Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.Oikea usko löytyy armoitetun profeetan Ellen G Whiten sanomasta. Adventistit tuovat viimeisintä sanomaa.
Jos nyt on valittava tuon edellisen kirjoittajan ja tämän väliltä niin valitsisin sitten tuon, että olisin kuollut mieluummin kuin tämän, että olisin tullut adventistiksi.
Nimittäin jos olisin kuollut, niin olisin nyt taivaassa, mutta jos olisin luopunut uskosta kääntyen adventistiksi, niin kuka tietää antaisiko Jumala minulle enää ikinä uutta etsikkoaikaa ja niinpä olisin matkalla ikuiseen helvettiin.R.Pulkkinen kirjoitti:
Oikea usko löytyy armoitetun profeetan Ellen G Whiten sanomasta. Adventistit tuovat viimeisintä sanomaa.
Peitenimeä "R.Pulkkinen" käyttäjä tuskin seisoo sanojensa takana. Epävarmojen näet on tapana vannoa ja vakuuttaa, että "tosi on" ja ihan varmasti. Vannon kautta kiven ja kannon. Tai ehkä temppelin kullan.
Eivätkä käsitä, että temppeli on kultaakin arvokkaampi. Ja että pyhittäjä on kaiken yläpuolella sekä kaikessa a ja o.
Ellenin oppeja ei olekaan aikoihin uskallettu täällä tuoda julki. On vain vakuuteltu ja vakuuteltu niiden puolesta. Adventismi voisikin vielä elpyä, jos nuo epäjumalankuvat -Ellen-keskukset - uskallettaisiin tuhota maailmalta ja sydämistä.
Sillä kukaan ei laittaisi päätään pantiksi Ellenin järkeisopin vuoksi. Niinkuin Paavali eräälläkin tavoin laittoi siitä, että Jumala ei Israelia hylkää.
Room 9:1-4
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
SYDÄMEN YKSINKERTAISUUS ON VAKUUTTAVAA
Matt. 5:37
vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Viimeisintä sanomaa EI tuo EGW - vaan apostoli Johannes!!! Sen jälkeen ei voi tulal mitään uuden uutta. SILLÄ JOHANNES NÄKI RAKKAUDEN JA HENGEN SILMIN VIIMEISENKIN VERHON TAAKSE!
Ilm. 3:18
Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ilm 22:18-19
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.- Uteliaanampaana
uskova_1 kirjoitti:
Jos nyt on valittava tuon edellisen kirjoittajan ja tämän väliltä niin valitsisin sitten tuon, että olisin kuollut mieluummin kuin tämän, että olisin tullut adventistiksi.
Nimittäin jos olisin kuollut, niin olisin nyt taivaassa, mutta jos olisin luopunut uskosta kääntyen adventistiksi, niin kuka tietää antaisiko Jumala minulle enää ikinä uutta etsikkoaikaa ja niinpä olisin matkalla ikuiseen helvettiin.Antoiko Helvetin lämmittäjä sinulle hyvän Loman siellä Helvetissäsi. Kerroppa meille hieman kuulumisia sieltä Loma kohteestasi. Sinun poika ystäväsi A K on kaivannut sinua. Kaikki toiset ovat olleet iloisia poissa olosi johdosta! Nyt tälle palstalle tuntuu taas tulevan ihan oikea Helvetti.
Kas juuri tulin lomilta ja tämä sattui ensimmäisenä silmään.
Ihan mukava tervetulotoivotus. Kiitos Antti!Heipä hei!
On kaivattu sinun RAIKKAITA kirjoituksiasi. Kaikkihan täällä ovat ihania, mutta useimpien kirjoitukset ainakin minä koen tunkkaisiksi.
Tarkoitan sitä, että - vastahan harjoittelen, eikä tekstistäni monikaan selvää saa - mutta minä kuitenkin PYRIN totuuteen ja rakkauteen.
Se raikastaa tekstiä, se.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Joh. 16:13
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
KATSAUS EILISEEN
Täällä käytiin kiivasta keskustelua tai pikemminkin sanaharkkaa, kun väitin, että Jeesus tuomittiin ihan asiallisesti, eikä millään pelletuomiolla. Useimmat halusivat vastoin parempaa tietoaan lukea synnin tekemiseksi sen, että luopuu Mooseksen laista. Ja niin sitten minun sanottiin syyttävän Jeesusta laittomuuden tekijäksi.
Ei Jeesus tietenkään olisi edes kyennyt tekemään syntiä, sillä Hän oli täynnä Henkeä. Mutta kukaan ei huomannut yrittää Sanalla hyödätä minua vastaan. Hyvä kohta olisi ollut seuraava:
Joh. 8:46
Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
Ehkä tuo loppuosa teki tenän niin, että olisivat joutuneet kysymään itseltään muinaisten lainkiivailijain pelkäämän totuuden sanan: miksi emme sitten usko tätä Ihmisen Poikaa Jumalan Pojaksi?
Apt 15. luvussahan itse Pyhä Henki käskee uskovia luopumaan lopullisesti Mooseksen laista. Toki sitten Jeesus itsekin luopuu siitä ja hänhän antoi omat käskynsä, uuden, uudet.
Vanhassa liitossa laki näytti todeksi synnin, uudessa Pyhä Henki:
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
Näemme tuosta, että vasta Jeesuksen mentyä ja Hengen tultua, synti todella nähtiin.
No - lakihan kielsi tappamasta, mutta Henki näyttää synniksi jo veljensä haukkumisen.
Näemme Apt 21:25, ettei ollut mitään epäselvyyttä, vaan pakanuudesta uskoon kääntyneille ei mitään Mosoeksen lakia tuputettu.
Apt 21:25
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
Ja siinähän viitataan Apt 15. lukuun.
Sensijaan juutalaisuudesta uskoon kääntyneiden kanssa oli toimittava toisaalta varovaisesti ja toisaalta jämptisti. Apt 21:15-26. Vielä tänä päivänäkin, muuten, on messiaanisilla juutalaisilla taipumusta mennä osittain ns. lain alle.
Vaikka Riitta on näinä päivinä ahkerasti ollutkin vetämässä evankeliumijunaa tällä foorumilla.
Mutta kyllä yhdyn
tekstiisi. Mutta niin se on kuin korostit, että sisarilla on tunneäly. Meillä veljillä tuppaa tunne ja äly
menemään eri lokeroihin ja silloin jätämme tunteet kotiin ja lähdemme tavoittelemaan tohtorinhattua.
Noutaaksemmesen kotiin kiitosta kerjäten kuin kissa nappaamansa hiiren kanssa.
Sisaret pyrkivät tunneälyn siivittämänä tavoittamaan möykkyyntynyttä sisintä. Meille veljille on voitto tärkeä
kuin matsissa. Kuitenkin usein juuri sanallinen tappio on voitto, kun ajatellaan sielujen voittamista Herralle. "Viisas voittaa sieluja" - ei niinkään keskusteluja.
:)- 32
Ahaa, silloin kun pyrit tunneälyn siivittämänä tavoittamaan möykkyyntynyttä sisintäsi, silloin olet IDENEB. Sitten kun haluat kerjätä kiitosta, silloin olet taas Antti. Mielenkiintoinen selitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450