Vai minkälainen on ilmapiiri?
Onko täällä säpäkkää kirjoittelua?
39
3061
Vastaukset
- mutta jos Sinulta
liikenisi. Kyllä tämä on ihan sitä "kiikkustuoli porukkaa" Muutama virkeäpi oli, mutta katosi ehkä kesälaitumille. Ehkä sitten syksymmällä taas.
Mutta toivoa ei kaivoon heitetä. Kyllä se tästä- millä tahansa
palstalla oll virkeämpi,
kyllä heti löytyy alas ampujia (kateellisia).
On se vaan kumma.
Pitäisi oppia jättämään narisijat
omaan arvoonsa,
mutta kyllä mitta, tulee nopeasti täyteen. - marjapensas
Mikä on nimesi??
Keinu kanssani, kas kun rytmi boleron nyt kaikuu taas, saavuthan (kiikkustuoliin,) kanssani keinumaan?? - Atolfia
marjapensas kirjoitti:
Mikä on nimesi??
Keinu kanssani, kas kun rytmi boleron nyt kaikuu taas, saavuthan (kiikkustuoliin,) kanssani keinumaan??istuttua, mutta puutarhakeinussa sitäkin useammin, aina kun vain pienikin aika liikenee näistä eläkeläisen touhuista.
Niin ja keinunhan minä asukaspuistossa 2v:n lapsenlapseni kanssa kilpaa ja kyllä meillä ona hauskaa, joten tuleehan sitä keinuttua. Keinuminen on kuulema hyväksi ikäihmisille. Tulee liikuntaa ja virkistää kuulema muutenkin ja totta se on. - OliviaKoo
toimia provokaattorina?
Et onnistunut.
Olisitko sinä "virkeäpi" kuin ne muutama, jotka ehkä katosivat sinne kesälaitumille?
Näytäpä virkeytesi.
Ps. Mitä muuten tarkoittaa "kiikkustuoliporukka"? Täsmennätkö? OliviaKoo kirjoitti:
toimia provokaattorina?
Et onnistunut.
Olisitko sinä "virkeäpi" kuin ne muutama, jotka ehkä katosivat sinne kesälaitumille?
Näytäpä virkeytesi.
Ps. Mitä muuten tarkoittaa "kiikkustuoliporukka"? Täsmennätkö?olenko sitä kiikkustuoliporukkaa, mutta kaksikin oikein kunnon "nakkilalaismallista" keinutuolia meillä on. Toisen saimme häälahjaksi miehen kummeilta, siis kummisedän tekemäkin ja toinen on minun äidinisäni tekemä, eikä missään ole parempi istua kuin tässä perintötuolissa.
Aikoinaan lapsetkin siinä nukuttelin ja kun olivat sairaana, keinutuolissa istuttiin yökaudet.
Kuulunko siis siihen porukkaan, kun on kaksikin keinutuolia ja joka päivä niissä istuskelen - se on minun tv-tuolinikin! Tämä tietokoneen näpyttely ei oikein siinä käy!- KristaTee
kiikkustuoli? Missä? Onko joku tuonut meille kiikkustuolin?
- säpäkkyys ja sapekkuus
Kieltämättä monta kertaa on mieleen tullut,että ikähaarukka taitaa kuitenkin olla enempi lähellä seitsemääkymmentä vuotta kuin kuudenkymmenen ikävuoden alkupäässä, siis kirjoittajilla. Me vanhenemme niin eri tavoin, joku jaksaa taistella sanan säilällä ja muutenkin, joku uupuu jo varhain ja on keskittynyt päivästä toiseen puurtamiseen. Tärkein lienee kuitenkin viestin sisältö. Se on oleellisempi kuin kääre eli mihin säpäkkyyden tai sapekkuuden markkinointikieleen viesti on kääräisty. Kirjoittamistavalla ja -tyylillä on kohtuullisenkin sanankäyttäjän helppoa kikkailla ts. kääre on nätti, mutta sisältöä uupuu, vaikka ensivaikutelma onkin olevinaan säpäkkä. Viimeksimainittu täällä toki osataan.
Makuasioista ei sovi kiistellä. Mikä on hauskaa ja säpäkkää yhden mielestä, on toisen mielestä tosi kuivaa ja tylsää. Tavanomaisuuden kaapuun piiloutuminen on meillä myös kansan tapa. Ei uskalleta olla eri mieltä tai onko kukaties niin, että omia mielipiteitä ei kuusikymppisillä enää Suomessa ole. Kiltit tytöt ja pojat ovat oppineet läksynsä perusteellisesti. Hyvää päivää - ja kirvesvartta vaan.- moro.sano.komeet
Kiltisti ollaan ja kintaat tiskiin. Osaakohan sitä kukaan kirjottaa niin, että lukija ymmärtäisi tarinan täysin kirjoittajan tarkoittamalla tavalla.
Kiitoksia kaikille vastauksista. Se on moro. - lähes kuuskymppinen
mutta kun niitä ei saa esittää missään,isällenikin sanoin kesällä vihdoinkin suoraan mielipiteeni siitä että mua ei enää tarvitse ohjailla ja komennella niinkuin lapsena tehtiin,vain katse riitti!
Nyt ei ole asiaa enää kotiin ja tuntuu pahalta,joku"särkyi".
Sama on miehen kanssa.Reilun 10 vuotisen liiton kuluessa olen ruvennut sanomaan mielipiteeni ja en enää "miellytä" jos en halua.
Mutta minusta on tullut hankala ihminen,kuulemma kun en enää tottele häntä ja sanon suoraan asian.
Hän on kääntänyt ns.selkänsä ja huomioi elämänsä muualle,minä en ole enää mitään.
Ja sanotpa kenelle tahansa mielipiteesi,se koetaan heti arvosteluna ja haukkumisena.
Voi että mä olen täynnä tätä kaikkea p.....aa!! - 1943
moro.sano.komeet kirjoitti:
Kiltisti ollaan ja kintaat tiskiin. Osaakohan sitä kukaan kirjottaa niin, että lukija ymmärtäisi tarinan täysin kirjoittajan tarkoittamalla tavalla.
Kiitoksia kaikille vastauksista. Se on moro.tälle palstalle oli melko laiha, annappas esimerkki siitä sähäkkyydestä. Sähinää kuulin vadelmapusikossa, kyy oli asialla. Hirvikärpäsiä ei vielä ole, lienee niillä sama kohtalo kuin ampiaisilla, kimalaisilla ja mehiläisillä. Kukkapelloissanai olen nähnyt vain yhden kimalaisen ja yhden mehiläisen. Hyvä, että on viimevuotisia siemeniä jäljellä.
- moro.sano.komeet
1943 kirjoitti:
tälle palstalle oli melko laiha, annappas esimerkki siitä sähäkkyydestä. Sähinää kuulin vadelmapusikossa, kyy oli asialla. Hirvikärpäsiä ei vielä ole, lienee niillä sama kohtalo kuin ampiaisilla, kimalaisilla ja mehiläisillä. Kukkapelloissanai olen nähnyt vain yhden kimalaisen ja yhden mehiläisen. Hyvä, että on viimevuotisia siemeniä jäljellä.
Ja laihaksi se jääkin, jos ensimmäiseen kysymykseen suuri paheksunta. Mikä tuossa utelussani niin sinua jurppi.
Jos sinun esimerkkisi on keskustelun parasta antia, niin ei sekää hääppöstä ole. - kukkiiko
Ja laihaksi se jääkin, jos ensimmäiseen kysymykseen suuri paheksunta. Mikä tuossa utelussani niin sinua jurppi.
Jos sinun esimerkkisi on keskustelun parasta antia, niin ei sekää hääppöstä ole.kasvaako oletko.
- moro.sano.komeet
kukkiiko kirjoitti:
kasvaako oletko.
Ja muutenkin kasvaako tai kukkiiko mikä.
Ja muutenkin kasvaako tai kukkiiko mikä.
Nimettömänä on niin helppo huudella ja karkoittaa uudet kirjoittajat pois.
Jos täällä yrittää jotain "säpäkkää" kirjoitella, niin sitten on pelko, että sensuuri iskee.
En tosin oikein tiedä mitä tarkoitat tuolla "säpäkkyydellä", mutta koita nyt vaan pysyä mukana, ei kannata heti pelästyä.- moro.sano.komeet
Tellastiina kirjoitti:
Nimettömänä on niin helppo huudella ja karkoittaa uudet kirjoittajat pois.
Jos täällä yrittää jotain "säpäkkää" kirjoitella, niin sitten on pelko, että sensuuri iskee.
En tosin oikein tiedä mitä tarkoitat tuolla "säpäkkyydellä", mutta koita nyt vaan pysyä mukana, ei kannata heti pelästyä.En minä tiedä itsekään, mitä se tarkoittaa. Se sana sopi vaan suuhun, kun uteluni tänne laitoin.
Havainto on, että hyvin on joillakin kirjoittajilla näppylät koholla. Ikään kuin puolustettaisiin jotain reviiriä kynsin hamoain.
Kiitoksia. Koitan, mitä koitan. Mutta täällä en ainakaan tänään. Se on moro. - Makuasia jne.
lähes kuuskymppinen kirjoitti:
mutta kun niitä ei saa esittää missään,isällenikin sanoin kesällä vihdoinkin suoraan mielipiteeni siitä että mua ei enää tarvitse ohjailla ja komennella niinkuin lapsena tehtiin,vain katse riitti!
Nyt ei ole asiaa enää kotiin ja tuntuu pahalta,joku"särkyi".
Sama on miehen kanssa.Reilun 10 vuotisen liiton kuluessa olen ruvennut sanomaan mielipiteeni ja en enää "miellytä" jos en halua.
Mutta minusta on tullut hankala ihminen,kuulemma kun en enää tottele häntä ja sanon suoraan asian.
Hän on kääntänyt ns.selkänsä ja huomioi elämänsä muualle,minä en ole enää mitään.
Ja sanotpa kenelle tahansa mielipiteesi,se koetaan heti arvosteluna ja haukkumisena.
Voi että mä olen täynnä tätä kaikkea p.....aa!!Arvostelusta ei pidä pelästyä, ei myöskään siitä, että muuttuu eikä se jonkun pirtaan sovi. Toivon, että pidät linjasi (jaksat olla nykyinen oma itsesi).
On tapoja sanoa ja sanoa. Sanoi joillekin mielipiteensä vaikka kukkaiskielellä, he kokevat sen aina loukkaukseksi tai hyökkäykseksi itseään vastaan. Annetaan heidän olla sellaisia, sillä toisen pään sisältöä ei voi yrityksistä huolimatta vaihtaa. Omaansa voi pöllytellä mielin määrin.
Me kaikki muutumme, myös vanhempamme, puolisomme, lapsemme,tuttumme, ystävämme. Sile ei mahda mitään, eikä muutos ole aina menoa parempaan suuntaan. Toisten mielen mukaan eläminen ei kuitenkaan pitkässä juoksussa aikuiselta onnistu, siinä kerääntyy yrittäjän pinnan alle vain turhan paljon paineita. Siksi on terveellisempää olla oma raadollinen itsensä tykättiin tai ei. Näin tämän kuusikymppisen mielestä, joku muu voi olla toista mieltä ihan vapaasti.
Aika on nyt kovin erilaista kuin YYA:n Suomessa, jolloin vaiettiin kaikilla kielillä. Ehkä sekin aika on jättänyt jälkensä. - 1943
Jos sinun esimerkkisi on keskustelun parasta antia, niin ei sekää hääppöstä ole.mitenkään tuoda itseäni esille, mutta nuo kasviasiat kiinnostavat minua ja etsin samanhenkisiä. Ellei niistä välitä voi hypätä yli. Tänään kukkapeltoni on parhaimmillaan ja hyönteisiäkin pörisee- kesä on tullut. Kaikille samanhenkisille kuva auringossa kylpevästä kosmoskukkapellosta. Se ei ole kovin säpäkkä, mutta kaunis. Siitä nauttivat naapuritkin.
- mikhaildenisov
on ku sammakkolampi keskitalvella!!
- huuhaa-palstalla
missä sinä näyt viihtyvän on varmasti säpäkkää!
- Atolfia
Pikkusen on tulikivenkatkuista viestien heittelyä.
En minä oikein ymmärrä, mikä syy on loukkaantua, jos meitä "kiikkustuoliporukaksi" kutsutaan. Eihän tuo nyt pahimpia porukkanimityksiä ollut.
Sitäpaitsi kyllähän me jo kuulutaan sinne mummojen ja ukkien puolelle ja heillehän keinustuoli on se kaikkein mukavin tuoli. Siinähän on mukava istuskella, neuloskella ja mietiskellä tämän maailman toilauksia. Ukit tuskin neuloskelevat, mutta mietiskelevät kumminkin.
Kunhan tässä nyt hupakehtelen. Toivottavasti tästä ei nyt kukaan loukkaannu.
- marjapensas
toivotan uuden tulokkaan tervetulleeksi, ja vastaukseni kiikkustuoli vastaajalle:
Olisin mielelläni keinuskellut hetkisen, ennen nukkumaan menoa, minä onneton, kun en kiikkustuolia omista.
Kerronpa sinulle uudelle tulokkaalle yhden asian.
Kun minä tulin palstalle vajaa vuosi sitten, ujona, arkana, mitä uskaltaa kirjoittaa, kun tuntui, että on kuppikuntia.
Vaan ei niitä ole, oli ilkeämielisiä nimettömiä puskista huutelijoita, jotka onneksi jostain syystä ovat huomattavasti vähentyneet.
Kuuleppas komee, tuu "pystikseen", kyllä me pidämme sinusta hyvää huolta;)
Ps. "Pystis" on nurkan takana, ota alareunasta seuraava ja sitten pystybaari;))- ilkeämielisiä
ne nimimerkittä kirjoittajat, vaan omia mielipiteitään eivät viitsi sanoa nikillä kun porukka heti loukkaantuu, jos tulee vähänkin erilaista tekstiä.
Jos sanoo vähänkin vastaan täällä, saa heti ilkeilijän leiman ja paheksunnan osakseen. Surkeaa. - OliviaKoo
ilkeämielisiä kirjoitti:
ne nimimerkittä kirjoittajat, vaan omia mielipiteitään eivät viitsi sanoa nikillä kun porukka heti loukkaantuu, jos tulee vähänkin erilaista tekstiä.
Jos sanoo vähänkin vastaan täällä, saa heti ilkeilijän leiman ja paheksunnan osakseen. Surkeaa.Onko sinun mielestäsi hyssyttely ja hymistely keskustelua?
Mitä järkeä on edes vastata kenellekään, jos on tasan tarkkaan samaa mieltä. Eikö keskustelu kaipaa välillä eri mieltä olemista, väittelyä ja toisenlaisten mielipiteiden esittämistä?
Äitinpäivän aikaan käytiin mielestäni hyvää keskustelua äitinpäivän vietosta. Siinä oli vaikka minkälaista mielipidettä ja sitä oli mielenkiintoista seurata.
Ainoa huono puoli on usein se, että keskustelu menee henkilökohtaiselle tasolle, aletaan haukkua kirjottajaa eikä sallita sitä, että toiset elävät toisella tavalla kuin toiset.
Ehkä paljolti väärinymmärrykset johtuvat siitä, että ilmeitä ja eleitä ei voi kirjoittamalla kuvata. Joskus tulee sanottua jotain lyhyesti ja tiivistäen ja se voi tuntua lukijasta töksäykseltä ja loukkaavalta vaikka takuulla kirjoittaja ei sitä olekaan niin tarkoittanut.
Mitä me tästä opimme? Emme mitään.
Näitä "keskustelukeskusteluja" käydään aikaajoin ja näköjään aina yhtä huonolla menestyksellä.
Kyllä täällä on säpäkkyyttä, sen huomasi heli ensimmäiseen vastaukseen tulleesta ensimmäisestä vastauksesta.
Ihmeellisesti tuo puolustautuminen tuntuu olevan kaikkialla niin yleinen tapa vastata, kun voisi jättää jopa vastaamatta ellei voi kauniisti ja kohteliaasti kysyä mitä esim. kiikkuustuoliasia tarkoitti.
Summarum. tai sitten pitäisi heti liittyä johonkin poppooseen tai yhdistykseen, ymmärtäkää meitäkin joukkoon, ihan kuin ei voisi jutella niitä näitä vaikka parin vastauksen verran venyttämättä juttua turhalla ellei asiaa kertakaikkiaan ole asiallisen vastauksen vertaa.
Luultavasti moni lukee, ja jättää kirjoittamatta jos ensimmäiseklsi sattuu silmiin tässäkin viestijonossa olevien vastausten kaltaisia kannanottoja.
Säpäkkää, eller sähäkkää or kipakkaa and kireää.
saan minäkin tähän tunteenpurkauksia vastaani, vaikka en sanonut puoliakan mitä ajattelin sanoa.aina tulee puukkoa selkään, se on aivan sama kirjoittaa puolesta tai vastaan, kaikkien mielen jälkeen ei voi olla. Jokaisella on oma mielipiteensä. Siihen vain tartutaan herkemmin, jos se on jollain lailla kielteinen.
Joka ketjussa eksytään aina asian viereenkin, kuten minäkin tuolla kertoessani keinutuoleistani!
- sielläkö pahikset
Olen kirjoitellut täällä runsaan vuoden verran. Käytin alkuun tunnollisesti samaa nimimerkkiä. Joku kehaisi kirjoituksiani ja siitä alkoi heittely. Nimimerkkini oli typerä, ja tietysti minä persoonana (tuntematta) alle kaiken arvostelun. Näin kirjoituksiani tulkitsivat tällä palstalla nytkin kirjoittavat muutamat rekatut. Peittoaminen oli todella ilkeää. Kun nyt joku heittelee pahiksen leimaaa kaikille, jotka eivät vakinimimerkkiä käytä, en suostu tällaista leimaamista ottamaan itseeni vain siksi, että puskassa (ilman nikkiä) olen henkilönä enemmän turvassa kuin nikillä kirjoittaessani. Niin hävyttömästi ja ilkeästi en pysty kirjoittamalla teilaamaan ketään kuin minut varsin viattomista ja tavallisista mielipiteistäni täällä aikanaan tuomittiin nikillisenä.
Kysehän on monesti enemmän suvaitsemattomuudesta ja vallanhalusta kuin siitä, että jonkun mielipiteet oikeasti olisivat niin kovin radikaaleja. Puskassa aion olla edelleenkin ja kirjoitella mielipiteitäni kun minulle sopii. Kun meillä on tämä sananvapaus. Toivon, että tähän päättyy asetelma rekatut enkelit - rekkaamattomat pahikset. Kaikki kirjoitukset ovat tervetulleita, kun asiassa pysytään ja ihmisinä toinen toisillemme. Että näin täältä puskasta.- saman kokenut
ei pitäisi mennä kehumaan toisen kirjoittamaa, se on joillekin punainen vaate. Varsinkin jos saa vastakkaisen sukupuolen ystävällistä huomiota, alkaa ilkeämielinen mollaaminen, tilapäisnikillä tietenkin.Se kertoo siitä, että tämmöinen ilkeilijä ei saa livessäkään arvostusta , on yksinäinen ja ilmeisen vastenmielinen muille ihmisille. Sääliä häntä pitäisi, mutta itsesuojeluvaisto ainakin meikäläisen panee peräytymään. Ainakaan minulle tämä foorumi ei ole mikään pätemisen paikka. Voin pysyä poissa tai osallistua , kun sattuu kohdalle kinnostavaa.
- KristaTee
saman kokenut kirjoitti:
ei pitäisi mennä kehumaan toisen kirjoittamaa, se on joillekin punainen vaate. Varsinkin jos saa vastakkaisen sukupuolen ystävällistä huomiota, alkaa ilkeämielinen mollaaminen, tilapäisnikillä tietenkin.Se kertoo siitä, että tämmöinen ilkeilijä ei saa livessäkään arvostusta , on yksinäinen ja ilmeisen vastenmielinen muille ihmisille. Sääliä häntä pitäisi, mutta itsesuojeluvaisto ainakin meikäläisen panee peräytymään. Ainakaan minulle tämä foorumi ei ole mikään pätemisen paikka. Voin pysyä poissa tai osallistua , kun sattuu kohdalle kinnostavaa.
Sinähän saat meidät vaikuttamaan hirviöiltä. Ei me olla sellaisia, usko pois. En ollenkaan ymmärrä, miksi aivan asiallinen aloitus sai tämänlaiset mittakaavat. Enkä ymmärrä, miksi pitää äksyillä ja motkottaa.
- päättelet
saman kokenut kirjoitti:
yksinäisen ihmisen haukkuvan enemmän muita ja olevan ilkeä?? Aika yksioikoista ajattelua, joka leimaa yksineläjät ilkeilijöiksi ja vastenmielisiksi muille.
Ei asiat aivan noin mene. Ja näitä kirjoittajia on paljon, joka lähtöön! Sinä puhut AINOASTAAN yhdestä ihmisestä! Todellisuudentaju hoi... - KristaTee
päättelet kirjoitti:
yksinäisen ihmisen haukkuvan enemmän muita ja olevan ilkeä?? Aika yksioikoista ajattelua, joka leimaa yksineläjät ilkeilijöiksi ja vastenmielisiksi muille.
Ei asiat aivan noin mene. Ja näitä kirjoittajia on paljon, joka lähtöön! Sinä puhut AINOASTAAN yhdestä ihmisestä! Todellisuudentaju hoi...leimannut KETÄÄN. Ja eikö tuo sinun kirjoituksesi ole juuri sitä, että täällä näyttäisi olevan pakko haukkua kaikki. Vaan minäpä en siihen lankea. En alennu haukkumaan, en edes virtuaalisesti. Eiköhän se ole aika hölmöä, että tuntemattomat ihmiset heittelevät toisiaan puukoilla ja kirveillä. Siinäkö sitä todellisuudentajua on?
Sitäpaitsi; mistä tietää onko kirjoittaja yksineläjä vai ei? Kristallipallosta? Ja vielä; jos vastaa yhdelle ihmiselle, niin silloin vastaa yhdelle ihmiselle. ;) - tarkoittanut
KristaTee kirjoitti:
leimannut KETÄÄN. Ja eikö tuo sinun kirjoituksesi ole juuri sitä, että täällä näyttäisi olevan pakko haukkua kaikki. Vaan minäpä en siihen lankea. En alennu haukkumaan, en edes virtuaalisesti. Eiköhän se ole aika hölmöä, että tuntemattomat ihmiset heittelevät toisiaan puukoilla ja kirveillä. Siinäkö sitä todellisuudentajua on?
Sitäpaitsi; mistä tietää onko kirjoittaja yksineläjä vai ei? Kristallipallosta? Ja vielä; jos vastaa yhdelle ihmiselle, niin silloin vastaa yhdelle ihmiselle. ;)vastaustani sinulle, vaikka viestini oli mennyt siihen,, tarkoitin sinun edelläsi kirjoittavalle, joka syytti jotain yksinäistä ihmistä ilkeilystä. Siis ei Kristalle.
Hyvä, ettet alennu sellaiseen haukkumiseen, olet oikeassa. Olen samaa mieltä kanssasi, että mistä tietää kuka on yksinäinen yms. kun täällä on paljon kirjoittajia ja outoja toisilleen useimmat.
Sitä juuri tarkoitin, samaa kuin sinä kun puhuin todellisuudentajustakin! Miten aina tulee tällaisia sattumia, että viesti osuu väärään paikkaan. Olen pahoillani... - KristaTee
tarkoittanut kirjoitti:
vastaustani sinulle, vaikka viestini oli mennyt siihen,, tarkoitin sinun edelläsi kirjoittavalle, joka syytti jotain yksinäistä ihmistä ilkeilystä. Siis ei Kristalle.
Hyvä, ettet alennu sellaiseen haukkumiseen, olet oikeassa. Olen samaa mieltä kanssasi, että mistä tietää kuka on yksinäinen yms. kun täällä on paljon kirjoittajia ja outoja toisilleen useimmat.
Sitä juuri tarkoitin, samaa kuin sinä kun puhuin todellisuudentajustakin! Miten aina tulee tällaisia sattumia, että viesti osuu väärään paikkaan. Olen pahoillani...annettu ja suunnaton suuttumukseni laantunut. Ihailuni henkilölle, joka osaa olla pahoillaan. Täällä se on melko harvinaista ja miksei todellisessa elämässäkin. Toivotan sinulle leppoisia kesäpäiviä ja kaikkea hyvää elämään :)
Olisin minäkin voinut vähän tarkemmin viestejä lukea, mutta hätäinen lukija kun olen, niin näin tässä kävi. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
- lavi
Kiikkustoolisahan on niin mukava istuskella ja töllöttää vaikka telekkaria tai lukia. Kyllä sitä voi kuuskymppinen jo tehä.Ukko täytti 50,niin ostivat kiikkutoolin ja on mieluisin paikka,vaikka ei sillon vielä ehtiny monesti ennenku illasta istahtamaan. Ja säpäkkyyvestä puhheen ollen mitä lienee koko säpäkkyys. Onko se puhheen säksätystä,että ei toiset saa suunvuorua,vai mitä ? Aurinko ainaki paistaa nyt tuola ulukona ja pittää lähtä heinää ajamaan ja siinä se aika kulluu mukavasti.Naapurin mummua pittää käyvä porisuttamasa. Muistellaan aina entisiä lehemän lypsyjä ja heinän seivästystä,ku palettiin ensinnä,että nahka vaihtu,eikä otsoonikerros ollu vielä ohutta ku syövältä on vielä vältytty. Siinäpä liekkö säpäkkää vai mitä. Lukkee kelle kelepaa vanahan muorin höpinöitä.
- Atolfia
kommentti.
Tuosta säpäkkyydestä vielä. Luulen että tarkoittanee lennokkaita puhevuoroja, mutta hyväntahtoisia ja huumoripitoisia.
Eihän tässä aina onnistu sepustamaan mitään kovin lennokasta, kunhan "juttelee".
Mieleen muistui minullekin heinäntekoajat maalla.
Kaupunkilaistytölle ne olivat mieleenpainuvia aikoja. Oli hauska viedä hevosia juontipaikalle ratsastaen. Hevosen kanssa heinien polkeminen ladossa oli riemukasta. Samoin kahvituokiot heinäseipäitten vieressä ja aina oli ihanat hellesäät.
Kultautuuko muistot iän myötä?
- marjapensas
pitää ottaa huomioon, on että, jos sinua moititaan, ota vastaan, jos annat takaisin,
niin sohaiset kepillä muurahaispesää, mutta se hyvä puoli siinä on,että sitten alkaa se sähäkkyys,
sen kai olet jo huomannut? ;))- moro.sano.komeet
Onnellisa saavat puolestani olla kusiasetkin. Teltan paikan voi aina siirtää.
- marjapensas
Onnellisa saavat puolestani olla kusiasetkin. Teltan paikan voi aina siirtää.
siirtää, jos se teltta on tiivis?
- marjapensas ek
marjapensas kirjoitti:
siirtää, jos se teltta on tiivis?
Huomasin juuri, että telttaani on ilmestynt reikä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329