Leikkaan aina kissojeni kynnet niin varovasti että en osu verisuoneen,leikaan ihan siihen suonen viereen.Nyt tuli mieleen että millaissia saksia siihen pitäisi oikeastaan käyttää? Sillä olen leikannut ne aina ihmisten kynsisaksilla,niillä mitkä nipsaisee kynnen poikki,en nyt muista että miksi niitä kutsutaan. Kynttä halkeaa aina pieni murunen joten johtuuko kynsistä vai saksista? Vai miten?
Kynsien leikkaus..
8
729
Vastaukset
- Ccrawr
Kissoille myydään omia saksia (kuten koirillekin) mitkä eivät edes ole kalliit. Suosittelisin niiden ostamista, halvimmat maksavat 5-7e kpl. Kissan kynnet ovat kuitenkin erimuotoiset kuin ihmisellä eivätkä täten ihmissakset sovi heidän kynsiin.
- sakset
Suosittelen myös ihan kissan saksien ostamista, eli eläinkauppaan vaan. Oikeet sakset leikka kunnolla ja siististi kynnen kärjen pois. Suhteellisen halpa investointi kunnon saksista :)
Kyllä johtuu saksista, eli kannattaa ostaa kissoille tarkoitetut kynsisakset, joissa on pyöristykset. Tämä on sen takia, koska kissan kynnetkin ovat pyöreät. Eikä kannata leikata ihan suonen vierestä, vaan vähän kauempaa, kynnen päästä vain jonkun verran pois, sillain sopivasti :)
- kynnet
pitäisi leikata?
Meidän kissojen kynsiä ei ole koskaan leikattu, enkä ymmärrä, että miksi niitä pitäisikään leikata. Osaako joku selittää? - Nimetön
kynnet kirjoitti:
pitäisi leikata?
Meidän kissojen kynsiä ei ole koskaan leikattu, enkä ymmärrä, että miksi niitä pitäisikään leikata. Osaako joku selittää?Meillä vanhemman herran kynsiä ei leikata, koska osaa itse huolehtia niistä raapimispuun avulla, mutta nuorempi ei osaa, vaan raapii tapetit ja matot ja sohvat, vaikka olen yrittänyt opettaa raapimispuulle. Siksi leikkaan nuoremman kissan kynnet parin kuukauden välein. Meillä ei ole kissan kynsisaksia vaan leikkaan ihan tavallisilla taloussaksilla. En ole huomannut että siitä olisi ollut kissalle mitään haittaa tai harmia ja se antaa ihan nätisti leikata kynnet.
- remuliina
oho, olin äsken nimetön..
Niin lisäisin vielä, että ulkokissathan huolehtii kynsistään helposti ja hyvin itse, ku ulkona on vaikka mitä kynnenteroitus paikkoja :)
Mutta sisäkissoilla ei välttämättä ole niin paljoa sellaiseen mahdollisuuksia ja silloin kynsiä kannattaa leikata, ettei ne jää joka paikkaan kiinni. esim. huonekaluihin.- Nyt selvisi!
No siis meillähän molemmat kissat on sisäkissoina, mutta raapivat aina joko raapimispuutaan tai sitten teroittelevat mattoihin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia minkään huonekalujen tms raapimisen kanssa. Siksi en siis ymmärtänyt miksi niitä leikattaisiin, kun meillä ei koskaan ole mitään ongelmia ollutkaan.
- hölöpöttäjä
Nyt selvisi! kirjoitti:
No siis meillähän molemmat kissat on sisäkissoina, mutta raapivat aina joko raapimispuutaan tai sitten teroittelevat mattoihin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia minkään huonekalujen tms raapimisen kanssa. Siksi en siis ymmärtänyt miksi niitä leikattaisiin, kun meillä ei koskaan ole mitään ongelmia ollutkaan.
jos kissa ei saa niitä kynsiä kulutettua ja niitä ei leikata. niin ne kynnet voi kasvaa silleen jännästi sinne sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734259Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113852Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37773