Kuinka nopeasti ihminen laihtuu jos lopettaa syömisen?

Avuton

Mun kaveri on ollut nyt 6 päivää syömättä eikä sen päähän saa mitenkään mahtumaan ettei sen tarvii laihduttaa että se on hyvä sellasena kun se on, mutta ei se usko..Hymyilee vaan aina kun kertyy yks päivä lisää jonka se on ollut syömättä.. :(
Kuinka kauan kestää ennenkuin se alkaa näkyä?
Minun on pakko auttaa kaveriani ennenkuin sen vanhemmat huomaa ne on...suoraansanottuna vaarallisia.. :(

Kertokaa...Pyydän..

~Avuton

60

36717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverilles

Kerro kaverilles et se on psykon tarpees.
      Laihduttaminen on ihan eri asia kuin syömättömyys.
      Ruokavalio kuntoon ja lisää liikuntaa.

• hoitsu

Ihminen voi lääketieteen mukaan laihtua viikossa kilon verran läskiä. Kaikki muu paino joka häviää on pelkkää nestettä ja kuona-aineita, jotka tulevat muutaman kunnon aterian mukana takaisin.

Kun ihminen lopettaa syömisen kokonaan/ elää hiiren ruoka-annoksilla, niin hänen elimistönsä käy elämään 'säästöliekillä' - eli läski ei kulu minnekään vaan elimistö ottaa tarvittavat ravintoaineet lihaksista. Kun sitten taas jonkin ajan kuluttua käydään syömään normaalisti, niin läskiä kertyykin entistä enemmän ja painoa tulee lisää.

Ainoa vinkki terveelliseen ja _pysyvään_ laihdutukseen on, että "kuluta enemmän mitä syöt".

• puhukaa paskaa
        hoitsu kirjoitti:

Ihminen voi lääketieteen mukaan laihtua viikossa kilon verran läskiä. Kaikki muu paino joka häviää on pelkkää nestettä ja kuona-aineita, jotka tulevat muutaman kunnon aterian mukana takaisin.

Kun ihminen lopettaa syömisen kokonaan/ elää hiiren ruoka-annoksilla, niin hänen elimistönsä käy elämään 'säästöliekillä' - eli läski ei kulu minnekään vaan elimistö ottaa tarvittavat ravintoaineet lihaksista. Kun sitten taas jonkin ajan kuluttua käydään syömään normaalisti, niin läskiä kertyykin entistä enemmän ja painoa tulee lisää.

Ainoa vinkki terveelliseen ja _pysyvään_ laihdutukseen on, että "kuluta enemmän mitä syöt".

Paskapuhetta tosin yleisesti uskottua harhaa. Säästöliekki ilmiötä ei ole koskaan millään tieteellisesti todennettu. Kyseessä pikemminkin ilmiö joka liittyy energia tarpeen pienenemiseen joka on seurauksena syömättömyydestä. Kaloreita läskissä on joku 7-9000kcl per kilo tarkkaan en muista. Eli jos energian tarve vurokaudessa olisi n 2500kcl niin laihdut kilon per kolme päivää 1, 5-2kg per vko...

• Anonyymi

Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm
        Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

• Anonyymi
        puhukaa paskaa kirjoitti:

Paskapuhetta tosin yleisesti uskottua harhaa. Säästöliekki ilmiötä ei ole koskaan millään tieteellisesti todennettu. Kyseessä pikemminkin ilmiö joka liittyy energia tarpeen pienenemiseen joka on seurauksena syömättömyydestä. Kaloreita läskissä on joku 7-9000kcl per kilo tarkkaan en muista. Eli jos energian tarve vurokaudessa olisi n 2500kcl niin laihdut kilon per kolme päivää 1, 5-2kg per vko...

Naapurini on laihduttanut 15 kiloa viidessä kuukaudessa, on nettiryhmässä muiden laihduttajien kanssa . Hieman toisin syö kuten ennenkin ja sanoo ettei tartte olla nälkäinen .mutta moni ei edes tunnne omaa kehoaan ja sen toimintoja , sikai näitä tälläisiä on aina olemassa. .

• Anonyymi
        hoitsu kirjoitti:

Juu voipi. Oletan kyllä, että aloittaja on lapsi ja kaveri on lapsi tai on itse "kaveri". Nämä lapset pitää totena somemaailmaa, joka on 1000%:sti täynnä muokattuja kuvia, millainen pitää olla. Lapsi tarvitsee nyt ehdottomasti lääkärin ja psykiatrin apua! Anorexia on kamala sairaus!
        Onko vanhemmat noin saatanan tolloja, ettei näe mitään outoa??

• Anonyymi
        puhukaa paskaa kirjoitti:

Kertoiko aloittaja "läskistä"??

• Liinu

Paastoamalla ei kerkiä laihtumaan sillä kuolema tulee väistämättä ensin.

Kohtuullisen terve ihminen voi olla noin kuukauden syömättä, ennenkö hengenlähtö on lähellä,
      mutta ihminen joka on esim. aikaisemmin syönyt hiiren lailla ja on fysiikaltaankin keskitasoa alhempi, niin viikkokin voi olla jo aivan liikaa!

Jos et pysty kaverin vanhemmille asiasta kertomaan, niin kerro esim. omille vanhemmillesi tai kaverisi terveydenhoitajalle (jos on)

Yritä nyt puhua kaverillesi järkeä, sillä tuossa ei ole mitään järkeä, sillä paastoamalla EI laihdu!

• Anonyymi

Kun siaäelimet vaurioituu niin niistä jää ikuiset vammat jos sattuu eloon jäämään

• TYKA

Painon putoaminen riippuu henkilön painosta ja hänen tekemisistään. Jos henkilö kuluttaa 2000 kilokaloria vuorokaudessa, ja kilo on 7500 kilokaloria, kilon laihtumiseen tarvitaan reilu kolme vuorokautta. Jos henkilö on kevyempi, vastaavasti vähemmän.

Jos vain on syömättä (juo vain), laihtuminen ei tapahdu rasvakudoksista, vaan muista paikoista. Kun paasto lopetetaan, paino tulee takaisin aika nopeasti, ellei henkilö ole ehtinyt kuolla ennen sitä. Paastosta ei siis ole hyötyä jos aikoo rasvakudosta saada vähemmäksi.

Sivulta http://www.geocities.com/kansantuote ja sieltä valitsemalla Painon hallinta, löytyy laskuri, jolla voi katsoa paljonko laihtuu tai menettää painoa. Laihduttaessa on noudatettava esimerkiksi sivulla mainittuja ohjeita. Sopiva kalorimäärä laihdutettaessa liikkuu välillä 1000 - 1500 kilokaloria vuorokaudessa.

• AeroPig

Tutustuin tuohon laskuriin, ja huh-huh!
        Itkeäkö vai nauraa???

Ja vielä lisätä liikuntaa, vaikka olenkin reilusti ylipainoinen ja työssäni liikun 8 tuntia...Yksi 10min. kahvitauko ja 30min. ruokatauko. Hyvä, kun jaksan kotiin raahautua.Ei ihan ensimmäiseksi tule mieleen lähteä kävelylenkille!
        TyKa hyvä, teoria on teoriaa...Ja muutenkin noi ideat on kuin erään kirjoittajan eräällä toisella keskustelukanavalla...Taidan arvata oikein?

• qwpee

Kysymys, paljon paino voi laskea syömättä, on täysin irrelevantti. Olette ilmeisesti nuoria, kun vanmmistakin puhuit? Sanoit, että pelkäät kaverin vanhempien huomaavan laihduttamisen ja olevan vaarallisia. Miksi näin? Tuossa tilanteessa sinun olisi todella tärkeää puhua joko kaverin vanhemmille, omille vanhemmille, tai jollekkin yhteiselle tutulle aikuiselle (opettaja, kouluterkka), jotta asiaan puututtaisiin.

Jos olette samassa koulussa, niin mene kouluterveydenhoitajalle puhumaan asiasta, tai jollekin mukavalle opettajalle. Terveydenhoitaja voi sitten kutsua kaverisi käymään, ja puhua järkeä hänelle. Kaverisi tekemiset eivät ole sinun vastuullasi, harvoin ystävä voi aivan aidon oikeasti kääntää toisen pään jos on mielenterveydellisiä ongelmia. Nyt tarvitaan ehdottomasti aikuisia ja terveydenhuollon ammattilaisia avuksi!

• paasto ei kannata

Ketju on kymmenen vuotta vanha, joten ohjeet alpittajalle ovat ihan turhia. Kavetin paadtokin on varmasti ohi. Toivottavasti se ei johtanut anoteksiaan ja vakaviin pitkäaikaisseurauksiin. Anoreksia johtaa 5-10% tapauksissa kuolemaan ja sydänvian saa vielä useampi.

Jos joku muu miettii paastolle ryhtymistä, niin älä tee niin. Se johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, kehon rasva-lihaskoostumuksen muuttumiseen huonommaksi;lihaskudosta katoaa ja lihakset ovat juuri se kudos, joka polttaa rasvaa. Menetetyt kilot tulevat korkoineen takaisin.

Tehokas laihtuminen paastolla on harhaa, sillä ekasta viidestä pudotetusta kilosta 3,5kg on vettä, 0,5kg lihasmassaa ja vain 1kg rasvaa eli oikeaa laihtumista! Kun paasto lopetetaan, vesi tulee heti takaisin, läski pian, mutta lihaskudosta on hyvin vaikea, jos ei peräti mahdotonta saada takaisin.

Ainoa kestävälaihdutustapa on hidad laihdutyaminen ilman kitudieettejä. Max. 2kiloa kuussa tahdissa voi polttaa rasvaa 90-100% laihdutetuista kiloista. Sitä noprampi tahti syö lihaksia.

• Anonyymi

Aloitus voi olla 10v vanha, mutta on edelleen tätä päivää. Ihan hyvä muistuttaa asiasta.
        Onkohan vielä hengissä?

• Anonyymi

Kyllä ihminen laihtuu vaikka ei söisi. Minäkin laihduin. Toki myös lihasmassa lähti mutta laihaksi tulee kyllä syömättä ajan kanssa. Ei se säästöliekille meno ikuisesti pysy. Katsokaa Afrikan lapsia ja miettikää.

• Anonyymi

Kyllä kokonaan syömättä kuolee, ennen kuin ehtii laihtua kovinkaan paljoa!

• Anonyymi

Itse olen miettiniyt tuon säästöliekki ilmiön toimintaa.
        Kun ajatellaan että ihmisen syömä ravinto muutetaan kehossa ravintoaineiksi niin sehän jo itsessään tarvitsee energiaa.
        Eli itse säästöliekki johtuu siitä kun ei ole sitä prosessoinnin tarvetta kehossa.
        Tämä nyt on vain heittä mutta miettikää jos 1000kgal muuntamiseen ravintoaineiksi kuluu 200kgal niin silloinhan vain 800kgal päätyy kehon ravinnoksi.
        Onko juuri tuo 200kgal jota luullaan säästöliekiksi.

• Anonyymi

Mä oon ollu jo kaksi vuotta kalja paastolla. Eikä ole nälkä vieläkään tullut. Pieni eläke niin ei sillä mässäillä. Juon 20 tölkillistä keppanaa joka päivä. Joskus jos eläkkeestä on jäänyt joku euro yli olen saattanut ostaa hinat sinisen tai alennus maksalaatikon. Ehkä kerran kuukaudessa kun rahat eivät vaan yksinkertaisesti riitä. paino on pudonnut 89 kilosta 67 kiloon parissa vuodessa. Kyllä kalja laihduttaa.

• Anonyymi

Ja kyllähän sä maksakirroosin saatuasi kerkeet haudassa laihtua lisää.

• Anonyymi

Ravintosi on pelkkää hiilihydraattia eli sokeria ELI ihmisen paras energian lähde.

• Anonyymi

Juuri lopetin syömisen,että laihdun,mutta kun luin tämän ketjun niin aloitin jälleen syömään.

• Anonyymi

Mitä sun kaverille kuluu nyt näin 19vuottam myöhemmin?

• Anonyymi

Ei enää monta päivää kun alkaa syömättömyys näkyä , mutta niin kun hän luulee, vaan ihmisen elimistö tarvitsee ravintoa aivot lakkaa toimimasta normaalisti ja alkaa hqllusineeraamaan ja sekoaa ruuan puutteesta. Laihduttaja taas tekee ruokavalion ja elää sen turvin ja laihtuu silti on muutkin elimet toiminnassa kuten pitääkin .
      Jotta kaverisi tarttee psykiatria , ja tietoa miten ihmisen keho toimii , ja miksi meidän on saatava ravintoa .
      Ei ole tervettä touhua

• Anonyymi

Eiköhän hän ole syönyt jo 19 vuoden jälkeen.Jos ei niin on varmaan jo kuollut.Kukaan elävä ihminen ei voi olla 20 vuotta syömättä.

• Anonyymi

Olen todella pahoillani otan osaa pidä sun kaverista hyvää huolta tää on kauheeta

• Anonyymi

Oletko harkinnut itsellesi ulkopuolista apua?

• Anonyymi

Onko joku 2025? Pliis on!?!?!? Oon tyttö ja 156cm ja painan 70kiloa JOKA ON AIVAN LIIKAA!!!! Oon nyt ollu päivän syömättä paitsi oon syönyt vaa purkkaa ja ananasta… aattelin olla kuukauden syömättä, paitsi et syön vaa purkkaa ja ananasta varmaa!!!! Onko mahollista laihtua 10kiloa kuukaudessa jos syö noin vähän?? Mun on kirjaimellisesti pakko laihtua!! Täs on joku 3kuukautta kesään nii haluisin painaa vähintään 55kiloa eli noin 15kiloa 3kuukaudes pitäis nyt lähteä vähintään!! Ja nyt en halua kuulla mitään ”liiku ja syö terveellisesti” vaan ihan oikeesti mun on pakko laihtua!! Kaikki vaatteet näyttää ihan huonolta päällä varsinkin tiukat paidan ja topit!! Ja saan kuulla aika usein että kuinka olen läski ja mul on iso peppu!!! Painoin vielä 2023 kesällä 50kiloa eli oon 2 vuoden aikana lihonu kivat 20kiloa joka on aivan liikaa!! Mulla on sellaset geenit että lihon tosi äkkiä!! Pliis joku auttaa????!!!!?!?!?!?!??

• Anonyymi

miksi kysyt tota samaa joka ikinen päivä?

• Anonyymi

ai geenitkö sua on lihottanuyt 20 kiloa ei se mitä sä oot syönyt. Voi lapsi raukka. Jos sä syöt terveellisesti niin mitkään geenit ei sua ole lihottanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi kysyt tota samaa joka ikinen päivä?

Täh? Mitenniin oon kysyny samaa joka ikinen päivä en oo kysyny tota ku nyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai geenitkö sua on lihottanuyt 20 kiloa ei se mitä sä oot syönyt. Voi lapsi raukka. Jos sä syöt terveellisesti niin mitkään geenit ei sua ole lihottanut

Ainakin omasta mielestäni syön aika terveellisesti hyvin harvoin syön mitään rasvaista yms…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin omasta mielestäni syön aika terveellisesti hyvin harvoin syön mitään rasvaista yms…

Pahin tapa on itselle valehtelu ruoka-asioissa.

• Anonyymi

No anteeksi. Tuolla vaan oli yksi jolla oli samat mitat ja sama tavoite. ja söi purkkaa ja hedelmiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no kerro mitä sä syöt yleensä. koska en usko että geenit on sua lihottanut

• Anonyymi

Sä oot syönyt samalla tavalla ja silloin olit normaalipainoinen ja samat geenit on ollut sulla syntymästä asti ja nyt sun geenit on muuttuneet niin että sun geenit on lihottanut sut. Saanko kysyä miksi geenit ei ole sua lihottanut aikasemmin vaan vasta nyt? en ymmärrä miten sun geenit on voineet muuttua . Voitko kertoa sun geeneistä enemmän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahin tapa on itselle valehtelu ruoka-asioissa.

No en mä ny valehtelekkaa? Onks sun mielestä salaatti epäterveellist vai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no kerro mitä sä syöt yleensä. koska en usko että geenit on sua lihottanut

No esim eile söin salaatin ja aamu ja iltapalaks lähes joka päivä smoothiee ja väkipalaks yleensä rahkaa yms

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä oot syönyt samalla tavalla ja silloin olit normaalipainoinen ja samat geenit on ollut sulla syntymästä asti ja nyt sun geenit on muuttuneet niin että sun geenit on lihottanut sut. Saanko kysyä miksi geenit ei ole sua lihottanut aikasemmin vaan vasta nyt? en ymmärrä miten sun geenit on voineet muuttua . Voitko kertoa sun geeneistä enemmän

Ja oikeestaan sillo ku olin normaalipainonen nii sillon söin kyl epäterveellisemmin ja liikuin kyl paljon ja nyt mä syön aik terveellisesti ja noin 5000 askelt päivässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esim eile söin salaatin ja aamu ja iltapalaks lähes joka päivä smoothiee ja väkipalaks yleensä rahkaa yms

ja sä olet lihonut tolla ruokavaliolla. Onko sulla testattu diabetes tai muut sairaudet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oot sä käynyt lääkärissä. Koska ei salaatin syömisellä pitäis lihoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko sulla testattu kilpirauhanen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sä olet lihonut tolla ruokavaliolla. Onko sulla testattu diabetes tai muut sairaudet

Mitennii tol ruokavaliol lihoo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei kyl oo testattu mitää diabeettesta et joo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko sulla testattu kilpirauhanen?

Ei oo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oot sä käynyt lääkärissä. Koska ei salaatin syömisellä pitäis lihoa.

No en kyl lääkäris oo käyny… oon 14v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos sulla on diabetes tai kilpirauhas häikkää niin ne pitää hoitaa. Ne ei parane itsestään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko muuten terve?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko muuten terve?

Joo

• Anonyymi

Joo ja tiiäks miten käy? Laihduta tyyliin kuukaudessa 10 kg, saat sen tuplasti takasin seuraavassa kuukaudessa. Netistä löytyy terveellisiä laihdutusohjeita, tee se hitaasti, saat syödä, liiku enemmän... Se mikä tulee esim vuodessa, ei lähde kuukaudessa. Paras tapa laihtua, on hidas laihtuminen. Toki se vaatii sen ruokavalion muutoksen, liikkumisen lisäämisen. Ei sipsejä, limua, mäkkejä jne..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistaakseni olen lukenut, että geeneistä löytyy. Tulee mieleeni myös se, että vaikka olisit laiha eli et voisi sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, saada verenpainetta, et tupakoisi, joisi, urheilisit, niin jos suvussa on paljon noita sairastavia, niin mitä todennäköisemmin sairastut noihin..

• Anonyymi

Noin kuukaudessa saa noin 30 kiloa pois mutta kuitenkin pitää juoda vettä.

• Anonyymi

Tuleeko kilot takaisin? Oon kyllä lukenu monen ihmisen kirjottamana että pysyy kilot poissa…

• Anonyymi

No pian alkaa näkyä kovapäisyyden seuraukset laittaa aineen vaihduntansa pilalle sillä konstilla. Syödä ihmisen täytyy, ja jos haluaa painoaan pudottaa niin se tehdään syömällä.
      Varaudu siihen aitä sairaalaan se kovapää joutuu aika pian syömättömyydellään
      Tunsin kauan sitten tytön joka teki niin ettei syönyt vaan joi vaan vettä , sotki aineen vaihduntansa ja kilpirauhanen alkoi oireilemaan, oli sairaalassa viikkoja , ja nyt saa loppuelämänsä syödä lääkkeitä kilpirauhasen vuoksi ja ei vaan se, aillä muutkin sisäelimet vaurioituivat . Joten sano kovapäälle hyvästit sillä joudut sen sanomaan kuitenkin kun jatkaa typeryyttään. Ei ilmeisesti tiedä kehon toiminnoista mitään .
      Miten verensokeriin vaikuttaa , tuollainen . Siis ei ilmeisesti ole pahemmasti kouluja käynyt kun tuollaista tekee . .

• Anonyymi

Ei tullut mitään vaivaa paastoamisesta ja eli vielä 20 vuotta sen jälkeenkin vaikka ikä mies olikin. Kehui olotilaansa paaston lopetettuaan.

• Anonyymi

Mistä ihmeestä sä oikein puhut?

• Anonyymi

No siitä 30 päivän paastosta

• Anonyymi

Sä olet ihan sekaisin, ei tässä mistään 30 pv paastosta olla puhuttu. Ja sitä paitsi vastailet ihan vääriin kohtiin ja väärille ihmisille. Sä et vaan osaa.

• Anonyymi

Kaverisi on sairas. Mitä sen vanhemmat tuumaa, tietääkö ne edes? Jos ei, niin kerro sen vanhemmille. Lapzi pitää saada äkkiä hoitoon, ennen kun kuolee.

• Anonyymi

Ei toimi,lihoo takaisin.Ainoa toimiva tapa on olla pienessä kalorivajeessa.😧

• Anonyymi

Tiputin joskus 7kg 2 viikossa 14 päivää... Söin tosi vähän ja kävin lenkillä... Ei oo tullu takaisin. Kun syö vähän. ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3462
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3434
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2014
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1696
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1406
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1015
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe