Oletteko luovuttaneet ja eronnut, jos vaimo/aviomies ei ole saanut oleskelulupaa Suomeen, vai oletteko muuttaneet puolisonnne kotimaahan asumaan?
oleskelulupa ja luovutus
19
3257
Vastaukset
- ..käy hermoon...
Siis en tiedä mutta kyllä koettelee hermoja ja suhteen lujuutta, riippuen mistäpäin ja minkälaisilla taustoilla puoliso on tulossa, että niinkun onko realistisen mahdollisuus saada oleskelulupa lähitulevaisuudessa. Ainakin tässätapauksessa tuntuu kovin vaikealta, vaikka naimisissa ollaan. Olen miettinyt et onks tää sen väärti ihan rehellisesti sanottuna.
Saas nähdä, ensi syksy ratkaisee, aika kallista käydä turistiviisumilla täällä..- Ajankohtaista nyt
Muuttavasi puolisosi kotimaahan? Itse aion muuttaa pariksi vuodeksi ja asua puolisoni kanssa, jos oleskelulupa ei irtoa.
- moppileski
Ajankohtaista nyt kirjoitti:
Muuttavasi puolisosi kotimaahan? Itse aion muuttaa pariksi vuodeksi ja asua puolisoni kanssa, jos oleskelulupa ei irtoa.
Muistan itsekin tuon kamalan piina-ajan vieläkin. Melkein 2 vuotta meni ennen kuin mies sai ensimmäisen oleskeluluvan. Onneksi 3 kuukautta Suomessa ollut saa työluvan. Hän pääsi töihin kavereidensa avustuksella.
Ne kerrat, kun kävimme asioimassa Uvissa, olivat painajaismaisia! Kohtelu oli tosi tylyä. Kerrankin itkin vuolaasti tultuamme ulos Uvista. Mieheni lohduttelin minua ja pyysi, että lopettaisin itkemisen. Muuten vastaantulijat luulevat, että hän on tehnyt jotakin pahaa minulle.
Kukaan muu kuin viranomaisrumban läpikäynyt ei pysty ymmärtämään sitä tuskaa, huolta ja stressiä, joka siitä aiheutuu sekä luvanhakijalle että hänen puolisolleen. Itse olin valmis seuraamaan miestäni vaikka minne, kunhan saisimme olla yhdessä. Onneksi oleskelulupa kuitenkin järjestyi.
Vaikeinta on varmaan niillä, jotka eivät voi mennä miehensä/vaimonsa kotimaahan tai edes kolmanteen maahan sen takia, että luvanhakija on turvapaikanhakija. Kun koko prosessi täytyy käydä loppuun siinä maassa, jossa se on käynnistetty alunperin. - Ajankohtaista nyt
moppileski kirjoitti:
Muistan itsekin tuon kamalan piina-ajan vieläkin. Melkein 2 vuotta meni ennen kuin mies sai ensimmäisen oleskeluluvan. Onneksi 3 kuukautta Suomessa ollut saa työluvan. Hän pääsi töihin kavereidensa avustuksella.
Ne kerrat, kun kävimme asioimassa Uvissa, olivat painajaismaisia! Kohtelu oli tosi tylyä. Kerrankin itkin vuolaasti tultuamme ulos Uvista. Mieheni lohduttelin minua ja pyysi, että lopettaisin itkemisen. Muuten vastaantulijat luulevat, että hän on tehnyt jotakin pahaa minulle.
Kukaan muu kuin viranomaisrumban läpikäynyt ei pysty ymmärtämään sitä tuskaa, huolta ja stressiä, joka siitä aiheutuu sekä luvanhakijalle että hänen puolisolleen. Itse olin valmis seuraamaan miestäni vaikka minne, kunhan saisimme olla yhdessä. Onneksi oleskelulupa kuitenkin järjestyi.
Vaikeinta on varmaan niillä, jotka eivät voi mennä miehensä/vaimonsa kotimaahan tai edes kolmanteen maahan sen takia, että luvanhakija on turvapaikanhakija. Kun koko prosessi täytyy käydä loppuun siinä maassa, jossa se on käynnistetty alunperin.Että puoliso voi olla mennyt naimisiin vain siinä toivossa, että saa oleskeluluvan Suomeen? Jos puoliso on aidosti naimisiin mennyt, hän varmaankin toivoo puolison muuttavan hänen luokseen, hänen kotimaahansa asumaan.
- Periksi ei anneta
moppileski kirjoitti:
Vaikeinta on varmaan niillä, jotka eivät voi mennä miehensä/vaimonsa kotimaahan tai edes kolmanteen maahan sen takia, että luvanhakija on turvapaikanhakija. Kun koko prosessi täytyy käydä loppuun siinä maassa, jossa se on käynnistetty alunperin.Enemmän turvapaikanhakijoita ja pakolaisia Suomeen, kuin omillaan toimeentulevia henkilöitä kotimaassaan, sekä jopa akateemisen koulutuksen omaavia henkilöitä, tai ei rikollisia henkilöitä. Itse aion taistella loppuun saakka oikeuksistani, olenhan suomen kansalainen ja mieheni koulutettu hyvin toimeentuleva ulkomaalainen.
- ?????????????
Periksi ei anneta kirjoitti:
Enemmän turvapaikanhakijoita ja pakolaisia Suomeen, kuin omillaan toimeentulevia henkilöitä kotimaassaan, sekä jopa akateemisen koulutuksen omaavia henkilöitä, tai ei rikollisia henkilöitä. Itse aion taistella loppuun saakka oikeuksistani, olenhan suomen kansalainen ja mieheni koulutettu hyvin toimeentuleva ulkomaalainen.
Vastaanottokeskuksiakin juuri ovat muutamaa sulkemassa, kun ei riitä turvapaikanhakijoita. Ja pakolaisillekin on vuosikiintiöt (jotka ei edes joka vuosi täyty).
Ja huom! myös turvikset ja pakolaiset ovat monesti hyvinkoulutettuja jo kotimaassaan. Harvemmin sieltä ihan puskajussit liikkeelle lähtee. Useimmin ne kouluttamattomimmat on niitä suomalaisten tänne roudaamia rantatyttöi tai -poikii.
- luovuta!!
No emme todella luovuta, olemme naimisissa ja miksi eroisimme vaikka ei saisi oleskelulupaa pitkään aikaan??? Eihän naimisiin mennä huvin päin?
Käyn mieheni kotimaassa, kun on mahdollista 4 kertaa vuodessa.
Muutto on mahdoton mieheni kotimaahan, mutta ei ole pois suljettu, mutta siihen vaikuttaa monta asiaa!!
ELI EMME LUOVUTA, AVIOLIITON PITÄISI KESTÄÄ YLÄ-JA ALAMÄET!!!- ...
periksi ei anneta.
- xxxxx
... kirjoitti:
periksi ei anneta.
Juuri niin. Tietysti suomalainen nainen odottaa rakasta muslimimiestään. Muslimimies tietysti tulee sitten taas aikanaan Suomeen kun turvapaikka-asiat järjestyy. Eikä muslimimies petä Suomi-neitoa, sillä eihän se ole pettämistä, että muslimimiehellä on kotona muutama vaimo. Koraani on laki ja oikeus, eikä se sano tuota pettämiseksi.
Joten odota Suomi-neito muslimimiestä ja järjestä hänelle täällä asiat kuntoon. Kyllä hän sitten antaa sinulle saman arvon kuin mullekin vaimoilleen, sillä sitähän Koraanikin edellyttää. - ...
xxxxx kirjoitti:
Juuri niin. Tietysti suomalainen nainen odottaa rakasta muslimimiestään. Muslimimies tietysti tulee sitten taas aikanaan Suomeen kun turvapaikka-asiat järjestyy. Eikä muslimimies petä Suomi-neitoa, sillä eihän se ole pettämistä, että muslimimiehellä on kotona muutama vaimo. Koraani on laki ja oikeus, eikä se sano tuota pettämiseksi.
Joten odota Suomi-neito muslimimiestä ja järjestä hänelle täällä asiat kuntoon. Kyllä hän sitten antaa sinulle saman arvon kuin mullekin vaimoilleen, sillä sitähän Koraanikin edellyttää.onko xxxx petetty kun nooiiin kärkevästi latelee :).. Muistetaanpas JÄLLEEN ettei saa yleistää... jokainen itse tietää missä mennään. Että se siitä :):)
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
xxxxx kirjoitti:
Joten odota Suomi-neito muslimimiestä ja järjestä hänelle täällä asiat kuntoon. Kyllä hän sitten antaa sinulle saman arvon kuin mullekin vaimoilleen, sillä sitähän Koraanikin edellyttää.Tyhmää vängätä tietämättömän kanssa, mutta...
Yritähän nyt selventää itsellesi peruskäsitteitä maahanmuutosta. Kun suomalainen avioituu ulkomaalaisen kanssa ja lupa-asiaa aletaan ajaa, turvapaikkaprosessilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ja suomalaisnainen avioituu useimmin jonkun muun, kuin muslimin kanssa.
- ootella
Kaks vuotta mekii jaksettii lupaa mun miehelle ootella mut sit selvis että se oli menny kotimaassaa toisii naimisii ja se oli niitti mun oottelulle. En haluu olla toinen vaimo ja pistin eropaperit sisää.
- Onko tosiaan noin
Mennä toisiin naimisiin, kun pitää esittää esteettömistodistus, jossa näkyy siviilisääty? Vai eikö liittoa virallisesti rekisteröity, ja oliko kyseessä muslimimaa?
- Sam.
Onko tosiaan noin kirjoitti:
Mennä toisiin naimisiin, kun pitää esittää esteettömistodistus, jossa näkyy siviilisääty? Vai eikö liittoa virallisesti rekisteröity, ja oliko kyseessä muslimimaa?
tapa ainakin meksikolaisten ja aasialaisten miesten kanssa, joilla on perhe kotimaassaan ja ovat töissä jossain muussa maassa.
Monella on vieläpä kaksi perhettä elätettävänä toisistaan tietämättä. - ato
Sam. kirjoitti:
tapa ainakin meksikolaisten ja aasialaisten miesten kanssa, joilla on perhe kotimaassaan ja ovat töissä jossain muussa maassa.
Monella on vieläpä kaksi perhettä elätettävänä toisistaan tietämättä.on,mulla on intialainen mies jolla on vaimo omassa maassa ja mun kanssa lapsia täällä suomessa.hänen intialainen vaimo kyllä tietää että hänellä on perhe täällä.
- oli..
Oli muslimimaa pohjois afrikasta. mein liitto ainakin ihan suomes rekisteröity ja siks pitääkin ero hakee. Sano kyl et toi toine on vaa siks et häne vanhemmil joku turva siel mut emmä haluu ees aatella miltä tuntus jos mun pitää rahaa lähettää sinne tai mitä tapahtus ko hää käy kotimaassa.
- kaikki mahdollista
Kun asuin USAssa, näitä juttuja kuuli jatkuvasti. Siellä tavallinen valkoisen lähiön jenkkimies voi olla salaa naimisissa kahdessa eri osavaltiossa. On kaksi vaimoa, kaksi taloa, kahdet lapset ja tietenkin aivan älytön määrä "työmatkoja" varsinkin joka toisena kiitospäivänä ja joka toisena jouluna, joka toisena viikonloppuna... Kun nämä miehet joskus jäävät kiinni asiasta, he eivät itsekään osaa selittää miksi sitä kaksoiselämää viettävät.
- ylpeä
ato kirjoitti:
on,mulla on intialainen mies jolla on vaimo omassa maassa ja mun kanssa lapsia täällä suomessa.hänen intialainen vaimo kyllä tietää että hänellä on perhe täällä.
itsestäsi... laittaisit itsesi sen vaimon asemaan. tuota minä inhoan,oikein oksettaa... varsinkin turkkilaiset,heitä oikein halveksin. en kaikkia tietenkään koska itsekin olen naimisissa turkkilaisen kanssa, viidettä vuotta. ja läpi ollaan käyty tuo koko rumba,asuttu myös turkissa vuosi.eli siis voin sanoa muuttaneeni mieheni perässä,kun ei tullut o.lupaa,eli luovuttaa ei kannata jos vain tietää että on aidosta rakkaudesta kyse,ei mistään vedätyksestä!ja kyllä sen tietää,jollei ole ihan naiivi.
90 prosenttia turkkilaisista(oman kokemukseni perusteella) oleskeluluvan takia naimisiin menneitä,PETTÄJIÄ. siis jokainen tietääkseni pettää, monella on vielä turkissa vaimo ja liuta lapsia. sitten kun mennään näiden suomi-vaimojen kanssa sinne kylään,niin vaimon tarvii esittää siellä jotain siskoa tyyliin. heillä ei ole vaihtoehtoja,eivät voi ottaa eroa,tuolla vuoristokylissä varmaan tapettaisiin siitä hyvästä. miehellä on monta naista,ja kotimaahan tullaan kerran vuodessa. eivätkö nuo ällötykset tajua että ne heidän vaimonsakin ovat ihmisiä!!!! ei kukaan ansaitse tuollaista...
surullista vaan kattoa vierestä kun jätkät vedättää noita näitä sinisilmäisiä ihan kybällä. toisilla ei ole edes tarvetta oleskelulupaan,tykkäävät vain leikkiä ihmisillä...
Tunnen moniakin monikulttuurisessa eläviä ja kellään heistä ei ole ollut mitään ongelmia oleskeluluvan saamisessa. Toisaalta kenenkään suhde ei ole alkanut netti- tai lomaromanssin seurauksena vaan ihan "työperäisesti" ovat ulkomailla olleet kun puolisonsa ovat tavanneet.
Eipä kyllä yhtään muslimiakaan sekaan mahdu joten kai nuo yhdessä tilannetta helpottavat?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634