Joudun liikkumaan nopeusrajoitetuilla väylillä paljon ja jostain pitäisi saada tarkkaa nopeustietoa. (Rikesakkoja räpsyy nykyään jo 1km/h ylinopeudesta).
Missä huokeassa GPS-laitteessa löytyy selvälukuinen nopeusnäyttö?
Mistä onkiveneeseen halpa gps-laite?
10
1060
Vastaukset
- 1km/h
Onko oikeasti räpsynyt rikesakkoa 1km/h ylityksistä?
Esimerkiksi airiston satamassa on nopeusrajoitus 4km/h, siis alle 2 solmua. Monet veneet eivät edes tyhjäkäynnilä liiku näin hitaasti, sillä saisivat valtiolle hyvät tulot.- 2,16 solmua
Olen samaa mieltä että kilsan ylityksestä ei sakkoa rapsahda. Eihän veneessä edes tarvitse olla nopeusmittaria ja poliisillakin on aivot.
Sakot saa vasta huomattavasta ylityksestä ja se huomattava on mielestäni liika lepsu käsite. - perämoottoriveneelläni
2,16 solmua kirjoitti:
Olen samaa mieltä että kilsan ylityksestä ei sakkoa rapsahda. Eihän veneessä edes tarvitse olla nopeusmittaria ja poliisillakin on aivot.
Sakot saa vasta huomattavasta ylityksestä ja se huomattava on mielestäni liika lepsu käsite.poliisin tutkaan 20km/h nopeutta, kun sallittu olisi ollut 10km/h. Hulluinta on se, että näin poliisiveneen ajoissa ja laskin nopeuden omasta mielestäni siihen 10km/h:een kuten asiaan kuuluu. Poliisit kuitenkin pysäyttivät ja kertoivat todellisen nopeuden (20km/h) minulle, jolloin vitutuksellani ei kyllä ollut mitään rajaa. Minunkaan veneessäni ei ole minkäänlaista nopeusmittaria.
Kapealla väylällä, jossa on paljon liikennettä on vaikea ajaa varman päälle ilman nopeusmittaria, koska perästä tulevia nopeammin ajavia joutuu väistelemään.
Nykyinen tilanne on tosi villi nopeusrajoitetuilla väylillä tällä hetkellä! - sylkyttelijä
perämoottoriveneelläni kirjoitti:
poliisin tutkaan 20km/h nopeutta, kun sallittu olisi ollut 10km/h. Hulluinta on se, että näin poliisiveneen ajoissa ja laskin nopeuden omasta mielestäni siihen 10km/h:een kuten asiaan kuuluu. Poliisit kuitenkin pysäyttivät ja kertoivat todellisen nopeuden (20km/h) minulle, jolloin vitutuksellani ei kyllä ollut mitään rajaa. Minunkaan veneessäni ei ole minkäänlaista nopeusmittaria.
Kapealla väylällä, jossa on paljon liikennettä on vaikea ajaa varman päälle ilman nopeusmittaria, koska perästä tulevia nopeammin ajavia joutuu väistelemään.
Nykyinen tilanne on tosi villi nopeusrajoitetuilla väylillä tällä hetkellä!Väistäkööt ne takaatulevat kaaharit. Ajele vaan omaa vauhtiasi väylän oikeata puolta.
Toisaalta kyllä tuommoinen nopeusheitto pitää tuntea jo veneen asennosta. - päälle!
sylkyttelijä kirjoitti:
Väistäkööt ne takaatulevat kaaharit. Ajele vaan omaa vauhtiasi väylän oikeata puolta.
Toisaalta kyllä tuommoinen nopeusheitto pitää tuntea jo veneen asennosta.jollet ehdi kaukalollasia alta pois!
Kotkassa kapeassa Ruotsinsalmen väylässä muutama vuosi sitten jouduimme venekuntamme kanssa todistamaan, kuinka merivartiostolla oli saatanan kova kiire laituriinsa. Raskas partiovene jyristeli arviolta 35 solmun nopeutta ja sivuutti meidän fiskarimme 10 metrin päästä.
Siinähän saatana keikuttiin ja hörpättiin vettä ja akat huusivat jo suoraa huutoa.
Ihan oikeasti ei noillä väylillä voi ajella yhtään hitaammin, kuin taulussa lukee, ihan oman turvallisuutensa vuoksi. Toisaalta poliisi on tutkallaan nykyisin hyvin tarkka ylinopeuksien suhteen.
Pienveneisiin pitäisi ehdottomasti vaatia luotettava nopeusmittari!
- Positiiviset kokemukset
Jos sinulla on moderni Nokian puhelin, niin osta gps palikka ja ilmanen Nokia sports tracker. Se kertoo nopeuden helposti. Jos haluat lisäksi kartan, niin suosittelen Minielmeriä. Minulla on ainakin hyvät kokemukset, vaikka kännykkää haukutaan tässä aina.
- vesillä!
Joka kesä ainakin yksi känny näkyy menevän partaan väärälle puolelle. Siksi käytän veneillessä vanhoja puhelimia, joihin luultavasti ei ko. modulia saa kiinni. Paljonko tuollainen gps-lisuke kustantaa?
- n95
vesillä! kirjoitti:
Joka kesä ainakin yksi känny näkyy menevän partaan väärälle puolelle. Siksi käytän veneillessä vanhoja puhelimia, joihin luultavasti ei ko. modulia saa kiinni. Paljonko tuollainen gps-lisuke kustantaa?
Palikat näkyy olevan tossa 80-90 kinkamilla. Hyvää niissä on tarkkuus ja oma akku. Toisaalta kun kaikki on samassa paketissa, niin hallinta on helpompaa. Ite olen tyytyväinen ollu N95 puhelimeen ja käytän sitä myös veneessä.
- Tolvasti
Missäs noin kovasti nussitaan pilkkua virkavallan toimesta??
Itselläni on vanha Garmin 45.Käytän sitä monitoimimittarina. Nopeus, suunta, aika, matka... Ei varmaan maksa paljoa, koska omanikin sain mitättömästä hommasta vaivanpalkaksi... jostain liikkeistä Lowrance iFinder G02 jonka hinnaksi ilmoittavat 119€.
http://www.opm.fi/action.asp?action=search
Jotkut pienveneilijät on olleet tyytyväisiä tuohon laitteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734269Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921223
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66918Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia114855Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65826
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245789- 37773