Kesä tuli!

loma loppui

niinpä tietysti. Loma loppui ja helteet alkoi. Meidän mittari näyttää melkein 30 astetta.
Eipä silti ehtiihän sitä töiden jälkeen vielä lämmöstä nauttia. Toivottavasti koko elokuun on näin lämmintä! Harmittaa kun jotkut aina valittaa, jos kerran vuodessa aurinko näyttäytyy.

Kuinkahan kauan nämä ilmat jatkuvat? Onkohan lämpöennätykset taas paukkuneet?
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/tilastot_160.html

141

20006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eagleheart

Todellakib tällinen helleaalto on poikaa! Koko kesä on satanut, mutta nyt paisaa :)

• minäkin vain

tosi ääliömäistä.... muuta vaikka sitten pohjoiseenpäin, todellakin osaatte ärsyttää kaikki paskiaiset jotka valittaa talvella ja kesällä....

itse rakastan hellettä, ja 25 asteen helle on minulle vain miellyttävän lämmintä... tukalaa on vasta kun lähentelee 40

• Ei enää lämpöä
        minäkin vain kirjoitti:

tosi ääliömäistä.... muuta vaikka sitten pohjoiseenpäin, todellakin osaatte ärsyttää kaikki paskiaiset jotka valittaa talvella ja kesällä....

itse rakastan hellettä, ja 25 asteen helle on minulle vain miellyttävän lämmintä... tukalaa on vasta kun lähentelee 40

Tämän maan asukkaat on lauhkean/kylmän alueen karaisemia. Ei valkoista ihmistä ole luotu yön timojen ilmastoon. Helteet ja rannoilla makoilu on narsististen laiskojen heiniä. Onneksi tulee kohta viileätä.

• --II--
        minäkin vain kirjoitti:

Piti pelkurimaisesti toisen kirjoittajan alle kirjoittaa.
        Meidät Suomalaiset on tarkoitettu viileämmän alueen asukeiksi, joten miksi et itte muuta etelä-eurooppaan...sielä on sun ilmoja, Suomes saa olla ihan normaaleja kesäkelejä!

• Heippa
        Ei enää lämpöä kirjoitti:

Tämän maan asukkaat on lauhkean/kylmän alueen karaisemia. Ei valkoista ihmistä ole luotu yön timojen ilmastoon. Helteet ja rannoilla makoilu on narsististen laiskojen heiniä. Onneksi tulee kohta viileätä.

Muuta Etelänavalle, jos on liian kuuma, äläkä valita.

• antaa paistaa, älkööt turhia valitelko, pääsee suojaankin. 27c

• Toivon...
        Ei enää lämpöä kirjoitti:

Kun kärvistelen kotonani yli kolmenkymmenen asteen lämmössä, niin en kyllä nauti helteistä yhtään. Asuntoni on siksi niin kuuma, koska joka huoneessa on normaalia suuremmat ikkunat suoraan etelään. Ei siis yhtään hauskaa enää. Tulee kalliiksikin, kun tuulettajat pyörivät täysillä koko ajan. Ja entä sitten yöllä? Valvomiseksi menee.

• Esko Lantio
        minäkin vain kirjoitti:

Jos sä niin sitä hellettä rakastat ja on niin ihanaa että, niin mikset itse sitten muuta vaikka afrikkaan. Voisit nauttia ihanista helteistä ympäri vuoden.

• Sepi
        Toivon... kirjoitti:

Kun kärvistelen kotonani yli kolmenkymmenen asteen lämmössä, niin en kyllä nauti helteistä yhtään. Asuntoni on siksi niin kuuma, koska joka huoneessa on normaalia suuremmat ikkunat suoraan etelään. Ei siis yhtään hauskaa enää. Tulee kalliiksikin, kun tuulettajat pyörivät täysillä koko ajan. Ja entä sitten yöllä? Valvomiseksi menee.

Asennutimme viime kesänä molempiin kerroksiin ilmalämpöpumput, jotka hoitavat lämmityksen talvella edullisesti ja kesällä niitä voi käyttää asunnon jäähdyttämiseen. Makkarissa oli parhaimpina hellejaksoina lähemmäs 30 astetta ja nukkuminen oli levotonta. Nyt hellejaksolla lämpötila on säädetty pumpuille 22 asteeseen ja uni maittaa.

• .............,

Ihanko nyt käsi sydämellä vannot ja vakuutat että 30 asteen helteet ovat mukavampia kuin esim. 20 asteen "helteet"? Ei siinä 20 asteessakaan kylmä tuu eikä tartte hikoilla mitään 4 litraa päivässä.

• satku
        minäkin vain kirjoitti:

todella naurettavaa että tällaisestakin aiheesta ihmiset saa riidan aikaan ja ollaan niin omalla kannalla että huh... miettikää vähän.

• vapaa kuin lintu

Partsilla aamukahvit 12 paikkeilla. Sitten pientä kotipuuhaa ja sen jälkeen uimaan!!!

Ihanaa, parvekkeen ovi auki nukun ja nautin elämästä.
      T: sinkku

• Tavis tallaaja

Tulisi jo syyssateet. Aurinkoiset päivät sopii paremmin seuraavaksi kevät hangille.

• --II--

En jaksa näin kovia helteitä koskaan kauaa!
      Sateetkin ovat mukavempia kuin nämä painajaismaiset helteet...mitään ei jaksa töiden jälkeen tehdä, nukkuminen on yhtä helvettiä ku yrität nukkua helvetin kuumas makuuhuonees.
      Aamut vain on mukavia ku on n. 20 astetta lämmintä.

• vilukissa 2

Hei, rakastan helteisiä ilmoja.
        Kotimme on ilmastoitu ja makuuhuone on sopivan viileä.
        Auringossa on kiva olla ja pyöräillä, uida ja istuskella puutarhassa myöhäiseen iltaan.
        Ylipainoa kun ei ole, niin ei tarvitse puuskuttaa.
        Mieheni ja minä olemme molemmat liikunnallisia ja sutjakoita.
        Kehoittaisin nyt viimeistään kaikkia ylipainoisia laihduttamaan:)
        Rakastelukin on ihanampaa kun ei läskit hylly.
        Elämä on ihanaa ja kesä nami nami.....

• --II--
        vilukissa 2 kirjoitti:

Hei, rakastan helteisiä ilmoja.
        Kotimme on ilmastoitu ja makuuhuone on sopivan viileä.
        Auringossa on kiva olla ja pyöräillä, uida ja istuskella puutarhassa myöhäiseen iltaan.
        Ylipainoa kun ei ole, niin ei tarvitse puuskuttaa.
        Mieheni ja minä olemme molemmat liikunnallisia ja sutjakoita.
        Kehoittaisin nyt viimeistään kaikkia ylipainoisia laihduttamaan:)
        Rakastelukin on ihanampaa kun ei läskit hylly.
        Elämä on ihanaa ja kesä nami nami.....

Mitä luin sun tekstiä niin taidat olla itsekeskeinen paska "MINÄ olen MAAILMAN PARAS." "MINÄ olen TÄYDELLINEN."
        Etkö sä käy töissä ku sulla on aikaa pyöräillä, uida ja istuskella auringos? Siis ei kaikki saa aurinkoisella ilmalla vaan lekotella, meitä on työtä tekeviäki!
        Tiesitkö muuten, että kaikki ei laihdu...sehän todistettiin yhdessä ohjelmassakin tässä hiljattain...sukuvian takia kaikki ei laihdu, jotkut on saanu huonot geenit, joten älä syyllistä ylipainoisia tuolla tavalla!!!
        Itsekkin olen ollut sutjakas laiha ihminen, mutta kun pituutta lakkasi tulemasta niin aloin lihomaan...liikun samanverran kuin nuorena, syön paljon terveellisemmin kuin nuorempana mutta en vain laihdu!!!
        Niin ja seksielämästä, mullaki on ihanan täydellinen seksielämä.
        Joten painu sen "TÄYDELLISEN" parisuhtees kans helvettiin!!!

• ---JJ

Ei sovi minulle nämä helteet: haittaa nukkumista ja työskentelyä. Ihmetyttää muutenkin ihmiset, jotka innostuvat auringosta ja kuumuudesta, mutta junissa ja busseissa valloittavat kuitenkin aina varjoisemman puolen. Ja tietenkin terasseilla parhaat varjopaikat.

• lomailija

en minäkään pidä yhtään helteistä. Itse asiassa vuosi vuodelta inhoan helteitä yhä enemmän. On tukahduttavan kuumaa ja voi vain odottaa, milloin helteet loppuvat.

• loma alkoi

joten ei kun rantsulle ja drinksulle!

• opiskelija1

olen opiskelija ja ollut koko kesän työssäoppimassa ja mullakin on lomaaa jäljellä. vielä kun jaksaisin viikon paiskia töitä kasvihuoneessa n.35 asteen lämmössä niin sitten on kolme viikkoa lomaa jonka jälkeen kouluun... ja toivon mukaan loman aikaan olisi n. 20 astetta lämmintä ja aurinkoista. En yhtään välitä helteistä.

• Talvi tänne nyt

Itse tulin Etelä-Euroopasta parin viikon lomilta. Nyt riittää kuumuus, talvi voi jo tulla. Pääsee hiihtämään!

• vahvistaa Suomen ilmastotyy...

Viis helteistä. Parempi kyssäri on, miksi tässä kesässä ei ole ollut normaaleja 20 kesäpäiviä juuri ollenkaan. Miksi ihmeessä pitäisi valita joko;

A) Tukahduttavat lähes 30 asteen helteet tai...

B) ...jatkuvaa vesisadetta ja tihkua kokonainen kuukausi. Kuluneen heinäkuun sää muistutti erehdyttävästi viime vuoden joulukuun säätä :P

Ilmatieteenlaitos tosin kertoi jo tähänkin vastauksen; Suomen ilmasto on sellainen, että täällä matalapaineet ja korkeapaineet pysyvät itsepäisesti paikallaan, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos vettä sataa heinäkuussa, sitä sataa käytännössä koko kuukausi - ja sama koskee helteitä.

• tangontaitaja

Kyllä en pidä helteistä,mun puolesta voisi vaikka sataa pieniä akkoja.

• YÖKKÖNEN .

Yöllä sais olla lämmintä - päivällä kun tekee töitä 29 asteessa, ei teho ole todellakaan hyvä.

• Kypsä

JA lunta tupaan

• Heippa

Sitä saatkin oottaa tuonne vuodenvaihteeseen asti.

• .........

liian kuumaks tää keli alle 25.astetta olis paras toivottavasti loppuu pian tämmönen helle...

• Sike

Kaikkien elimistölle ei helle tosiaankaan sovi, toisille se käy. Itse olen aina pitänyt elokuuta kesän parhaana kuukautena vaikka tällaisia helteitä ei olisikaan. Illat ovat ihanan hämyisiä ja lämpimiä. Koetetaan kestää terveenä tämäkin ilmiö.

• meitä on

moneen lähtöön. Itse nautin eniten alkukesän valoisista kesäöistä ja raikkaasta luonnosta, kaikki on vasta puhkeamassa kukkaan. Linnut laulaa ihanasti aamusta iltaan... Mutta onneksi elokuun hämystäkin osataan nauttia.

Pidän myös syksystä kun on raikkaat ja kuulaat aamut ja välillä tuuli tuivertaa ja metsä tuoksuu syksyltä. Ihana tehdä silloin retkiä metsään. Välillä hellekkin menettelee, kunhan ei kestä viikko tolkulla.

• Mooses P

JA LÄSSYNLÄSSY teille kaikille uikuttajille. Lukekaa edellinen viesti.

• kukkis86

onhan se toisaalta kiva kun on lämmintä mutta kyllä sitä jo odottaa syksyä ja talveakin..nää viimepäivät on olleet ihan tuskallisen kuumia ja varsinkin kun meillä on 4 kuukauden ikäinen pikkuinen tyttö..ei suostu kunnolla syömään eikä nukkumaan kun on niin hiostava ilma!!! nesteen juominen tällaisilla ilmoilla on kuitenkin se tärkein juttu, vaikkei ruoka maistuisi kunnolla!!! :)

• pikkupakkanen

Minuapa ÄRSYTTÄÄ ihmiset, jotka hehkuttaa kokoajan helteiden ihanuudesta!!!!!!!!!! Mulle ne ei ainakaan sivi koska helle on mulle sama kuin kova migreeni. Suomalaiset on muutenkin pohjoismaalaisina, tarkoitettu viileänpään ilmanalaan, kun ei olla mitään calabreeseläisiä saati siitä "tummenpia". JOS mä saisin valita niin semmoinen maksimissaan 20 ja tuulta, jos ei tuulta niin maksim 15. Talvella mielellään -5: destä semmoseen -10, kiva piokkku pakkanen, että lumi pysyy maassa ja korvat kumminkin päässä ;) ;) ;)

• ,,,,,,,,,,,,,,,

No tossahan se koko totuus tuli.

Näinhän sen pitäs mennä, mutta todellisuudessa menee kutakuinkin näin:

TALVI: Alkutalvesta lunta päivän tai pari jotka liian lämpimän sään ansiosta sulavat yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin joka tarkoittaa loskakelejä. Muutamat kymmenet räntäsateet siihen vielä mukaan ja avot. Elohopea kipuaa vaivoin pakkasen puolelle ja aniharvoin.

KESÄ: Pari hellepäivää voi pukata kesän alkuun pari normi kesäpäivää. Sitten on vuorossa kuukauden saderepeämä jonka jälkeen on vuorossa nämä perkeleen helteet joille ei tietenkään näy loppua vielä pariin päivään.

Kiroan koko kesän alimpaan helvettiin ja siihen onkin sitten hyvä lopettaa tämä viesti.

• pikkupakkanen
        ,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

No tossahan se koko totuus tuli.

Näinhän sen pitäs mennä, mutta todellisuudessa menee kutakuinkin näin:

TALVI: Alkutalvesta lunta päivän tai pari jotka liian lämpimän sään ansiosta sulavat yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin joka tarkoittaa loskakelejä. Muutamat kymmenet räntäsateet siihen vielä mukaan ja avot. Elohopea kipuaa vaivoin pakkasen puolelle ja aniharvoin.

KESÄ: Pari hellepäivää voi pukata kesän alkuun pari normi kesäpäivää. Sitten on vuorossa kuukauden saderepeämä jonka jälkeen on vuorossa nämä perkeleen helteet joille ei tietenkään näy loppua vielä pariin päivään.

Kiroan koko kesän alimpaan helvettiin ja siihen onkin sitten hyvä lopettaa tämä viesti.

Mut yritetään kestää kumminkin!

• kun hiki valuu vaikka ei muuta tee kun paikallaan istuu. Pinna kireellä koko ajan. Aivan loistava kesä ollut sateiden puolesta. kunhan tää tukaluus loppuis. Odotan niitä raikkaita syysilmoja, pilvisiä ja ehkä pientä tihkusadettakin. Silloin tämä poika lähtee lenkille. Siinä vasta mieli kirkastauu ja voi hyvin.

Erästä kotimaista leffaa lainatakseni: On niin saa..... kuuma et pää ei toimi.

• ihan turhaan on

tällaiset hiki-ilmat. Paras lämpötila on 18-22 astetta.

• tämä oikeasti

jokin mummojen Martta-kerho kun täällä kaikki pelkäävät lämpimiä kelejä. Voi hyvän tähen sentään kun pitää valittaa jotta muka kuuma on.

• aina joku valittaa

Niin, vaikka itse nautin kun on kesä ja lämmintä ja jopa hellettä, tiedän että toiset tykkää talvesta ja kylmästä. Minusta taas talvi voisi jäädä kokonaan välistä :)

Mutta, ehkä eräs syy miksi aina tulee kovaa valitusta kesäisin ilman lämpötilan noustessa 20 ja siitä yli on se, ettei Suomessa ole tapana rakentaa toimivaa ilmastointia!
      Työpaikoilla, koulussa, busseissa ja muualla hikoillaan ihan turhaan, koska ei ole rakennusvaiheessa mietitty niitä paria vkoa vuodessa, jolloin ilmastointi ja huoneiden viilennys on paikallaan.

Pidetään kyllä huolta siitä, että lämpö ei karkaa talvella ulos, mutta ei tiedetä miten sen liian lämmön pitää kesällä siellä ulkona.
      Näin ei saada illalla ja yöllä nukuttua, eikä sen ikkunan avaaminen ulos auta, niinkuin on totuttu.
      Olisiko syytä mennä hakemaan huoneistojen viilennysohjeita etelästä?

• Poika etelästä

Tuo on totta, suomessa eivät osaa tehdä toimivaa ilmastointia. Loppuis natinat kuumuudesta siihen.

• kikattaja

vihaan ininää!!!ite nautin lämmöstä!!ei palele:)

• ...............

Ehkä muut valittavat helteistä, mutta minusta juuri tälläiset helteet ovat ihania. Saisi olla enemmänkin. Vihaan syksyä ja talvea niin paljon, ettei mitään rajaa. Päivät ovat lyhyitä ja hyvin hämäriä. Talvellakin ei tarvii kuin pari sekunttia olla ulkona, niin olen jo ihan jäässä. Olen saannu lievän paleltumankin joskus poskiini. Käsiini ja jalkoihini särkee koko ajan, kun ulkona on niin kylmä. Kesällä on niin ihanaa, kun on lämmintä. Pidän kuumista ja lämpimistä päivistä. Kaiken lisäksi kesällä on paljon valosampaa kuin talvella. Kyllä rankkasateet joskus ovat ihan ok, mutta parempi on, että on mahdollisimman paljon 24 tai lämpimimpiä päiviä.

• näin se on

Ihmiselle, joka palelee aina, suosittelen lämpimästi hankkimaan hieman lihasmassaa. Kohtalaisestikin treenattu vartalo lämmittää paremmin kuin yksi ylimääräinen paita siellä takin alla. Tämän vuoksi tarkenen kevyen talven läpi normaalilla tuulitakilla, eikä pahemmin kylmyys iske :)

• ilmaston muutos

Ilmaston muutoksen myötä myös Suomessa tulisi ottaa käyttöön siesta.

Liika kuumuus on terveysriski, ja etenkin työn tekeminen kuumuudessa on paitsi epämiellyttävää, vaarallista.

• Viileiden varjojen mies

"Liika kuumuus on terveysriski, ja etenkin työn tekeminen kuumuudessa on paitsi epämiellyttävää, vaarallista."

On myös ihmisiä, joille helle ei sovi terveydentilan vuoksi, vaikka ei töitä kuumassa tekisikään.

Jostain syystä MTV3:n virallinen kanta on, että helteet ovat ihania, ja niitä pitää toivoa joka uutisten yhteydessä, oikein ruinata meteorologilta:
        "Pekka, saammehan nauttia näistä hellepäivistä vielä ensi viikollakin?"
        "Petri, ei kai nämä lämpimät päivät vielä tähän lopu?"

Tuo sääihannointi tulee tietenkin vastaavalta päätoimittajalta tai vieläkin ylempää, koska ruinausta ilmenee ankkurista riippumatta. Lämpimien kelien tivaaminen alkaa maaliskuussa ja jatkuu syyskuuhun. Ja tämä oli fakta, ei mielipide.

Omasta mielestäni uutistoimittajan ei pitäisi olla säästä mitään mieltä, koska henkilökohtaisten tai vastaavan päätoimittajan mieltymysten julkituominen ei kuulu toimittajan toimenkuvaan.
        Ankkurin ja meteorologin sananvaihto ennen sääkarttoja on edellä mainitun lisäksi teennäistä ja usein väkinäistä. En pidä siitä.

• talvella...
        Viileiden varjojen mies kirjoitti:

"Liika kuumuus on terveysriski, ja etenkin työn tekeminen kuumuudessa on paitsi epämiellyttävää, vaarallista."

On myös ihmisiä, joille helle ei sovi terveydentilan vuoksi, vaikka ei töitä kuumassa tekisikään.

Jostain syystä MTV3:n virallinen kanta on, että helteet ovat ihania, ja niitä pitää toivoa joka uutisten yhteydessä, oikein ruinata meteorologilta:

Tuo sääihannointi tulee tietenkin vastaavalta päätoimittajalta tai vieläkin ylempää, koska ruinausta ilmenee ankkurista riippumatta. Lämpimien kelien tivaaminen alkaa maaliskuussa ja jatkuu syyskuuhun. Ja tämä oli fakta, ei mielipide.

Omasta mielestäni uutistoimittajan ei pitäisi olla säästä mitään mieltä, koska henkilökohtaisten tai vastaavan päätoimittajan mieltymysten julkituominen ei kuulu toimittajan toimenkuvaan.
        Ankkurin ja meteorologin sananvaihto ennen sääkarttoja on edellä mainitun lisäksi teennäistä ja usein väkinäistä. En pidä siitä.

Kaikenhan pitää nykyään olla niin yltiöpositiivista ja ylikivaa. Talvisin sama juttu mtv:n säätiedotusten kanssa: "Pekka/Mette, saammehan nauttia raikkaista ja kirpeistä pakkasista ja hienosta ulkoilusäästä vielä pitkäänkin?..."

• kun..
        Viileiden varjojen mies kirjoitti:

kysyttiinkin mitä mieltä ITSE olet helteistä eikä "mitä mieltä olet maikkarin uutisankkureitten mielipiteistä helteeseen".

Kyllähän tosta silti "rivien välistä" osaa lukea että et myöskään liikaa näitä helteitä ihannoi.

• keskieurooppalainen

...nyt ei oo juhannuksen aika jota vihaan; valoisaa kaiken aikaa, ei minkäänlaista aamu-päivä-ilta-yörytmiä. Tämä elokuu on ihanaa aikaa kun päivällä aurinkoista, illan tullen hämärtää ja yöllä pimeää. Ihannelämpötila täällä Suomessa 20-25 astetta, sen jälkeen ainoastaan tukalan kuumaa. Huh hellettä!

• psykologi

Turhaan valitetaan turhan harmittomista asioista.

• Arto42

ensin oli allergiat ja nyt kuumat ilmat eikö voisi tulla sadetta öisin oikein kunnolla mutta sen jälkee saisi paistaa noin 50 astetta päivisin ja samanlaiset tulvat kuin uk:ssa oli se siitä kesästä ja tulisi saman verran pakkasta kuin talvella niin katsotaa kuka kulkee semmoisissa asteissa ulkona.

• Paras ilma on

hieman alle 20 C. Talvikin on mukava, mutta helle ei ole mistään kotoisin.

• Kesämies4ever

Lisää aurinkoa ja kuumuutta kehiin. Suomessa ei voi olla koskaan liian kuuma!

• talvella on

sitten aikaa palella...Kaikki valittajatkin voisivat silloin muistella kesää.

• maratonilla

Tulokset heikkenee tuntuvasti maratonilla jos on hellettä. Toivon että ensi viikon Helsinki City Marathon juostaan kohtuullisissa lämpötiloissa.

• Suolapähkinä

Pääsee pelaa lätkää...

• olla

yhtään enempää samaa mieltä!

• olla kirjoitti:

yhtään enempää samaa mieltä!

jäähallit on keksitty??

• oikeita töitä tekevä

Helppo se on nauttia helteistä, jos on hemmoteltu helsinkiläinen, joka tekee töitä ilmastoidussa toimistossa ja painelee kotiin saastuttavalla ilmastoidulla autolla.

Miettikää helteiden rakastajapellet, että toiset tekevät oikeaa ruummillista työtä kokonaan tai osittain ulkona päivän paahteessa ja sitten pitää körötellä kotiin julkisella kulkuvälineellä jonka sisälämpötila on yhtä helvettiä.

Kaikki helteiden ihanuudesta hehkuttajat pitäisi laittaa pariksi viikoksi Intian puuvillapelloille töihin 50 asteeseen. Johan tulisi ymmärrystä niillekin jotka eivät helteestä tykkää.

• möhkö

Just näin. Jos auringossa suojavatteet päällä ja kypärä päässä painaa kahdeksan tuntia ruumiillista työtä ja juo tuskissaan 3 litraa vettä sinä aikana, ei paljoa naurata helteet.

• Pinckhy

kyllä helteet ovat muuten jees, mutta polveni leikattiin ja en saa käydä suihkussa kun vasta lauantaina, saatika sitte että voisin mennä uimaan taikka saunaan.. toivottavasti on vielä lämmintä kun olen tästä parantunut!

• ruikuteta..

helteistä. Viime viikon tiistaina tuli koko päivän vettä ja oli muutenkin kelju päivä.
      Eikä tää ole edes poikkeuksellista, montakaan vuotta ole kun elokuu oli koko kesän lämpimin kuukausi. Tulisi viellä lämmin syksy siihen päälle niin mikäs ettei. Nyt on vettäkin niin järvissä kuin pohjavesi tilanteenkin kannalta.

• Tukala

Kun aurinko paistaa hellepäivinä suoraan huoneeseen, on yöllä aivan mahdotonta nukkua siinä 28 asteen h*lvetissä. Päivisin taasen ei oikein mitään pysty tekemään kun tuskanen hiki tulee jo pelkällä paikallaan istumisella ja muutenkin on erittäin ärtynyt olo. Mainitaan vielä julkisilla matkustaminen helteessä vasta onkin aivan kamalaa. Naama valuu, vaatteet liimautuvat ihoon yms. Että se niistä helteistä..

Onneksi tämä kesä on kuitenkin ollut melko sateinen ja viileä. Saanut nauttia raikkaasta ulkoilmasta :)

• kylvaan

Julkisilla matkustaminen helteellä on kyllä aivan yhtä helvettiä. Minkäänlaista puhdasta ja raitista ilmaa ei tule mistään. Housut liimautuvat ihoon kuten paitakin. Busseissa on jopa kuumempi yleensä kun ulkona. Kun istuu helvetin kuumassa bussissa ensin sen 25 minuuttia tuskailen, kun pääsee bussista ulos tuntuu että ulkona olis 15 astetta viileempi ilma. Ei, en pidä helteistä.

• Ei hikoilulle

Ihanaa kun päivät lyhenevät kovaa vauhtia ja edessä on pitkä ja pimeä talvi. Luojan kiitos Suomen kesä on niin lyhyt. Viisaita ovat esi-isämme tänne asettuessaan olleet. Älkää turhaan valittako, kun kaikki eivät helteistä nauti.

• kesäkin

ihan mukavaa aikaa on. liika on vain liikaa lämmössä niinkuin pakkasessakin. mukavampi olisi jos kesälämmön saisi pysyvästi johonkin 19-21 asteeseen ja talvella sitten pakkasta saisi olla jotain 10-15 astetta koko ajan.

• tämä on sitä

kesää mistä eniten nautin! Aurinko paistaa ja kaikkialla tuoksuu kesältä... onneksi on vielä loma! Saisi jatkua pitkään niin talvenkin kestää näillä lämmöillä.

• Miranda33

Ihanaa olla lomalla ja pavunruskeana raskausviikolla 33 vaan eipä haittaa!Lisää helteitä vaan.

• wwwwwwwwwww

jep lomat loppu ja on tosi mukava olla duunissa ravintolan keittiössä . vanhassa talossa jossa ei ilmastointi toimi mittari näyttää 30 ja lisäks kosteus prossa varmaan lähellä sata . hellat ja uunit ja tiskikone , hauteet käy kuumana . ei paljon naurata. tää on tää ammatinvalinta kysymys..........

• Razor

1. En saa nukutuksi koska on kuuma, ja aukinaisesta ikkunasta kuuluu kaikki liikenteen äänet. Myös valoisuus haittaa unen laatua.

2. Työpaikalla ei jaksa keskittyä töihin. Tehdyistä virheistä pomo kyllä jaksaa muistuttaa. Virheet johtuvat myös koko ajan kasvavasta univelasta.

3. Palan helposti, ja olen huono käyttämään aurinkovoiteita.

4. Lomasta ei ole tietoakaan. Ei edessä eikä takana.

5. Pakastin käy ylikierroksilla. Vain ajan kysymys milloin posahtaa.

6. Uimarannat/maauimalat täynnä ihmisiä kuten kiljuvia kakaroita ja ylivilkkaita nuoria.

Haluaako joku jatkaa listaa?

• Hellelilli

Listasi kohdat 1, 2 ja 5 korjautuvat ilmastointilaitteella ja pimennysverhoilla. Kohta 3 on omaa laiskuuttasi. Eikä uimaloihin/julkisille uimarannoille ole pakko mennä...(kohta 6)
        Toivottavasti joskus opit nauttimaan kesästä ja saat vakituisen työpaikan jolloin myös sinulla on kesäloma!

• tytsy19

Kyllä sitä PITÄÄ nauttia kesästä nyt kun vihdoin tuli lämmintä. Onhan se epämiellyttävää hikoilla töissä, mut nautitaan silti. Kyllä se talvi sieltä taas tulee ja sit saadaan PA-LEL-LA ihan riittämiin...hrr... pusuja kaikille kesän lapsille! ps. ei muuta ku hame päälle ja housut "unohdetaan" alta pois. ;)

• E-L P

ILMOJA RIITTÄÄ KAIKILLE NIIN KUIN ON IHMISIÄKIN !! NAUTITAAN KESÄN LÄMMÖSTÄ JOTKA VOIDAAN,EI LÄMMIN LUITA RIKO.VARJOSSA /SISÄLLÄ NE IHMISET JOIDENKA TERVEYS EI SALLI LÄMPÖÄ.

• mats
        E-L P kirjoitti:

ILMOJA RIITTÄÄ KAIKILLE NIIN KUIN ON IHMISIÄKIN !! NAUTITAAN KESÄN LÄMMÖSTÄ JOTKA VOIDAAN,EI LÄMMIN LUITA RIKO.VARJOSSA /SISÄLLÄ NE IHMISET JOIDENKA TERVEYS EI SALLI LÄMPÖÄ.

suomi on helevetti

• karata etelään..

heti kun kesä loppuu, siis tarkoitettu kaikille niille jotka valittavat helteistä. Onhan se kurjaa jos joutuu olemaan duunissa jossa ilmastointi ei pelaa, no työnteko on aina kurjaa oli keli mikä hyvänsä.

• kesä8

KESÄ!!!

• rainman

ihan liian kuuma. ei ollenkaan kivaa...

• En kyllä nauti. Liian kuuma töissä ulkohommissa esim. nurmikon ajossa =(. Saisi olla pilviä edes vähäsen niin helpottaisi olo. =)

• Winterman

Minusta ainakin helteet on inhottavia, on niin kuuma ettei mikään huvita ja mitään ei jaksa tehdä. Ja kun tuota kuumuutta ei pääse minnekään pakoon sisällä on pahimillaan vielä kuumempi kuin ulkona.
      Talvessa on se hyvä puoli että jos ei pidä kylmästä niin voi olla sisällä lämpimässä.
      Kesä on tylsin ja ikävin vuodenaika.

• neo...........................

kyllä sittä sitten talvella palellaan ei pidä valitaa säästyypähän etelän matka rahat kun pysyy koto suomessa näillä ilmoilla

• ,.,.,.,.,.,.,.,.

Suomen talvet on nykypäivänä niin leutoja että ei paljoo tartte palella.

Ja kyllä mä paljon mieluummin 30 asteen PAKKASESSA aikaani vietän kuin samoissa HELLE lukemissa. Miksikö? No siksi että 30 asteen helteessä vaikka olisit alasti niin silti hiki virtaa mutta samoissa pakkaslukemissa ei tuu kylmä eikä kuuma kun pukeutuu oikein.

• "SANOTTU"!!!!!!!!!
        ,.,.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

Suomen talvet on nykypäivänä niin leutoja että ei paljoo tartte palella.

Ja kyllä mä paljon mieluummin 30 asteen PAKKASESSA aikaani vietän kuin samoissa HELLE lukemissa. Miksikö? No siksi että 30 asteen helteessä vaikka olisit alasti niin silti hiki virtaa mutta samoissa pakkaslukemissa ei tuu kylmä eikä kuuma kun pukeutuu oikein.

Täysin samaa mieltä!!!!!!

• Anssi Pasi

Säätila on se mikä on, ei sitä voi äänestämälläkään säätää. Jotkut eivät voi sietää sitä etteivät kaikki nauti helteestä, omituista. Minä en pidä kuumuudesta, mutta jos joku tykkää, niin hikoilkoon rauhassa, en tuomitse.

• hmph..

koulut alko ja helteet tuli -.- illalla 17 aikaan kun bussilla tulee koulusta niin ei enää paljo ehdi auringosta nauttia

• ei todellakaan

oletteko ihmiset miettineet koskaan että joillakin ihmisillä voi olla sellaisia sairauksia että ei vaan voi olla auringossa vaikka kuinka haluais?että näin minullakin on!

• Toki

Joo, tiedetään kyllä että on kaikenlaisia sairauksia. Yksi ei kestä aurinkoa, toinen ei pysty hengittämään pakkasessa. Mutta tässä nyt kuitenkin vain kysyttiin kunkin omaa mielipidettä helteistä. Minä rakastan hellettä! Ja anteeksi epäempaattisuuteni, jos en vihaa hellettä sen takia,että jollain toisella ehkä on joku sairaus.

• "keskustelua"

Juupas. Eipäs. Juupas. Eipäs...
      Ja siihen mausteeksi muutama henkilökohtainen herja.

Loistavan syvällistä keskustelua.

• Ajattelevainen123

Näin juuri. Olkaa ihmiset onnellisia, meillä täällä pohjolassa on sentään 4 eri vuodenaikaa, mitä kaikkialla maailmassa ei ole näin selvästi havaittavissa.. Hienoa että kesänvihaajat saavat kokea talven, osaavatpahan sitten arvostaa pakkasia ja päinvastoin. Toiset tykkäävät kesästä, toiset talvesta, mielipiteitähän nekin ovat.. Silti olen sitä mieltä ettei nyt saa valittaa helteistä, koska suomen talvi sattuu olemaan _hieman_ pidempi kuin kesä, joten talvipakkasista ehtii kyllä nauttia!

• ............,,.

Olishan nää helteet mun mieleen jos olis aikaa rampata rannalla ja terassilla. Täytyy sanoo että täyttä helvettiä (anteeksi karski sanavalintani) on ollut kun viran puolesta menee kaikki päivät sisätiloissa ja suihkussa saa rampata päivässä USEASTI.

Talvi ja ne pirtsakat 20-30 asteen pakkaset takas!

• kiva!

Tykkäisin kyllä helteistä, mutta kun mulla on nivelreuma, niin heti kun tulee tosi kuuma, alkaa hitonmoinen särky. Onneksi lääkkeet auttaa. Kylmät ilmat paremmat reuman kannalta, mutta muuten helteet!

• aerg

Ei mulla muuta.

• kärsin

helteestä. Hiki valuu noronaan.
      On painostavaa ja vaikeaa hengittää.
      Mitään ei jaksa tehdä.
      Suorastaan odotan syksyn raikkaita tuulia!

• ///

No onhan se varma et vapaalla ollessa on keli kuin keli ihan jees, mutta töissä ollessa helteet on yhtä v**un tuskaa. Nestettä saisi juoda siihen tahtiin et ei oikeen pienen ihmisen järki käsitä. No työvarustus onkin suht raskas ja ulkona ilman varjoa on työskenneltävä.

• lalli^^

mun mielestä ei saa marista jos nyt et saa 1kk tai 2 nukuttua helteen takia,onko kesä meillä kauan ..? EI. joten älkää marisko... nauttikaa näistä lämmöistä mitkä meillä on ja jos ei kelpaa ni menkää saatana pohjois navalle missä ei helteet paina. sitten tulkaa sanomaan kumpi on ihanempaa kerros pukeutuminen vai ei niin kerrospukeutuminen :D

• kaevo

kun on helle ja siihen kun nostan pihakivikaivosta ämpärin helevetin kylymmee lähe vettä ja kuavan sen pihän niin tuntuu kui ois joulu mut kyl nuppi virkoo perskeles antoite vuan räköttee mollukan!

• pakkanen...!!

En nauti kyllä näistä helteistä! Koko kesä töissä ja vielä sellaisessa paikassa, missä sisälämpötila 30. Ei ole taukoja ja hullunlailla saa painaa duunia, olipa miten kuuma tahansa.
      Sitten kun helteessä taivaltaa kotia kohti hiessä uiden, niin ei tule mieleenkään lähteä rannalle taikka terassille,aargh!
      Nestetasapaino järkkyy ja silmissä sumenee...Ällöttävä helle!

• riittää jo

aamulla ihan mukavaa kun ilma on vielä raikas, mutta puolen päivän jälkeen tuskaa. joskus nuorempana nautti enempi, mutta nyt 43v. ei jaksa enää tällaista. en tiedä johtuuko terveydestä, vaiko vaan saanut tarpeekseen aurinkoa. töiden jälkeen kun tulee kotiin, niin verhot kiinni ja tuuletus täysille.odottelen yötä. pitäis varmaan vaihtaa vrk. rytmi ympäri...

• tosissasi?

"Harmittaa kun jotkut aina valittaa, jos kerran vuodessa aurinko näyttäytyy."

Missähän mahdat asua jos kerran vuodessa vain aurinko paistaa. Kellarissa? Kiven alla?

Minun paikkakunnallani kyllä ihan tuo aurinko paistaa joka päivä, ja ihan Suomessa vielä asustelen.

• pohjan poika

jos pitäisin helteestä,olisin varmaan syntynyt afrikkaan.mutta eivät hekään nauti kuumasta.ovat varjossa ja kellareissa.

• pohjan poika kirjoitti:

jos pitäisin helteestä,olisin varmaan syntynyt afrikkaan.mutta eivät hekään nauti kuumasta.ovat varjossa ja kellareissa.

ja niin toisin jokainen tavallaan. kyllä se kesä ja helle on vain mitä ihkuin juttu:-)

• vielä tulee kauniita päiviä...
        Lamyxia kirjoitti:

ja niin toisin jokainen tavallaan. kyllä se kesä ja helle on vain mitä ihkuin juttu:-)

Ihana lämpö hivelee jäseniä partsilla. Olen viisikymmppinen nainen ja nautin, kun mittari näyttää 55 partsilla.
        Huivi päähän ja paljon vettä aurinkolasit.

Sitten 14. paikkeilla uimaan! Ihanaan raikkaaseen veteen. Tänään kävin kahdesti.

Kunpa nämä helteet jatkuisivat koko elokuun!!!

Talvella vaikka -5, niin tarviin jo untuvatakin ja silti palelee bussipysäkillä.

Olisi aina ihana kesäilma ja kevät. Muut vuodenajat pois!

• misa trooppinen

huonot on tämmöset hiostavat helteet tuskanen olo mitä niin hienoa tässä on joku media luoma klisee koko p ka..ja sitte ko yrittää nukkua niin on kuuma ja aurinko paistaa silmään.no joo joskus vois ihan mukava ollakin mutta tosi harvoin ainakin mun elämässä, suomalainen ihminen joka käy töissä ja asuu kerrostalossa ei näitä IHANIA helteitä kaipaa.

• lämmintä

Eihän näillä 30 asteen lukemilla vielä tule etes kiki pintaan, eihän se ole vielä huonosti lämmitetyn saunan lämmin.

• piia

joo kyllähän siitä nauttii täysin rinnoin! mutta koulut vaan alkaa eikä koululaiset raaski mennä kun on nyt niin hienot ilmat!

• helteet

on yhtä helvettiä tukahduttavan kuumaa tosin elokuussa on siedettävissä,mutta marraskuussa canarian saarilla on siedettävä ilmasto meri tekee sen ei edes 30C ole siellä kuumaa vain mukavan lämmintä,joten naatitaan nyt näistä suomen kuumista helteistä ja kohtahan tulee vaakasuoraan vettä ja räntää sitten voi paeta etelään.

• Jasu

Minusta taas nämä Suomen helteet ei ole mitään verrattuna esim. Yhdysvaltoihin. Se oli käsittämätön tunne kun mentiin Manhattanin päähän katsomaan Vapaudenpatsasta. Asfaltti ja taivas näytti samalta kuin esim. moottoritiellä ajaa ja näkee semmoista "nousevaa/ värisevää ilmaa/höyryä" :D (Hyvä selitys)

• aurinko..
        Jasu kirjoitti:

Minusta taas nämä Suomen helteet ei ole mitään verrattuna esim. Yhdysvaltoihin. Se oli käsittämätön tunne kun mentiin Manhattanin päähän katsomaan Vapaudenpatsasta. Asfaltti ja taivas näytti samalta kuin esim. moottoritiellä ajaa ja näkee semmoista "nousevaa/ värisevää ilmaa/höyryä" :D (Hyvä selitys)

ei ole aina hyvästä

• helteestä

pitää.20 astetta sopiva sillon voi tehdäkkin jotain;)

• Simo-78-

Tekisi mieli olla koko ajan "puuhissa"!! Vaikka jossain rannalla, niityllä tai miksei puutarhassakin. Helle tekee ainakin minut hulluksi positiivisella tavalla :)
      Saavat jatkua helteet minun puolestani vaikka syyskuulle!

• maana 50+

en ole kuumassa viihtyvä kevät ja syksy on parasta aikaa ei liian kuumaa
      Korkeintaan 20 mitarissa se riittäs tää on tukalaa ikävä ja uuvuttavaaa
      pitäs olla omatuuletin mukana kokoajan
      tai sitten vain uimassa kokoajan ettei oo kuuma
      EI jaksa oikein olla töissä virkeä eikä oikein jaksa kuntoilla silloin ja ei lenkkeillä helteellä
      mutta tätä se on nykyisin jatkossa aina kesät kuumenee ja talvetki pysyy leutoina ikävä juttu
      talvi ois hyvä kunnon talvi ja pakkanen ja sitten kevät ja syksy pitkät ihanat neois parhaita säitä
      kesän yli vois hypätä kokonaan

• fillarilla

niin ei helteetkään vaivaa ja välillä pulahtaa järveen uimaan ja juo vettä!

• Pena S

Elokuu näytti taas sen, että se voi olla se kaikkein paras kesäkuukausista: lämpimin ja aurinkoisin.

Esimerkiksi vuonna 1996 kesäkuu oli viileä, heinäkuu erittäin sateinen ja tulvia. Tehtiin kaikkien aikojen sademääräennätys. Tuumin, että ei voi olla totta tuntui kuin olisi ollut syyskuun puoliväli heinäkuun puolivälissä.

Elokuu pelasti kaiken. Niin kuuma ja aurinkoinen. Muistan että 23.8.1996 Hakaniemen Pepsi-mittari näytti 28 C. Viimeinen hellepäivä oli 2.9.1996. Kuuma ja hiostava päivä. Oli kai 25,5. Sitten se Suomen kesä oli taas ohi.

Että jos helle haittaa. Omaksu hellepäivän poikkeusolot. Ota oppia Etelä-Euroopasta. Älyä pitää siestaa klo. 12-18. Älä rehki turhaan kuumassa auringonpaisteessa, jos vaan voit.

Jos ole lomalla mene rannalle tai saaristoon. Jos kuumuus kiusaa, niin pulahda aina välillä uimaan viileään veteen.

Kyllä taas saadan syksyllä pimeässä ja sateessa tai talvella -30 C surkutella Suomen säätä jlakkäytävillä liukastellessa.

Nautitaan nyt vähän kesän yllättävästä käänteestä ja tiedostetaan, että elokuu on usein se kaikkein paras kesän kuukausista...??

• aurinkolasit

Ei lomaa, mut iltavuoroa töissä. kerkeää koko päivän olla biitsillä!! eli todellakin nautin! noh se on jokaisen ongelma millon on lomansa halunnut viettää!! tasan ei käy onnen lahjat!!

• jantunen80

Hei kyllä asia on vaan niin että kun aamulla herään ja huomaan että ulkona paistaa aurinko ja liinnut laulaa ja ihoalämmittää ihana aurinko niin kyllä tällä pojalla hymy vierähtää ku kantolan keksillä korviin ja pakko lähtee rantsuun pongailee tyttöjen pikkupyllyjä tosi mahtavaa kyllä kesä on kliffaa...vai mitä????????

• pakkasta

on todettu, että ne jotka nauttivat helteestä kuolevat sydän/verisuonitateihin helpommin kuin ne jotka nauttivat kylmästä.

• Heli-Maria

Vähän yllätti, että elokuun alussa sää yllättäen muuttuikin aurinkoiseksi ja helteiseksi. Tulikin vielä juuri ennen koululaisten kesäloman päättymistä todellinen inkkarikesä.

Minuakin yllätti, että sää muuttuikin heti elokuun alussa pilvettömäksi ja helteiseksi. Oli jo totuttu siihen, että tämä kesä on viileähkö, epävakainen ja sateinen ja että siinä se sadekesä sitten oli ja meni.

Mutta onneksi elokuu näyttää ainakin osin pelastavan kesän 2007. Kauppakeskuksissakin oli hiljaista. Porukka häipyi innolla rannalle, kun hellejakso pitkästä aikaa taas saapui.

Vuonna 2006 näitä hellepäivä oli ollut jo niin paljon, ettei kukaan enää oikein jaksanut elokuussa samalla tavoin rannalle ängetä.

Onneksi tiedostetaan, että elokuu on yksi kolmesta kesän kuukausista, ja että se voi joskus pelastaa niin kolean kesän.

Eikös se niin ole..??

• talvi...

mitä helvetin iloa helteestä on??? onko helpompi käydä kaupassa kun on helle?

• Audrey

Tehdä 8 tuntia töitä yli 30 asteen helteessä tehtaassa. Ottaa koville. En muutenkaan välitä helteistä ollenkaan! Sellainen sopivan viileä sää on parasta, ei liian kylmä...

• Sateesta

Minä en nauti helteestä, vaan kärsin siitä. Varsinkin kun joutuu olemaan kivikasan keskellä. Mökillä järven rannalla nauttisin kuumista ilmoista. Täällä kaupungissa toivon koko ajan sadetta ja odotan syksyä, vuoden parasta aikaa.

• Jasu

Minä en siis tätä mieltä ole, mutta tahdon lisää informaatiota: "Aurinkoa/ rusketusta ei saa enää kello 4 tai 5 jälkeen".

• kesä tuli

toivon teille voimia ketkä työssä pakertaa.meille on ny vasta loma.

• Lindsay

No on kivaa kun on helle (on se ainakin kivempaa kuin kylmyys), mutta liian kuumalla ei jaksa tehdä mitään :/ Ja kohta alkaa koulukin, kamalaa istua koulun penkillä kun ulkona aurinko porottaa ja mittari kipuaa yli 30 asteen...

• Powaqa

Yötä päivää sisällä yli 30C Kello ei ole vielä kymmentäkään ja sisämittari näytää 31,4. Kyllä tosiaan joutais tämä "helleaalto" loppua!

• Kohtalotoveri

helvettiinhän tässä todennäköisesti ollaan menossa syntiemme tähden. Tarkoitan siis oikeaan helvettiin ja eikös nämä helteet olekin tosi hyvää harjoitusta tuleviin olosuhteisiin nähden. On vain hyvä, kun jo elinaikanaan voi sopeutua.

• Powaqa
        Kohtalotoveri kirjoitti:

helvettiinhän tässä todennäköisesti ollaan menossa syntiemme tähden. Tarkoitan siis oikeaan helvettiin ja eikös nämä helteet olekin tosi hyvää harjoitusta tuleviin olosuhteisiin nähden. On vain hyvä, kun jo elinaikanaan voi sopeutua.

syntiä ja helvettiä ei onneksi ole muilla kun kristityillä ja muilla patriarkaalisilla uskonnoilla kuten muslimeilla. Asia ei näin ollen millään muotoa koske meitä Jumalatar uskovia tai muita Luonnonuskovia joten vähän yksipuolinen ajatus...
        Helvettihän on tämä elämä täällä maanpäällä joka tietty myös johtuu omien menneiden elämien tekemisistä! Minulle helvetillisin aika kuitenkin on talvi; pimeys ja kylmyys... Joten talvi on kai sitten helvettiosuus maanpäällä tavallisen kärsimyksen lisäksi. Eikä nämä äärilämmöt Suomen oloissa kyllä asiasta sivuun vie!

• Firestarter13

Olen iloinnut jokaisesta ihanan lämpöisestä päivästä.:)
      Toivon että helteet jatkuisivat, eivätkä loppuisi ikipäivänä. Juuri tämmöinen sää on eniten mieleeni, voisinpa joskus muuttaa etelään jossa lähes aina olisi lämmintä.:) Nautin nimittäin aivan mielettömästi helteistä.:)
      Vaikka olenkin ihan tyytyväinen näihinkin helteisiin, niin toivon että olisi vielä hivenen lämpöisempää. Tuommoinen 35-37 olisi jo tarpeeksi. Sellaisista lämpötiloista olen saanutkin nauttia Kreikassa ja Espanjassa matkatessani.

• kikikikiki

Helle, lämpö, aurinko (ja tietysti lämpöpumppu seinässä, jotta saa nukkua viileässä)! Aivan täydellistä!!!! Vain niiden avulla talven yli jaksaa palella.

• se vasta

kesäloma alkaa..! Viikon päästä pitäsi lähteä mökille ja toivottavasti ilmat ovat suotuisat vielä silloinkin. Tosin näin lämmintä en haluasi olevan. Johan se järvivesikin lämpenee niin ettei siellä virkisty.

• Ihanaa kun voi aamulla tulla aikaisin työhön ja pääsee kolmelta pois, hyvin kerkiää rannalle, sannalle,,, Paistaisi nyt pitkälle syksyyn,,,,,Ihanaa

• kesämies^^

Kyllähän se 30 aina parempi on kuin saman verran pakkasta:)

• mutta vettä

pitää olla lähellä nahkan viilentämiseksi! Tuulenvire on lisäksi näillä helteillä suotavaa ;)

• työtön..ruskettunut Ruusa

Nautin helteistä täysin siemauksin. On aikaa makailla rannalla ja uida.
        Lähden aamulla ja otan eväät makaan ja palaan vasta illalla, kun aurinko on jo mennyt mailleen.
        Lapset nauttii myös.
        Ei voi olla mukavampaa kuin lämpö, kesä, vesi ja aurinko!!

• taijukka

Kesä ei tunnu kesältä jos ei ole helteitä. Olen jo ehtinyt tänä kesänä pelätä ettei niitä tulekkaan.
        Mikään ei ole ihanampaa kuin istua terassilla kiikussa ja juoda lämpimässä aamussa aamukahvia.....

• Mitä Äksyin Ämmä

riippumatta siitä, puurranko duunissa (toivottavasti) tuloksinkin vai vietänkö vapaata. Tuskinpa monenkaan työ vaatii yli kymmentuntista sisälläoloa tai paahteen alla hikoilemista, joten vapaastikin voimme me lämmöstä pitävät tuosta asiasta nauttia.

• vain!

Nautin helteestä ja lämmöstä ylipäätänsä! Loma oli ja meni vähintäänkin epävakaisessa säässä ja nyt helteiden alkaessa olen jo palannut työpaikalle. Olisihan se ollut kiva jos lomallakin olisi helteistä päässyt nauttimaan, mutta mukavaa se on nytkin :)Parempi myöhään kuin ei milloinkaan... On ihanaa, kun aamulla voi lähteä töihin keveissä vaatteissa ja edes yhden viikon verran saa tuntea sen lämmön minkä haluaisi tuntea ympäri vuoden! Olen toivottoman aamu-uninen ihminen ja töihinlähdöt ovat yleensä täyttä tuskaa, mutta tieto edessä olevasta hellepäivästä auttaa siihenkin ongelmaan. Odotan jo kauhulla syksyä ja talvea, pimeyttä ja kylmyyttä; sateen ropinaa ikkunaa vasten, kun pitäisi kaivautua pois peiton alta :(
      Tänään vielä pulahdan mereen lämpimiin aaltoihin ja toivon että tätä vielä kestäisi...

• noin idiootteja....

Tällainen ja varsinkin tulevien vuosien lämpeneminen ei ole luonnollista, niin kuin varmaan useimmat jo tietävätkin. Kuitenkin ihmiset riemuitsevat ja iloitsevat, voisi sanoa jopa, maapallon tuhoutumista.....monet sanoo: JEE JEE LISÄÄ LÄMPÖÖ!!! onhan se ok olla rannalla paistattelemassa mutta muistakaa kuitenkin että lämpenemistä pitäisi yrittää jarruttaa, eli tuntuu todella hölmöltä kun ihmiset riemuitsee ilmastonlämpenemistä... taas huomaa että ihminen ajattelee itseään, ei esim. tulevia sukuplovia (!)

• sentään!

No jos Suomen kesään mahtuu yksi vaivainen viikonpituinen "hellejakso", niin tuskin voidaan mistään ilmaston lämpenemisestä siinä yhteydessä alkaa höyryämään. Kaikenkaikkiaanhan kuluva kesä on ollut kaikkea muuta kuin aurinkoinen ja lämmin Suomen kesään on kuulunut aina pitempiä tai lyhyempiä (kuten nyt) hellejaksoja; lämpöennätyksetkin on rikottu joskus "ennen vanhaan", eli ei ihan viimevuosina. Minä nautin helteestä, en ilmastonmuutoksesta-/lämpenemisestä, maapallon tuhoutumisesta.

• Tapiiri

Pidän kyllä helteistä ja odotan kauhulla talvea ja niitä kamalia koulumatkoja kun jäätävä tuuli tuivertaa kasvoja ja pyörätie on yhtä jäistä kyntöpeltoa. Syksy vielä menee, samoin kevät, mutta kyllä lämmin kesä on ihanaa.

Tosin säälin kyllä niitä, jotka helteestä kärsivät ja joille se on jopa kohtalokasta, esim. sydänvaivaiset.

• nuppunen

Kyllä nautin!Vaikka työt ovatkin alkaneet.
      Eilenkin töiden jälkeen menimme mieheni kanssa rannalle.Ja nyt viik.loppuna menemme myös aurinkoon!Kyllä sitä keretään siinä sateessa ja kylmässä taas olla ihan tarpeeksi.Nyt nautitaan tästä auringosta! Suut hymyyn ja uimaan =)
      ...vielä on kesää jäljellä

• mml

VEIKKAAN ETTÄ HELTEET JATKUU PITKÄÄN....

• kracks

Väärin veikattu.

• aooooooooa

ny se kesä vasta alko. Lämmintä piisaa nytten 27.

• ..mulle riittää!

Mulle alkaa riittämään nää helteet! Ihan kiva juttu että se aurinko paistaa, mutta mun asunnossa on aamusta iltaan 30 sisällä ikkunoiden ja oven aukaisemisesta huolimatta. Aurinko porottaa aamusta iltaan ikkunoista. Ei siinä saa nukuttua saatikaan keskityttyä yhtään mihinkään! Aluks se oli kivaa ja ajatteli että jes, nyt alkoi kesä, mutta ei enää. Ootan jo että ilmat viilenee.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3037
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1913
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe