KEVYTMIELISYYS – SHAKKI – MATTI
Pelin henki, pelin nimi:
>
SHAKKIIN JOHTAVA TILANNE
1. Moos. 3:22
Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Miksi Jumalaa kauhistaa se, että ihminen eläisi ainaisesti? Eikös juuri siksi, että rikkomuksineen ihminen eläisi ainaisesti erossa Jumalasta, isästään (Luuk 3:38)! Siirtyisi siihen tilaan välittömästi, eikä vasta elettyään tämän elämän.
Eihän sovitus ollut vielä julistettu, sillä se toivohan julkituodaan vasta 1.Moos.3:15. Rakkauden Jumalaa semmoinen helvetillisen kiduttava loputon ero Isästä kauhistaa sydäntä särkevästi.
Kun sovitus tuli, niin Jumala alkoi tuomita Jeesuksen Kristuksen kautta ja näin ihmiselle voitiin antaa täysi vastuu valita ikuisen yhteyden ja ikuisen eron välillä. ”Uskon kautta Jeesukseen” tai sen puuttumisen kautta, on Jla tuomitseva – ei minkään muun teon kautta.
SHAKKI
Mutta moni ihminen pelaa kuolemattomuuden totuutta vastaan.
>
Niin kuin sanotaan, että ”voidakseen pelastua, täytyy uskoa, että Jumala on, ja että hän palkitsee ne, jotka Häntä ( Jeesuksen Kristuksen kautta) etsivät". Niinmuodoin vääjäämättä on myös, että voidakseen panna Kristuksen iankaikkisen sielun vikauhriksi iankaikkisen sielunsa puolesta, Jes 53:10, täytyy uskoa, että on iankaikkisen katoamaton sielu.
MATTIIN JOHTAVA TILANNE
Ihminen elää eläimellisesti so. siinä harhaluulossa, että ei olekaan iankaikkisuusolento, vaan pelkkä kevytmielinen pelimies. Tällöin hän ei ole tietävinäänkään hyvän ja pahan välisestä taistelusta, ei hyvän palkasta tai pahan palkasta.
Vaan luottaa ennemminkin pelitaitoonsa ihmiskäskyjen viidakoissa. Piittaamatta oikeasti kanssaihmisten hädästä, siitä iankaikkisen kuoleman vaarasta.
Viimeiseen hengenvetoon saakka.
MATTI
Luuk. 12:20
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Palkka on tietysti Ilmestyskirjan mukainen. Elikkä: Kun on ottanut Kirjasta pois totuuden sielun kuolemattomuudesta, niin kuolemattomana riutuu ainaisessa erossa Jlasta, koska ei ole varoituksesta välittänyt.
Tämä ei ole rakkaudettomuutta Jlan taholta vaan ihmisen itsensä puolelta.
On eläimellistä kuvitella, ettei ihmisen sielu olisi kuolematon – vaan ihminen olisi kuin eläin. Se on suorastaan petomaista.
Ota opiksesi tästä varoituksesta, sillä eräänä päivänä sinun on tehtävä tili kuolemattomasta sielustasi:
Ilm. 14:11
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Ilm. 22:7
Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
Ilm. 22:19
Ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa!
ERÄ - SHAKKI - MATTI !!!
22
644
Vastaukset
- Itsensä
Tuonne Helvettiin ikuiseen Rangaistukseen. Näin sitä käy, Kun yrittää Hengellisessä Shakissa Jimalla pettää. Mattihan siitä on seurauksena. Minkähän ilon sinä tulet näkemään kuvittelamassasi Helvetin tulessa. Näet kuka toiselle kuoppaa kaivaa, niin itse hän siihen tulee lankeamaan. Neuvoksi minä vain tavallinen taapertaj neuvoisin sinua lopettamaan Baalien Ja Keisarin kultin Jumaloinnin, Kyllä sinillakin on vielä toivoa onhan Jeesus kuollut sinunkin itsetietoisen mahtavan puolesta. Koeta nöyrtyä Herran käden alle ehkä hän sinutkin ajallaan koroittaa.
L V 111 ***!KAI VIELÄ TOIVOA SAAN
Vaikka se ei hyödyttäisikään, jos kerta yliteni jo on lausuttu helvetin tuomio. Jumalan tuomiot lienevät peruuttamattomat, koskapa jo muinaisen Persiankin tuomiot olivat.
Mitäpä minun väliä, en ole pelastuksen arvoinenkaan - vaan halveksittu, jotya ei minään pidetä - mutta on eräs Kansa, jonka soisin pelastuvan.
ESTERIN KIRJA
Persia oli määrännyt kaikki juutalaiset surmattavaksi. Sitä, sitäkään EI voinut perua, vaikka kuningatar Ester niin pyysi, laittaen oman henkensä välittömästi alttiiksi.
Mutta kuninkaan sauva osoitti häntä ja hän saikin elää.
Se ei Esterille kelvannut, vain kansan tila häntä murehdutti. Oli valmis mielistelemään Persian "keisaria" vaikka kuinka pitkälle sen vuoksi.
Ei, lakia ei todellakaan voitu kumota sittenkään.
Näin jopa suuresti arvostamani Norvanto opetti radio Deissä. Ja että samoin on Jumalan lain kanssa. Joten minun pelini on pelattu.
Norvanto sentään sanoi, että tehtiin "UUSI KÄSKY" ja että se korvasi siten tyystin vanhan. Uusi lakihan oli se MÄÄRÄYS JA LUPA, että juutalaisten oli surmattava jokainen, joka yritti surmata juutalaisen.
Ester 8:8
Ja nyt kirjoittakaa kuninkaan nimessä sellainen juutalaisia koskeva määräys, kuin hyväksi näette, ja sinetöikää se kuninkaan sinettisormuksella; sillä kirjelmä, joka on kirjoitettu kuninkaan nimessä ja sinetöity kuninkaan sinettisormuksella, on peruuttamaton."
Kernaasti ajattelisin sen pohjalta, että uskovaisen tulee tyrmätä jokainen järjen päätelmä, jolla koetetaan uskovaisen pelastusvarmuutta horjuttaa. UUSI JA PERUUTTAMATON käsky Jeesuksessa on, ettei Hänen yhteydestään voi mikään enää erottaa pois.
Ester 8:4-8 :
4 Kuningas ojensi Esteriä kohden kultavaltikkansa, ja Ester nousi, jäi kuninkaan eteen seisomaan [Est. 4:11, 5:2]
5 ja sanoi: "Jos suvaitset, kuningas, ja jos olen saavuttanut suosiosi, jos pidät asiaa oikeana ja jos minä miellytän silmiäsi, niin estä Hamanin, Hammedatan pojan, Agagin jälkeläisen, hanke. Anna laatia peruutus niille kirjeille, jotka hän lähetti hävittääkseen juutalaiset kaikista kuninkaan maakunnista. [Est. 3:12,13]
6 Kuinka minä jaksaisin katsella kansaani kohtaavaa onnettomuutta, kuinka jaksaisin nähdä sukukuntani tuhon?"
7 Silloin kuningas Kserkses sanoi kuningatar Esterille ja juutalaiselle Mordokaille: "Minä olen jo antanut Hamanin omaisuuden Esterille, ja Haman itse joutui hirsipuuhun, koska halusi tappaa juutalaiset.
8 Kirjoittakaa nyt minun nimissäni uusi juutalaisia koskeva käsky oman mielenne mukaan ja vahvistakaa se kirje minun sinetilläni. Ja kuninkaan nimissä kirjoitettu ja hänen sinetillään vahvistettu käsky on peruuttamaton." [Est. 1:19 ].
Jumalan uusi käsky on peruuttaamton.
Rakas lukija; tutki tuo lyhyt, mielenkiintoinen Esterin kirja kannesta kanteen!- PÄÄTTÄÄ!
"Jeesusta ei koskaan lähetetty pakanain pelastajaksi"
Koko kirjoitus on tässä:
Elleni ei lennellyt Ei Hyponotisoinut ei kaatanut ketään. Historian tietojen mukaan kaikki toimi järjestyksen mukaan. Nyt meillä on aiheena Benny hinn ja seyraajat Markku Koivisto Nokian Herätykset Toronton kaatumiset. Siis käsittelemme nykyaikaista henkien toimintaa.
Benny Hinn mestari Hypnoosin käyttäjä. Ehkä Niilo Ylivainio lienee ollut paras Suomen kaatajista ja Massa Hypnoosin taitajista. Kuikka koponen ei käyttänyt taitojaan Raha sampona. Hän vain huvitti ihmisiä. Historia mainitsee Apollonius Tyanalaisen parhaimpana parantajana ja pakanain Vapahtajana voittaen Jopa Jeesuksen taidoillaan. Nuoseva Kristin usko koetti mitätöidä Tämän taitajan. Tämä taitaja Poistui elämästä kuolemaa näkemättä, Kuitenkin hän jätti jälkeensä historian suurista töistään, joka ovat paljon mahtavammat muistot mitä Helena Konttinen sai koskaan kansan kuuloon. Krishna teki myös mahtavia parannus ja ihme töitä. Jotka vielä elävät Itämaisissa uskoissa.
Jeesuksen Parhain työ oli Jumalansa sapatin puhdistus jonka takia hän haulitutti itsensä ristille. Hän olisi voinut paeta eli lymytä ilman lain tuomiota, Kuitenkin hän oli päättänyt puhdistaa Israelin Jumalan asettaman muiston omasta pyhyydestään uhraamalla itsensä. Häntä ei oltu koskaan lähetetty Pakanain pelastajaksi. Häneyt poli lähetetty vain kieroon menneen sapatin puhdistajaksi. Hänen aikansa omat opetus-lapset olivat hänen sanomalleen kuuliaisia elämänsä lpppuusn asti. Alku Apostolien kuoltua Apostolinen usko menetti alkuperäisen voimansa.
Tästä oli merkkinä Mithran ja Apolloniuksen sekoitus Kristin uskoon, Joka on Kristin uskossa vieläkin, Koska pakanuus tuli jäädäkseen. Todellinen usko ajettiin maan alle. Tämä Roomasta lähtenyt mahti on kaiken pahuuden ja noituuden takana. Koko mahti uskonto on vain suurta Teatteria Messuineen pyhäin palvontaineen ja Mesmerismi tenppuineen. Kristin uskon voima oli ylönösnousemus toivo. Tämäkin toivo on haudattu näiden Nokian herätysten temppujen alle. Uskonto on mahtava liike toimi jossa Helluntai henkiset herättäjät vetävät mahtavat rahasummat tileilleen.
Paavali elätti itsensä Teltan tekiänä. Jeesuksen pitivät hänen Apostolinsa elossa. Pakanain Messias Apollonius ei ottanut koskaan keltään ravintoaan, Hän tuli omillaan toimeen. Nykyaikana mylkevät saarnaajat uhrinsa kuiviksi kaikesta rahasta. Pahuus tulee vielä loppuunsa?
Nyt olisi jo aika alkaa käyttää omia aivoja joilla sattuu sellaisia olemaan. Älkää olko narreja? Uskon varjolla!
- .............................
ihminen elää ikuisesti - ilman Jumalaakin.
Antti sanoo että ihminen elää kuoltuaankin .. joko taivaan ilossa tai helvetin tuskissa.
Mutta Raamattu sanoo että VAIN Jumala on ikuinen (siis aivan päin vastoin kuin Antti)
Raamattu sanoo myöskin että ilmisen AINOA TOIVO saada iankaikkinen elämä on Jumalan Pojassa ja siinä uhrissa jonka hän antoi KUOLEMALLA meidän edestämme (jotta meidän ei tarvitsisi KUOLLA vaan että hänen kuolemansa tulisi maksuksi meidän synneistämme).
Siis kumpaa uskoa Raamatun totuutta että VAIN Jumala on ikuinen vai Antin sepustuksia helvetin ikuisesta piinasta.
Antti sanoo: Tee parannus tai joudut ikuiseen piinaan.
Raamattu: Tee parannus jotta voisit elää.
Raamatun Sanaa:
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Antti on hyvä hyppäämään ja hyppää kevyesti niiden Raamatunkohtien yli koska ne eivät sovi Antin Helvetin ikuiseen piinaan uskoon.
MIKSI?? ANTTI, MIKSI??
Ikuinen Jumala varoitti ihmistä jo ENNEN syntiinlankeemusta -
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
Jeesuskin joka hyvin tiesi ihmisen kuolleen tilan sanoi langenneesta ihmisestä samaa:
Luuk. 9:60
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa."
-------------------------------------------------
Raamattu kertoo kuinka ihminen ajautui pois Jumalasta ja siten myös iankaikkisesta elämästä joka on Jumalassa.
Raamattu kertoo selvin sanoin kuinka käärme petti ihmisen ja kuinka ihminen SEN SEURAUKSENA päätti tehdä oman tahtonsa mukaan.
PETETTY IHMINEN EI YMMÄRTÄNYT ETTÄ koska VAIN Jumalassa on ikuinen elämä (kuten Raamattu niin SELVÄSTI sanoo), tuli hänestä EROSSA Jumalasta kuoleva, (mistä Jumala niin SELVÄSTI häntä varoitti) vaan antoi käärmeen pettää itsensä kun käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole" ... teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan. 1. Moos. 3:4 > 5
Joka kerta kun Raamattu puhuu pelastuksesta Jeesuksessa se tarkoittaa pelastusta tästä kuoleman tilasta >>> elämään (ei koskaan "ikuisesta piinasta" >>> "taivaan iloon") ...
SE on Raamatun sanoma ja SIITÄ Raamattu puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastuksesta kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse - sinne AINOAAN paikkaan missä ikuinen elämä on mahdollista - sinne missä elämää antava "elämän puu" on.
(josta ilmestyskirjakin puhuu)
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Jos sinä Antti heität kaikki ikuisen-piinan-höyryt päästäsi ja tunnustat että olet ymmärtämättömyydessäsi levittänyt Jumalasta perättömiä kauhujuttuja joissa ei ole mitään perää (syyttämällä Jumalaa piinaajaksi) niin kyllä Jumala antaa ymmärtämättömyytesi anteeksi oman lupauksensa mukaan.
Ja suuri palkintosi on että et saa vain ikuista elämää vaan myöskin opit myöskin tuntemaan Raamatun Jumalan ja Hänen käskynsä aivan eri tavalla kuin nyt kun uskot "ikuisen piinan jumalaasi" joka ei ole sama kuin Raamatun Jumala.Selvyyden vuoksi sanottakoon, että "Antti sanoo" -kirjoituksen oli JOKU MUU ANTTI väsännyt.
Vastaan vain "AnttiVKantola"-kirjoituksista.
Nimi EI ole itsekorostusta, vaan vakuus siitä, että nimenomaan VASTAAN Jumalan edessä siitä, mitä kirjoitan.
Minun kirjoituksissani ei ilmene milloinkaan tuota epäöraamatullista sanaa "PIINA", joka sana tuntuu erityisesti miellyttävän tuota toista Anttia.
Antti on hyvä nimi, lahja ylhäältä - kuten "jokainen hyvä anti" ylhäältä.
Muu siinä toisen Antin riimityksessä oli sellaista sekahedelmäsoppaa, etten siitä mitään selkoa saanut. Ymmärrykseni ei siihen riitä.
KUN kirjoitetaan, tulisi huomioida, että eivät Raamatun sanat ja sanaparit tai lauseet YKSIN riitä - VAAN NE ON ESITETTÄVÄ MYÖS RAAMATUN HENGESSÄ. Raamatullisesti siis.
Minä kun olen sellainen Israel-fani, yksinkertaisesti INNOSTUIN ja aivan LAPSENMIELISESTI uudesta löydöstäni.
Tuo aarre on toki Raamatussani ollut iät ja ajat.
KUN olen uuden liiton lapsi, uskon nuo Messiaan sanoiksi.
Kirjoittakaa nyt minun nimissäni uusi juutalaisia koskeva käsky oman mielenne mukaan ja vahvistakaa se kirje minun sinetilläni. Ja kuninkaan nimissä kirjoitettu ja hänen sinetillään vahvistettu käsky on peruuttamaton." [Est. 1:19 ]- sitten sitä
AnttiVKantola kirjoitti:
Selvyyden vuoksi sanottakoon, että "Antti sanoo" -kirjoituksen oli JOKU MUU ANTTI väsännyt.
Vastaan vain "AnttiVKantola"-kirjoituksista.
Nimi EI ole itsekorostusta, vaan vakuus siitä, että nimenomaan VASTAAN Jumalan edessä siitä, mitä kirjoitan.
Minun kirjoituksissani ei ilmene milloinkaan tuota epäöraamatullista sanaa "PIINA", joka sana tuntuu erityisesti miellyttävän tuota toista Anttia.
Antti on hyvä nimi, lahja ylhäältä - kuten "jokainen hyvä anti" ylhäältä.
Muu siinä toisen Antin riimityksessä oli sellaista sekahedelmäsoppaa, etten siitä mitään selkoa saanut. Ymmärrykseni ei siihen riitä.
KUN kirjoitetaan, tulisi huomioida, että eivät Raamatun sanat ja sanaparit tai lauseet YKSIN riitä - VAAN NE ON ESITETTÄVÄ MYÖS RAAMATUN HENGESSÄ. Raamatullisesti siis.
Minä kun olen sellainen Israel-fani, yksinkertaisesti INNOSTUIN ja aivan LAPSENMIELISESTI uudesta löydöstäni.
Tuo aarre on toki Raamatussani ollut iät ja ajat.
KUN olen uuden liiton lapsi, uskon nuo Messiaan sanoiksi.
Kirjoittakaa nyt minun nimissäni uusi juutalaisia koskeva käsky oman mielenne mukaan ja vahvistakaa se kirje minun sinetilläni. Ja kuninkaan nimissä kirjoitettu ja hänen sinetillään vahvistettu käsky on peruuttamaton." [Est. 1:19 ]piinaa kutsut? kitumiseksi tai kärsimykseksi tai harhaopiksi.
sitten sitä kirjoitti:
piinaa kutsut? kitumiseksi tai kärsimykseksi tai harhaopiksi.
>
Johan minä selostin, että MINÄ en kutsu elämääni tai tulevaisuuteeni "piinaa" laisinkaan.
Aivan toienlaiset yksilöt sitä piinaamista harrastavat. Mutta minä julistan puhdasta evankeliumia, johon ilosanomaan ei liity mitään piinaamista.
Evankeliumin uskoneethan ovat sitoutuneet elämään anteeksiantamuksessa: anna meille meidän syntimme anteeksi, SILLÄ mekin anteeksi annamme.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, niiden jotka rakkaudella peittävät syntien paljouden.
Me kristitythän suorastaan varoitamme kiusaamisesta. Varoitamme katkeroitumisesta, kateudesta, anteeksiantamattomuudesta, kostonhalusta ja kaikesta sellaisesta, jonka seuraus voi olla jopa, että OMA katkeruus kalvaa ikuisessa rangaistuksen paikassa. Se on aivan luonnollista, sanoohan vanha sananparsikin, että "mikäs pahan tappais".
On luonnollista päätellä, että mm. katkeruuden sappi on niin kovaa myrkkyä, ettei se pala tulessakaan.
Vapahdetun on suorastaan pakko varoittaa rangaistuksesta, sillä Isä EI ikinä anna anteeksi, ellemme mekään anteeksi anna. Sehän on tuttua Isä meidän-rukouksesta. Jos tästä emme varoita, niin turhaa on kaikki saarnamme. Kun Jeesus maksoi kovan hinnan sovittaakseen meidät, niin on luonnollista, että meidän täytyy myös sovituksessa elää.
Mutta kadotuksessa loppujen lopuksi kalvaa - näin päättelen - katkeruus ITSEÄ kohtaan, kun ei tullut otettua varoituksista opikseen.- A kantola
AnttiVKantola kirjoitti:
>
Johan minä selostin, että MINÄ en kutsu elämääni tai tulevaisuuteeni "piinaa" laisinkaan.
Aivan toienlaiset yksilöt sitä piinaamista harrastavat. Mutta minä julistan puhdasta evankeliumia, johon ilosanomaan ei liity mitään piinaamista.
Evankeliumin uskoneethan ovat sitoutuneet elämään anteeksiantamuksessa: anna meille meidän syntimme anteeksi, SILLÄ mekin anteeksi annamme.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, niiden jotka rakkaudella peittävät syntien paljouden.
Me kristitythän suorastaan varoitamme kiusaamisesta. Varoitamme katkeroitumisesta, kateudesta, anteeksiantamattomuudesta, kostonhalusta ja kaikesta sellaisesta, jonka seuraus voi olla jopa, että OMA katkeruus kalvaa ikuisessa rangaistuksen paikassa. Se on aivan luonnollista, sanoohan vanha sananparsikin, että "mikäs pahan tappais".
On luonnollista päätellä, että mm. katkeruuden sappi on niin kovaa myrkkyä, ettei se pala tulessakaan.
Vapahdetun on suorastaan pakko varoittaa rangaistuksesta, sillä Isä EI ikinä anna anteeksi, ellemme mekään anteeksi anna. Sehän on tuttua Isä meidän-rukouksesta. Jos tästä emme varoita, niin turhaa on kaikki saarnamme. Kun Jeesus maksoi kovan hinnan sovittaakseen meidät, niin on luonnollista, että meidän täytyy myös sovituksessa elää.
Mutta kadotuksessa loppujen lopuksi kalvaa - näin päättelen - katkeruus ITSEÄ kohtaan, kun ei tullut otettua varoituksista opikseen.On löytönyt onnensa Keisarin kultista. Olen onnellinen puolestasi, että voit palvella Keisaria ja siinä sivutyönäsi voit muistaa, Jopa sapatin takia murhattua Jeesustakin. Kun satut joskus lukemaan Pontius pilatuksen langettaman tuomion Jeesukselle sapatin rikkomisesta. Itse asiassahan hän puhdisti kristityille Juutalaisten lain joka kuului käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle. Jeesuksen Apostolit olivat kuuliaisia Herransa puhdistukselle Hamaan omaan teloitukseensa asti. Keisarin kultti mitätöi koko Jeesuksen todellisen sapatin puhdistuksen. Pakanallinen Keisarin kultti antoi oman värityksensä Kristityille. Tämä väritys elää vieläkin voimakkaana, onhan tämä väritys tullut Jäädäkseen. Aniharvoja ovat todelliset Jeesuksen aidot opetuslapset. Hehän ovat Keisarin kultin vihaamia. Heiltä puuttuu lähimmäisen rakkaus. Joka kuului Jeesuksen mukaan rakasta vihollisiasi. Mitä hyvää te siinä teette, kun rakastatte niitä jotka teitä rakstavat: Minä annan teille uuden käskyn rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa heidän puolestaan jotka teitä vihaavat, sillä sen
kaltainen on Jumalan valtakunta: Sanoo Jeesus!
Antin Evankeliumin ydin kysymys on Helvetti, Mihin Joutuvat Keisarin kultin kaikki ulkopuoliset uskovat. Tämän on Antti tuonut meille kaikille tiettäväksi. Antti vakuuttaa Keisarinasa kultin vakavuutta. Kristityt taas sanovat näin, ellei Kristuksen Rakkaus saata ketään parannukseen, niin ei siihen Helvetin peloittelukaan mitään vaikuta. Kristuksen Rakkaus kuolla syntien sovittajana syntisten puolesta on avain sana syntisille, Helvetin pelolla ei pelasteta ketään!
Eemelikin ajattelee Jeesuksen olleen oikeassa! A kantola kirjoitti:
On löytönyt onnensa Keisarin kultista. Olen onnellinen puolestasi, että voit palvella Keisaria ja siinä sivutyönäsi voit muistaa, Jopa sapatin takia murhattua Jeesustakin. Kun satut joskus lukemaan Pontius pilatuksen langettaman tuomion Jeesukselle sapatin rikkomisesta. Itse asiassahan hän puhdisti kristityille Juutalaisten lain joka kuului käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle. Jeesuksen Apostolit olivat kuuliaisia Herransa puhdistukselle Hamaan omaan teloitukseensa asti. Keisarin kultti mitätöi koko Jeesuksen todellisen sapatin puhdistuksen. Pakanallinen Keisarin kultti antoi oman värityksensä Kristityille. Tämä väritys elää vieläkin voimakkaana, onhan tämä väritys tullut Jäädäkseen. Aniharvoja ovat todelliset Jeesuksen aidot opetuslapset. Hehän ovat Keisarin kultin vihaamia. Heiltä puuttuu lähimmäisen rakkaus. Joka kuului Jeesuksen mukaan rakasta vihollisiasi. Mitä hyvää te siinä teette, kun rakastatte niitä jotka teitä rakstavat: Minä annan teille uuden käskyn rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa heidän puolestaan jotka teitä vihaavat, sillä sen
kaltainen on Jumalan valtakunta: Sanoo Jeesus!
Antin Evankeliumin ydin kysymys on Helvetti, Mihin Joutuvat Keisarin kultin kaikki ulkopuoliset uskovat. Tämän on Antti tuonut meille kaikille tiettäväksi. Antti vakuuttaa Keisarinasa kultin vakavuutta. Kristityt taas sanovat näin, ellei Kristuksen Rakkaus saata ketään parannukseen, niin ei siihen Helvetin peloittelukaan mitään vaikuta. Kristuksen Rakkaus kuolla syntien sovittajana syntisten puolesta on avain sana syntisille, Helvetin pelolla ei pelasteta ketään!
Eemelikin ajattelee Jeesuksen olleen oikeassa!SILLÄ RAKKAUS EI TEE KANSSAIHMISELLE PAHAA
Pakkohan tuommoisiin on vastata, sillä käsky kuuluu: "että jokainen suu tukittaisiin". Iloiten vastaan, sillä totuudenpuhuja ei voi puhua itseäään pussiin. Kun kaikki Raamatussa tsämää kskenään. Tuo ei ollut minun kirjoitukseni, vaikka joku harhauttavasti esiintyykin nimelläni siinä.
Lasta ei pidä heittää pesuveden mukana pois, tavataan sanoa. Yhteinen "lapsi" tässä tapauksessa on se osa kirjoitusta, joka korostaa VOITTAVAA RAKKAUTTA. Tuon suuenmoisen asian vuoksi en pane pahakseni nimeni käyttämistä, vaan pikemminkin olen siitä otettu.
>
Kirjoittajalla oli toinenkin asia sydämellään. Hän tahtoisi pidettävän salassa Raamatun lukuisat helvetti-kuvaukset. Kerron miksi minun sydämelläni on päinvstainen toive.
KAHTA EN VAIHTAISI:
KOROSTAA RAKKAUTTA JA VASTAPAINOKSI IKUINEN ERO JUMALASTA
Jeesuksen helvetti-kuvaukset ilmaisevat, tosin lievästi, tuon ikuisen eron kauheutta. Hätä ei ole tämän näköinen, sillä niin suuri rakkaus, että ihan vihamielisiäkin rakastaa - se pitää helvetin loitolla. Ja sen rakkauden raikkaus saa jumalattomat janoamaan Jumalan yhteyteen.
Mitta ei se, kuten maailmassa voidaan havaita, yksin tehoa. Joten niin kauan kun emme osaa kuvailla Jumalan vihan alle jäämien kauheutta, meidän on tyytyminen lievempään ilmiöön: helvetti-ilmaisut. "Keppiä ja porkkanaa" -sanonta ei ole aivan hassu.
Mutta jos tuo ikuinen ero Jumalasta ei olisikaan ikuinen, vaan niinkuin monet tällä foorumilla ovat kuvanneet, että helvetin ikuisuus kestää vain hetken, onko se oikeastaan mitään.
Sillä ajattomudessa se tarkoittaisi vain silmänräpäyksen kestävää eroa Jumalasta - ja sitten kaikki olisi loppu.
"Jumalan rakkaus vetää parannukseen", sanoo Sana. Miksi sitten ei ole vetänyt kuin ani harvoja ihmisiä? Paljolti siksi, ettei ole kerrottu, kuinka PAHASTI käy, jos ei vastaa "kyllä" Jumalan rakkauteen.
AnttiVKantola
- tarkoitat?
viestistäsi ei käy ilmi mitenkä vuodatuksesi oikein liittyi lainaukseesi.
Toiseksi, ei ole olemassa kuolematonsa sielua. Se on perkeleen suusta lähtevää eksytystä. Hänhän se sanoi, että "ei, ette te kuole". Ihminen ei ole kuolematon, koska ihmisellä ei ole tällä hetkellä pääsyä elämän puun luokse. Kuolemattomuus on Jumalan pelastetuille antama lahja.
Jumala ei anna jumalattomien elää ikuisesti. Hän tuhoaa heidät. He joutuvat kärsimään tekojansa mukaan rangaistusta tulijärjessä, jossa he yksilöllisesti määrätyn ajan kuluttua tuhoutuvat eikä heitä sen jälkeen enää ole. He ovat ikuisesti poissa. Lue vaikka Ob. 16, Mal 3:19.- tuhoaa itse
itsensä. Jumala tuhoaa heidät vain siinä merkityksessä että Hän ei pelasta heitä, Jumala on sanonut että Hän armahtaa Pojassaan NE jotka sitä Häneltä pyytävät ja jotka janoavat Jumalan valtakunnan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta itselleen. On väärin nähdä Jumalan luomaa elämää rangaistuksena - ihminen itse tuhoaa elämänsä ja monen muunkin elämän ja tuottaa kärsimystä jopa muulle luomakunnallekin kuten esimerkiksi eläimille joiden hyvinvoinnin Jumala on pannut ihmisen vastuulle.
Uskonnollisuus on kamala sairaus.. siinä yritetään saada omat teot ja luulot sopimaan Jumalan Sanaan vaikka ne eivät sinne sovi.. - vihollisilleen
tuhoaa itse kirjoitti:
itsensä. Jumala tuhoaa heidät vain siinä merkityksessä että Hän ei pelasta heitä, Jumala on sanonut että Hän armahtaa Pojassaan NE jotka sitä Häneltä pyytävät ja jotka janoavat Jumalan valtakunnan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta itselleen. On väärin nähdä Jumalan luomaa elämää rangaistuksena - ihminen itse tuhoaa elämänsä ja monen muunkin elämän ja tuottaa kärsimystä jopa muulle luomakunnallekin kuten esimerkiksi eläimille joiden hyvinvoinnin Jumala on pannut ihmisen vastuulle.
Uskonnollisuus on kamala sairaus.. siinä yritetään saada omat teot ja luulot sopimaan Jumalan Sanaan vaikka ne eivät sinne sovi..Raamatussa Jumala sanoo suoraan, että tulee aika, jolloin hän kostaa vihollisilleen ja rankaisee heitä heidän pahoista teoistaan. SE on oikeudenmukainen asia. Enhän minä missään väittänyt, että Jumalan antama elämä olisi rangaistus.
- Uskomattomalle taas
vihollisilleen kirjoitti:
Raamatussa Jumala sanoo suoraan, että tulee aika, jolloin hän kostaa vihollisilleen ja rankaisee heitä heidän pahoista teoistaan. SE on oikeudenmukainen asia. Enhän minä missään väittänyt, että Jumalan antama elämä olisi rangaistus.
Jumalan vihä kestää myöskin hänen elinikänsä, eli niinkauan kun hän kuolee!
- omassa elämässään
vihollisilleen kirjoitti:
Raamatussa Jumala sanoo suoraan, että tulee aika, jolloin hän kostaa vihollisilleen ja rankaisee heitä heidän pahoista teoistaan. SE on oikeudenmukainen asia. Enhän minä missään väittänyt, että Jumalan antama elämä olisi rangaistus.
hänen vajavaisuudessaan, ihmisen on vaikea tajuta että Jumalan kosto on se kun ihminen tekee vääryyden ja saa siitä tekojensa seurauksen koska hän ei käänny pahoista teoistaan vaan jatkaa vääryyden tekemistään.
Onko se Jumalan rangaistus että IHMINEN pilaa koko maailman. Nälänhädät, ilman ja maan saastuttaminen, moraalin katoaminen ym, ym...
Joka päivä kuolee tuhansia ihmisia nälkään onko se Jumalan rangaistus? Tuhansia lapsiakin kuolee joka viikko nälkään.
Lapsi joka makaa maassa nälkäkuoleman kourissa, onko se Jumalan rangaistus? Rankaiseeko Jumala pientä lasta jolla on enää elottomat silmät ja vain vain luu ja nahka ennenkuin hän kuolee.. ruuan puutteeseen..
Ei se ole Jumala joka aiheuttaa kärsimyksen ja kuoleman vaan se on seuraus siitä että ihmiset eivät välitä siitä mikä on oikein ja mikä on väärin - ihmiset paaduttavat itsensä eivätkä kuuntele Jumalan ääntä..tuo lapsikin on jokaisen lähimmäinen..
Pahuus katoaa koska ei mikään vääryys voi pysyä - se on mahdottomuus, koska ei mikään vajavainen voi pysyä ikuisesti ja kaikki vääryys ja rakkaudettomuus on vajavaisuutta.
Vain Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus voi kestää koska Jumalassa ei ole vajavaisuutta.
Kun Jumala lopettaa tämän ihmisen tuottaman kärsimyksen - kun lapset eivät enää saa kuolla nälkään - onko kosto? onko se vihaa vai rakkautta. YKSINKERTAINEN KAHDEN SIIRRON KIRJOITUS !!!
Eikö käynyt ilmi sinulle, ETTÄ kirjoitukseni selitti Sanaa? Ota sitten onkeesi vain niistä sanankohdista! Pakko sitten toistaa ne tässä.
1.
Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
TUO osoittaa, ettei Rakkauden Jumala siitä kauhistunut, että ihminen eläisi ikuisesti Jumalan paratiisissa. Vaan siitä, että sieltä karkotettuna eläisi, ikuisessa EROSSA Isästä.
Osoittaahan Luuk 3:38 Jumalan olevan kantaisämme!!! Ei ainoastaan juutalaisten ja Jeesuksen, vaan koko ihmissuvun alkuisä.
Ensimmäinen ilmoitus sovituksesta, joka tosin oli suunniteltu "jo ennen maailman perustamista", 1.Ms.3:15.
Jeesuksen sielu ja ruumis sinun todellakin täytyy uskoa vikauhriksi, jos mielit sieluinesi ja ruumiinesi päästä Jumalan paratiisiin, Jes 53:10.
2.
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Lähdön hetki on myös tilinteon hetki.
Pahan epäuskoisuuden palkka mainitaan Ilm 14:11.
Mutta Jeesus NEUVOO ottamaan vaarin iankaikkisen elämän sanoista, Ilm 22:7, 19. Se on hyvän palkka.
Että tämmöisin raamatunkohdin todistin Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan otsikolla "Erä - shakki - matti".- että hän uskoo siihen
AnttiVKantola kirjoitti:
YKSINKERTAINEN KAHDEN SIIRRON KIRJOITUS !!!
Eikö käynyt ilmi sinulle, ETTÄ kirjoitukseni selitti Sanaa? Ota sitten onkeesi vain niistä sanankohdista! Pakko sitten toistaa ne tässä.
1.
TUO osoittaa, ettei Rakkauden Jumala siitä kauhistunut, että ihminen eläisi ikuisesti Jumalan paratiisissa. Vaan siitä, että sieltä karkotettuna eläisi, ikuisessa EROSSA Isästä.
Osoittaahan Luuk 3:38 Jumalan olevan kantaisämme!!! Ei ainoastaan juutalaisten ja Jeesuksen, vaan koko ihmissuvun alkuisä.
Ensimmäinen ilmoitus sovituksesta, joka tosin oli suunniteltu "jo ennen maailman perustamista", 1.Ms.3:15.
Jeesuksen sielu ja ruumis sinun todellakin täytyy uskoa vikauhriksi, jos mielit sieluinesi ja ruumiinesi päästä Jumalan paratiisiin, Jes 53:10.
2.
Mutta Jeesus NEUVOO ottamaan vaarin iankaikkisen elämän sanoista, Ilm 22:7, 19. Se on hyvän palkka.
Että tämmöisin raamatunkohdin todistin Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan otsikolla "Erä - shakki - matti".että Jumala pelastaa kenet haluaa ja heittää loput helvettiin kitumaan ikuisesti.
Sitä että miksi hän uskoo että Jumala tekisi jotain sellaista - sitä ei Antti oikein tiedä itsekään. Tein työtä käskettyä ja luin ne, Obadja 19 ja Malakia 3:19. Kiitos käskemästä! Sillä irtojakeet ohjasivat kiintoisan asian äärelle, ettenkö sanoisi aarteen. Ei kuitenkaan löytynyt siitä sitä, mitä väitit löytyvän.
PIKKUPROFEETTA OBADJA
Se pyydetty jae - Obadja 1:16
Sillä niinkuin te olette juoneet minun pyhällä vuorellani, niin tulevat kaikki pakanakansat juomaan ainiaan: he juovat ja särpivät ja ovat, niinkuin ei heitä olisi ollutkaan.
Sakarja näki saman asian:
Sak. 12:2, 6
2. Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
6. Sinä päivänä minä teen Juudan heimojen päämiehet liekeiksi keskelle kuivaa metsää, ikään kuin tulisoihduksi lyhteiden sekaan, ja tuli tuhoaa kansat oikealta ja vasemmalta. Mutta Jerusalemin asukkaat pysyvät yhä paikoillaan kaupungissaan. [Ob. 18]
Jeesus antaa ohjeita kyseisen hetken varalle ja pedon 3 ja puoli vuotta kestävästä ajastahan on kyse. (Matt 24:15-44).
Ilmestyksessään Johannekselle Jeesus kertoo asiasta paljonkin, (Ilm 13. luku).
KUITENKIN se on ilosanoma - me pakanakansoista valitut voimme iloita yhdessä Israelin kanssa.
Huomaatko, että Jaakobin (Israelin) veljen, Eesaun suku tuhotaan vasta tuolloin, sodassa, (jae 18).
Obadja 1:16-21 :
Pelastuksen lupaus Israelille
16 -- Niin kuin teidän, Juudan asukkaitten, täytyi pyhällä vuorellani juoda minun vihani maljasta, niin joutuvat muut kansat yhä uudelleen juomaan siitä. Niiden täytyy juoda se pohjaan saakka. Ne häviävät jäljettömiin, ikään kuin niitä ei olisi koskaan ollut. [Ps. 60:5 ]
17 Mutta Siionin vuori on turvapaikka, se on oleva pyhä vuori. Jaakobin heimo ottaa jälleen haltuunsa siltä riistetyt maat. [Joel 3:5]
18 Jaakobin heimo on oleva tuli ja Joosefin heimo on liekki, mutta Esaun heimo kuin oljet, jotka tuli ahmii ja tuhoaa. Ketään ei jää jäljelle Esaun suvusta. Näin on Herra puhunut. [Jes. 10:17; Sak. 12:6]
19 Ne Juudan asukkaat, jotka asuvat Negevissä, ottavat haltuunsa Esaun vuoret, ja ne, jotka asuvat läntisillä kukkuloilla, ottavat Filistean. Muut Juudan asukkaat valloittavat Efraimin ja Samarian vuoriston, ja Benjaminin heimo ottaa Gileadin.
20 Israelista pakkosiirtolaisuuteen viedyt ottavat haltuunsa kanaanilaisten maat Sarpatiin asti, ja Jerusalemista Sefaradiin viedyt ottavat Negevin kaupungit. [Joos. 15:21-32]
21 Kaikki pelastuneet nousevat Siionin vuorelle ja hallitsevat myös Edomin vuoristoa. Kuninkuus on oleva Herran. [Miika 4:7].
PIKKUPROFEETTA MALAKIA
Se pyydetty jae - Malakia 3:19
4:1 (3:19) -- Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. [Ps. 18:9 ].
Sakarja 12:6-7 sanoo samaa Jerusalemin pelastuksesta siinä suuressa ahdingossa.
12:6 Sinä päivänä minä teen Juudan heimojen päämiehet liekeiksi keskelle kuivaa metsää, ikään kuin tulisoihduksi lyhteiden sekaan, ja tuli tuhoaa kansat oikealta ja vasemmalta. Mutta Jerusalemin asukkaat pysyvät yhä paikoillaan kaupungissaan. [Ob. 18]
7 (12:7-8) "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on kuin Jumala, kuin Herran enkeli.
Jos tarkastellaan tätä irtojakeena, niin toitottaako se helpotusta pahantekijöille? Niin että ne häviäisivät olemattomiin ja niin välttyisivät rangaistukselta?
Vai onko se pikemminkin varoitus mitä ankarimmasta rangaistuksesta? Päättäkää itsekukin.
Joka tapauksessa - jonkinlaisen polttavan aseen kera Israel hävittää hyökkääjät. Niiden liekkien edessä vihamiehet ovat kuin oljenkorsia. Maa on silloin kuin "liekehtivä tulinen uuni".
Tässä kohdin ei puhuta helvetistä, sillä Lähi-Idästä on kyse, Sakarja kertoo tarkemmin, erityisesti 12. luvussaan tuosta Jerusalemin ja Israelin ihmeellisestä pelastumisesta aikojen lopussa.
Malakia 3:19-21 :
4:1(3:19) - Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. [Ps. 18:9 ]
2 (3:20) Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. [Jer. 33:6]
3 (3:21) Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
Viimemainitun ymmärtämiseksi viittaan uuudelleen Sak 12:6-7.
Elämme kaikkien aikojen jännittävimpiä vuosikymmeniä paraikaa.- Matiksi
AnttiVKantola kirjoitti:
YKSINKERTAINEN KAHDEN SIIRRON KIRJOITUS !!!
1.
2.
Että tämmöisin raamatunkohdin todistin Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan otsikolla "Erä - shakki - matti".Jeesuksen opin alkeiden mukaan. Et kuulu todelliseen ristin uskoon olet omien saarnojesi mukaan Aurinkokultin uskovia. Tämä asian olet todistanut omilla aurinkokultti saarnoillasi. Olet tehnyt väärän siirron. Nyt kuninkaasi on kuollut.
Tään on Huomannut Eemelikin! että hän uskoo siihen kirjoitti:
että Jumala pelastaa kenet haluaa ja heittää loput helvettiin kitumaan ikuisesti.
Sitä että miksi hän uskoo että Jumala tekisi jotain sellaista - sitä ei Antti oikein tiedä itsekään.>
JUURI NIIN SE ON
Oikein olet käsittänyt, mitä tarkoitan, vaikka et ole käsittänyt, että asia todelal on niin kuin todistan.
Nuohan ovat ihan kristinuskon alkeita, ne ensimmäiset totuudet. En vaivaudu selostamaan, kun et edes halua ottaa vastaan. Mutta totuus on, että Jumalalla on valta ja oikeus tehdä ihmisen suhteen ihan, mitä haluaa. Mikään ei voi sitoa Häntä.
Jumala voi armahtaa ja paaduttaa ihan oman valintansa mukaisesti, emmekä voi Häntä syyttää mistään. Ja Jumalan hulluuskin on niin viisasta, ettemme voi käsittää Hänen perimmäisiä oikeudenmukaisuuksiaan.
Jumala voi esim viimeiset asettaa ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi, kuten Johannes Kastajan, Matt 11:11. (Tuo jae ei ole koko totuus asiassa, olen sen joskus selittänytkin). Jumala voi ihan vapaasti antaa viime hetkellä tulleelle saman palkan kuin alusta asti uurastaneelle. Siitäkin olisi paljon kiintoisia esimerkkejä Sanassa, mutta et ole valmis vastaanottamaan.
TIEDÄN -toisin kuin väität - miksi Jumala tekee, mitä haluaa. Nimittäin Hän ei katso ulkonaisiin vaan sydämen vilpittömyyteen.
Turha sinänsä yrittää älyniekalle sanoa, mutta nuo totuudet olivat vain pieni näyte Jumalan tutkimattomasta viisaudesta. Sillä Raamattu todistaa monissa kohdin, että Jumala EDELOTÄ TIETÄÄ ihmiskohtalot. EI edeltä määrää, mutta tietää.
Joten samalla viivalla ollaan kaikki jumaltietoiset - voimme vain tehdä parhaamme ja toivoa parasta. "Kaikki yhdessä vaikuttaa nidien parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat".
Muuta en voi kuin vain olla kiitollinen siitä, että olen armovalinnan kohteeksi tullut, sillä ei ole mitään syytä Jumalan minua huomioida, jopa toivon mukaan pelastaa.
Paljon olisi helmiä Raamatusta lisättäväksi tähän, mutta enpä tiedä. Kateutta se vain aiheuttaisi.Matiksi kirjoitti:
Jeesuksen opin alkeiden mukaan. Et kuulu todelliseen ristin uskoon olet omien saarnojesi mukaan Aurinkokultin uskovia. Tämä asian olet todistanut omilla aurinkokultti saarnoillasi. Olet tehnyt väärän siirron. Nyt kuninkaasi on kuollut.
Tään on Huomannut Eemelikin!Niin se on. Matti tuli elämässäni, melko vähälläkin sitäpaitsi. Jo nuorena. Oma yrittäminen vain loitommas vei Jumalasta ja kaikesta hyvästä.
Nyt olen Isän lapsi ainakin oman käsitykseni mukaan, mutta se on ihan Hänen vallassaan, että käyttääkö halpana astiana vaiko kalliiseen käyttöön - tahi ei mihinkään. Se on Hänen vallassaan, ei oma vaiva tai tahto siihen mitään lisää.
En tiedä miksi, mutta olen aivan ylionnellinen Isän poika - vaikka en ole lapseuden arvoinen missään suhteessa. Jumala tehköön minun suhteeni ihan, mitä haluaa. Minulla on vain Hänet.
Olen kadottanut elämäni, mutta minulle riittää, että saan iloita Isän töistä, vaikkapa vain sivustakatsojanakin.- mitäs se Antti taas
AnttiVKantola kirjoitti:
>
JUURI NIIN SE ON
Oikein olet käsittänyt, mitä tarkoitan, vaikka et ole käsittänyt, että asia todelal on niin kuin todistan.
Nuohan ovat ihan kristinuskon alkeita, ne ensimmäiset totuudet. En vaivaudu selostamaan, kun et edes halua ottaa vastaan. Mutta totuus on, että Jumalalla on valta ja oikeus tehdä ihmisen suhteen ihan, mitä haluaa. Mikään ei voi sitoa Häntä.
Jumala voi armahtaa ja paaduttaa ihan oman valintansa mukaisesti, emmekä voi Häntä syyttää mistään. Ja Jumalan hulluuskin on niin viisasta, ettemme voi käsittää Hänen perimmäisiä oikeudenmukaisuuksiaan.
Jumala voi esim viimeiset asettaa ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi, kuten Johannes Kastajan, Matt 11:11. (Tuo jae ei ole koko totuus asiassa, olen sen joskus selittänytkin). Jumala voi ihan vapaasti antaa viime hetkellä tulleelle saman palkan kuin alusta asti uurastaneelle. Siitäkin olisi paljon kiintoisia esimerkkejä Sanassa, mutta et ole valmis vastaanottamaan.
TIEDÄN -toisin kuin väität - miksi Jumala tekee, mitä haluaa. Nimittäin Hän ei katso ulkonaisiin vaan sydämen vilpittömyyteen.
Turha sinänsä yrittää älyniekalle sanoa, mutta nuo totuudet olivat vain pieni näyte Jumalan tutkimattomasta viisaudesta. Sillä Raamattu todistaa monissa kohdin, että Jumala EDELOTÄ TIETÄÄ ihmiskohtalot. EI edeltä määrää, mutta tietää.
Joten samalla viivalla ollaan kaikki jumaltietoiset - voimme vain tehdä parhaamme ja toivoa parasta. "Kaikki yhdessä vaikuttaa nidien parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat".
Muuta en voi kuin vain olla kiitollinen siitä, että olen armovalinnan kohteeksi tullut, sillä ei ole mitään syytä Jumalan minua huomioida, jopa toivon mukaan pelastaa.
Paljon olisi helmiä Raamatusta lisättäväksi tähän, mutta enpä tiedä. Kateutta se vain aiheuttaisi.selittää.. vai on ne kristinopinalkeita?? että uskoo helvetin loppumattomaan kärsimykseen niille jotka eivät ikuista elämää saa???
No voihan se niinkin olla että ovat "alkeita", mutta kyllä tuollaiset "alkeet" häipyvät kunhan vähän kasvat Jumalan tuntemuksessasi.,
Jumala EI luo elämää ikuiseen kärsimykseen - se ei muuten ole enää kristinopin alkeita vaan Jumalan totuus...
Jumala tekee aina mitä parhaksi katsoo, mutta Hän EI katso parhaaksi luoda elämää ikuiseen kärsimykseen - vaikka kuinka väittäisitte (sinä ja kumppanisi).
Raamatun Sana asiasta.
vain Jumala on ikuinen ja me saamme elämän Hänen pojassaan Jeesuksessa. Se on ainoa tie iankaikkiseen elämään ja se tie vie Jumalan luo missä iankaikkinen elämä on (ja AINOASTAAN SIELLÄ).
Mitäs sanot kun kerran huomaat, että olet sanonut Jumalaa sellaiseksi mikä Hän ei ole JA VIELÄ OPETTANUT MUILLEKIN!!
Ketäs syytät silloin?
Jumalaa? "Mut' ku mä luulin.. että.. " mitäs se Antti taas kirjoitti:
selittää.. vai on ne kristinopinalkeita?? että uskoo helvetin loppumattomaan kärsimykseen niille jotka eivät ikuista elämää saa???
No voihan se niinkin olla että ovat "alkeita", mutta kyllä tuollaiset "alkeet" häipyvät kunhan vähän kasvat Jumalan tuntemuksessasi.,
Jumala EI luo elämää ikuiseen kärsimykseen - se ei muuten ole enää kristinopin alkeita vaan Jumalan totuus...
Jumala tekee aina mitä parhaksi katsoo, mutta Hän EI katso parhaaksi luoda elämää ikuiseen kärsimykseen - vaikka kuinka väittäisitte (sinä ja kumppanisi).
Raamatun Sana asiasta.
vain Jumala on ikuinen ja me saamme elämän Hänen pojassaan Jeesuksessa. Se on ainoa tie iankaikkiseen elämään ja se tie vie Jumalan luo missä iankaikkinen elämä on (ja AINOASTAAN SIELLÄ).
Mitäs sanot kun kerran huomaat, että olet sanonut Jumalaa sellaiseksi mikä Hän ei ole JA VIELÄ OPETTANUT MUILLEKIN!!
Ketäs syytät silloin?
Jumalaa? "Mut' ku mä luulin.. että.. "Kärsimättömille heti tähän alkuun Raamatun todistus otsikon totuudellisuudesta:
Jes 45:7
Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
----------------------
ANSAITSISIMME IKUISEN ONNETTOMUUDEN
Sillä näin on; aivan sivistyksen alkeisiin lukeutuu Jeesuksen helvetti-oppi:
Toinen perusoppi on, että vain Kaikkivaltias kykenee luomaan onnettomuuden.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Olet väärässä, kun sanot, että alkeet häviävät, kun uskova kasvaa Kristuksessa.
Sillä alkeet tulevat pysyväksi perustaksi. Sitä Paavali tarkoitti sanoessan: jättäkäämme jo alkeet.
Hepr 6:1-2
1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja IANKAIKKISESTA tuomiosta.
------------------------------------------------------------------------------
VIISASTEN VIISAUS ONKIN SYDÄMEN TYHMYYTTÄ
>
Luulevaisuutta sairastava kynäilijä luulee, että minulla on tiimi so. "kumppani". Mutta ei se harvinaista olekaan, että Pyhä Henki koetaan suorastaan persoonaksi!
Luulo ei ole tiedon väärti-sanonta tulee mieleeni, kun katson tuota: Jumala EI luo kärsimystä.
Se on saatanan vale. Maailma on täynnä kärsimystä ja minä en siitä kunniaa saatanalle antaisi, enhän ole saatananpalvoja.
Sillä kaikkivaltiaan Jumalan rinnalla paholainen on vain apupoika - Jumala ottaa itse vastuun ja kunnian kaikesta viisaasta järjestelystään. Jobin kirjakin sitä opetta.
kärsimyksen ongelma on jumalan salaisuus, mutta kuitenkin Jumalan.
Tällä viikolla, muuten, Norvanto opettaa arki-iltaisin klo 21 Jobin kirjaa radio Deissä.
KAIKKI YHDESSÄ VAIKUTTAA PARHAAKSEMME
MOOSES TIESI, että Israelia kohtaa pedon ajassa Jumalan luoma onnettomus - jonka onnettomuduen kautta Israelin silmät avautuvat Jeesukselle, (Matt 24:15-44, Room 11:25).
5.Moos.31:29
Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."
KUNINGASTEN KIRJA TIETÄÄ lukuisissa kohdissaan, että Herra onnettomuudet luo, yhteiseksi parhaaksi lopulta. Ei paholaisella ole valtaa eikä kykyä luoda yleensäkään mitään - paitsi valhetta valheen isänä!
Esimerkki kuvaa sitä Israelin lopun ajan ahdistusta, joka ahdistus varmistaa sen, ettei Jlan tarvitse hyljätä Israelia. Vaikka sinä ja muu maailma olisittekin hylänneet.
2.Kun.21:12
Sentähden sanoo Herra, Israelin Jumala, näin: Katso, minä annan sellaisen onnettomuuden kohdata Jerusalemia ja Juudaa, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.
RUUT TIESI, tuo Mooabilainen, yksi Jeesuksen kantaäideistä ja uskonsankari - tiesi, että Kaikkivaltias oli hänelle luonut onnettomuuden.
Ruut 1:21
Rikkaana minä lähdin, mutta tyhjänä Herra antaa minun palata. Miksi siis kutsutte minua Noomiksi, kun Herra on minua vastaan todistanut ja Kaikkivaltias on tuottanut minulle onnettomuutta?"
RAKKAUS EI VITSAAKAAN SÄÄSTÄ
Vain siksi, ettei ihmistä kohtaisi IANKAIKKINEN onnettomuus!
Job 42:11
Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
SANASTA MIESTÄ, SARVISTA HÄRKÄÄ
KOSKAPA väität minun puhuvan Jlaa vastaan, mutta Herra vielä opettaa sinullekin - vaikka et sellaista pyytäisikään - että Hänen kädestään kaikki tulee, niin hyvä kuin pahakin - Job 2:7-10.
2. Kor. 12:19
Olette kai jo kauan sitten luulleet, että me puolustaudumme teidän edessänne. Jumalan edessä, Kristuksessa me puhumme; mutta kaikki teille rakennukseksi, rakkaani.
Jesaja:
31:2 Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.
45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
47:11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.
Meidät kaikki riisutaan - jotta jäisi vain Kristus, Isämme
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450