Millä konstilla saisin 2v. leikatun uroscokkerin lopettamaan monttujen kaivelun pihamaalla. Touhua on tarpeeksi, mutta kun hetken on yksin, niin kaivelu alkaa. Komennus ei auta. olisiko jostain "hajuista" apua. Sisätiloissa ei tee pahaa. Neuvoja odottelen!
Kaivinkoneen omistaja
10
603
Vastaukset
- niksu
se ei saa kaivaa monttuja? Koirat tykkää kaivaa. Järjestä sille oma alue, missä se saa rauhassa kaivaa.
- m-li
No, meillä ei ainakaan koirat saa kyllä kaivaa pihamaata pottumaan näköiseksi! Mitä siitä tulisi, jos kolme isoa koiraa kaivelisi kuoppia. Ja kun ns. luvallinen alue olisi lopussa, saisivat kukkapenkit kyytiä. Helpompi opettaa, että jos joku asia on kielletty, se on kielletty kaikkialla ja aina.
Koirat kun "tykkäis" tehdä paljon muutakin minusta vähemmän mukavaa, kuen syödä kaikki eväät mitä eteensä saa, kiskoa hihnassa, hyppiä vasten vieraita, rähjätä muille koirille... Mutta enpä minä niitäkään salli. Omistaja päättää, mitä koira saa tehdä ja mitä ei.
Minä opetin aikanaan pennut pois kukkapenkeistä laittamalla niiden ympärille kevyen metalliverkkoaidan. Hyvin on toiminut. Tosin muualle eivät ole koskaan kaivelleetkaan monttuja, kuin kukkapenkkeihin. Olisi varmaan pitänyt laittaa niille ihan ikioma istutuspenkki tarhaan, jota olisivat saaneet kaivaa? - niksu
m-li kirjoitti:
No, meillä ei ainakaan koirat saa kyllä kaivaa pihamaata pottumaan näköiseksi! Mitä siitä tulisi, jos kolme isoa koiraa kaivelisi kuoppia. Ja kun ns. luvallinen alue olisi lopussa, saisivat kukkapenkit kyytiä. Helpompi opettaa, että jos joku asia on kielletty, se on kielletty kaikkialla ja aina.
Koirat kun "tykkäis" tehdä paljon muutakin minusta vähemmän mukavaa, kuen syödä kaikki eväät mitä eteensä saa, kiskoa hihnassa, hyppiä vasten vieraita, rähjätä muille koirille... Mutta enpä minä niitäkään salli. Omistaja päättää, mitä koira saa tehdä ja mitä ei.
Minä opetin aikanaan pennut pois kukkapenkeistä laittamalla niiden ympärille kevyen metalliverkkoaidan. Hyvin on toiminut. Tosin muualle eivät ole koskaan kaivelleetkaan monttuja, kuin kukkapenkkeihin. Olisi varmaan pitänyt laittaa niille ihan ikioma istutuspenkki tarhaan, jota olisivat saaneet kaivaa?kaivaminen on koiralle luontaista, kun taas esim. hihnassa vetäminen ei ole; luonnossahan koira ei ole hihnassa.
Itse haluan antaa koiran olla koira. Niillä on oma tarha, missä saa kaivaa ja riekkua mielinmäärin. Silti esim. lenkillä innostutaan välillä kaivelemaan oikein porukalla.
No, jokainen pitää koiransa niin kuin haluaa. Kaivaminen ei kuitenkaan ole koiralle luonnotonta tai paha tapa, vaan ihan normaalia.
- ...................
Meidän koira kaivoi myös 2 ensimmäisenä vuonna,mutta lopetti sen ihan itsestään. Ei se ollut kauhean kivaa,kun kaivoi rivitalon takapihan montuille,kun muutenkin on pieni piha. Viime kesänä täytin montut,eikä ole enää kaivanut. Kait se on joku pentujen juttu... =)
- kaivurin omistaja
löysi etsimänsä :)
Saapa nähdä koska minun koira löytää. Se on vasta 5 kk, toivottavasti ei tarvitse vielä 19 kk kaivella. kaivurin omistaja kirjoitti:
löysi etsimänsä :)
Saapa nähdä koska minun koira löytää. Se on vasta 5 kk, toivottavasti ei tarvitse vielä 19 kk kaivella.Piskinpoika 2,5 v kaivaa edelleen. Ei läheskään aina yksin ollessaan, osaa kyllä loikoilla ihan rauhallisestikin ja seurata kylän elämää.
Meillä kaivuri käynnistyy silloin, kun koira kokee jääneensä vaille ansaitsemaansa huomiota. Esim olemme ulkona koko porukka yhdessä ja sitten minä alankin vaikka kitkemään kasvimaata ja ukko pilkkomaan puita - eikä KUKAAN leiki piskinpojan kanssa!!! Silloin on hetkessä sellanen kuoppa pihalla, että siihen vois vaikka istuttaa täyskasvusen omenapuun! Tai silloin kun ihmispoppoo poistuu sisään ruokailemaan ja pieni piskinpoika jätetään ihan yksin pihalle...
Se varmaan kuvittelee että se huomio on piilotettu sinne kuopan pohjalle...
Mitäs tuossa tilanteessa muuten pitäis tehdä? Jos tulee ulos kieltämään, niin silloinhan se saa sitä haluamaansa huomiota, ja jatkaa kaivamista...- kyntökoira
Piskinpoika kirjoitti:
Piskinpoika 2,5 v kaivaa edelleen. Ei läheskään aina yksin ollessaan, osaa kyllä loikoilla ihan rauhallisestikin ja seurata kylän elämää.
Meillä kaivuri käynnistyy silloin, kun koira kokee jääneensä vaille ansaitsemaansa huomiota. Esim olemme ulkona koko porukka yhdessä ja sitten minä alankin vaikka kitkemään kasvimaata ja ukko pilkkomaan puita - eikä KUKAAN leiki piskinpojan kanssa!!! Silloin on hetkessä sellanen kuoppa pihalla, että siihen vois vaikka istuttaa täyskasvusen omenapuun! Tai silloin kun ihmispoppoo poistuu sisään ruokailemaan ja pieni piskinpoika jätetään ihan yksin pihalle...
Se varmaan kuvittelee että se huomio on piilotettu sinne kuopan pohjalle...
Mitäs tuossa tilanteessa muuten pitäis tehdä? Jos tulee ulos kieltämään, niin silloinhan se saa sitä haluamaansa huomiota, ja jatkaa kaivamista...Kiitoksia mukavista viesteistä ja vastauksista. Kaivinkonekoiran kanssa asumme maalaistalossa joten peltoa piisaa kaivettavaksi, mutta ne pihakukat ja puskat, ne oikein kiinnostaakin. Kissojen ajaminen myös. Tarha olisi hyvä, mutta alta aikayksikön olisi tunneli alta ja koira maantiellä,(kova liikenne), joten pitää olla piiiitkässä ohuessa vaijerissa(puree narun poikki).Meillä on ollut aina koiria, useampiakin yhtaikaa, irrallaan, eivätkä ole menneet tielle,uimassa vaan omia aikojaan, järvi on 50m. pihasta. Kyllä maalla on mukavaa, kun ei ole enää lehmiä eikä hevosia...ym mita elukoita....
- niksu
kyntökoira kirjoitti:
Kiitoksia mukavista viesteistä ja vastauksista. Kaivinkonekoiran kanssa asumme maalaistalossa joten peltoa piisaa kaivettavaksi, mutta ne pihakukat ja puskat, ne oikein kiinnostaakin. Kissojen ajaminen myös. Tarha olisi hyvä, mutta alta aikayksikön olisi tunneli alta ja koira maantiellä,(kova liikenne), joten pitää olla piiiitkässä ohuessa vaijerissa(puree narun poikki).Meillä on ollut aina koiria, useampiakin yhtaikaa, irrallaan, eivätkä ole menneet tielle,uimassa vaan omia aikojaan, järvi on 50m. pihasta. Kyllä maalla on mukavaa, kun ei ole enää lehmiä eikä hevosia...ym mita elukoita....
on verkko hieman maan alla ja lisäksi se on käännetty tarhan sisällepäin 30 cm. Olihan sen tekemisessä hommaa, mutta koirat on pysyneet aitauksessa.
- kaivin-kaivinkoneenkuljettaja
Meillä 1-vuotias uros on kova kaivuri. Asutaan kerrostaloasunnossa eikä tee sisällä tuhojaan, mutta esim. koirapuistossa kyllä kaivaa innokkaasti. No, sehän ei ole ongelma.
Ongelmana on olleet kauppojen koiraparkit. Lenkkimatkan päässä olevan lähikauppamme koiraparkit ovat kauniiden istutusten vieressä ja parin käyntikerran jälkeen totesin, että parempi jättää "kaivinkoneemme" kotiin. Istutukset eivät olleet meidän jälkeen enää niin ihastuttavat X/- Nimetön
sisällä ollaan kuin enkelit, ei mitään pahantekoa. ei revi lelujaan eikä mattoja ym. Nukkuu meidän "isovanhempien"--(tyttären kaupunkikoira) välissä, pää tyynyllä ja kissat jalkopäässä. On ollut mukavaa tämä kirjoittelu koiranelämästä, ihan tuntemattomien kanssa, ja huomannut että näitä kaivinkoneita on muillakin.-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144