Pitäisi ostaa uusi osasarja ja pähkäilen valintaa 105:n ja Velocen välillä.
Hinta: 417€ (105) vs. 440€ (Veloce)
Paino: 2510g (105) vs. 2440g (Veloce)
Hinnan puolesta vastaava pari olisi Ultegra vs. Centaur. Kokonaisuus on kuitenkin 100€ kalliinpi kuin edellisessä parissa, joten tämä vertailu varauksella.
Velocen ja Ultegran saisi Bike24:sta mustana, mikä on tärkeää.
Kaikki varmaan toiminee, mutta mihinköhän perustaisin valintani???
105 vai Veloce?
6
1132
Vastaukset
- Rane
on turha ostaa yhtään mitään. Senkun ajelet Jopolla, jos oot köyhis, etkä tiedä mitä tarttet.
- negatiivinen
Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.
- molemmista
negatiivinen kirjoitti:
Eihän tuo ollut yhtään rakentavaa kommenttia... en kyllä sellaista äkännyt viestissäni pyytää, joten sinäpä se pääsitkin loistamaan.
velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!
- vastauksesta!
molemmista kirjoitti:
velocesta ja satavitosesta. Cyclocrosspyörässäni on 105 komponentit, jotka ovat toimineet mukiinmenevästi parin kauden ajan. Lähinnä on ongelma on 105 vaihteiden tunnottomuus (taka), ei oikein tiedä on vaihtaja vaihtanut vai ei, sekä vaijeria saa olla usein säätämässä (säädöt ei pysy paikallaan ?)Muuten ei valittamista. Rospuuttokilpapyörässä on vanhat (90-luvun alun) veloce, jotka ovat toimineet koko ajan uskollisesti. Takavaihtaja vaihtaa täsmällisestija etenkin vaihto eturattaalla pienemmältä isommalle tapahtuu nopeammin ja äänettömämmin kuin 105 sarjassa. kaikenkaikkiaan Veloce on " hyvä". Toisekseen 105 jarru/vaihdekahvoista en löydä hyvää " lepuutuskohtaa", kuten Campassa on! Makuasioita sanoi pässi kun pallejaan nuoli !!
Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!
Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.
Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).
Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.
Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa? vastauksesta! kirjoitti:
Juuri tuollaista kokemusperäistä tuntuma-kuvausta halusinkin!
Mulla on itselläni nyt Sora (ns. ensipyörä kun on) ja ilmeisesti Campassa on samantyyppinen peukkunappi. Se on mielestäni hyvä.
Saatan ehkä hankkia osat sekaisin, eli Velocen sarja, mutta Centaurin kahvat (pääasiassa ulkonäollisten syiden takia) ja Miragen jarrut (halvemmat ja jos mulla nyt toimii jotkin no-namet niin hyvin kuin vain voin jarrujen kuvitella toimivan niin en usko, että häviän tässä mitään).
Veikkaan, että Shimano-miehellä saattaisi olla kerrottavanaan samanlainen tarina 105:sta kuin sinä kerroit Velocesta.
Voisiko joku kuvailla mulle vaatiiko Velocella tai 105:lla vaihtaminen paljon voimaa? Soralla kun kääntää koko jarrukahvaa, jotta saa vaikka edestä isommalle niin ei se ihan sormen päillä käänny ja liikerata on niin pitkä, että sen huomaa ranteen ikävälle mutkalle kääntymisenä. Miten mahtaa olla noissa paremmissa sarjoissa?Tämä palsta on ehdottomasti väärä vähänkin asiallisempaan keskusteluun, joten suosittelen siirtymistä välittömäsi Fillarifoorumille, ks. linkki
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php
- Luigi Verona
Lenkkipyörässäni vm.99 on kahdeksan vuotta vanhat Velocet (tripla keskiö, ysipakka takana) ja ainoina kommentteina ovat: toimivat edelleen kuin kello, kevyet käyttää ja täsmälliset (olen tosin aina pitänyt hyvin puhtaina ja öljyttyinä)
Työmatka/talvi/rospuutto -maantiefillarissa on Velocen takavaihtaja vm:97 tai 98, ajettu n.22 000 km, kesät talvet, sateessa, tuulessa, tuiskussa. Vaihdettu kaksi kertaa trollipyörät, toimivat edelleen hyvin, mutta jo pientä väljistymistä ja epätäsmällisyyttä on alkanut esiintymään....;)
Huomionarvoista on, että em. rospuuttopyörässä on kahvoina Campagnolon Avanti Ergopowerit, jotka olivat 90 -luvulla valmistajansa HALVIMMAT ja muovisimmat tekeleet. Toimivat EDELLEEN hyvin, pakkasista, käyttökilometreistä ja -vuosista huolimatta, mikä on jo pieni ihme!!!!!
Em. kokemuksien perusteella voin siis suositella Campagnoloa ja ovathan ne lisäksi eurooppalaista valmistetta, ei ihan pieni juttu nykypäivänä sekään.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165