Hamsteri vai gerbiili? apua!

Jyrsijäfani

En kovin keksi kumman ottaisi hamsterin vaikko gerbiilin? Hankala päättää kumpikin on söpöjä, seurallisia kaiketi... kumpikin elää noin 2-4v.
Kummassa on enemmälti intoa?

11

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamtarrrrro

Hamsterit on ihania

• Paljon enemmän iloa hamsterista. nim. kokemusta on molemmista;D

• tautau

gerbiilit on laumaeläimiä eli koskaan ikinä ei saa ottaa vain yhtä!

ja gerbiilit ovat vähän levottomampia kuin hamsterit, joten ne ei ole ehkä niin syliteltäviä.

• Animali

Kannattaisin gerbiiliä.
      hamsut muutes elää 1,5 - 2 vuotta(useimmiten).
      Ja gerbut 3-5 v.
      Gerbut on vilkkaita iloisia jyrsijöitä. Eivvät oo sylilemmikkejä, mutta niitten touhuja on kivaa katsella. Ja ne on niin kaunitaa, söpöjä jne. Mul on ollu jo yli vuoden gerbuja. Tällä hetkellä 5.

• ;DD

Meillä on molempia, tosin ei ole kääppäreitä vain syrkkejä:

Hamsu:
      helppo käsitellä
      - ei saa herättää päivällä
      voi pitää myös häkissä
      ikä 2-3v. (eikä mikään 1,5! se on kesyhiirien ikä!)
      kaikkiruokainen
      -/ erakko (ei koske kaikkia kääppärilajeja)
      naaraat haisevat
      paljon väri- ja turkkimuunnoksia
      - pitkäkarvaisia pitää kammata eikä niillä voi käyttää normaalia kutteria

Gerbiili:

vilkas
      touhuaa yöllä ja päivällä
      laumaeläin
      - paljon purua
      - tarvitsee todella paljon tilaa
      - vapaana nakertelee paljon tavaroita, jos ei vahdi
      - ei niin ihmisrakas kuin hamsu
      ikä 3-5v.
      lähes hajuton

• ;DD

gerbuihin :
        kaikkiruokainen

• ;DD
        ;DD kirjoitti:

gerbuihin :
        kaikkiruokainen

gerbuihin:

-ehdottomasti ei häkkiin!

Meillä on ollut hamsuja tauon jälkeen pian vuoden, sitä ennen 3 syrkkiä, jotka kuolivat n. 3 vuotta sitten. Gerbiileitä 1,5v. Hiiriäkin löytyy ja on löytynyt 3v. Gerbuja on 3, hamsuja 2 ja hiiriä 13 ja seeprahiiri.

• marsukuningatar
        ;DD kirjoitti:

gerbuihin :
        kaikkiruokainen

Gerbiili ei TODELLAKAAN ole mikään kaikki ruokainen...Niille ei esim. saa antaa lihaa...

• marsukuningatar kirjoitti:

Gerbiili ei TODELLAKAAN ole mikään kaikki ruokainen...Niille ei esim. saa antaa lihaa...

gerbiileille syötetään jauhomatoja ja mielestäni se on kyllä lihaa.. ja luulen eläintenhoitoalan koulun osaavan asiansa

• ;DD
        marsukuningatar kirjoitti:

Gerbiilille pitää antaa jossain muodossa, kuten jauhelihaa tai vaikkapa jauhomatoja. Tosin koiran- tai kissannappulatkin ajavat tämän asian. Gerbiilihän voi syödä jopa kuolleen lajitoverinsa. Harvat jyrsijät ovat pelkkiä kasvinsyöjiä. Jopa kaupan "kaikille lajeille sopivista" löytyy paljon eläinperäisiä ainesosia. Näitä taas ei saa antaa esim. marsuille juuri tuosta syystä -marsu on täysin kasvissyöjä.

• marsukuningatar

Moi...
      Minä itse ehdottaisin gerbiiliä...Koska ne elävät pidempään kuin hamsterit...Minun ystävälläni oli hamsteri se eli 2,5 vuotta...itselläni oli kaksi gerbiiliä, toinen eli 3 vuotiaaksi ja toinen 4,2 vuotiaaksi...Joten totesin että gerbiilit elää pitempään kuin hamsut...(gerbiileitä on myös helpompi käsitellä) Itselläni on tällä hetkellä 3 gerbiiliä ja ne ovat tottuneet olemaan "sylissä" tai siis kädessä...:D Oiekin ihania mötkylöitä nuo ovat...(7 kk vanhoja jo)Jo aikuisen kokoisia gerbsuja...Kaikki tyttöjä...:) Jos otat gerbiileitä niin niitä täytyy olla väh. 2 jos otat hamsterin niitä ei tarvitse vältämättä olla vaan kuin 1...:) Valitse unelma lemmikkisi...:) Mutta minä ehdotan GERBIILIÄ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe