Väinöön ihastunut

181 cm tyttö

Kun nelikymppinen PIIITKÄ ja vahva tyttö hurahtaa moottoripyöriin, eli haluaa ostaa sellaisen, niin miksi kaikki suosittelee vain jotain pilipalimankeja, sellasia pieniä, kuten shadow tai sportster...Miksi?
Sitten pitäisi kuulema aloittaa jollain 600cc tai 800 cc. Miksi?
Ensinnäkin ne ovat ihan liian matalia kooltaan tällaiselle pitkäkoipiselle miehen mittaiselle tytölle. Toisekseen minusta tuntuu, ettei sellaisella pääse turvallisesti ohi, jos sen kanssa jää tonne liikenteen sekaan tupeksimaan.
Minä olen ihastunut Kawan VN -malliin. Kertokaas kokemuksia Väinöstä! Olisiko se ekana pyöränä ok?

13

3765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naitz

mulla vn800 classic ja olen hemmetin tyytyväinen (7äs pyörä) pituutta on 178cm ja on just ku nyrkki silmään mulle.saattais olla myynnissä.. kaikki releet mitä saa niin on,saksasta tuotu vm-98

• 181

Ok. Pistän korvantaa ;b

• Aino VN
        181 kirjoitti:

Ok. Pistän korvantaa ;b

Itsellä ei pituutta ole kuin 174, mutta en mikään persjalkainen ole. Itse vaihdoin Wingistä Väinöön ja olen ollut tyytyväinen. Olen nyt tämä kesän ajellut VN 2000:lla ja en ole vielä moittimista löytänyt. Itse tosin tykkään ajella leppoisaa satasen vauhtia, mutta kyllä sillä ohi pääsee turvallisesti. Painoa siinä on se 340 kg, mutta se on sijoitettu niin alas, ettei sitä huomaa. Suosittelen!

• ArcticEli

ja pyörä on Vn1500
      Saattaapi muuten olla, että joudut muuttamaan jalkatappien paikkoja...
      Pyörä on matala,mukava ja mahtava...Iso moottori ei silti tuo isoa kokoa pyörään...siis korkeutta, joten käyppä koeistumassa.
      Kyllä sä kerkiät liikenteessä tuolla kokoluokalla 600-800, ei se siitä ole kiinni.
      Kyse on lähinnä siitä, mikä pyörä on makuusi...mutta mieti tarkoin, mitä pyörältä haluat ja katso sitten vastaako Vn speksejäsi...
      Kardaanivetohan se on joten huoleton...menee kuin juna matka-ajossa.
      Helppo käsitellä, sen kuin istut vaan ja Väinö vie ;)
      En tiedä sit olisko lyhyillä matkoilla ja kaupungissa yhtä nautinnollinen???
      Ota vertailun vuoks vielä koeistumiset vastaavista Yamahan ja Hondan malleista...ja meneehän se Suzukikin ;))
      Harrikoistakin löydät mahticustomeita...tiedä sit tykkäätkö ;))

• 181 cm tyttö

Ns. "huoletonta ajoa" sitä miettiikin, kun ei ole tuota remppareiskaa omasta takaa. Ole pyörinyt shadowin, intruderin ja fatboyn lähituntumissa, niinku sanotaan, "tappituntumalla", heheh... (sattuneista syistä) ja sitten vaan eräällä puolitutulla näin tuon väinön, ja se vaan kolahti. Tekee mieli itse sarviin, kun on aina käkkinyt vaan siellä takana.
        Mutta hyvä huomio noi jalkatapit... Se on sit vaan tästä riennettävä kokeilemaan.
        Harrikat vaan ovat aika p...leen kalliita!!! Thanks anyway!

• se suzukikin?

Tasan sama kuin kawa vain eri logot.

• sitä 3 kesää ajettua VN800:lla, sanovat että on kuin HD, viat ja puutteet korjattuna. Pituuteni 185cm joten minulle ainakin sopiva. Kuivapaino on 235kg eli riittää varmaan ekax pyöräx. Sopiva letkeä vauhti on 80-90, sen jälkeen värinät ja tärinät riittivät ainakin minulle, ajoin kai kerran jopa 120:ä. Ei ainakaan tuona aikana pahempia ongelmia ollut. Takuuna korjasivat jotain Sumekolla, vaikka ostin käytettynä. Muutenkin suosittelen Sumekon palveluja vaikka ehkä ovat "yleiskorjaamoja" kalliimpia, saat ainakin ystävällistä ja kokonaisedullista palvelua.

• satakasiyks

Kiitti! Palaute VN:stä ollut myönteistä ;) vaan ei sillä, menen perjantaina ajamaan yhden shadowin tästä läheltä... siirtosarjat, levennetty tanko... saapas nähdä jääkö se haarojenväliin.
        No onhan niitä väinöjä maailmassa. Ehkä ensi keväänä?! Vaan mitä mahdoit tarkoittaa värinällä ja tärinällä? Mistäs sellanen ravistaminen mahtaisi johtua? Jos peli alkaa täristää jo satasella ja yli, niin mitenkäs sitten, kun nopeus on hetkellisesti jopa 130-140 ohituksessa? Jonoihin ei ole tapana jäädä käkkimään, ei autolla eikä motskalla.

• liikaa vauhtia ..
        satakasiyks kirjoitti:

Kiitti! Palaute VN:stä ollut myönteistä ;) vaan ei sillä, menen perjantaina ajamaan yhden shadowin tästä läheltä... siirtosarjat, levennetty tanko... saapas nähdä jääkö se haarojenväliin.
        No onhan niitä väinöjä maailmassa. Ehkä ensi keväänä?! Vaan mitä mahdoit tarkoittaa värinällä ja tärinällä? Mistäs sellanen ravistaminen mahtaisi johtua? Jos peli alkaa täristää jo satasella ja yli, niin mitenkäs sitten, kun nopeus on hetkellisesti jopa 130-140 ohituksessa? Jonoihin ei ole tapana jäädä käkkimään, ei autolla eikä motskalla.

Ei suomessa saa ajaa 130-140 .. nimimerkki ohituksessa sakon juuri saanut prätkäilijä ..
        Täytyy siis käkkiä jonon hännillä :)

Ite senverran ajellut 25vuoden aikana erilaisilla prätkillä että tahtoo noi customit täristellä isommilla nopeuksilla.. mut pienet tärinät mitää haittaa .. kuuluu asiaan .. tietääpähän ainakin että kone on käynnissä :)
        Mut onnea pyöränhankintaan 181:lle mimmille :)

• VäinöV
        liikaa vauhtia .. kirjoitti:

Ei suomessa saa ajaa 130-140 .. nimimerkki ohituksessa sakon juuri saanut prätkäilijä ..

Ite senverran ajellut 25vuoden aikana erilaisilla prätkillä että tahtoo noi customit täristellä isommilla nopeuksilla.. mut pienet tärinät mitää haittaa .. kuuluu asiaan .. tietääpähän ainakin että kone on käynnissä :)

Mä oon ajellu 1500 väinöllä muutaman vuoden. Vikoja ei oo isommin ollut. Pienenä miinuksena ahtaat jalkatilat. Mulla mittaa 180 ja tarttis siirtosarjan. Tosin ruuteri on rungoltaan vielä pienempi. Kevyt ja näppärä niin kylällä kuin tielläkin.

• vännin ihailija
        liikaa vauhtia .. kirjoitti:

Kiitti kaikille kannustuksista ja muusta! ;b Vänni tai Intikka, Shadowi tai Harrikka... kyllä tää "mammari" (kuten lapset kutsuvat äitiään) vielä sarviin kiinni tarttuu näillä sulilla. "...I´m a cowgirl, on steelhorse I ride, I´m a cowgirl, and I go on my own...."

• intruderin
        vännin ihailija kirjoitti:

Kiitti kaikille kannustuksista ja muusta! ;b Vänni tai Intikka, Shadowi tai Harrikka... kyllä tää "mammari" (kuten lapset kutsuvat äitiään) vielä sarviin kiinni tarttuu näillä sulilla. "...I´m a cowgirl, on steelhorse I ride, I´m a cowgirl, and I go on my own...."

Ei sitten tullut väinöä vaan truuderi ;) 750 cc siirtosarjoilla. rento on ollut ajella. tuttu ajo-ope lupas antaa mulle muutaman tekniikka-ajotunnin tässä vielä näillä sulilla ja tarpeen mukaan sit jatkan ajeluiden ohella koulua keväällä. Lepposaa menoa...

• intikan omistajalle
        intruderin kirjoitti:

Ei sitten tullut väinöä vaan truuderi ;) 750 cc siirtosarjoilla. rento on ollut ajella. tuttu ajo-ope lupas antaa mulle muutaman tekniikka-ajotunnin tässä vielä näillä sulilla ja tarpeen mukaan sit jatkan ajeluiden ohella koulua keväällä. Lepposaa menoa...

Itsellä on ollut väinö 1500 pari vuotta. Pituutta 160. Eka pyörä ja tehot ei ole haitannut menoja. Ei edes se " iso pyörä ja mutkainen tie" ole vielä ainakaan vienyt.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe