Jehovan kansa ja raha

Tuli tuossa eräänä iltana mieleen raamatun ja uskon kannalta mielenkiintoinen kysymys. Olettaen, että raamattu on todellakin jumalan sanaa ja kertomus ihmisen alkuperästä olemassaoloineen, niin kuka keksi rahan, ja mitä jumalan valittu kansa tekee rahalla?

Jatkojalostettuna edellistä ajatusta; keksikö rahan saatana vai jumala? Ja kumpi hyvänsä, niin miksi?

Jos tähän kysymykseen vastaa, että rahan keksi ihminen, niin olemme edelleenkin sen kysymyksen äärellä, että mitä jumalan kansa tekee rahalla?

18

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • troyen

Ja edellyttäen, että JT:t noudattaisivat raamatun käskyä karttaa maailmaa ja pysytellä erossa siitä, eikö heidän pitäisi asua omatekemissään luostareissa tai kuten amishit?

• Jesajassa

Käske mennä luostareihin;
        Siellähän sanotaan ; Ette voi olla pois maailmasta, vaikka Te ette olekaan tästä maailmasta;
        -Menivätkö apostolit ja alkuseurakunta "Luostareihin?"
        ..Tahi Amishien tapaan elämään -1700- --1800- luvun elämää; ei kait se ole yhtään pyhempää kuin -elämä Juudeassa -2000- vuotta sitten?
        ..Luostarit ajatuksena ovat Hindulaisuutta ja Buddhalaisuutta; VT; puhuu niistä, jotka sanovat;
        Älä tule minun lähelleni, Olen sinulle Pyhä, ( Kedusha,),
        Kun kuitenkin on vain yksi Pyhä;

• nohh

>Jos tähän kysymykseen vastaa, että rahan keksi ihminen, niin olemme edelleenkin sen kysymyksen äärellä, että mitä jumalan kansa tekee rahalla? <

Jaa-aa, vai et tiedä moista?

Voitko tankata autosi ilmaiseksi? Miksi JT:n sitten pitäisi pystyä saamaan kaikki-autot, talot, ruoka, vaatteet ym.-ilmaiseksi nykyisessä maailmassa?

• kirjanoppinut

Minä en saa ilmaiseksi mitään. Jopa ässäarvat joudun maksamaan. Joten ei edes se päävoitto ole ilmainen. Autoani en tankkaa millään hinnalla koska minulla ei ole autoa. Ruualla tankkaan itseni ja sen maksan rahalla, mutta jos vaikka rahan merkitys lakkaa tai se menettää arvonsa niin toki osaan kasvattaa perunoita ja metsästää jäniksiä joten oikeasti rahaa en välttämättä tarvitse. Sitten muitakin tarvitsemiani asioita ja esineitä voin vaitaa tuttavieni kanssaa niihin tavaroihin ja palveluihin joia taas minä osaan ja ehdin valmistamaan tai tuottamaan.

• sööpäri.

Se aika jolloin kaikki (muitten) autot ja talot ja bensat on ihan ilmaisia jehovantodistajille. Hetki vain niin jumalatonta ei enää ole, mutta eihän se omaisuus mihinkään katoa. Ajatelkaa sitä valinnan varaa kun Suomenkin 18000 jt:a valkkaa naapureitten autoista ja taloista parhaat päältä. Silloin ei viimeistään tarvitse ajatella rahaa, eikä muukaan paha ajatukseen astu.

• >>Voitko tankata autosi ilmaiseksi?

En yleensä, ja mitäs se kysymykseen liittyi?

>>Miksi JT:n sitten pitäisi pystyä saamaan kaikki-autot, talot, ruoka, vaatteet ym.-ilmaiseksi nykyisessä maailmassa?

Miksi jumalan kansa tarvitsisi noita kaikkia?

• Nohh
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Voitko tankata autosi ilmaiseksi?

En yleensä, ja mitäs se kysymykseen liittyi?

>>Miksi JT:n sitten pitäisi pystyä saamaan kaikki-autot, talot, ruoka, vaatteet ym.-ilmaiseksi nykyisessä maailmassa?

Miksi jumalan kansa tarvitsisi noita kaikkia?

>Miksi jumalan kansa tarvitsisi noita kaikkia?<

Miksi jumalan kansan pitäisi kulkea kylästä kylään pelkästään kävellen, kuten muinaisina aikoina?
        Miksi jumalan kansan pitäisi nukkua teltoissa (jotka joku ulkopuolinen on lahjoittanut), kuten aabrahamin päivinä?

• L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n

Rahan puheenvuoro

TUNNETKO minut? Sinun pitäisi, sillä olen kaikkein tavoitelluin hyödyke maan päällä. Minut voidaan tunnistaa melkein kaikkialla maailmassa maan kielestä riippumatta. Hyvin harvat missään maassa voisivat ajatellakaan lähtevänsä minnekään ilman minua. Sodat ja niiden kestoaika perustuvat usein minun runsauteeni ja saatavuuteeni.

Lapsia ryöstetään vanhempiensa luota minulla maksettavien lunnaiden vuoksi. Minua viedään aseella uhaten tai luovutetaan vapaaehtoisesti väärien lupausten esittäjille. Jotkut naiset menevät naimisiin vuokseni, toiset eroavat takiani. Voin hajottaa perheitä ja aiheuttaa lukemattomia murheita niille, jotka rakastavat minua. Kerran näin miehen pettävän parhaan mahdollisen ystävänsä kolmestakymmenestä kappaleesta minua.

Todennäköisesti ihmiset ovat minun nimessäni tehneet toisilleen enemmän vääryyttä ja pysyvää vahinkoa kuin minkään muun syyn takia. Totisesti rakkaus minuun on ”kaikenlaisen pahan juuri”. – 1. Timoteukselle 6:10.

Minun nimeni on Raha!

Kaikille lienee käynyt selväksi, että minä vain piipahdan ihmisten rahapusseissa. Olen kuitenkin välttämätön osa elämääsi. Voin tuoda sinulle jonkin verran väliaikaista onnea jos näet, minkä arvoista todella olen. Mutta jos yliarvioit minut ja teet minusta elämäsi päätavoitteen, voin koitua tuhoksesi!

Lainaus H 8/11-1985

• sööpäri.

Em kirjoitus oli siis lainattu lehdestä jonka kustantajan on virallisesti arvioitu olevan New Yorkin 50:n rikkaimman yrityksen joukossa.

Korjatkaa jos olen väärässä. Jos (ja kun) olen oikeassa niin tuo kirjoitus pääseekiin aivan uuteen valoon. Se on sitä "uutta valoa" tiemmä.

• >>Voin tuoda sinulle jonkin verran väliaikaista onnea jos näet, minkä arvoista todella olen. Mutta jos yliarvioit minut ja teet minusta elämäsi päätavoitteen, voin koitua tuhoksesi!

Niinpä niin. Onkin siksi kovin omituista miksi vartiotorniseura pitää kukkaron nyöreistään tiukemmin kiinni kuin Kroisos Pennonen. Eikö sinusta?

• herramrks

Jotta tietäisit mitä Jumala ajattelee rahasta, tarvitsee sinun vain katsoa niitä joille Jumala on antanut sitä paljon.

• >>Jotta tietäisit mitä Jumala ajattelee rahasta, tarvitsee sinun vain katsoa niitä joille Jumala on antanut sitä paljon.

Halleluja!!!!

Ettet olisi paremmin voinut sanoa !!!

• herramrks
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Jotta tietäisit mitä Jumala ajattelee rahasta, tarvitsee sinun vain katsoa niitä joille Jumala on antanut sitä paljon.

Halleluja!!!!

Ettet olisi paremmin voinut sanoa !!!

*vilkuttaa hurraavalle yleisölle*

En minä kyllä sitä keksinyt mutta otan mielelläni kunnian.

*lisää vilkuttamista ja kansan hurrausta*

(unisen aamun "vitsi")

• lopussa

Ennen rahan keksimistä käytiin vaihtokauppaa ja rahana oli esim. oravan nahat, sitten jalometalli oli jo lähellä rahaa ja ehkä kun jalometalliin leimattiin kuinkaan merkki ja kuva, voitiin puhua rahasta.

Jeesus sanoikin, että raha tuli antaa keisarille, koska siinä oli keisarin kuva. Vartiotorniseurasta Jeesus kavahti puhumasta ollenkaan.

Jehovantodistajain johtoelin vartiotorniseura tarvitsee rahaa maksaakseen oikeudenkäyntien välttämiseksi ja saadakseen hiljaisiksi lahkon pedofiilien uhrit.

Lahkojohto antoi srk:lle kirjeen pedofiilien suojelemisesta, mutta kun Jehova saattoi kirjeen yleiseen tietouteen, löysi lahkojohto käyttöä lahjalaatikko- ja testamenttirahoille.

Jos maailmanloppu tulisi, rahaa ei tarvittaisi, mutta siltä varalta, että maailmanloppua ei tule, on lahkojohdon mielestä hyvä, että rahaa on varalla eri tarpeisiin.

Maailmanloppuhan on ollut tulematta erityisesti aina silloin, kuin se lahkojohdon mielestä piti tulla.

• rahaan

Noin yleensä ottaen ihmisen elämä nyt on tehty niin rahasidonnaiseksi, että ilman sitä on mahdoton täyttää niitä tarpeita, jotka ovat lähes välttämättömiä. Ilman rahaa ei voi asua missään ilman rahaa ei voi syödä kohtuullisesti jne. Ruoan ja yösijan kerjääminen on ensinnäkin alentavaa ja jopa toivotonta puuhaa siksi, että kerjäämäällä eläminen on viheliäistä.
      Jos ihmisen aika kuluu oman elämänsä perustarpeiden hankkimiseen kerjäämällä, ei hänelle jää enää aikaa eikä mahdollisuutta ottaa osaa mihinkään muuhun, eikä häntä mitä ilmeisemmin huolittaisi oman alennustilansa vuoksi mihinkään yhteiskunnallisiin toimintoihin mukaan, vaan hänet luokiteltaisiin alemman luokan kansalaiseksi. Toki rahankeruu tai maksujen asettelu joissakin uskonnollisissa toimissa voi olla suotavaa silloin, kun siinä toimitaan niinkuin Raamatussa jossain kohtaa sanotaan; työmies on palkkansa ansainnut. Tosin uskonnollisissa instansseissa raha menee aika usein niiden johtajien pankkitileille ja niitä jäseniä sitten käytetään hyväksi niin, että teetetään työtä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Ne, jotka heiluttavat vain suutaan eivätkä tee mitään hyödyllistä, korjaavat sitten sen parhaimman rahapotin omiin taskuihinsa. Hyväuskoisia on aina käytettty hyväksi, sillä sekin on jonkinlainen sielullinen tila, missä ihminen ei halua nähdä pahaa, ja niinpä hänestä itsestään tulee sen uhri.
      Sinänsä uskovaisten ihmisten pitäisi tyytyä elämisen tasoon nähden kohtuullisuuteen, etten sanoisi vaatimattomuuteen, eli olla tyytyväisiä siihen, että he palkallaan saavat nämä perustarpeet tyydytettyä. Useinmiten he kuitenkin haluavat koulutuksen korkeuteen vedoten itselleen enemmän palkkaa jne.

• >>Noin yleensä ottaen ihmisen elämä nyt on tehty niin rahasidonnaiseksi, että ilman sitä on mahdoton täyttää niitä tarpeita, jotka ovat lähes välttämättömiä.

Ymmärrän tämän täysin, mutta en sitä että jumalan kansan olisi kerättävä rahaa miljardeja, että jumalan sanaa voidaan levittää jumalan haluamalla tavalla.

Josta pääsemmekin seuraavan pohdinnan syrjään; miten paratiisissa tavaroiden ja hyödykkeiden vaihto tapahtuu? Käykö paratiisissa vt-seuradollarit, vai kuinka homma hoituu? Ja kuinka jumala oli suunnitellut tuon toimivan jos kaikki olisi mennyt hänen suunnitelmiensa mukaan?

• Tietenkin maksaa

kymmenyksiä lahkolle!

• mulla

on rahaa ku roskaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe