Luontoretki ukkomiehen seurassa

narjala

Pakko on johonkin mieltään purkaa valvotun yön jäljiltä. Teen sen tällä palstalla, paremman puutteessa.
Olen pitänyt jonkin aikaa yhteyttä mieheen, joka on tuttu jo useamman vuoden takaa. Vietimme mukavan lauantain (siis eilisen) luontoretken merkeissä. Palattuamme menimme lähiökuppilaan.
Mies on ihan mukava, mutta aviossa. En oikein tiedä mitä tehdä. Hänen avioliittonsa on ollut jo pitkään hiipumassa. Mitään hän ei minulta ole salannut. Tuntuu kuitenkin siltä, (yhä enenevässä määrin) että tämä on se klassinen "vaimoni ei ymmärrä minua"-juttu.
Mies selkeästi halusi jatkaa iltaa (ja yötä) luonani, sillä hänen perheensä on viikonlopun matkoilla. En pyytänyt häntä luokseni, sillä jotenkin tuntuu, että haluan perääntyä koko orastavasta suhteesta. Mitään peruuttamatonta kun ei vielä ole tapahtunut. En vain tiedä miten sen hänelle loukkaamatta kertoisin, sillä hän on jotenkin niin "ressukka".
Typerä tilitys, tiedän sen itsekin ja tiedän jo vastauksennekin. Tämä taisi olla vain oman pahan olon purkamista.

4

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeassa olet

Jätä mokoma mies, noista et sa kun sydänsuruja.

• Älä lähde tähän leikkiin...

• pimu. paskatko sen sitten väliä on naimisissa tai ei.

• mitä todella tahdot

Toista ihmistä on aina vaikea mennä neuvomaan, mutta yksi hyvä elämänohjehan on, että kannattaa toimia niiden tavoitteiden eteen, joita aivan todella haluaa. Ei siis sen mukaan, miltä kunakin hetkenä tuntuu, vaan sen mukaan mitä harkinta ja omatunto pitävät viisaimpina.

Kirjoitat, että tunnet halua perääntyä koko orastavasta suhteesta. Se saattaa jo itsessään olla se vastaus.

Itse olin joitain vuosia sitten tilanteessa, jossa yksi parhaista ystävistäni erosi miehestään. Molemmat käyttivät vuoron perään minua kuuntelijanaan (se oli kaikkien kolmen hyväksymä systeemi, ja siihen sisältyi sopimus, etten koskaan puhu kummallekaan heistä mitään siitä mitä toinen on minulle luottamuksella kertonut). He uskoivat jo eronneensa lopullisesti, mutta minusta he vaikuttivat vielä jollain tasolla rakastavan toisiaan. Mies on erittäin komea ja mukava, ja jossain vaiheessa hän alkoi osoittaa kiinnostusta minuun, ja itse tunsin vastakaikua mutta vältin huolella osoittamasta sitä, koska mielestäni heillä oli vielä yhteenpaluun mahdollisuus. Kun he sitten olivat asuneet erillään yli vuoden ja avioerokin oli jo astunut voimaan, he sitten löysivät toisensa uudestaan ja ovat nyt olleet jo muutaman vuoden onnellisesti taas yhdessä. Jätin siis iskemättä kelpo kundin, vaikka tilaisuus oli, ja vastalahjaksi sain jotain vielä paljon parempaa: puhtaan omantunnon.

Tämä omani nyt oli vain yksi tapaus monien joukossa, mutta ajattelin kertoa sen rohkaisuna. Jos tuollaisessa tilanteessa menee leikkiin mukaan, siihen toiseen ihmiseen kiintyy, ja sen jälkeen irrottautuminen olisi paljon tuskallisempaa kuin mitä se on nyt, kun mitään vakavaa ei ole vielä tapahtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6435
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2737
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1175
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      90
      1160
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1103
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1090
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      280
      1084
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229