Pettämismoraalinne?

Eli mikä on teidän mielestä pettämistä?
Voisitteko aloittaa uuden suhteen ennen kun vanha on loppuun saatettu, vaikka suhde tuleekin varmasti loppumaan?
Entä voisitteko olla suhteessa, jossa toinen osapuoli on varattu?

5

1000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos avioeroa on

haettu ja harkinta-aika alkanut, tulkitaanko vapaaksi vai varatuksi? Olen seurustellut harkinta-aikana, varmaan kauheeeen moraalitonta
      ;-)

• kysyjälle, ole hyvä

Mikä on teidän mielestä pettämistä?
      - Käytännössä kaikki se, mistä puoliso voisi aiheellisesti loukkaantua.

Voisitteko aloittaa uuden suhteen ennen kun vanha on loppuun saatettu, vaikka suhde tuleekin varmasti loppumaan?
      - En. Molempien osapuolten tulee tietää että se on loppu. Ja silloin se on loppuunsaatettu vaikka virallista eroa vielä odoteltaisiin.

Entä voisitteko olla suhteessa, jossa toinen osapuoli on varattu?
      - En. En sen "ensimmäisen naisen" vuoksi enkä itseni. Pettäminen on julmaa ja väärin, miksi haluaisin suhteen pettäjään?

• yksi vastaaja

Suutelu ja siitä pahempi fyysinen kontakti on mielestäni jo sen intiimin luottamuksen pettämistä. Halailu ja jopa kädessä pitäminen jos on oikeen hyvä ystävä ei haittaa mua. Odotan tuota toiselta koska itse seuraan vähintään tätä. Tuosta kädestä pitämisestä voin luopua jos nainen sitä vaatii mutta minulla on tapana halailla myös naispuolisia ystäviäni esim. kun tapaan ne pitkästä aikaa.

En aloita uutta suhdetta ennenkuin vanha on selvitetty, jos niin pitkälle menen että rakastun ja menen parisuhteeseen niin sekä minä että toinen on ansainnut sen että asiat selvitetään ennnenkuin jatkaa jonkun muun kanssa. Tosin, en edes näe muita naisia mahdollisina kumppaneina jos sitoudun parisuhteeseen asti.

Ei varmaan vaikeata arvata että minä en jaa naistani, eli en koske varattuun vaikka mikä olisi. Se olisi äärettömän nöyryyttävää "jakaa" sydänystävääni jonkun muun kanssa, se on joko minun tai jonkun muun.

Ja jos joku nyt sanoo että olen ollut joku ikisinkku, niin en ole. Pisin suhde yli 10 vuotta ja suhteita yhteensä 4. En ole ikinä pettänyt vaan aina on pysynyt selkäranka näissä asioissa vaikka houkutuksia on ollut aivan tarpeeksi.

• jos vasikoi.

• pettämistä..

Näin poikaystäväni tanssivan baarissa toisen naisen kanssa flirttaillen. Oli humalassa, mutta kuitenkin. Sydämeni särkyi... Nyt mietin, onko väärin olla loukkaantunut (en saa tapahtumaa pois mielestäni) vai pitäisikö unohtaa ja luottaa, ettei sellaista tapahdu hänen lähtiessään viettämään iltaa kavereidensa kanssa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe