On utuinen, kolea elokuun aamu, tuuli käy pohjoisesta.
Eilen aurinkoiselta taivaalta vielä riemukkaana raikunut tervapääskyn kirkuna on yhtäkkiä poissa.
Kesä ja kesän matkat ovat taas kerran ohi.
Niin kuin pääskyn, ihmisenkin on aika alkaa suunnitella seuraavaa muuttomatkaa.
Mielen viisareita on käännettävä jälleen kerran pitkän pimeyden taakse, vuodenaikojen päähän, uuden kevään odotukseen.
Sitä ennen on joillakin kuitenkin vielä pieniä velvollisuuksia kuluvalle vuodelle.
On myös hyvä käydä tarkistamassa muutaman tuokion verran, kuinka syksy hiipii Tunturiin.
Pian on odotettavissa ensilumi huipuille. Mutta sitten olet jo myöhässä. On tullut talvi.
Eli Hei, Pidetääs ne Rollaattorit vielä Liikkeellä!
Vakavaa Asiaa
2
945
Vastaukset
- Leville
Viikolla 38 olemme menossa isolla porukalla.
- Jesse.Jeesiö
No mites se kunnon erämies nyt näin aikaisin, melkein kesällä jo talvihorrokseen?
Syksyn ensimerkit ovat juuri ja juuri vasta näkyvissä, ei ole edes riitteitä ylälapin purojen ja latvusjokien rannoilla. Vielä keräillään täällä sieniä ja karpalot alkavat juuri ja juuri olla vasta kerättävissä.
Ruskamatkailun on vasta alullaan, ja se tunturinhuipun ensilumi on vaan edukseen luo raikkautta ja pirteyttä kulkijoille.
Ja mielen viisareita ei kannata kääntää pitkän pimeän taakse, kaamoksen pimeästäkin voi nauttia, luonnon Luoman revontulitaivaan ja tähtösten alla, tai vaikka takkatulen ääressä lukien mieleistään kirjaa.
Kyllä Sinun OivaHämäys pitäisi tietää, että lapin matkailu on yhtä sesonkia nykyisin, eihän täältä syksyisin häviä kuin kesän kärpäset ja pahantekijät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774854- 133463
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262014Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471956Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6821921- 1181855
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101441