Jehovantodistajat uskovat levittävänsä "hyvää uutista". Saarnatessaan ovelta ovelle jehovantodistaja toteuttaa sitä työtä, jota hänen jehovantodistajana kuuluu tehdä, jotta pitäisi statuksensa seurakunnassa, niin kutsuttuna oikeana jehovantodistajana.
Kun jehovantodistaja on ovellasi, on kannaltasi kysymys elämästä ja kuolemasta. He uskovat, että jos otat "hyvän uutisen" vastaan, voit saada ikuisen elämän toivon maanpäällisessä paratiisissa. He uskovat myös, että jos et ota "hyvää uutista" vastaan, tulet kuolemaan hyvin pian alkavassa harmagedonissa. Tätä jälkimmäistä sinulle ei kerrota, eikä sitä aina uskalleta edes myöntää.
Myös tulevaisuudessa enkelit panevat toimeen Jumalan langettavan tuomion. Jeesus tulee ”voimallisten enkeliensä kanssa liekehtivässä tulessa, kun hän tuottaa koston niille, jotka eivät tunne Jumalaa, ja niille, jotka eivät tottele – – hyvää uutista” (2. Tessalonikalaisille 1:7, 8). Tuo tuho kohtaa kuitenkin vain niitä, jotka eivät osoita vastakaikua sille sanomalle, jota nyt saarnataan kautta maailman enkelien tuella. Niitä, jotka etsivät Jumalaa ja noudattavat Raamatun opetuksia, ei vahingoiteta (Sefanja 2:3).
http://www.watchtower.org/fi/20060115/article_02.htm
Herääkin kysymys; eikö jehovantodistajien olisi parempi olla saarnaamatta "hyvää uutistaan", koska heidän mukaan ihmiset, jotka eivät ole saaneet tilaisuutta tutustua tuohon uutiseen, pelastuvat hyvin pian alkavasta harmagedonista hengissä?
Saarnaamalla "hyvää uutista" jehovantodistaja uskoo ansaitsevansa paratiisilippunsa. Todistaja tulee harvemmin ajatelleeksi, että on varsin itsekästä levittää "hyvää uutista" ihmisille, kun nämä eivät sille todennäköisesti korvaansa kallista.
Todellisuudessa jehovantodistajat levittävät siis huonoa uutista. Ja totuudenmukainen saarnaaminen pitäisikin sisällään sanat: tule jehovantodistajaksi, tai kuolet.
Huonot uutiset
3
387
Vastaukset
- hirvas
levittävät ihmisoppia, joka ei ole Jumalasta vaan Brooklynistä.
Joka sellaista oppia levittää, heitä ei pidä päästää edes sisälle, vaan on Raamatun sanan mukaan kehoitettava lähtemään pois.
2. Joh. 1:10
Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
2. Joh. 1:11
sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
Siis, ei kiitos ihmisopille.>>Joka sellaista oppia levittää, heitä ei pidä päästää edes sisälle, vaan on Raamatun sanan mukaan kehoitettava lähtemään pois.
Noin kai se menee, mutta onhan se aika haasteellista raamattua lukemattoman, tai siihen liiemmin tutustumattoman erottaa, onko ovella hyvän vai pahan lähettiläs. Hyvänä esiintyvä paha on pirullisin juoni, joka on keksitty - väitän ma.- Jesajassa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Joka sellaista oppia levittää, heitä ei pidä päästää edes sisälle, vaan on Raamatun sanan mukaan kehoitettava lähtemään pois.
Noin kai se menee, mutta onhan se aika haasteellista raamattua lukemattoman, tai siihen liiemmin tutustumattoman erottaa, onko ovella hyvän vai pahan lähettiläs. Hyvänä esiintyvä paha on pirullisin juoni, joka on keksitty - väitän ma.Että kyllä Sen Tulijan tunnistaa;
Jos , kun avaatte ovenne, siellä on Hymyilevä Herrasmies, Korkeakauluksinen punainen viitta yllään, kädessään tulenpunainen kansio, päässään pienet, fiksunmuodikkaat sarvet, kyseessä on -mister Beanin esittämä -Herra Paholainen;
Ja jos Hän aloittaa keskustelun lausumalla, ; "; Hyvää iltaa, kuten jo ehkä tulitte ajatelleeksi, olen tuleva työnantajanne; nimeni on Herra Paholainen; hauska tutustua, ilo on kokonaan minun puolellani,"
Silloin Tiedätte, ja varmuus hiipii mieleenne:
; Olette Kanadalaisessa TV;n "Piilokamera- "ohjelmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955