"Evankeliumit kertovat Jeesuksen perheen olleen kotoisin Nasaretista, mutta Matteuksen ja Luukkaan mukaan Jeesus itse syntyi Betlehemissä. Joidenkin tutkijoiden mukaan kristityt sijoittivat kertomuksissaan syntypaikan Betlehemiin, koska Miikan kirjan ennustuksen mukaan Israelin hallitsija tulee Betlehemistä"
Missä Jeesus syntyi?
4
408
Vastaukset
- luukas....
Syntyi kaksi lasta, sukutauluissakin se on.
- Kolijatti
Perheemme asui Pyhäjärvellä, mutta äitini meni synnyttämään naapuripitäjään synnyin siis Pihtiputaalla.
Sekin kerrotaan raamatussa, miksi Maria oli Beetlehemissä Jeesuksen syntyessä. Eikä Nrzaretista ole juuri sen pidempi matka Betlehemiin kuin Pyhäjärveltä Pihtiputaalle. - Jonsku :)
Joosef ja Mariahan lähti verollepanoon eli laskettavaksi Beetlehemiin ja sellä tuli Marian synnyttämisen aika.
Jeesus syntyi Nasaretissa nykyteologien mukaan. Matka Nasaretista Betlehemiin oli n. 100 km. Olisi ollut riski lähteä ratsastamaan aasilla koska Marian synnyttämisen aika oli lähellä. Koko joulukertomus on kaunis tarina, jolla ei ole juuri yhteyttä todelllisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706